globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?

Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

8.7.2018 v 11:59 | Nahoru | #31
Když to tu tak čtu, asi se zítra objednám na výměnu zadní gumy. Mám v ní 3x defekt opraven knotem. Píchnul jsem poprvé cestou od dealera a pak jestě dvakrát během prvních 14ti dní. Ujeto 14tis km a neušla ani o kousek.

8.7.2018 v 12:14 | Nahoru | #32
No ale mohlo být ješté hůř - mohlo se mě třeba chtít na záchod nebo jsem mohl mít křeč noze.
Jo a ještě tam byly mraky komárů a musel jsem mit helmu nebo by mě sežrali.
Když se už moc ohřival motor, tak jsem homohl vypnout na chvíli aby se nevybila baterka světly a blinkry.

Naposledy editováno 08.07.2018 12:15:43

8.7.2018 v 12:19 | Nahoru | #33

se-se píše: nevím jestli si dovedete představit tu bezmoc, když stojíte na dálnici, nemůžete dopředu ani dozadu, nemate kam uhnout z vozovky a nemůžete sesednout.
Jo a ještě tam byly mraky komárů a musel jsem mit helmu nebo by mě sežrali.

Tak zase kdyby jsi se u toho po... mohl z toho byt dalsi krasny pribeh.

8.7.2018 v 12:22 | Nahoru | #34
tvl dobrej zážitek, doufám že toto nezažiju. Ale zvládl jsi to fakt

Naposledy editováno 08.07.2018 12:35:38

8.7.2018 v 12:41 | Nahoru | #35
V_i_c_i> no já jsem to tupopsal v takový zkracený formě, ale ono se to celý odehravalo od 8mi od rána 24 hod do dalšího rána a byla to jedna akce za druhou. A jedna horší než druhá. Začalo to vlastně už večer předtím. Měli jsme zabookovaný jakýsi "lesni hotel" y podle navigace jsme k němu jeli 4km popřišerný lesni cestě. Je naprosto jistý, że ten defekt je pràvě odtamtud. Ten takzvaný hotel byl, nekecám, dřevěná hasičárna ( a fakt uprostřed lesa) v prudkým kopci hned vedle tý cesty. Dole byla garáž, kde skulinou byla vidět dvě hasičská auta a nad tím byla jakási ubytovna, kde ale nikdo nebyl a bylo tam vedle dveři jen 4 kusy čehosi jako mechanický kódový zámky. V booking rezervaci byl skutečně nejaký PIN ale na žàdný zámek nefungoval. Až pak jsem našel v přitelčině mobilu vedle rezervace úplně malinkým písmem, že se musí zaplatit týden předem. Proto jsme se vrátili do civilizace a našli ten motel u silnice. A to bylo na dalších 24 hod jediný štěstí co nás potkalo.

8.7.2018 v 12:45 | Nahoru | #36

se-se píše: O přetížení vím a nijak ho nesnížím, můžu s tím jen počitat.

Co třeba sundat ty zbytečnosti co na tom máš navěšené?

Ale ať jenom nerýpu, V americe na cesťácích jezdí vzadu automobilové gumy:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

8.7.2018 v 13:00 | Nahoru | #37
Při demintážikola jsem hodně ocenil velmi snadné kompletní odstrojení - kufry i s přidavnými boxy, komp!etní vršek včetně opěrek, vozik včetně závěsu do 5ti minut. Spodek zadního blatníku je nahrazen gumovou zástěrkou, także kolo jde snadno ven.

8.7.2018 v 13:02 | Nahoru | #38
stráťa> nic z toho, co tam mám není zbytečné, všechno používám

ale když vidim to video, tak mě právě napadlo, že jednu ze zadních kamer přehodím na vozík a uvidím na druhým tabletu, co dělá guma za jízdy. Škoda že sebou nemám sadu drżáků Gopro, jinak bych kameru upevnil popruhem, co drží jeden z kanystrú na prsou vozíku.

Naposledy editováno 08.07.2018 13:14:41

8.7.2018 v 13:03 | Nahoru | #39

se-se píše: Motogpmania> v tý chvíli jsem byl naprosto rád, že tam mám všechny ty fíčury, kterým se tu někteří posmívali. Bez TPMS bych prostě s tou poskozenou gumou jet nemohl vůbec. Extrémní LED blinkry Kellermann a 3 hodně silný zadní mlhovky zaručily, že mě nic nesrazí. Teploměr, voltmetr ampérmetr mě ukazovaly, jak je na tom motor a baterka. Druhá baterka dávala jistotu, že vżdy nastartuju. Benzín v kanystrech byl jistota, že motor poběží i hodiny, jak bude potřeba.

... ale priparne by se nic z toho nestalo, nemit z toho Titanic... (byt Tve lidove tvorivosti fandim...)

8.7.2018 v 13:38 | Nahoru | #40
když povezeš ještě gumu a pneuservis,tak se jen zhorší to přeložení. problém byl v tom,že díra byla v boku,to by normální gumař nikdy nelepil. na druhou stranu nepochybuju,že vymyslíš zouvačku,ze který se po šesti pootočeních,osmi povytaženích a přehozením tří závlaček stane vyvažovačka na gumě by měl bejt max tlak a přes ten bych nešel. dokonce si myslím,že přefouknutím se nic nevyřeší

Naposledy editováno 08.07.2018 13:52:14

8.7.2018 v 13:56 | Nahoru | #41
gumu nepřefukuj , jak psal Dolph-cz , at se zatěž rozloží na vetší plochu a pokud maš strach ztoho že se ti ve vedru až moc zvětší tlak , co takhle foukat dusík?nebo kýho šlaka co to bylo tenkrat za plyn?,jenom vim že sem dostal červenou čepičku na ventilek
a ještě jedna moje sjeta guma z SV je to dvousměsovka Michelin PR3 a nalítano 14 000

prostě dvousměsovka už třetí takhle sjeta

8.7.2018 v 14:12 | Nahoru | #42
No tak dobrá příhoda, bych nikomu teda nepřál.
Osobně si ale myslím, že trvale přetíženou gumu, nijak výrazně neochrání přefoukání ani podhuštění, to je prostě nesmysl.
Pokud teda budeš vozit ještě náhradní, zadní pneu, přihodil bych i tu přední. Co už.
Vsadím se, že příští defekt bude píchlá přední a knotem ani pěnou to nepůjde.

8.7.2018 v 14:19 | Nahoru | #43
zdenysrx6> nože by h se ouještě vozil flašku s dusikem to asi ne. Ta tvoje je teda sjetá hustě

8.7.2018 v 14:23 | Nahoru | #44
No tak to je povídka jak z dikobrazu
Mašinu ověšenou jak vánoční stromek, krom soustruhu sebou vezeš celou dílnu a divíš se, že na polňačce uděláš gumu.. Fakt dobrýý
Jsou dvě možnosti:
a) odlehčíš mašinu o ty svoje umaky (tomu ale moc nevěřím)
b) koupíš svojí její motorku a tím nějaký kilo ušetříš (a můžeš dál tunit)

Anebo je tu ještě jedna, ale ta se ti asi nebude líbit už vůbec - jeď autem když máš potřebu s sebou tahat toliko krámů

8.7.2018 v 14:37 | Nahoru | #45
nemako> úplně z boku ne, na fotce je to krásně vidět, jsou tam vyhřezlý zbytky tý záplaty.Ono kdyby to zalepil pořádně tak to asi problém nebyl, ale po jeho zásazích to ucházelo ihned a ne až za jízdy a neucházelo to jinde ale jen v tý díře co lepil. Já si myslím, že motocyklovou pneu vůbec neuměl lepit. Nekecal jsem mu do toho a to byla chyba, měl jsem ho zarazit bez nějakých ohledú na odbornost. Měl tam toho lepidla málo a nepřekryl tím tu vnitřní strukturu. Choval se k tomu, jako kdyby to uvnitř bylo úplně hladký. Zdrsnil to sice šmirglem ve fortuně ale ten rastr se nevyhladil. Kdybych to lepil já, tak to vtisknu do ještě měkký a dostatečně silný vrstvičky lepidla ale on to nechal zaschnout a pak připlácnul. Foukalo to mezi gumou a záplatou. Poučení pro příště je, že když to platím, tak to bude podle mě a hotovo. Oba dva ty pneuservisy, mě poučily. Tímto musím pochválit naše český servisáky. I tomu svýmu na motopneu v Mélniku bezmezně věřím a právem na něj spoléhám a ono to bohužel takhle všude nefunguje.

Naposledy editováno 08.07.2018 14:40:30

8.7.2018 v 14:40 | Nahoru | #46

8.7.2018 v 14:48 | Nahoru | #47

8.7.2018 v 14:49 | Nahoru | #48

_zdenda_ píše: Řešit dusík nebo vzduch je blbost - těch 20% rozdíl v obsahu dusíku je zanedbatelné, jsou to jen vyhozené prachy.

mýlíš se. u náklaďáku,kde se ty gumy fakt ohřejou je to podstatnej rozdíl. nevím,kolik s tím máš zkušeností,ale já dost. ona se guma sice ohřeje,ale dusík má malou tepelnou roztažnost,takže nekolísá tlak a prodlouží se životnost. neslyšel jsem o bouchlý gumě,foukaný dusíkem

Naposledy editováno 08.07.2018 14:55:35

8.7.2018 v 14:57 | Nahoru | #49

se-se píše: Carcharot> kdepak, je tu ještě dalši možnost a to , že tohle řešení dotàhnu tak aby to vše fungovalo

řešení je,přezouvat dřív. když za fest přeloženou věc zapřáhneš vozejk,tak nemůžeš čekat rekourdy

8.7.2018 v 15:10 | Nahoru | #50
nemako> fa guma měla při výjezdu na dovolenou najeto 2500. Na dovolený pak ujela 4500 a jistě by domů ty 3000 ještě dojela nebýt té zfušované opravy
Tedy počital jsem s tím, že pojedu pomaleji, Nahoru Německem jsem jel 150

Naposledy editováno 08.07.2018 15:12:46

8.7.2018 v 15:26 | Nahoru | #51

Naposledy editováno 08.07.2018 15:26:42

8.7.2018 v 17:23 | Nahoru | #52

Myslím, že Ti tam ještě něco chybí, vozidla a soupravy přepravy nadměrných nákladů používají oranžové majáky

8.7.2018 v 17:34 | Nahoru | #53

8.7.2018 v 17:57 | Nahoru | #54

8.7.2018 v 18:09 | Nahoru | #55
Maxipes_Fík> ten jsem už nestačil pořídit ale chci ten malý zábleskový když zastavim na krajnici. Většinou totiž musim zastavit přímo na kraji silnice, protože ta malá parkoviště mívají sklon na kterém to nedám na stojan.

8.7.2018 v 18:09 | Nahoru | #56
Základ je dobře obrousit pneu aby se člověk dostal na čistou gumu. Pak nanést lepidlo, klidně několik vrstev a hlavně počkat až lepidlo uschne. Jinak to nebude držet nikdy. Opatrně odlepit ochranné fólie, neohmatat a protáhnout do pneumatiky.

8.7.2018 v 18:13 | Nahoru | #57

KubaLC8 píše: S takovou pretizenou kurvou bych z pocitu bezpecneho dojezdu klidne volil automobilovou pneu na tak dalekou cestu.

8.7.2018 v 18:21 | Nahoru | #58

dave-lister píše: Ten borec v pneuservisu byl asi dobrý jelito když neumí zalepit pneu. Třikrát to zkouší a stejně mu to nedrží. Asi to nikdy nedělal, zřejmě ve Švédsku nelepí, pouze vyměňují.

já tu záplatu neměl v ruce. Je měkoučká aby vykopírovala ty nerovnosti?
Měl nějaký lepidlo který vypadalo jak stříbřenka na kamna a potom zas jiný jako gumoasfalt a natíral to z otevřený plechovky (myslím jako že jí vúbec nezavíral) šťetcem a měj jsem takový špatný pocit že je to něco eko ředěný vodou protože to vůbec nesmrdělo ředidlem. Jen jsem doufal, že ví co dělá, protoże já bych něco takovýho nikdy nepoužil.
Na závěr mu ven koukal nějakej ocásek ale dost dlouhej tak 10 cm a byl černej se zeleným proużkem.

a taky mě překvapilo když to sundali tak to mlíko tam bylo tekutý jak voda. Já myslel že to udělá pěnu a vrstvu na gumě. To bylo jasný, że s dalšíma knotama už nemám šanci. Ty tam prostě v tom blátě drżet nemohly.

Naposledy editováno 08.07.2018 18:30:54

8.7.2018 v 18:32 | Nahoru | #59

se-se píše: to si vůbec netroufám odhadnout co by to udělalo. To asi není jen tak jednoduchý tam prostě prdnout gumu z auta. Jak by se to chovalo v zatáčkách? Vždyť já s tím jezdím i 160!

Nebyl bys prvni ani posledni kdo by to takhle resil. 160km/h pro automobilovou gumu samozrejme nic neni, problem by byl sehnat ten spravnej rozmer. Jak by se to chovalo ve 160 v zatacce (pokud tak jezdis) by se muselo zkusit.

8.7.2018 v 18:32 | Nahoru | #60

_zdenda_ píše: nemako> Vzduch je z 78% dusík, 21% kyslík. Když to nafoukáš 98% dusíkem do pneu, kde už nějaký vzduch je, tak ten skoro 20% rozdíl v obsahu dusíku je fakt skoro zanedbatelný. Mnohem víc udělá to jak se o pneu staráš, jak moc přetížený jezdíš apod. Pro spoustu lidí to je ale dobré placebo a když si za to připlatí, tak ať.

všichni dopravci si za to připlácej,protože nevědí co s prachama a na náklady serou
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl