bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů
Zdravím,mám pouze takový dotaz ohledně seřízení ventilů u řadového čtyřválce a u dvouválce do V,jinak ne že bych se do toho pouštěl,je mi 17 a ani není potřeba varan jezdí dobře ,ale spíše mě to zajímá.Jednoválec chápu a už jsem měl tu možnost vyzkoušet si seřízení,mě však zajímá jestli třeba u čtyřválcového horneta lze uplatnit tenhle postup (to že samotné štelování je u fáčka pomocí vahadel a u horneta zřejmě výměnou podložek teď nemyslím).Jinak bych se řídil podle mého pomyslného návodu,dejme tomu že mám tedy u takového horneta sundane ventilové víko a budu tedy otáčet rotorem(motorem) dokud se nebude ta ryska na motoru krýt s písmenem T na rotoru,v tomto bodě už trochu zaostávám,pokud to chápu správně ta ryska značí bod kdy je možné začít seřizovat jeden z válců,ovšem nevím který??Bude to ten kde je píst v horní úvrati a u kterého nastává expanze a tudíž jsou oba ventily zavřené(vím že to není tak jednoduché s tou značkou T protože je někdy potřeba provést 360° obrat motorem aby se ventily uvolnily),dobrá budu tedy pokračovat po seřízení tohoto válce stejným postupem zase najdu Téčko a zjistím který válec je připraven na seřízení podle toho co jsem napsal...,právě proto se ptám jestli mohu použít i ten postup jako je v přiloženém odkazu podle střihu ventilů a pořadí zapalování u válců 1 3 4 2 protože mi přijde jednodušší.Jinak to že se otáčí ve směru pohybu motoru vím.A co se dvouválce týče,jako je můj malý varan tak tam předpokládám postup stejný a jednoduše ten válec který má ventily ve střihu tak ten neseřizuji ale seřizuji ten druhý(střihem myslím moment kdy se otevírá sací a zavírá výfukový a jakoby se vystřídají) opět platí kritéria horní úvrať zavřené ventily když tohle bude ok mělo by být i Téčko v okénku.Tak to je vše,co mě zajímá je jestli mohu ten postup s tím střihem použít u motorky s řadovým čtyřválcem a dvouválcem do V a taky jestli to jde seřizovat prostě tak že si najdu T zjistím že je daný válec ve fázi expanze a ventily jsou zavřené.Omlouvám se za tu šílenou slohovku ale prostě mi to nedá spát a předem děkuji někomu kdo mi to dokáže nějak shrnout a říci jestli to chápu správně nebo jsem vedle.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 15:53 | Nahoru | #1
Ano, poučka o střihu ventilů funguje i na Hornetu.
Nemusíš číst celou knihu, ale jen tu stránku kde se o tom píše.
U Horneta to bude ještě jednodušší protože vidíš přímo na vačku podle pohledu hned poznáš kompresní zdvih.

(reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 17:08 | Nahoru | #2
dave-lister> přesně něco takového jsem chtěl slyšet,je tedy důležitý kompresní zdvih a potřeba vidět že ventily jsou zavřené což jde poznat z natočení vačky vůči podložce s tím že na tom válci musí být zavřené všechny ventily ten střih tedy slouží spíše k tomu abych věděl u kterého válce budou nyní zavřené ventily například při střihu na prvním budu seřizovat čtvrtý.Myslím že už to chápu tak jak tomu je děkuji za rady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 8 15.4.2024 v 23:27 2stroke
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 4 15.4.2024 v 22:21 Slávek-TDM
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist