Téma: Zastavujete u odstavené motorky

5.7.2018 v 18:34
Tak si tak jedu ráno cca v 9h do práce. Silnice vcelku frekventovaná - z Chomutova na Klášterec, Ostrov a Vary.
Cestou se mi stala nepříjemnost. Zdechla mi motorka. Prostě za jízdy zacukala a chcípla. Jako když dojde benzín.

Zajel jsem ke kraji, helmu a batoh hodil do trávy, sedlo a plasty dolů a začal hledat závadu. Nakonec závada objevena a odstraněna. Palivové čerpadlo se odebralo do věčných lovišť. Hadici z čerpadla jsem sundal a napojil ji na filtr. Benzín z nádrže samospádem natekl do karburátorů a odjel jsem. Pro jistotu jsem na nejbližší benzínce dotankoval do plné, aby byla hladina vysoko a v pohodě dojel do práce.

Co mě udivilo je to, že kolem projelo snad 50 motorek. Asi spíš víc. Několik skupin i jednotlivců na vyjížďce, jezdili kolem v obou směrech. Nezastavil nikdo. Někteří dokonce mávli jako když zdraví za jízdy

Když už jsem měl vlastně hotovo, zastavili dva kluci s dotazem jestli nepotřebuju pomoc.
Vám dvěma, jestli to čtete, pánové díky.
I když už jsem nepotřeboval pomoc ani radu (už jsem věděl co to je), zastavili a zeptali se . To bylo fajn.

otázka: zastavujete a nabízíte pomoc nebo máváte?

Naposledy editováno 05.07.2018 19:00:49

6.7.2018 v 22:17 | Nahoru | #31
Díky všem za odpovědi.
Vidím, že je ještě spousta lidí ochotna poskytnout pomoc. Je jedno jak. Ta pomoc může spočívat v čemkoli... poradit, půjčit nářadí, které k opravě potřebuje a nemá, třeba něco přivézt (benzín, nebo něco ze servisu/prodejny třeba knoty), kdo je místní, může sehnat kámoše s vozíkem, nebo třeba má kámoše mechanika na telefonu, apod.

Doufám, že když se mi někdy něco stane, potkám někoho z vás.

Sám jsem zastavil 3x. Z toho 2x pomoc nebyla potřeba... jeden si to opravil sám a jeden měl už objednaný odtah. Třetímu jsem dal tu stříbrnou pásku - uletěl mu boční kufr. Omotal to a frčel domů. Pak mi psal SMS, že dojel i s omotaným kufrem v pořádku a že by mi poslal na účet 200,- za pásku
Číslo účtu jsem mu samozřejmě nedal. Napsal jsem mu, že se třeba někdy potkáme a koupí mi na benzínce kafe.

Tak šťastné cesty bez poruch...

6.7.2018 v 22:38 | Nahoru | #32
Když to jde zastavuju. Z poslední doby si vybavuju mladýho kluka tlačícího simsona, tam jsem pomoct nedokázal a pak minulý víkend na Slovensku stála holka s harleyem hned za tunelem, tak jsme jí ještě s jedním odtlačily na parkoviště.
Pár let zpátky si taky vzpomínám na týpka se skútrem kterýmu jsem jel pro benzín dobrých 10km daleko. A nezapomenu jak mi říkal že za dobu co tlačil projelo X motorek a jediný já zastavil.

6.7.2018 v 23:04 | Nahoru | #33
Pokud můžu, tak zastavím, i když jedu autem a to i když má poruchu auto! Je to slušnost a motoristi by si měli pomáhat. A že někteří nezastavují? No to že jsou na silnici dementi, neznamená, že bych se měl chovat stejně

7.7.2018 v 07:14 | Nahoru | #34
Ahoj jak jsem tady psal jezdím na Skútru a stavím, jen za letošek se párkrát povedlo. Někdy koncem března byl sraz JAWA/ČZ v Blatnici, vzhledem k tomu že mám skútr tak jsem se nechtěl cpát dopředu mezi ně a jel si na pohodu na chvostu a po cca 3Km u pangejtu Prase, zastavím a pomohu. Furt mu to chcípalo a prej ucpanej filtr tak jsem sáhl pod sedačku a vyndal metr palivové hadičky, filtr se vyhodil prodloužila se hadička ke karburátoru a jelo se(nakonec ten filtr byl OK, nešel vzduch do nádrže, takže těch zastávek bylo víc).Po obědové pauze koukám na dva (asi bráchové) s Čz 125 taky jim to nejede, roztlačím jednoho, pak druhého, po pár km zase prvního a nakonec někoho napadlo kouknout se do nádrže, jeden suchej, druhej po dně, tak přišla na řadu zase hadička.Cca před týdnem na srazu v Postřekově zase dobrej skutek. Kámoš mi píše kde že jsem (nejel jsem na spanilou jízdu, cpal jsem se klobásou) že má prázdné kolo a pumpička je KO, hopnul jsem na stroj a jel mu kolo nafouknout cca 20km(pod sedačkou vozím mimo jiného i kompresor), při cestě z5 u Domažlic v kopci stojí Pionýr, zastavuju a Pincek má utržené plynové lanko(to teda sebou nevozím, ale majitel Pincka ho měl), vyndavám golu a měníme ho. A naposledy v pondělí, jedu po Plzni a koukám nějaká slečna ve vestě zrovna dává trojúhelník, na další křižovatce to otáčím a vracím se. Ptám se slečny potřebujete pomoct (prázdné kolo) a ona děkuju již jsem si volala a vezou mi nové kolo, já na to jo vy nemáte rezervu a ona mám ,ale jen jednu. Tak se podívám pořádně a ona proražené obě pravé o obrubník, tak to otáčím a jedu si po svých, po cca 2km najednou PiCa nechce jet. Na volnoběh ok přidám plyn a dusí se, tak jsem začal hledat stín že se na to podívám a po chvilce zase ok a v tom sem na to přišel, neudělal jsem dobrej skutek a skútr to poznal a začal stávkovat. Jen jedno mi není jasné proč tahám pod sedačkou doktorské rukavice a vzpomenu si na ně vždycky po opravě když si chci nandat helmu která je (původně byla) bílá.

8.7.2018 v 19:34 | Nahoru | #35
Asi je na čase domluvit jednotnou metodiku na předání informace. Třeba že položená přilba za zadním kolem znamená "jsem fpiči, nejde to, potřebuju pomoc".
Já jen letos zastavil třikrát a vždy zbytečně.
Reflexní vesta je nicneříkající. Někteří v ní jezdÍ, jiní ji dávají dozadu třeba na tankvak když jsou naložení.

Edit: písmenka

Naposledy editováno 08.07.2018 19:35:38

8.7.2018 v 20:37 | Nahoru | #36
On je trochu taky problém v tom, že se drtivá většina majitelů motocyklů pasovala na motorkáře a přitom zůstali a navždy zůstanou řidiči jednostopeho vozidla. A jak se již psalo, hlavně všichni mávají jak oteklí. Ze sta je jen jeden motorkář, bohužel.

9.7.2018 v 09:23 | Nahoru | #37
I když profrčíš 100-vkou kolem odstavené motorky, dá se všimnout sundaného sedla, rozdělaných kapot, sundané nádrže..
Jestli někdo stojí vedle moto s telefonem v ruce, to neznamená nic...
Ono taky záleží v jakém místě zastaví...
Minule stál motorkář na benzince se sundanou nádrží, natankoval naftu, už měl zajištěný odvoz...

