globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Fse 125 Pantheon válec 150ccm
Zdarec borci, potřeboval bych poradit. Přehodil jsem po zadržení na skútru Honda Pantheon 125 4t válec na 150ccm. Problém je v tom že teď je hodně nízký volnoběh a motor se podtáčí a má tendenci zdechat. Pokoušel jsem se to odstranit nastavením klapky vstřikování, ale výsledek není lepší, ba naopak se zdá být horší. Volnoběh je pořád nízký a co víc při jízdě se motoru nechce z otáček (někdy), prostě nebrzdí motorem. Druhý problém je že maximální rychlost je nízká a motor se přetáčí. Už jsem podnikl nějaké kroky a něco četl, ale pokud by měl někdo radu ba co líp zkušenost tak budu vděčný když se podělí.

Díky

1 reakcí na tento příspěvek Fse 125 Pantheon válec 150ccm

10.7.2018 v 21:27 | Nahoru | #1
Zachoval jsi kompresní poměr? Může se stát, že po výměně válce a pístu máš kompresní poměr třeba 5:1 namísto 10:1.
Vysvětli pojmy "při jízdě se motoru nechce z otáček (někdy), prostě nebrzdí motorem" a "maximální rychlost je nízká a motor se přetáčí".

1 reakcí na tento příspěvek Fse 125 Pantheon válec 150ccm

11.7.2018 v 03:12 | Nahoru | #2
predpokladam ze "kompatibilitu" ostatnich casti (klika/ojnice) si Keša urcite dohledal,.. BTW pises ze to ma vstrikovani - a menils nejak "mapu" ?
to nebrzdeni motorem je v celku jasny (a sedi to perfektne s tim nizkym volnobehem = spatna komprese by byla naprosto racionalni vysvetleni obojiho,.. otazka je spis proc, co treba nejaka netesnost ?), ovsem "nizka rychlost + motor se pretaci" mi teda taky nejak nejde dohromady

(reakce na) Fse 125 Pantheon válec 150ccm

11.7.2018 v 20:07 | Nahoru | #3
Beranidlo> Kompresní poměr by měl být ok. Pojem vysvětlím asi tak - pustíš plyn a cítíš že motor pořád lehce drží otáčky. Cukneš plynem a otáčky klesnou a cítíš že brzdíš motorem. To dělá od té doby co jsem trochu rypl do klapky ve vstřikování, klapka je elektronická, ale má manuální doladění. Volnoběhu to nepomohlo ta to to dělá tenhle nešvar. Vysoké otáčky malá rychlost bych prisuzoval válečkům variátoru. Zkusím si s tím nějak pohrát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fse 125 Pantheon válec 150ccm

11.7.2018 v 20:10 | Nahoru | #4
kerut> Tak jako ty motory až na válec jsou totožné. Údajně se tahle úprava běžně dělá, ale za boha jsem o tom nikde nic nenašel napsané. Jo napadlo mě že by to mělo mít jinou mapu vstřikování, ale kde ji vzít. A taky mě napadlo že lambda by měla vyhodnotit málo paliva a vstřikování by mělo přidat......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fse 125 Pantheon válec 150ccm

16.8.2022 v 08:28 | Nahoru | #5
Keša> Ahoj, jak jsi to nakonec vyřešil? Mám úplně ten stejný případ. Na moto jsem dal 150ccm válec a také řeším velice nízký volnoběh (občas chcípne - hlavně na červenou), zakopávání při volnoběhu a při akceleraci se to občas přestane jet - musím povolit plyn a znovu přidat a zase jede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fse 125 Pantheon válec 150ccm

16.8.2022 v 11:02 | Nahoru | #6
jimi_91> no to je stejny, pokud ti to tam nastrika stejne paliva jako do 125ky tak to ve +20% valci bude proste chudy,..

Fse 125 Pantheon válec 150ccm

16.8.2022 v 11:57 | Nahoru | #7
Zvýšit tlak paliva?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fse 125 Pantheon válec 150ccm

16.8.2022 v 12:51 | Nahoru | #8
kerut> Bohužel jsem nejspíše milně předpokládal, že když se prodává sada válce 150 ccm na 125 ccm, tak stačí přehodit a s dávkou paliva si poradí jednotka na základě údajů z lambdy. Na fóru Scootland jsem se dočetl, že např. Malossi k válci zasílají i sportovní jednotku. Cenový rozdíl byl už ale znatelný. Předpokládám dobře, že jednotka je emulátor lambdy? Pomohl bych si koupením emulátorem lambdy od Malossi? Má s tím někdo zkušenost? Zajímalo by mě a určitě i další, jak to nakonec vyřešil Keša, který měl obdobný problém.

