Téma: Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
8.7.2018 v 09:44
Ahoj všichni. Prosím o radu. Mám najeto 1000 km po kompletní generálce motoru vše probíhalo jak má až do vcěrejšího dne. Před vyjetým sem kontroloval svíčky a obě byly stejně zbarvené tedy do kávova. Odjeli jsme na sraz cca 100 km pak spanilka cca 80 km a přestávka na zmrzku. No a pak jsme se vraceli ze spanilky a asi 500 metrů a přestal jet jeden válec. Zastavil jsem, vyndal jsem pravou svíčku a ta byla šedá, vyndám levou a ta byla jak uhel. Divné že? Asi 2 km odtud byla benzínka kam sem dojel, koupil dvě nové svíčky N 15c a dal je tam. Motorka jela tak nějak škubaně do 2-3000 otáček ale pak normálně. Po 10 km sem zastavil a zas kontrola svíček. Pravá krémová, levá u závitu černá a na jiskřišti kávová. No a takhle až domu :-/ Nevíte co s tím? Je to Jawa 350/632, bezkontaktní zapalování, karburátor nastavený: jehla uprostřed, hl. triska 115, volnoběžná 55, a bohatost směsi otevřená něco mezi 1/4-1/2. Poměr oleje v benzínu 1:33. Díky za jakoukoli radu krom výměň stroj, to bych se ani nepřál, kdybych chtěl měnit...
Naposledy editováno 08.07.2018 09:51:10
Naposledy editováno 08.07.2018 09:51:10
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Vyzkoušej fajfku a kabel.Předpokládám že výfuky a filtr sání máš čisté.
ZADNA trinda nejde NIKDY na oba valce stejne. Muzes se stavet na hlavu, pasovat kartedy, lestit kanaly a vysledek bude vzdycky jako u Tebe. To neni chyba, to je vrozena vlastnost. Bud se s tim smiris, nebo sezen jednovalec dvaapuli
Naposledy editováno 08.07.2018 10:47:02
Naposledy editováno 08.07.2018 10:47:02
Drak1> Kabely a fajfky mě napadli také ale bohužel je víkend takže až v týdnu. Co mě ještě napadá je zapalování protože pravý výfuk bouchne jednou a levý 2x ve stejném časovém úseku, ale zas když prohodím kabely na svíčkách tak se to nepřesune na druhou stranu a je to pořát stejné :-/
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Takže blbne pravý válec a zapalováním to není...Gufero pod zapalováním? Těsnění pod válcem, pod hlavou ad.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Nekouří levý výfuk víc než pravý?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Astráček> Každá třinda kouří z každého výfuku jinak. Podle toho nejde nic poznat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
dave-lister> Ahoj, ty jsi někde od Jílového viď? Tenkrát jsme si také vyměnili pár zkušeností, nedohodneme se nad osobním shlédnutím?
Ještě sem si teď všiml, že v místě příruby karburátoru, přesně tam, kde je tepelná vložka je kapka oleje, což značí netěsnost a teoretický by si to tam mohlo přisát. Takže toho přetěsním a v týdnu zkusím koupit kabel a fajfky.
Naposledy editováno 08.07.2018 13:09:35
Naposledy editováno 08.07.2018 13:09:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
a netahne ti to olej z převodovky?ja tam kdysi nacpal jednostraně zapouzdřený ložisko bez gufera s pouzdrem otočenym směrem ke klice aby se ložisko koupalo v převodovym oleji , na druhou stranu sem dal oboustraně zapozdřený a k řetězovýmu kolečku sem dal opět jednostraně zapouzdřený , musim říct že to byla jedina třinda v mym okolí ze který nechcal olej
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
na co hned pulit motor?dekl dolu , spojku dolu , vydloubnout gufero , nandat nový a když ji položíš na bok tak ani nemusíš vypouštět olej a že je špatný gugero na levym valci poznaš podle barvy a hustoty kouře , je ho prostě víc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Čau, tiež som mal taký problém a nakoniec to bol pripchatý výfuk, preto mi zasieralo sviečku, po vyčistení výfukov OK.
StepiHo píše: dave-lister> Ahoj, ty jsi někde od Jílového viď? Tenkrát jsme si také vyměnili pár zkušeností, nedohodneme se nad osobním shlédnutím?
Ano jsem z Jílového, ale třindu jsem neladil už dlouho tak nevím jestli ti budu nápomocen....
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
A daj tam obyč. gufero. Čierne klasické. S kadejakými červenými, hnedými odolnými nemám dobré skulsenosti. Jedno netesnilo už hneď ako novo nasadené, druhé podobne ako ty po pár sto km povolilo.
Dal som klasik domáci produkt a druhý rok drží.
Dal som klasik domáci produkt a druhý rok drží.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Hlavně je kravina lézt pod dekl a měnit gufero pod spojkou jak tu někdo radí. Když motorka žere olej z převodovky tak to prostě poznáš - výrazně hutnější štiplavý čoud a né obvyklý namodralý obláček (oblak, když ti ujede ruka na pumpě)...
Jednoduchý test - vem si hořlavý sprej (třeba deodorant, musí to hořet) a když motorka poběží volnoběhem, tak to stříkej na inkriminovaná místa. Netěsnost se projeví zvýšením otáček.
Jednoduchý test - vem si hořlavý sprej (třeba deodorant, musí to hořet) a když motorka poběží volnoběhem, tak to stříkej na inkriminovaná místa. Netěsnost se projeví zvýšením otáček.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Já měl Jawu 350-360 kývačku.Svíčky jsem měl cihlové barvy,Vape jsem tenkrát neměl,ale co je pravda,tak jsem pravidelně vykuchal výfuky,udělal ohýnek a vložky,které bývaly plné sajrajtu jsem vypálil.A to jsem tankoval namíchaný mix přímo z pumpy 1.33,5.
Ahoj všichni. Tak sem se na to dnes podíval. Dal nové svíčky aby vše bylo vidět jak má. Otevřel oba výfuky a oba naprosto stejně špinavé, takže vylučuji gufero jak tu někdo psal, kdyby to žralo olej, tak bude ve výfuku.Utěsnil sem přírubu karburátoru odkud už nic nekape. Pravá svíčka se změnila z šedé na kávovou což je taky nejspíš vyřešený problém a to zřejmě s tou přírubou karburátoru ALE. Na plnej plyn letí a jde pravidelně, na půl plynu jde také pravidelně a reaguje jak má a teď to ALE. Do 1/4 plynu a 2 500 otáček při jakékoli konstantní rychlosti na jakýkoli rychlostní stupeň je chod velmi nepravidelný, levý válec vynechává a jízda je tedy nepohodlná. Při takto málo zatíženém motoru se má levá svíčka zase tendenci úplně celá začernit a vynechává čím dál tím častěji. Podle mého názoru je to jen chybou špatně seštelované volnoběžné směsi, protože právě 1/4 plynu je závislá na nastavení vzdušníku a volnoběžné trysky. Je tam 55 a 1/2 otáčky vzdušník. Šteloval sem ho až na 2 otáčky a zdálo se mi, že se to zlepšilo, ale stále to není ono Pomohla by menší volnoběžná tryska? Nebo jsem úplně mimo a hledám problém kde neni
Naposledy editováno 10.07.2018 19:06:13
Naposledy editováno 10.07.2018 19:06:13
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Tak zkus poladit volnoběžnou směs. Nejdříve o půl otáčky povolit a pak zpět a o půl otáčky přitáhnout. Vyzkoušej všechny tři polohy a uvidíš.
dave-lister> Popisoval jsem to tam ale asi nejasně. Zkoušel sem to tam. Na maximálku a střední polohu to reaguje a jede jak má. Na 1/4 plynu to škube, jede nepravidelně, vynechává levý válec ať je vzdušník vyšrouvovaný o 1/2 nebo až dokonce o 2 otáčky. To vše samozřejmě probíhalo povoláním o 1/4 a zkoužka a zas a znova a nenašel sem polohu kde by to bylo v poho. Podle knížky je nastavení vzdušníku mezi 1/4 až 1/2 a když sem byl už u 2 otáčky tak sem to raději vrátil zpět abych to nezmrvil
Naposledy editováno 10.07.2018 19:46:50
Naposledy editováno 10.07.2018 19:46:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Zkus na to jít od lesa.
Jak může mít každý z válců jinak bohatou směs, kdy mají společný difuzor karburátoru? Protože v sání dochází k pulzacím a pokud nesají oba válce v pravidelných rozestupech a shodné množství, tak směs pro pravý a levý válec není stejná.
Jak může sát každý válec jiné množství? Protože každý má jinak funkční výfuk, časování a kanály, kompresi a objem klikové skříně. Výrobce se to ovšem snaží udržet v přijatelných tolerancích.
Není závada na sacím kanále, který je karburátoru nejblíž? Může se stát, že každý z válců má jinak dlouhý píst a jiné rozměry okna sacího kanálu, pokud jsou válce z jiného typu, jiný ročník nebo píst jiného výrobce. To ovšem nevysvětluje, proč ke změně bohatosti došlo náhle.
Okno sacího kanálu je ve válci samotném, zbytek sacího kanálu je karterech. Lícuje to? Bingo! Nejde ovšem o přesazení okna vůči kanálu, ale o vůli mezi vložkou válce a karterem. Pokud je zde rozdíl v průměrech, mezerou mezi vložkou a karterem pumpuje směs, a v nízkých otáčkách už je rozvod sání řízený pístem jenom částečně. Tady bych hledal závadu.
Naposledy editováno 10.07.2018 22:12:01
Jak může mít každý z válců jinak bohatou směs, kdy mají společný difuzor karburátoru? Protože v sání dochází k pulzacím a pokud nesají oba válce v pravidelných rozestupech a shodné množství, tak směs pro pravý a levý válec není stejná.
Jak může sát každý válec jiné množství? Protože každý má jinak funkční výfuk, časování a kanály, kompresi a objem klikové skříně. Výrobce se to ovšem snaží udržet v přijatelných tolerancích.
Není závada na sacím kanále, který je karburátoru nejblíž? Může se stát, že každý z válců má jinak dlouhý píst a jiné rozměry okna sacího kanálu, pokud jsou válce z jiného typu, jiný ročník nebo píst jiného výrobce. To ovšem nevysvětluje, proč ke změně bohatosti došlo náhle.
Okno sacího kanálu je ve válci samotném, zbytek sacího kanálu je karterech. Lícuje to? Bingo! Nejde ovšem o přesazení okna vůči kanálu, ale o vůli mezi vložkou válce a karterem. Pokud je zde rozdíl v průměrech, mezerou mezi vložkou a karterem pumpuje směs, a v nízkých otáčkách už je rozvod sání řízený pístem jenom částečně. Tady bych hledal závadu.
Naposledy editováno 10.07.2018 22:12:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Beranidlo> To je na mě hodně podrobný popis a abych se přiznal? Co s tím? Sundat hlavy, válce, karbec? Jak bych měl tedy postupovat? Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
StepiHo píše: Beranidlo> To je na mě hodně podrobný popis a abych se přiznal? Co s tím? Sundat hlavy, válce, karbec? Jak bych měl tedy postupovat? Děkuji
Sundej válce, zkotroluj jestli nemají vakl v karterech nebo jestli není na válcové ploše zasouvané do karteru nějaký odskok nebo drážky. Při montáži se pokus dotěsnit spáru kolem sacího kanálu silikonem.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 rozdílné zbarvení svíček
Teda chlapi, klobouk před váma dolů ( a to myslím naprosto vážně, bez jakékoliv ironie), že se vám chce v dnešní době takto se drbat s něčím takovým jako je JAWA, když se dá funkční mašina koupit za pár korun.. To už musí být člověk opravdu srdcař
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 | Johny_Servis | 27 | 16.12.2023 v 09:43 JMan |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 | Weret | 4 | 26.9.2023 v 21:24 Weret |
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 | Weret | 1 | 27.5.2023 v 09:07 2stroke |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |