Téma: Brzdové třmeny - záměna
Zdravím Vás páni kolegové,
je dost možné že neumím hledat ve fóru tak sorry, že zakládám nové téma.
Moje Virago nebrzdí zrovna dobře a to i po repasi brzd
Takže krátce stručně LZE ZAMĚNIT BRZDOVÉ TŘMENY XV 1100 VIRAGO 1992 ( JEDNOPÍSTKOVÉ) ZA NOVĚJŠÍ cca 1995 (DVOUPÍSTKOVÉ) a budou brzdit o dost lépe ???? resp. stojí to za to?
Díky za zkušenosti a konstruktivní rady.

Brzdové třmeny - záměna

9.7.2018 v 10:47 | Nahoru | #1
Odpoveď zní v obou případech "ano", zaměnit jdou a brzdí to lépe, ale...
...nestačí vyměnit jen třmeny s úchyty (novější jsou přidělané přes mezikus, na kterém třmen "plave"), ale musí se vyměnit i brzdové kotouče. Ty novější mají o něco větší průměr.

Co všechno obnášela ta repase brzd?

A drobná připomínka - i ty staré třmeny jsou dvoupístkové Akorát jsou pevně uchycené a mají dva pístky proti sobě, zatímco novější jsou plovoucí a mají pístky za sebou.

Naposledy editováno 09.07.2018 10:48:14

Brzdové třmeny - záměna

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2018 v 13:56 | Nahoru | #2
Ahoj, rád bych ti poradil,ale nevím.Zkusil bych to u p.Hamouze Kladno.Tam se pozeptat ,ten je znalej.Měj se fajn.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdové třmeny - záměna

9.7.2018 v 14:57 | Nahoru | #3
Zdravím díky za rady,

PSanec - Hamouz Kladno je dobrý nápak, zkusím se u něj zastavit.

1100Virago - děkuji za upřesnění mých informací, myslím, že jsi naprosto přesně pochopil mé úvahy. kotouče měnit nehodlám, třmeny jsem měl rozebrané vyčistil jsem je a vyměnil gumičky, (staré se přidíraly) vyměníl jsem samozřejmě kapalinu a destičky. Jenže to očividně nestačí k tomu abych zlepšil brzdný účinek novější třmeny mají téměř 2x větší desky/ proto logicky i větší měrnou účinnost.

Zůstanu ale u originálu, pokud bys mi dokázal poradit kde může být problém byl bych moc rád.

Jo a ještě na nových deskách je najeto cca 2500 km.

Díky moc a přeju všem super prázdniny Fifan66

(reakce na) Brzdové třmeny - záměna

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2018 v 15:45 | Nahoru | #4
Fifan66: Zkus ještě rozebrat a důkladně vyčistit brzdovou pumpu. I malé množství nečistot dokáže přicpat kanálky a hodně tak ovlivnit tlaky v brzdové soustavě. Pokud je v pístku od páčky vymačkaný důlek nebo drážka jako vlevo na fotce, pístek vyměň:



A to hlavní - pokud jsou hadice původní, je možné, že mají stářím popraskaný ten vnitřní oplet, jsou měkké a při brždění se nafukují, čímž snižují tlak kapaliny a tím účinnost brzd. Takže vyměnit za nové, ideálně pancéřované - u těch problém s nafukováním navždy odpadá.

A taky změř na několika místech tloušťku kotoučů, jestli nejsou pod servisním limitem 4,5 mm. Taky pokud jsou kotouče stářím hodně rýhované, nebude předek dobře brzdit, dokud se nové desky nepřizpůsobí povrchu kotoučů - obvykle to trvá pár set km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Volnoběžka startéru na Virago 1100 [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago Lucky-Jarda 33 14.8.2018 v 12:13 Kolja73
IX Velká Virago Vyjížďka 2019 [1 ... 313, 314] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 9413 29.7.2018 v 12:33 Maro73
Virago 1100 dobíjení Yamaha XV 1100 Virago pivnicek 7 27.7.2018 v 10:35 KHejml
Relé palivového čerpadla a startova... Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago, Yamaha ... střapatý 1 24.7.2018 v 22:09 4confed
závady Virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago Jarda.E 15 25.6.2018 v 18:15 Jarda.E


TOPlist