9.7.2018 v 10:14 | Nahoru | #38
Teďka jsem si vlastně vzpomněl, že jsem jednomu borcovi pomáhal tlačit v-stroma do kopce na benzinku, páč mu došel benál... sice to bylo asi jen posledních 200m tlačení z celkovýho kilometru a něco, ale byl rád Tak zas tak zlý to se mnou asi nebude

9.7.2018 v 12:08 | Nahoru | #39
Ano, zastavuji u kohokoli kdo stojí budto na divné místě, nebo vypadá zmateně. Už kolikrát sem zastavil a vždy sem dostal palec nahoru a poděkování. Jednou mě taky potkala porucha (došel beznín xD) a jak sem byl rád když kluci zastavili a pomohli mě odtlačit z dálnice xD xD

9.7.2018 v 12:27 | Nahoru | #40
Zastavuji a snažím se pomoci. Napsledy nějakým klukům,co se jim na jednobuchu uklepalo očko u baterky. Očko jsem sice neměl,ale pomocí zdrhovací pásky a šroubováku jsem jim pomohl ten pahýl zafixovat ke kontaktu baterky,aby dojeli aspoň domů.
Mockrát jsem na silnici nezůstal stát,ale naposledy synovi došel benzín. Bandita jsme šoupli ke škarpě,naložil jsem ho a jeli k pumpě pro benál.
Vracíme se zpět a už tam zastavovalo auto se čtyřmi přičmoudlými uvnitř. Jakmile jsem dojížděli a brzdil,tak kopli do vrtule. Nemám důkaz,že chtěli něco šlohnout,nechci jim křivdit,ale u těch cikorií mě nějak nejde pod fousy,že chtěli pomoct

2 reakcí na tento příspěvek Zastavujete u odstavené motorky

19.7.2018 v 12:17 | Nahoru | #41
Ja som medzitým hladal šrajtoflu, že teda ak nebudú chcieť obličku tak zaplatím čo si povedia.
"For you for free to love my country."
Nechceli nič. Ani počuť. Vraj som cudzinec a hosť. A toto sa nám stalo počas roku na motorke na cestách Ázie ešte X krát. Nie vždy, ale násobne viac ako doma.

My sme tu viac individualisti, čo je na škodu. Nezdielame. Odvykli sme si a je to škoda.

19.7.2018 v 12:22 | Nahoru | #42

ajden píše:

... 3 - 2 - 1 - ahoj Crecku

19.7.2018 v 12:34 | Nahoru | #43

Jirka_CV píše: Já přeci neříkám, že to byl neřešitelný problém. Ale kdybych viděl někoho jak se vrtá v motorce (sundané plasty a sedlo, chvilkama jsem u toho klečel - svíčka ven, chvilku byl ohnutý do motorky - pumpa) a je u toho sám tak bych zastavil a zeptal se jestli něco nepotřebuje. Nevím, třeba poradit, nějaké nářadí, apod.

Jestli jsem se tě svým hloupým dotazem nějak dotknul tak sorry... jen jsem se zeptal.

To jsi jel na NTVčku? Hondy se přece neserou, tak to mohlo vypadat podezřele.
Možná to taky souvisí s tím, že řada lidí si na motorce maximálně vymění olej a je ráda, když najdou vzducháč. Na svý motorce. Ještě se tak lovit v cizí a hledat závadu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zastavujete u odstavené motorky

19.7.2018 v 14:14 | Nahoru | #44

ajden píše: Nám tak v Ladakhu došiel benzín v passe medzi Lehom a Manali. Pršalo, 360km žiadna pumpa, rezervy a nádrž prázdna a okolo len raz za hodinu auto TATA s kerozínom pre vojakov. Bol som ochotný platiť zlatom - alternatívou bolo to tlačiť 40km. Z ničoho sa zjavili dvaja indovia na Enfieldoch. Zastavili. Bez zbytočných kecov vytrhli hadičku z nádrže a naplnili 2l PET fľašu benzínom.
"For you for free to love my country."

19.7.2018 v 15:00 | Nahoru | #45

DrDNA01 píše: Houbelec individualisti. Jen proste v te nasi zemicce nejsi vlastne nikdy uplne ztracenej. Proste slezes a dojdes si max par kilaku pro pomoc. Lidi si vic pomahaji v zemich, kde prazdna nadrz muze znamenat, ze clovek natahne brka zizni, prehratim, nebo hladem. Tam kde neni mobilni signal a kde treba musis do nejblizsiho "Bikerscrownu" pro moto vozik 500mil. U nas brnknes telefonem manzelce, kamaradovi nebo asistenci, aby Ti do pul hodky s klidem a kavickou dovezli PETku s benzinem.

Na tom taky něco je... Jednou jsem si v Brně zabouchl klíče v autě (rozbitý pérko v zámku a jak jsem třískl dveřma, zajel čudlik a centrál všechno zamknul)... Volám bráchovi a za třičtvrtě hoďky odemykám záložním klíčkem namísto toho, abych volal nějaký zámečníky nebo tak.

20.7.2018 v 00:36 | Nahoru | #46
Já teda zastavuju a většinou zbytečně, nicméně mi to nevadí. Jednou jsem zastavil u týpka s nabalenou jawkou u škarpy a jen jsem ho vyrušil u kouřové zelené přestávky
Co mě ale nasralo nedávno... jedeme ve dvou trochu kudličku v přehledným úseku, takový esíčko dvou delších zatáček a dole pod nima stojí tři motorky a jeden z pylotů mává jako na vlak, ruce křížem, prostě signál k zastavení. Povolím heft a druhou zatáčku zpomaluju, koukám co se děje, to už týpek přestal mávat a když jsem projížděl kolem, přišlo mi, že se s širokým úsměvem baví o tom, jestli jsem chtěl zastavit nebo ne, ten mávající kýve hlavou... Jel jsem dál a myslel si něco o prdeli. Můj vztah ke starším chlapíkům s třásněma tenhle zážitek teda nevylepšil

20.7.2018 v 11:53 | Nahoru | #47
Také jsem několikrát zbytečně zastavoval, naposledy minulý týden. Kousek od nás kluk a holka, každý na své motorce. Zastavím, ptám se jestli vše dobré. Holčina hned úsměv a hned se svěřovala, že došel benzín a bylo vidět, že by v komunikaci pokračovala a pomoc uvítala. Když jsem se zeptal, jestli mají v čem pro benzín, tak týpek hned vcelku nepříjemně, že on si poradí a tak. Ani jsem nestihl říct, že bydlím kousek a není problém sjet pro kanystr s benzínem, nebo hadičku, případně jim odpustit do petky, kterou jsem měl v tankvaku. Tak jsem pokýval a pokračoval, ale od dalšího zastavování mě to neodradilo. Sám jsem byl před rokem rád, když mi před rokem sletěl řetěz, sekl se u pastorku, neměl jsem s sebou nářadí a našla se pomoc.

20.7.2018 v 12:10 | Nahoru | #48
Ja som pár krát tiež zbytočne zastavil, naposledy pri troch babách, málo frekventovaná cesta, auto stojí v protismere, všetky tri postávajú vonku. Pristavil som, nestihol som sa ani spýtať kde je problém a jedna na mňa zrúkla "ČO CHCEŠ??!" Tak som šiel radšej ďalej. Robili si tam selfíčka, piče.

Ak niekto stojí pri krajnici a potrebuje pomoc, nech máva alebo nejak dá vedieť že je problém. Nie som telepat.
Ale ak vidím pri krajnici rozobratú motorku, tak stojím automaticky.

Naposledy editováno 20.07.2018 12:16:13

23.7.2018 v 11:16 | Nahoru | #49
bohužel o víkendu jsem se ocitl na druhé straně, tlačil jsem moto cca 2 km (stalo se mi to kousek od domu), projelo cca 6 motorek, nikdo nezastavil, pak zastavil týpek se švýcarskou značkou, ptal se, zda potřebuji pomoct, vysvětlil jsem mu, že je to v pohodě, že to mám kousek domů, pak asi dalších 5 motorek projelo, poté přibrzdil týpek z pardubického kraje, takže to není až tak hrozný, aspoň vím, že když pomáhám já, tak to není zbytečný

23.7.2018 v 15:00 | Nahoru | #50
Jo u odstavené motorky zastavuji, téměř vždy se mi to vyplatilo, několik těch odstavených, mám doma.

26.7.2018 v 12:16 | Nahoru | #51

26.7.2018 v 13:06 | Nahoru | #52

ajden píše: Som sám čo nesúhlasí? To je ako keby si videl sa niekoho topit v "malom" jazere. Povies si - to je malé jazero, to musí doplávať? Alibizmus. Vo veľkom by si zoskočil a pomohol?

Jo a coz teprve kdyby se v tom jezirku topila matka s kocarkem. Ty jsi taky dobrej demagog. Nebavime se o situaci, kdy vidis nekoho lezet na silnici v tratolisti krve, nebo o invalidovi, co mu to chcipne uprostred vlakovyho prejezdu, ale o situaci, kdy Ti chcipne motorka par metru od baraku nebo jine civilizace, kde si bez problemu muzes zavolat odbornou pomoc mobilem. Proste nezijeme ani uprostred pouste ani v dobach, kdy se k telefonu muselo do verejne telefonni stanice. Samozrejme pokud jsem znaly a mam naradi, muzu se optat, jestli neni treba me pomoci. Ale neodsuzuju nikoho, kdo to dneska neudela.

26.7.2018 v 13:15 | Nahoru | #53
Jel jsem na VTR poprvé na rezervu, bylo to za svitu kontrolky - no nevyšlo to takže jsem musel tlačit, bylo to loni u Starého Města, nabídlo mi pomoc asi 5 motorkářů a 2 autaři (za tu dobu cca 20minut). Byl jsem na sebe i trochu nasraný že si to zasloužím, tak jsem poctivě dotlačil k pumpě na 100 oktánků
Že si mi to volovi stalo o měsíc později snad ani nebudu zmiňovat. Díky za pomoc klukům z Březolup. Moje dunivé VTR s laďákama nedalo na kontrolku ani 20km...

9.8.2018 v 14:40 | Nahoru | #54
DrDNA01> Tak - ani ja nikoho neodcudzujem, snažím sa moc nesúdiť nakoľko to sám nemám rád. Je to o osobnej zodpovednosti, len potom treba počítať s takým istým keď budeš mať problém. Ale to asi tak máš, takže v poho.

10.5.2020 v 18:51 | Nahoru | #55
Aspon takto by som chcel podakovat motorkarovi a plechovkarovi, ktori mi dnes pomohli na dialnici pred Brnom, dosiel mi benzin. Motorkar nezistne daroval benzin priamo z nadrze, pricom sme mu trochu poliali moto... Z tej radosti ze nastartovala som im poriadne ani nepodakoval, co ma mrzi.
Bez nich by som ju este tlacil

18.6.2020 v 08:32 | Nahoru | #56
Já myslím, že každý normální zastavi. Bohužel nás moc není Minimálně to potěší.
Tímto bych chtěl poděkovat holčině která u mě zastavila v sobotu 13.6. Poznávací značka 4U 8..4 Diky

19.6.2020 v 21:38 | Nahoru | #57
před měsícem jsem upekl motorku na dálnici před prahou. helmu jsem dal za motorku na zem, což by měl být oficiální signál, že je něco špatně a jediný, kdo zastavil byli policajti:))
ve dvaceti jsem pro změnu 11km tlačil GPZetu, rovněž nikdo nezastavil..
začínám si myslet, že to bude mnou:)

20.6.2020 v 10:55 | Nahoru | #58

OndraCB píše: Jako že bych telepaticky zjistil, že má dotyčný pro něj neřešitelný tech. problém a současně se stydí o pomoc poprosit třeba gestikulací? To opravdu neumím.

a přitom stačí jenom zastavit a zeptat se, hustý, viď.? No jo, ona ta telepatie omluví spoustu charakterových vlastností :))

1 reakcí na tento příspěvek Zastavujete u odstavené motorky

20.6.2020 v 11:04 | Nahoru | #59
zastavuju. Mám dost nářadí a tak bych mohl pomoci. Sám si cením toho když někdo zastaví i když pomoc nepotřebuji a vždy za to poděkuji. Je dobře že zastavujeme.

20.6.2020 v 11:50 | Nahoru | #60
se-se> já myslím, že ty bys mohl s klidem zastavit i u raketoplánu :))