globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů
Zdravím,mám pouze takový dotaz ohledně seřízení ventilů u řadového čtyřválce a u dvouválce do V,jinak ne že bych se do toho pouštěl,je mi 17 a ani není potřeba varan jezdí dobře ,ale spíše mě to zajímá.Jednoválec chápu a už jsem měl tu možnost vyzkoušet si seřízení,mě však zajímá jestli třeba u čtyřválcového horneta lze uplatnit tenhle postup (to že samotné štelování je u fáčka pomocí vahadel a u horneta zřejmě výměnou podložek teď nemyslím).Jinak bych se řídil podle mého pomyslného návodu,dejme tomu že mám tedy u takového horneta sundane ventilové víko a budu tedy otáčet rotorem(motorem) dokud se nebude ta ryska na motoru krýt s písmenem T na rotoru,v tomto bodě už trochu zaostávám,pokud to chápu správně ta ryska značí bod kdy je možné začít seřizovat jeden z válců,ovšem nevím který??Bude to ten kde je píst v horní úvrati a u kterého nastává expanze a tudíž jsou oba ventily zavřené(vím že to není tak jednoduché s tou značkou T protože je někdy potřeba provést 360° obrat motorem aby se ventily uvolnily),dobrá budu tedy pokračovat po seřízení tohoto válce stejným postupem zase najdu Téčko a zjistím který válec je připraven na seřízení podle toho co jsem napsal...,právě proto se ptám jestli mohu použít i ten postup jako je v přiloženém odkazu podle střihu ventilů a pořadí zapalování u válců 1 3 4 2 protože mi přijde jednodušší.Jinak to že se otáčí ve směru pohybu motoru vím.A co se dvouválce týče,jako je můj malý varan tak tam předpokládám postup stejný a jednoduše ten válec který má ventily ve střihu tak ten neseřizuji ale seřizuji ten druhý(střihem myslím moment kdy se otevírá sací a zavírá výfukový a jakoby se vystřídají) opět platí kritéria horní úvrať zavřené ventily když tohle bude ok mělo by být i Téčko v okénku.Tak to je vše,co mě zajímá je jestli mohu ten postup s tím střihem použít u motorky s řadovým čtyřválcem a dvouválcem do V a taky jestli to jde seřizovat prostě tak že si najdu T zjistím že je daný válec ve fázi expanze a ventily jsou zavřené.Omlouvám se za tu šílenou slohovku ale prostě mi to nedá spát a předem děkuji někomu kdo mi to dokáže nějak shrnout a říci jestli to chápu správně nebo jsem vedle.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 14:28 | Nahoru | #1
a co to zjednodušit a seřizovat daný válec v horní úvrati při kompresním zdvihu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 14:40 | Nahoru | #2
karavanista> no to co jste napsal je vlastně ta hlavní věc která se musí dodržet při seřizování,mohl jsem to taky zjednodušit a nepsat tady slohovku,jenomže mě právě zajímalo jestli to mohu udělat tak jako na tom videu,ono celý "problém" je asi to kdy poznat že je píst v daného válce v kompresním procesu tam už jsem si to nějak nedokázal představit v praxi,nebo dokázal ale velmi chaoticky.Pokud to co jsem napsal je OK tak chápu princip,podstatu ale nevím jak to uchopit když bych to měl před sebou rozdělaný, respektive chápu že je na to asi více způsobů a pletu jich více dohromady a pak v tom mám bordel,prostě nechápu jestli jak jsem psal v úvodním příspěvku to chápu s tím téčkem u víceválcových motorů správně (jednoválec teď vůbec neřeším).

Naposledy editováno 07.07.2018 14:46:37

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 15:00 | Nahoru | #3
Nastuduj si chytrou knížku na Škodovku, tam pochopíš jak poznat který válec je v kompresním zdvihu.

(reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 15:19 | Nahoru | #4
dave-lister> řekl bych že na to není potřeba studovat celou knihu,je to na tom videu + tohle jsem našel na jedné škodovácké stránce:

Střih nastává v okamžiku, kdy se na válci zavírá výfukový ventil (jde nahoru) a okamžitě se otevírá sací ventil (jde dolů). Pro tuto polohu je zaručeno, že na protilehlém válci (1-4 a 2-3) jsou vačky natočené tak, že je mezi ventilovou tyčkou a zdvihátkem ventilu maximální vůle.