(reakce na) Fse 125 Pantheon válec 150ccm

16.8.2022 v 19:09 | Nahoru | #9
jimi_91> hele to nevim, ale pokdu chces jit touhle cestou, vzal bych spis osciloskop a projel co jde do strikadla.. a pripadne udelal desticku s osmibitem, ktera ten cas sepnuti vstriku "prodlouzi" o nejakou nastavitelnou dobu.. s tim ze to pri trose stesti nebude vstrikovat az do zavrenyho saciho ventilu.. pak by to melo zachovat funkci lambdy (kdyz bude bohata, jednotka zkrati dobu vstriku, a tebou o nejakou pomernou cast prodlouzena doba vstriku se pak taky zmensi),, emulovat lambdu by bylo co do konstrukce elektroniky obtiznejsi... jednotka, pokud je to nejaka trosku tunning a aliexpresni bastl, bych hadal ze bude stat skoro podobne jako celej 150ccm motor. z jinyho stroje.

1 reakcí na tento příspěvek Fse 125 Pantheon válec 150ccm

17.8.2022 v 02:30 | Nahoru | #10
Když jsem dával zákazníkovi válec 150ccm, tak to s ním fungovalo bez problému. U těchto skůtru nejvíc zlobily řídící jednotky motoru - nejčastější závada je vadné TPS, které je integrované v jednotce. Bliká ti kontrolka motoru? Kupovat ten emulátor na lambdu je nesmysl...

(reakce na) Fse 125 Pantheon válec 150ccm

18.8.2022 v 08:56 | Nahoru | #11
X-tra-X> Kontrolka motoru nebliká. Kdyby alespoň to, tak vím, kde hledat. Pokud by TPS nebylo vadné, tak neexistuje reset jednotky, aby se znovu naučila na polohu klapky? Prvně jsem myslel, že je problém v obtokovém ventilu což by vysvětlovalo volnoběh. Už to ale nesedí na problém v akceleraci.

Fse 125 Pantheon válec 150ccm

18.8.2022 v 11:24 | Nahoru | #12
Existuje, přes diagnostiku. Taky je dobrý to přes ni zkontrolovat, jestli to TPS jde správně, tzn. jestli při plynulém otevření plynu ti ukáže hodnoty v celém rozsahu, protože se často stává, že to ukazuje jen část dráhy a pak už jen 0...

Fse 125 Pantheon válec 150ccm

18.8.2022 v 14:32 | Nahoru | #13
Podařilo se mi dohledat servisní manuál k SHčku, kde je totožný motor a klapka. V servisním manuálu je postup reset ECU pomocí zkratovací propojky. Zkusím tedy udělat reset, jestli se to znovu naadaptuje jak má (moc tomu nevěřím). Předpokládám, že když MIL kontrolka nic nehlásí, tak vše elektronicky funguje jak má.

Fse 125 Pantheon válec 150ccm

18.8.2022 v 14:47 | Nahoru | #14
Tvoje obava je na místě, zkoušeli to taky někteří, ale bez úspěchu...
To, že kontrolka nic nehlásí, neznamená, že je vše v pořádku, ta jednotka toho zas tak moc vyhodnotit nedokáže a zrovna u toho TPS v tomto případě to platí o to víc. Špatný nebo správný hodnoty TPS u týhle jednotky poznáš jen, když to napíchneš na diagnostiku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
El. schéma Honda FES 125 Pantheon boci. 2 28.2.2023 v 11:16 kadacekxr
Honda fes pantheon 125 r.v.2000 - p... Honda FES 125 Pantheon paulinoriky 17 22.8.2022 v 21:16 lekvii
Volnoběh Honda FES 125 Pantheon Judovik 3 17.8.2022 v 02:25 X-tra-X
Honda FES bliká kontrolka Fi Honda FES 125 Pantheon, Honda FES 150 Pantheon kdyrja 4 9.8.2021 v 20:54 Sekele
Nastartuje Honda FES 150 Pantheon Lesym 2 27.6.2021 v 17:19 Lesym

TOPlist