Naposledy editováno 21.06.2018 16:36:05
Platí pro ní ale to, co pro všechny starý dvoutakty - připrav se na vysoký provozní náklady. Nemám na mysli jen vyšší spotřebu, ale takhle stará motorka bude sem tam potřebovat nějakou opravu či náhradní díl. A hlavně, možná budeš mít kliku a GO tě mine, ale spolíhat na to nejde...
Na druhou stranu, jízdní výkony jsou oproti 4t 125 úplně někde jinde.
Pokud ta motorka je skutečně zavřená na 11kW (což IMHO neni moc pravděpodobný), tak bych ji buď otevřel, nebo se na ni vykašlal. Zavřenej dvoutakt v sobě akorát spojuje nevýhody 4t (nejede) a 2t (žere).
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia af1 futura 125
Naposledy editováno 21.06.2018 21:34:23
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia af1 futura 125
Jawapio - moja rada, ak kúpiš tú starú futuru, maj pripravené cca dvojnásobok kúpnej ceny na opravy!!!
K omezení na výfuku se ale někdy přidávají i další způsoby. Nejhorší jsou stroje, ze kterých byla v rámci škcení odstraněna přívěra. U Aprilky jí aspoň (na rozdíl od podobně postiženejch Cagiv) jde zpětně osadit, ale vzhledem k tomu, kolik všechny její komponenty stojí, bych se takhle škrcenýmu stroji obloukem vyhnul.
U modernějších 125 se často ke škrcení používaly upravený CDI, u Futury by ses s tím asi setkat neměl, ale ruku do ohně bych za to taky nedal.
U Aprilky by ses taky (narozdíl od Cagivy) neměl setkat se škrením pomocí menšího karburátoru.
Samozřejmě, po jakémkoliv odškrcení je třeba přetryskovat karburátor. A škrecný verze mají často zkrácený sekundární převod (menší pastorek), tak je pak otázka, zda ho taky nevyměnit za větší.
Ještě jsem nikde nečetl, že by existovala Cagiva, která by ve škrcené verzi neměla funkční přívěru. Mám Mito SP 525, které má v TP 9 kW a přívěru má funkční.
Stejně jsem ještě nikde nenarazil na menší karburátor než 28 mm, což je běžná velikost u strojů tohoto typu. Dej příklad, kde jsi na to narazil.
Naposledy editováno 22.06.2018 11:33:24
Ad přívěra - jj, to jsou "legendární" Svizzera edizione. Týká se to Freccií a myslím, že i starých Mit. Nemají přívěru, ve výfukovým kanálu je nálitek, kterej snižuje jeho výšku (v podstatě ho upravuje na podobnej průřez, jako když je přívěra zavřená). Při případnym retrofitu se musí odbrousit. Aprilky mají místo nálitku jen našroubovanej plíšek, kterej jde vynadat raz dva.
Ad karburátor - týká se Freccie C12SP a Mita EV, které jsou v otevřený verzi krmený karburátorama Dell'Orto VHSB 37 respektive Mikuni TM 35 a v uškrcený PHBH 28. Je ovšem pravda, že pokud se odstraní ostatní restrikce a PHBH se správně natryskuje, tak je rozdíl minimální.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia af1 futura 125
Freccie časově odpovídaj AF1, kterou si zakladatel vyhlídnul, proto jsem jí zmínil. Nevím, proč by se ty motorky neměly používat na ježdění - nejezdí nijak diametrálně hůř, než novější Mita/RS. Spíš je problém nějakou vůbec sehnat - buď je to šrot, nebo stojí hafo peněz.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Test [1, 2] Aprilia AF1 Futura 125 | Motorkari.cz | 41 | 29.6.2020 v 21:47 FILODENDRON |
Aprilia AF1 125 Rotax - kolik oleje... Aprilia AF1 Futura 125 | DOCTOR666 | 0 | 5.3.2019 v 19:49 DOCTOR666 |
Motorka na závody Dromy, popř Road ... Yamaha TZR 125, Honda NSR 125R, Aprilia AF1 Futura 1... | lamaldo | 7 | 17.8.2018 v 00:53 lamaldo |
Aprilia futura 125 11kw Aprilia AF1 Futura 125 | Jawa1967 | 3 | 18.6.2018 v 09:24 sered |
Aprilia 125 Sintesi nejde do otáček Aprilia AF1 Futura 125 | cputakt | 3 | 14.5.2017 v 15:28 cputakt |