Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
No ale mohlo být ješté hůř - mohlo se mě třeba chtít na záchod nebo jsem mohl mít křeč noze.
Jo a ještě tam byly mraky komárů a musel jsem mit helmu nebo by mě sežrali.
Když se už moc ohřival motor, tak jsem homohl vypnout na chvíli aby se nevybila baterka světly a blinkry.
Naposledy editováno 08.07.2018 12:15:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: nevím jestli si dovedete představit tu bezmoc, když stojíte na dálnici, nemůžete dopředu ani dozadu, nemate kam uhnout z vozovky a nemůžete sesednout.
No ale mohlo být ješté hůř - mohlo se mě třeba chtít na záchod nebo jsem mohl mít křeč noze.
Jo a ještě tam byly mraky komárů a musel jsem mit helmu nebo by mě sežrali.
Když se už moc ohřival motor, tak jsem homohl vypnout na chvíli aby se nevybila baterka světly a blinkry.
Tak zase kdyby jsi se u toho po... mohl z toho byt dalsi krasny pribeh.
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 08.07.2018 12:35:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: O přetížení vím a nijak ho nesnížím, můžu s tím jen počitat.
Co třeba sundat ty zbytečnosti co na tom máš navěšené?
Ale ať jenom nerýpu, V americe na cesťácích jezdí vzadu automobilové gumy:
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Při demintážikola jsem hodně ocenil velmi snadné kompletní odstrojení - kufry i s přidavnými boxy, komp!etní vršek včetně opěrek, vozik včetně závěsu do 5ti minut. Spodek zadního blatníku je nahrazen gumovou zástěrkou, także kolo jde snadno ven.
ale když vidim to video, tak mě právě napadlo, že jednu ze zadních kamer přehodím na vozík a uvidím na druhým tabletu, co dělá guma za jízdy. Škoda že sebou nemám sadu drżáků Gopro, jinak bych kameru upevnil popruhem, co drží jeden z kanystrú na prsou vozíku.
Naposledy editováno 08.07.2018 13:14:41
se-se píše: Motogpmania> v tý chvíli jsem byl naprosto rád, že tam mám všechny ty fíčury, kterým se tu někteří posmívali. Bez TPMS bych prostě s tou poskozenou gumou jet nemohl vůbec. Extrémní LED blinkry Kellermann a 3 hodně silný zadní mlhovky zaručily, že mě nic nesrazí. Teploměr, voltmetr ampérmetr mě ukazovaly, jak je na tom motor a baterka. Druhá baterka dávala jistotu, že vżdy nastartuju. Benzín v kanystrech byl jistota, že motor poběží i hodiny, jak bude potřeba.
Při demintážikola jsem hodně ocenil velmi snadné kompletní odstrojení - kufry i s přidavnými boxy, komp!etní vršek včetně opěrek, vozik včetně závěsu do 5ti minut. Spodek zadního blatníku je nahrazen gumovou zástěrkou, także kolo jde snadno ven.
... ale priparne by se nic z toho nestalo, nemit z toho Titanic... (byt Tve lidove tvorivosti fandim...)
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 08.07.2018 13:52:14
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
a ještě jedna moje sjeta guma z SV je to dvousměsovka Michelin PR3 a nalítano 14 000
prostě dvousměsovka už třetí takhle sjeta
Osobně si ale myslím, že trvale přetíženou gumu, nijak výrazně neochrání přefoukání ani podhuštění, to je prostě nesmysl.
Pokud teda budeš vozit ještě náhradní, zadní pneu, přihodil bych i tu přední. Co už.
Vsadím se, že příští defekt bude píchlá přední a knotem ani pěnou to nepůjde.
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Mašinu ověšenou jak vánoční stromek, krom soustruhu sebou vezeš celou dílnu a divíš se, že na polňačce uděláš gumu.. Fakt dobrýý
Jsou dvě možnosti:
a) odlehčíš mašinu o ty svoje umaky (tomu ale moc nevěřím)
b) koupíš svojí její motorku a tím nějaký kilo ušetříš (a můžeš dál tunit)
Anebo je tu ještě jedna, ale ta se ti asi nebude líbit už vůbec - jeď autem když máš potřebu s sebou tahat toliko krámů
Naposledy editováno 08.07.2018 14:40:30
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
_zdenda_ píše: Řešit dusík nebo vzduch je blbost - těch 20% rozdíl v obsahu dusíku je zanedbatelné, jsou to jen vyhozené prachy.
mýlíš se. u náklaďáku,kde se ty gumy fakt ohřejou je to podstatnej rozdíl. nevím,kolik s tím máš zkušeností,ale já dost. ona se guma sice ohřeje,ale dusík má malou tepelnou roztažnost,takže nekolísá tlak a prodlouží se životnost. neslyšel jsem o bouchlý gumě,foukaný dusíkemNaposledy editováno 08.07.2018 14:55:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Carcharot> kdepak, je tu ještě dalši možnost a to , že tohle řešení dotàhnu tak aby to vše fungovalo
řešení je,přezouvat dřív. když za fest přeloženou věc zapřáhneš vozejk,tak nemůžeš čekat rekourdyTedy počital jsem s tím, že pojedu pomaleji, Nahoru Německem jsem jel 150
Naposledy editováno 08.07.2018 15:12:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 08.07.2018 15:26:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Motogpmania> v tý chvíli jsem byl naprosto rád, že tam mám všechny ty fíčury, kterým se tu někteří posmívali. Bez TPMS bych prostě s tou poskozenou gumou jet nemohl vůbec. Extrémní LED blinkry Kellermann a 3 hodně silný zadní mlhovky zaručily, že mě nic nesrazí. Teploměr, voltmetr ampérmetr mě ukazovaly, jak je na tom motor a baterka. Druhá baterka dávala jistotu, že vżdy nastartuju. Benzín v kanystrech byl jistota, že motor poběží i hodiny, jak bude potřeba.
Při demintážikola jsem hodně ocenil velmi snadné kompletní odstrojení - kufry i s přidavnými boxy, komp!etní vršek včetně opěrek, vozik včetně závěsu do 5ti minut. Spodek zadního blatníku je nahrazen gumovou zástěrkou, także kolo jde snadno ven.
Myslím, že Ti tam ještě něco chybí, vozidla a soupravy přepravy nadměrných nákladů používají oranžové majáky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Základ je dobře obrousit pneu aby se člověk dostal na čistou gumu. Pak nanést lepidlo, klidně několik vrstev a hlavně počkat až lepidlo uschne. Jinak to nebude držet nikdy. Opatrně odlepit ochranné fólie, neohmatat a protáhnout do pneumatiky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
KubaLC8 píše: S takovou pretizenou kurvou bych z pocitu bezpecneho dojezdu klidne volil automobilovou pneu na tak dalekou cestu.
to si vůbec netroufám odhadnout co by to udělalo. To asi není jen tak jednoduchý tam prostě prdnout gumu z auta. Jak by se to chovalo v zatáčkách? Vždyť já s tím jezdím i 160!
dave-lister píše: Ten borec v pneuservisu byl asi dobrý jelito když neumí zalepit pneu. Třikrát to zkouší a stejně mu to nedrží. Asi to nikdy nedělal, zřejmě ve Švédsku nelepí, pouze vyměňují.
Základ je dobře obrousit pneu aby se člověk dostal na čistou gumu. Pak nanést lepidlo, klidně několik vrstev a hlavně počkat až lepidlo uschne. Jinak to nebude držet nikdy. Opatrně odlepit ochranné fólie, neohmatat a protáhnout do pneumatiky.
já tu záplatu neměl v ruce. Je měkoučká aby vykopírovala ty nerovnosti?
Měl nějaký lepidlo který vypadalo jak stříbřenka na kamna a potom zas jiný jako gumoasfalt a natíral to z otevřený plechovky (myslím jako že jí vúbec nezavíral) šťetcem a měj jsem takový špatný pocit že je to něco eko ředěný vodou protože to vůbec nesmrdělo ředidlem. Jen jsem doufal, že ví co dělá, protoże já bych něco takovýho nikdy nepoužil.
Na závěr mu ven koukal nějakej ocásek ale dost dlouhej tak 10 cm a byl černej se zeleným proużkem.
a taky mě překvapilo když to sundali tak to mlíko tam bylo tekutý jak voda. Já myslel že to udělá pěnu a vrstvu na gumě. To bylo jasný, że s dalšíma knotama už nemám šanci. Ty tam prostě v tom blátě drżet nemohly.
Naposledy editováno 08.07.2018 18:30:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: to si vůbec netroufám odhadnout co by to udělalo. To asi není jen tak jednoduchý tam prostě prdnout gumu z auta. Jak by se to chovalo v zatáčkách? Vždyť já s tím jezdím i 160!
Nebyl bys prvni ani posledni kdo by to takhle resil. 160km/h pro automobilovou gumu samozrejme nic neni, problem by byl sehnat ten spravnej rozmer. Jak by se to chovalo ve 160 v zatacce (pokud tak jezdis) by se muselo zkusit.
_zdenda_ píše: nemako> Vzduch je z 78% dusík, 21% kyslík. Když to nafoukáš 98% dusíkem do pneu, kde už nějaký vzduch je, tak ten skoro 20% rozdíl v obsahu dusíku je fakt skoro zanedbatelný. Mnohem víc udělá to jak se o pneu staráš, jak moc přetížený jezdíš apod. Pro spoustu lidí to je ale dobré placebo a když si za to připlatí, tak ať.
všichni dopravci si za to připlácej,protože nevědí co s prachama a na náklady serouTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |