globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů
Zdravím,mám pouze takový dotaz ohledně seřízení ventilů u řadového čtyřválce a u dvouválce do V,jinak ne že bych se do toho pouštěl,je mi 17 a ani není potřeba varan jezdí dobře ,ale spíše mě to zajímá.Jednoválec chápu a už jsem měl tu možnost vyzkoušet si seřízení,mě však zajímá jestli třeba u čtyřválcového horneta lze uplatnit tenhle postup (to že samotné štelování je u fáčka pomocí vahadel a u horneta zřejmě výměnou podložek teď nemyslím).Jinak bych se řídil podle mého pomyslného návodu,dejme tomu že mám tedy u takového horneta sundane ventilové víko a budu tedy otáčet rotorem(motorem) dokud se nebude ta ryska na motoru krýt s písmenem T na rotoru,v tomto bodě už trochu zaostávám,pokud to chápu správně ta ryska značí bod kdy je možné začít seřizovat jeden z válců,ovšem nevím který??Bude to ten kde je píst v horní úvrati a u kterého nastává expanze a tudíž jsou oba ventily zavřené(vím že to není tak jednoduché s tou značkou T protože je někdy potřeba provést 360° obrat motorem aby se ventily uvolnily),dobrá budu tedy pokračovat po seřízení tohoto válce stejným postupem zase najdu Téčko a zjistím který válec je připraven na seřízení podle toho co jsem napsal...,právě proto se ptám jestli mohu použít i ten postup jako je v přiloženém odkazu podle střihu ventilů a pořadí zapalování u válců 1 3 4 2 protože mi přijde jednodušší.Jinak to že se otáčí ve směru pohybu motoru vím.A co se dvouválce týče,jako je můj malý varan tak tam předpokládám postup stejný a jednoduše ten válec který má ventily ve střihu tak ten neseřizuji ale seřizuji ten druhý(střihem myslím moment kdy se otevírá sací a zavírá výfukový a jakoby se vystřídají) opět platí kritéria horní úvrať zavřené ventily když tohle bude ok mělo by být i Téčko v okénku.Tak to je vše,co mě zajímá je jestli mohu ten postup s tím střihem použít u motorky s řadovým čtyřválcem a dvouválcem do V a taky jestli to jde seřizovat prostě tak že si najdu T zjistím že je daný válec ve fázi expanze a ventily jsou zavřené.Omlouvám se za tu šílenou slohovku ale prostě mi to nedá spát a předem děkuji někomu kdo mi to dokáže nějak shrnout a říci jestli to chápu správně nebo jsem vedle.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 14:28 | Nahoru | #1
a co to zjednodušit a seřizovat daný válec v horní úvrati při kompresním zdvihu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 14:40 | Nahoru | #2
karavanista> no to co jste napsal je vlastně ta hlavní věc která se musí dodržet při seřizování,mohl jsem to taky zjednodušit a nepsat tady slohovku,jenomže mě právě zajímalo jestli to mohu udělat tak jako na tom videu,ono celý "problém" je asi to kdy poznat že je píst v daného válce v kompresním procesu tam už jsem si to nějak nedokázal představit v praxi,nebo dokázal ale velmi chaoticky.Pokud to co jsem napsal je OK tak chápu princip,podstatu ale nevím jak to uchopit když bych to měl před sebou rozdělaný, respektive chápu že je na to asi více způsobů a pletu jich více dohromady a pak v tom mám bordel,prostě nechápu jestli jak jsem psal v úvodním příspěvku to chápu s tím téčkem u víceválcových motorů správně (jednoválec teď vůbec neřeším).

Naposledy editováno 07.07.2018 14:46:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 21 Včera v 23:36 chesterfield
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 1 Včera v 20:32 Johny_Servis
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 8 15.4.2024 v 23:27 2stroke


TOPlist