Bude to o tom střihu,ale opět podotýkám,že mě zajímá jestli se to dělá stejně i u motorek jako Hornet či malý varan apod., popřípadě jestli je na to jiný způsob tím myslím něco s tím téčkem na motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 15:53 | Nahoru | #5
Ano, poučka o střihu ventilů funguje i na Hornetu.
Nemusíš číst celou knihu, ale jen tu stránku kde se o tom píše.
U Horneta to bude ještě jednodušší protože vidíš přímo na vačku podle pohledu hned poznáš kompresní zdvih.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 15:56 | Nahoru | #6
http://www.gsxr.wz.cz/ zkus se podívat do záložky - jak na to, sekce - ventily.

(reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 17:08 | Nahoru | #7
dave-lister> přesně něco takového jsem chtěl slyšet,je tedy důležitý kompresní zdvih a potřeba vidět že ventily jsou zavřené což jde poznat z natočení vačky vůči podložce s tím že na tom válci musí být zavřené všechny ventily ten střih tedy slouží spíše k tomu abych věděl u kterého válce budou nyní zavřené ventily například při střihu na prvním budu seřizovat čtvrtý.Myslím že už to chápu tak jak tomu je děkuji za rady.

(reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 17:11 | Nahoru | #8
pospit> ano to jsem celé už četl ale právě jsem byl trochu mimo z toho otáčení u tříválce o 240° pak u čtyřválce o 180° a tak ale asi se tím rozumí právě ten střih ...

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 18:00 | Nahoru | #9
vyndej svíčku a pichni na pist...uvejtis kdy jde přes horní uvrat.

Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 19:49 | Nahoru | #10
Véčkové dvouválcové motory se seřizují jinak. Jsou tam dvě značky T horní úvratě front a rear/přední a zadní válec/.

(reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 21:21 | Nahoru | #11
Simso> jestli to budeš dělat jak si to popsal tak je to OK , na video sem nekoukal

(reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

7.7.2018 v 22:24 | Nahoru | #12
karavanista> no jasně taky jsem si to říkal že šroubovák může posloužit jako pomůcka akorát u některých motorek se tam s tím člověk nedostane...

Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

8.7.2018 v 11:06 | Nahoru | #13
Ahoj přátelé jedné stopy.Ptosim vás pořídil jsem malýmu tu maličkou Čínu.Startuje v pohodě,ale ať šteluju jak chci,pořád ta mrška neudrží volnoběh.......Čím to může být???Ví někdo prosím?Může to být moc oleje v benzínu?Fakt hulí dost.....

Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

8.7.2018 v 11:09 | Nahoru | #14
Vzducháč jsem čistil,tryska ok a ten šroubek na karbecu co se šteluje volnoběh jako by vůbec nereagoval.

Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

8.7.2018 v 14:15 | Nahoru | #15
Moc oleje v benzínu to být nemůže pokud je to čtyřtaktní motor,tam se leje pouze benzín,jinak může to být mnoho věcí počínaje svíčkou až po špatné gufero na klice...co je to konkrétně za motorku ? Samozřejmě základem je vyčištěný a správně seřízený karburátor pak se od toho dá odrazit.Pokud zacpeš sání rukou,měla by okamžitě zdechnu.Jakou barvu má svíčka ? Pokud hulí modrobílým kouřem a svíčka je totálně mastná od oleje,mohlo by být v prdeli to gufero na klice zřejmě ze strany spojky.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

9.7.2018 v 07:14 | Nahoru | #16
tam kde daný válec pálí tam seřizuj ventilovou vůli... pokud nemáš big banga tak když je ve střihu první tak pálí čtvrtej, když je ve střihu druhej tak seřizuješ třetí atd....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

9.7.2018 v 08:46 | Nahoru | #17
gagtoy> dobře děkuji,přesně tak jsem si to myslel.

(reakce na) Dotaz pro zkušené ohledně seřízení ventilů

16.7.2021 v 22:57 | Nahoru | #18
Simso> jj děkuji za rady.Omlouvam se dlouho jsem tu nebyl.Děkuju??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 8 15.4.2024 v 23:27 2stroke
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 4 15.4.2024 v 22:21 Slávek-TDM
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist