globalmoto_duben_nolan





Téma: Nájezd km nad servisní intervaly
1.7.2018 v 21:46
Zdar lidi. Jaký je váš názor na nájezd km navíc? V 86 000 km jsem měl mít servis. Výměna oleje , filtru a seřízení ventilů. K mechanikovi se nějakou dobu nedostanu a chci stále jezdit. Momentálně najeto cca 86 100. Kolik byste doporučili max. navíc? Nejezdím žádnou střelbu,na dálnici max. 130. Dík za smysluplné odpovědi.

Nájezd km nad servisní intervaly

1.7.2018 v 22:55 | Nahoru | #1
Olej a filtr jsou ten nejmenší problém. Ta stará Sůza byla stavěná na horší oleje, takže přetáhnout interval o nějakou tisícovku není problém. Zakopaný pes je ve ventilových vůlích, protože tam hrozí zaklepání sedel a následné podpálení ventilů. Takže záleží, jak pečlivě byly kontrolovány vůle minule a s jakou tolerancí byly nastavené - protože jestli se nepletu, má ta motorka vahadla a šroubky.

Nájezd km nad servisní intervaly

4.7.2018 v 06:27 | Nahoru | #2
No za tu dobu, cos psal příspěvek, sis ten olej mohl skoro vyměnit sám. A jestli na ventilech jsou vahadla a šroubky jak na stodváce, tak i to je akce složitosti výměny žárovky.

Nájezd km nad servisní intervaly

5.7.2018 v 21:15 | Nahoru | #3
s vahadlama a šroubkama mam skušenost takovou že se vule zvětšují - yamaha XT r.v.86

Nájezd km nad servisní intervaly

6.7.2018 v 08:13 | Nahoru | #4
doporucuju to prejet max na 86101km. pote hrozi nenavratne poskozeni motoru a nutna GO.
leda bys jezdil jen 50km/h a rozjizdel se na ctyrku. pak to vydrzi do 90 000km.

Nájezd km nad servisní intervaly

9.7.2018 v 12:29 | Nahoru | #5
trochu mimo téma, ale někde sem četl, že na motorech s podložkama se s provozem vent. vule zmenšuje. Já si seřizoval (podložkoval) ted vule na šestce hornetu, a na vyfuku sem měl 0,26-0,28 (má být 0,22), a na sání 0,16 krom jednoho který byl 0,13. Když sem koukal na ty ventilové podložky, byli se strany ventilu vymlacene, to znamena že byli tenčí a měli při zavřeném ventilu větší vůli. Jaktože se teda vule zmenšuje? děkuji za případné vysvětlení

Nájezd km nad servisní intervaly

9.7.2018 v 13:09 | Nahoru | #6
Ventil se ti zaklepává do sedla, takže dřík je blíže vačce. Ventilová podložka se určitě neomlátí, ta je jedna z tvrdších částí ventilrozvodu.

1 reakcí na tento příspěvek Nájezd km nad servisní intervaly

9.7.2018 v 13:12 | Nahoru | #7
Tak pokud se zaklepává do sedla, tak to pak dává smysl. Nicméně ventilová podložka je omlácená, nevím o kolik, mam jen normální digitální šupleru, ale viditelně je to v místě kontaktu s ventilem vyťukané. Ptal sem se tady na foru jestli lze ventilovou podložku otočit zdravou stranou dolu (abych dosahl puvodní tloustky podložky, ale nikdo mi neodpověděl :)

Naposledy editováno 09.07.2018 13:13:13

(reakce na) Nájezd km nad servisní intervaly

9.7.2018 v 13:59 | Nahoru | #8
Spajwer: Ventilové podložky mají normálně tvrzený povrch. Jenže občas to šetřílci řeší tak, že když už jsou vůle malé, podložku nechají místo výměny zbrousit. Tím ta tenká tvrzená vrstva zmizí a pod tím už je "normální" materiál, do kterého se může dřík zaklepat.

Bývá dobrým zvykem ubrousit tu stranu, na které je vyražená hodnota tloušťky, aby to při další případné výměně mechanika nezmátlo. Protože ne každý podložku měří - prostě si hodnotu přečte a vypočítá tloušťku té nové. Pokud je podložka bez hodnoty, je jasné, že je broušená. Takže se někdy mrkni, jestli nemáš podložky bez hodnot - tím by se vše vysvětlilo.

Nájezd km nad servisní intervaly

9.7.2018 v 14:27 | Nahoru | #9
nene hodnoty byli na vsech čitelné.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
po stani 14 dni a hůře startuje, dl... Suzuki GSX 1100 F mholik 5 9.10.2023 v 09:39 krokoš
Hledám servis pro Suzuki GSX1100F K... Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 1100S Katana Bert-Jawatesty 2 15.4.2023 v 08:02 2stroke
nejde sahara gsxr 1000 k1 Suzuki GSX 1100 F perak89 8 21.7.2020 v 13:06 jarykurejs
Nefunkční přední brzda Suzuki GSX 1100 F Saňař 2 30.6.2020 v 09:17 Kohlstein
Zvýšení řídítek Suzuki GSX 1100 F Saňař 2 20.8.2019 v 22:12 GL1


TOPlist