Téma: Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
8.7.2018 v 09:44
Ahoj všichni. Prosím o radu. Mám najeto 1000 km po kompletní generálce motoru vše probíhalo jak má až do vcěrejšího dne. Před vyjetým sem kontroloval svíčky a obě byly stejně zbarvené tedy do kávova. Odjeli jsme na sraz cca 100 km pak spanilka cca 80 km a přestávka na zmrzku. No a pak jsme se vraceli ze spanilky a asi 500 metrů a přestal jet jeden válec. Zastavil jsem, vyndal jsem pravou svíčku a ta byla šedá, vyndám levou a ta byla jak uhel. Divné že? Asi 2 km odtud byla benzínka kam sem dojel, koupil dvě nové svíčky N 15c a dal je tam. Motorka jela tak nějak škubaně do 2-3000 otáček ale pak normálně. Po 10 km sem zastavil a zas kontrola svíček. Pravá krémová, levá u závitu černá a na jiskřišti kávová. No a takhle až domu :-/ Nevíte co s tím? Je to Jawa 350/632, bezkontaktní zapalování, karburátor nastavený: jehla uprostřed, hl. triska 115, volnoběžná 55, a bohatost směsi otevřená něco mezi 1/4-1/2. Poměr oleje v benzínu 1:33. Díky za jakoukoli radu krom výměň stroj, to bych se ani nepřál, kdybych chtěl měnit...


Naposledy editováno 08.07.2018 09:51:10
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

11.7.2018 v 18:25 | Nahoru | #31
Beranidlo> Tak to si prozatím nechám jako jedno z posledních řešení. Ten motor ujel 1000 km bez problému. Podle posledních jízd je problém při 1/4 plynu, od 1/2 až do max jde motor jak má. Kdyby to byl problém co popisuješ, motor by se choval přesně opačně. Čím větší otáčky by byly, tím by motor šel hůř. Momentálně sháním jiný karbec pač si myslím, že chyba je v něm, konkrétně volnoběžná směs. Dejme tomu, že je nepatrná vůle na šoupátku a jehla také není v top stavu. Co z toho plyne? Takřka nemožné seřízení volnoběhu.... zatím bohužel nemám jiný karbec na 632 typ 2751 (2926 by to měl být) dával se na Jawa Bizon a právě na Jawa 350/632.

(reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

11.7.2018 v 18:39 | Nahoru | #32
Carcharot> Jestli to myslíš opravdu vážně tak děkuji, považuji se za věrného Jawaře. Pro mě je nuda sednout a jet. Jen lejt benal a tahat za hefr dnes umí kde kdo, ale jak to škytne volaj odtah nebo plechovku která je naloží a odtáhne. Není tomu tak dlouho co tomu rozuměl každej druhej Venca na vesnici a byl schopnej ti poradit a nebo to rovnou opravit. Dnes? Už jich je málo, většina z nich to bere jako dobrej kšeft, bohužel díly které prodávají jsou na přesdržku pač kvalita je ta tam, hlavně kvantita a mani mani . Není lepší v dnešní době mít partu která fandí třeba právě stařičkým Jawám a drží je při životě? Odměnou na jakékoli projížďce je nespočet lidí co se za tebou otočí, nebo když zastavíš, nejdou k nové mašině ale právě k té staré, voňavé, naleštěné Jawičve Každý z nás má náplň v něčem jiném a není vhodné brát radost lidem... ale to sem hodně od tématu

Naposledy editováno 11.07.2018 18:42:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

11.7.2018 v 18:44 | Nahoru | #33
StepiHo> Tak jak to popisuju by to mělo vliv právě v těch nižších otáčkách a v nižším zatížení, kdy by ti tou škvírou běhalo větší procento směsi.
Jinak karburátor máš určitě 2926SBD. Označení 2751 je vázané na způsob osazení tryskami, jehlou atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

11.7.2018 v 19:45 | Nahoru | #34
Beranidlo> Děkuji za ten karbec, takhle přesně sem to nevěděl . Než ho seženu na zkoušku tak se do motoru pouštět nechci, jistě mně rozumíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

11.7.2018 v 20:41 | Nahoru | #35
StepiHo> Do jakého motoru se to nechceš pouštět? Shodíš kolena, nádrž, cívky, šest matic a máš dole hlavy. Zakvedláš válcema a jestli mají vůli, poznáš hned. Stáhnout válce z pístů, prohlídnout a nasadit zpátky je taky na pár minut. Sám píšeš, že to dřív dělal každý druhý Venca rovnou u cesty jen s plochou třináctkou a nástrčnou sedmnáctkou, pokaždé, když trochu zadřel.

(reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

12.7.2018 v 14:05 | Nahoru | #36
Beranidlo> Ano pokut zadřel nebo motor zvonil či vydával divné zvuky... nic z toho není, tak nechci hned sundavat válce a jít na to obráceně. Furt je bez rizika vyměnit karbec a zkusit co nejméně zasahovat do funkčních částí motoru. Jak píší: Rozhodit to není pro mne problém ale v tom případě musím mít za sebou pár testovacích jízd a přesvědčení, že to není karburací ale právě nějakou chybou ve válci. Jak sem říkal, vyloučil sem gugero v převodovce pač výfuky nejsou rozdílně znečištěné ale stejné, podfukování hlav i válců vyloučeno pač nikde nic nešpiní, nesyčí a ani nereaguje na hořlavý sprej jak tu někdo chytře poradil. Kde byla chyba bylo těsnění pod přírubou karburátoru, to bylo přetěsněno a barvy svíček při plném a středním zatížení jsou totožné, jen na volnoběh to škytá, vynechává a černí se levá svíce. Jak budu mít jistotu, že karburátor je v poho, vrhnu se na to co říkáš protože je to srozumitelné a jasné řešení daného problému, to ti neberu a věřím tvým zkušenostem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

13.7.2018 v 17:56 | Nahoru | #37

Carcharot píše: Teda chlapi, klobouk před váma dolů ( a to myslím naprosto vážně, bez jakékoliv ironie), že se vám chce v dnešní době takto se drbat s něčím takovým jako je JAWA, když se dá funkční mašina koupit za pár korun.. To už musí být člověk opravdu srdcař


Stojí to nejenom prachy, ale i čas který je dneska sakra drahý....... Taky bych na to neměl

(reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

13.7.2018 v 20:54 | Nahoru | #38
dave-lister> Nekouřim, nepiju a abych si neudělal jednou za 14 dní radost a projel se na Jawičce mě opravdu nemusíte nikdo rozmlouvat. Já bych taky nechtě hrát fotbal a kort ten náš Českej, je akorát k smíchu a né-li k pláči a také to nikomu neberu. Baví tě to, máš z toho radost a dobrej pocit tak hraj. Co je na Jawě drahé? Náhradní díly najdeš na bazoši za pár korun a ještě jsou kolikrát v lepším stavu než ty nové. Prostě každý máme jiné priority. A to, že mě baví Jawa? Baví, pač pokaždé jízdě máš jiné zážitky a vovovotom to přeci je. Jak sem psal, držet heft a lejt tam benal umí i můj tříletý synek. Ale jestli tě to naplňuje, tak natankuj a jeď

Naposledy editováno 13.07.2018 20:56:18

Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

14.7.2018 v 14:40 | Nahoru | #39
Takže pánové. Dnes sem se podrobil zkoušce karburátoru. Kamarád mi půjčil karburátor z 350 s označením 2926 SBD 14b. Byl osazený HT 100 a VT 55. Vzdušník 1/2 Jehla úplně dole tedy na 1 zářezu. Motorka jela na tento karbec dobře do 4 000 otáček, pak stagnovala. Dal sem tedy jehlu na 3 zářez z hora a už jela jak má. Vše plynulé, čisté, krásně táhla. Svíčky totožné, zbarvené do kávová. Takže v mém karbecu sem vyndal HT 115 a místo ní dal 100 jako byla v karburátoru od kamaráda. A světe div se, vše jak má být. Takže díky za odborné rady typu sundej válce a podobně . Ještě, že sem tak neučinil. Tušil sem, že to bude maličkost ohledně poladění karburátoru a né nic špatného v motoru. Moc děkuji za rady se sprejem ohledně netěsností kolem válců, hlav a karbecu, to mi pomohlo odhalit netěsnost u příruby karburátoru. Proto jsem nechtěl nic rozdělávat dokut neskusím ten karbec.

Naposledy editováno 14.07.2018 14:42:46

Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček

22.7.2018 v 19:08 | Nahoru | #40
Tak a dnes doštelováno do maximální spokojenosti . A čím to ještě bylo? Někteří si poťukají na čelo, ale asi takto . Motorku sem koupil před x lety a už v ní bylo namontované (poloviční vape) MZ04. S motorkou sem jezdil bez jakých kolo problémů ale s nestabilním volnoběhem. Jelikož je to má první motorka tak tu zkušenost prostě nemám. Postupem času jsem udělal generálku motoru a mám tam jak sem psal cca 1000 km a motor stále na volnověh takovej uhádanej a nestabilní. Včera mi to nedalo a tak sem se začetl tady na fóru kde píší o právě zapalování vape a jeho nepřesném držáku vůči vačce. No sundal sem kryt a zjistil co mnozí předemnou, že opravdu je to špatně zapozicované. Když sem změřil předstih, byl mez 7-8 mm místo 2,5 - 2,8. Jak už někdo psal, že to vyvrací veškeré teorie tak ano, ale ta motorka opravdu jezdila jak střelená . Po seštelování na 2,8 se vše ustálilo a motorka jede ještě lépe. Tak snad tento příspěvek se šťastným koncem pomůže někomu dalšímu. Dík všem a Ahoooj

Naposledy editováno 22.07.2018 19:10:05
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Vyztuzeni podsedlovych trubek proti... Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 Doly_cz 12 20.2.2019 v 09:08 Doly_cz
Retro rukavice Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350... maky_bart 6 9.7.2018 v 10:41 udinar
Rozdíl 634 vs. 638/639/640 [1 ... 9, 10] Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/6... fatman 280 5.6.2018 v 09:30 Bimbam
Trubky přední vidlice Jawa 350/640 Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/640 kyslikkyslik 5 12.3.2018 v 22:57 expert217

TOPlist