globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem paliva ()...
3.7.2018 v 11:58
Ahoj, moc si od založení tématu neslibuji, ale třeba se někdo s touto specifickou vadou setkal a bude ochoten poradit ...

Před koncem minulé sezóny začalo na motocyklu během jízdy buď vynechávat zapalování nebo docházelo k velmi krátkodobému problému v přísunu paliva (nešlo poznat co z toho, prakticky se to projevovalo krátkým škubnutím způsobeným krátkodobým poklesem otáček). Vada se projevovala nejprve ojediněle, při poslední vyjížďce v sezóně se četnost zvýšila (ale nevypozoroval jsem tehdy nějakou souvislost s čímkoliv jiným, abych mohl mechanikovi přesněji popsat problém).

Po zimě nešla motorka zprovoznit kvůli evidentní závadě v elektronice, důvodem byla poškození řídící jednotky během zimního stání (jak, to netuším). Po výměně ECM motorka funguje jako dřív - bohužel i včetně závady.

Vyměnil jsem snímač otáček (původní měl nalomený kabel na výstupu, přenos proudu zajišťovalo několik posledních žil). Radost veliká v domnění, že tohle byla příčina problému - nebyla, závada se projevuje dál.

Zkontroloval jsem celé sání (KN filtr vyčištěn nedávno, všechny snímače správně zapojeny, klapka v sání funguje (i když je tam prakticky asi celkem na nic)).

Zkontroloval jsem celou palivovou cestu (hadice v pořádku, nádrž rozebrána, vyčištěna benzínem, poté lihem, dobře vysušena, nový benzín s příměsí pro čištění benzínové soustavy od Sonaxu, vše správně zapojeno a zkontrolováno) - problém trvá.

To nejpodstatnější nakonec - problém se stal poměrně pravidelným, projeví se při každé vyjížďce, ale POUZE v omezeném pásmu otáček (nominálně při 6 tis., prakticky v rozsahu 5-7 tis., mimo tento rozsah ne) a POUZE při 4. rychlostním stupni (opakovaně odzkoušeno).

Motorka nemá domontovanou žádnou elektroniku pro monitorování zařazeného stupně (Gipro apod.) a pokud čtu správně schéma elektrického zapojení i příslušné části manuálu, není v motorce ani nějaké interní snímání zařazené rychlosti pro nějakou korekci řídící jednotky (nevyčetl jsem, zda a jak se řídící jednotka koriguje vůči zatížení (hlavně odporem vzduchu při různých rychlostech) - ale pokud ano, zřejmě kombinací informací o otáčkách a rychlosti pohybu motorky (ekvivalent ke kombinaci otáčky-zařazená rychlost).

Nesetkal jste se někdo, prosím, s takovou závadou? Mechanik ji označuje termínem "vyšší dívčí ...".

Díky moc předem za jakoukoliv radu!

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 12:09 | Nahoru | #1
Napadlo me jestli neni senzor na vystupni hrideli z prevodovky (pro tachometr treba), ale to by pak delalo i na vytocenou trojku nebo "podtocenou" petku.

Naposledy editováno 03.07.2018 12:09:42

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 12:10 | Nahoru | #2
Jelikož máš jinou ECU tak závada zde asi nebude,
kdyby to nedělalo jen při 4. stupni tak bych to klidně svedl na blbý kontakt někde na čidle (např. vačky) nebo přímo kontak na baterce?
Nemáš Powercommander? Pokud ano asi bych se ho pokusil demontovat.

1 reakcí na tento příspěvek specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 12:19 | Nahoru | #3
Šmankote , to je fofr v odpovědích, díky moc! ... Ne, opravdu to dělá jen na 4. rychlost. Čidlo na vačce (tzn. snímač otáček motoru) je vyměněno, jak jsem psal - použito z motorky, kde fungovalo správně. Powercommander nemám - motor jede na originální ECU (která tedy byla po zimě vyměněna za jinou z fungující motorky, moje původní přes zimu přestala fungovat (nevím, jestli to může mít nějakou souvislost s ostatním - podle mechanika (na základě nějakého jeho proměření) odešla ta část, která řídí zapalování a také část ovládající chod ventilátoru ...)).

Ještě jednou dík za první tipy - tím to, bohužel, zřejmě ale nebude ...

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 12:40 | Nahoru | #4
Já mel stejny problém,ale na Aprilii.Taky na 4 a při 7000 otáčkách.V servisu se přehrála palivová mapa a problém zmizel.

(reakce na) specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 12:46 | Nahoru | #5
Pečisek: Když to škubne, co dělá otáčkoměr? Drží otáčky nebo poklesne?

1 reakcí na tento příspěvek specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 13:11 | Nahoru | #6
Díky za tip na přehrání palivové mapy (popravdě netuším, jestli to u téhle jednotky lze - zjistím, proberu s mechanikem ...).

Co úplně přesně dělá otáčkoměr - to nevím, jestli odpovím správně. Co jsem měl možnost si všimnout - otáčky trochu spadnou, úměrně tomu, jako by na chvíli (v řádu desetiny vteřiny) vypnulo zapalování nebo vynechal motor kvůli na okamžik chybějícímu palivu (tzn. otáčky poklesnou o cca 200-300? ...).

Díky!

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 13:49 | Nahoru | #7
motocykl má domontovaný alarm? Jednou jsem řešil něco podobnýho a dělalo to relé imobilizéru v tom alarmu, asi vlivem vibraci se prostě rozpínalo, asi byla slabá pružina či co, pak se dalo jiné a chodí to dodnes, dělalo to pouze ve vyšších rychlostech.

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 14:24 | Nahoru | #8
Pises, ze to dela motorka jen pri specificke rychlosti a otackach. Ta motorka nema jak poznat rychlost, krom tlaku v airboxu, ne? Zkusil bych cidlo tlaku v airboxu. Jinak jak tu kdosi psal o mape - ta je soucasti jednotky, takze ji mas de facto novou, kdyz jsi vymenil jednotku, ne?

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 15:16 | Nahoru | #9
Ahoj a znovu dík!

Motorka nemá domontovaný alarm. Má sériový imobilizér od výrobce (Honda to nazývá HISS), který bylo potřeba oklamat při výměně řídící jednotky, aby nebylo potřeba řešit ještě přečipovávání klíčů (z druhé motorky jsem společně s jednotkou vzal i čtečku čipu a klíč s čipem (spárovaným s touto jednotkou) - obojí mám uloženo v prostoru pod přední částí nádrže) - tzn. jednotka si načítá čip z klíče pod nádrží (čtečku čipu klíče, který je v samotném zapalování, mám odstraněnou). To ale nemůže (nemělo by) mít souvislost s problémem, který se projevil ještě před výměnou jednotky.

Že motorka pozná rychlost podle tlaku v sání, to mě nenapadlo (díky za tip). Výstup z MAP snímače jde do řídící jednotky, ale co všechno tam signál ovlivňuje, to z manuálu ani elektrického schématu zřejmě nepoznám (navíc jsem laik). Podle manuálu se dá MAP zkontrolovat změřením výstupního napětí, ale hodnota podle manuálu mi přijde nějaká moc 'hrubá' (velký rozsah a malá přesnost (podle manuálu 2.7-3.1 V při okolním tlaku odpovídajícím nulové nadmořské výšce) - řeknu mechanikovi, ať se zamyslí, od toho tady je ...

Díky.

(reakce na) specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 15:18 | Nahoru | #10
Pečisek: Pokud se otáčkoměr na okamžik propadne, vynechává zapalování, tj. není to dodávkou paliva. Ale příčiny se hledají dost obtížně, chtělo by to zkoušet na motorové brzdě. Pravděpodobně dojde někde rezonancí ke zhrošení kontaktu na některém konektoru, spínači nebo zlomeném kabelu. Mně kdysi podobné problémy dělal obyčejný spínač na bočním stojanu, který dával falešný signál a jednotka zapalování na to reagovala obdobně.

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 15:21 | Nahoru | #11
Byl bych velmi rád, kdyby měl někdo ještě nápad (dokud jsem nepřišel na souvislost s otáčkami a zařazenou rychlostí (a dokud se závada objevovala jen velmi zřídka), vypadalo to na hodně blbou závadu, u které člověk neví, kde začít hledat - teď už je z toho jen blbá vada a to proto, že je specifická (ale už je aspoň nějak detekovatelná a popsatelná ...)). Díky předem.

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

3.7.2018 v 18:43 | Nahoru | #12
Ahoj. Mě tohle dělal vypaleny konektor tuším z regulatoru. Na vterinku moto cuklo nebo vynechalo ale panel nic nehlasil. A taky vzdy kolem 4tis otacek. Az jsem prolezl celou elektriku tak jsem jej nasel
Neslo to moc na pohled poznat ale po rozpojeni to bylo jasne.
Zkus projit ty konektory a kabelaz. Aspon tu viditelnou. Nemusi to byt ono nicmene aspon to muzes vyloucit.
Víc ti asi neporadim.

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

4.7.2018 v 06:54 | Nahoru | #13
mě tohle dělal srad ale teda vždy ve stejných otáčkách na jakýkoliv stupeň a příčina byla prozaicky jednoduchá, když jsem měl 5000 ot. motor rezonoval v pásmu kdy poklepával s kabelama ke svíčkám tak stupidně, že 3tí válec vynechával ....

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

4.7.2018 v 08:26 | Nahoru | #14
napada me regulator tlaku paliva a dobijeni, tak zkus promerit jeste tohle.
podtlakem ovladanej palivovej kohout myslimk tvoje motorka nema, takze to asi nic, ale pokud bych si to spatne pamatoval, tak jeste zkontrolovat membranku.

a jinak kalsika...odpojit vsechny cidla stojanku, spojky a dalsi nesmysly, veskere dodelavky a bastly napojene na baterku jako vyhrovane hefty a vsechny podobne vopicarny.
Zmerit tlak paliva, mnozstvi paliva, komprese, dobijeni, zkontrolovat kostrici body, zkontrolovt podtlakove hadicky (prave treba od toho regulatoru paliva) a jit systematicky, ne zbesile anahodne menit dily.. to se pak do toho zamotas a pak uz proste nevis.
Samozrejme opravit zavadu ktera se deje jednou za sto let a jeste pri urcitejch podminkach je pro mechanika obtizna vec a brzdu nema kazdej...preju hodne stesti..

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

4.7.2018 v 09:14 | Nahoru | #15
kabely od cívek ke svíčkám, fajfky a svíčky samotné jelikož o svíčkách tu zatím nepadlo ani slovo

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

4.7.2018 v 10:45 | Nahoru | #16
Cau, me to u aprilky delalo mezi 4-5t. cukala jako prase.
Pomohla vymena svicek a to byly v pulce doporucenyho intervalu vymeny. Ale me to cukalo na vsechny kvalty.

specifická vada - vynechává zapalování X problém s přísunem ...

5.7.2018 v 21:20 | Nahoru | #17
co použít hlavu a osciloskop a měřit? Nemusíš pak věštit z křišťálové kole a nebo měnit zbytečně díly stylem pokus omyl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade Rob7802 24 16.8.2023 v 10:15 Rob7802
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... PůlPlyn 2 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade KaBrnak88 8 8.5.2022 v 19:57 lecomondo


TOPlist