Téma: zapalovací svíčky - alternativa
Zdravím vás, přátelé.
Pro Yamahu XVS 1300A - Midnight star, jsou v manuálu doporučeny zapalovací svíčky NGK/LMAR7A - 9. Existuje, prosím, od jiného výrobce nějaká alternativa k těmto svíčkám ? Marně už několik dní pátrám po internetu a zatím bez výsledku. Je někde nějaká srovnávací (převodová) tabulka ? I vaše zkušenost a rada bude pro mne cenná. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek zapalovací svíčky - alternativa

16.6.2018 v 08:40 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek zapalovací svíčky - alternativa

16.6.2018 v 09:07 | Nahoru | #2
brisk

(reakce na) zapalovací svíčky - alternativa

16.6.2018 v 09:24 | Nahoru | #3

milor píše: http://www.brisk.cz/katalogy/zapalovaci-svicky/filter/moto/8765,8766,8767,8768,8769,8770,8771,8772,8773,8774,8775,8776,8777,8778,8779,8780,8781,8782,8783,8784,8785,8786,8787,8788,8789,8790,8791,8792,8793,8794,8795,8796,8797,8798,8799,8800,8801,8802,8803,8804


Díky za rychlou reakci, ale (pokud se nemýlím) svíce na XVS 1300A Midnight star tam uvedeny nejsou. Yamaha XVZ je moto s jiného "soudku". Je ale možné, že u některých typů moto budou shodné svíčky. Ale teď.... u kterých? Přesto....ještě jednou díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalovací svíčky - alternativa

16.6.2018 v 09:26 | Nahoru | #4

KubaLC8 píše: brisk


Díky. Brisk je určitě kvalita. Nevíš ale, s jakými hodnotami do XVS 1300A ?

zapalovací svíčky - alternativa

16.6.2018 v 09:26 | Nahoru | #5
Denso
Ja do xv1600 daval NGK a nikdy problem, osobne bych se drzel doporuceni vyrobce.

(reakce na) zapalovací svíčky - alternativa

16.6.2018 v 10:07 | Nahoru | #6
dědoušek > Alternatíva podľa všetkých indícií neexistuje , keby existovala , bola by určite spomenutá aj tu .

Naposledy editováno 16.06.2018 10:09:18

zapalovací svíčky - alternativa

Skvělá odpověď, děkuji! 16.6.2018 v 10:26 | Nahoru | #7
Zavolej v pondeli do Brisku a chej sefa zkusebny Ing.Macka. Da Ti zasvecenou a uplnou informaci!!!

Naposledy editováno 16.06.2018 10:26:33

zapalovací svíčky - alternativa

16.6.2018 v 13:14 | Nahoru | #8
Ty NGK doporučené v manuálu nestojí ani 300, to bych asi alternativu neřešil.

zapalovací svíčky - alternativa

16.6.2018 v 13:18 | Nahoru | #9
Brisk sice svíčky se závitem M10x1 a dlouhým 26,5mm vyrábí ale ne tak teplé. Např. COR12LGS do V-Stroma 1000 od roku 2014. Ta svíčka stojí 500.

Naposledy editováno 16.06.2018 13:19:43

zapalovací svíčky - alternativa

7.12.2018 v 10:20 | Nahoru | #10
Ahoj kamaráde, taky bych alternativu k NGK neřešil, možná ještě DENSO. Tvoje NGK mají např. v ebezo.cz za 197 Kč, což je super cena. Nedávno jsem tam kupoval NGK do auta a chystám se i do mé VSX 950 A. K tomu bych ještě potřeboval zjistit ventilové vůle abych to udělal jedním vrzem. Už aby bylo JARO......

2 reakcí na tento příspěvek zapalovací svíčky - alternativa

7.12.2018 v 14:32 | Nahoru | #11
NKG jsou kvalitou v dnešní době mimo mísu. To již BRISK má navrch.
V dnešní době jsou špička DENSO.
Pro tvou mašinu.
Standard X22EPR-U9 odtrh 0,9 mm
Iridium IX22B (280Kč) na odtrh nesahat.

Naposledy editováno 07.12.2018 14:55:13

(reakce na) zapalovací svíčky - alternativa

7.12.2018 v 14:59 | Nahoru | #12

BrumlaRT píše: NKG jsou kvalitou v dnešní době mimo mísu. To již BRISK má navrch.
V dnešní době jsou špička DENSO.
Pro tvou mašinu.
Standard X22EPR-U9 odtrh 0,9 mm
Iridium IX22B (280Kč) na odtrh nesahat.


Ahoj, tak toto mne zajímá. Z čeho usuzuješ, že přávě tato svíčka by mohla nahradit výrobcem motorky uváděnou NGK/LMAR7A - 9, u které není v manuálu žádná alternativa. Budu vděčný za jakýkoliv odkaz nebo radu v dané věci. Měj se a díky za reakci.

zapalovací svíčky - alternativa

Skvělá odpověď, děkuji! 7.12.2018 v 15:55 | Nahoru | #13
Neusuzuju, tato hodnota svíčky je dána přímo výrobcem v tabulce DENSO pro tvou mašinu. NKG jsou vyráběný po celým světě, třeba pro Forda v Mexiku. Proto i kvalita šla dolů. DENSA se vyrábí jen v Japonsku a kvalitu si hlídají. Když si hodnotu zadáš do vyhledávače, naběhne ti, kde se dají koupit nejlevněji. V odkazu použití, naběhne seznam i s tvou mašinou.. Tyto svíčky vyzkoušeny na více mašinách, kultivovanější chod, lépe startují a motor jde znatelněji lépe za plynem.

Naposledy editováno 07.12.2018 16:14:29

(reakce na) zapalovací svíčky - alternativa

7.12.2018 v 18:49 | Nahoru | #14

BrumlaRT píše: NKG jsou kvalitou v dnešní době mimo mísu. To již BRISK má navrch.
V dnešní době jsou špička DENSO.
Pro tvou mašinu.
Standard X22EPR-U9 odtrh 0,9 mm
Iridium IX22B (280Kč) na odtrh nesahat.



jen ze zajímavosti - co tě přivedlo k tomuto názoru? proč jsou konkrétně Brisk a Denso lepší než NGK?

zapalovací svíčky - alternativa

8.12.2018 v 09:49 | Nahoru | #15
To není názor, ale dnešní realita.
Výměna svíček, jejich stav, chování za provozu. Popraskané izolátory, některé spadly do válce.
Tyto dřívější problémy BRISK, převzala úspěšně NKG
Proto dám raději BRISK, ta tyto problémy má za sebou, a má lépe odtupňované tepelné hodnoty.
Nyní budu psát všeobecně o motorech (auto, moto)
Třeba ford má svíčky v krabičce Motorkraft a uvnitř NKG. Po starší motory odtrh 1,3mm a nyní 1mm a jiné označení a přitom doporučí do 15 let staré káry. Ale všude psáno, jen originál.
Ikdyž na první pohled je svíčka jednoduchá, opak je pravdou, vstupuje do ní více neznámých.
Problém je, že mechoš jen vymění svíčky a nic neřeší. Já je očistím a pak jsou vidět ty microprasklinky v izolátoru, kde to pak probíjí.

zapalovací svíčky - alternativa

8.12.2018 v 14:14 | Nahoru | #16
divné... jezdím 20 let, mám 7 motorek a nikdy jsem se s nějakými chronickými závadami nebo rozdílem chování moto napříč značkami svíček nesetkal. tak asi mám štěstí, nebo ty smůlu:)

zapalovací svíčky - alternativa

8.12.2018 v 14:55 | Nahoru | #17
Asi to bude tím, že píší i o autech.
Kvalitu jiskry mezi NKG a DENSO bylo testováno na skutru 400ccm. Za stejných podmínek točil motor o 300 ot. více. Není to směrodatný, ale něčemu to napovídá. Kvalitnější zapálení a využití směsy.
7 motorek, může být, některé jsou více, jiné méně náchylné na hodnoty svíčky. Záleží na venkovní teplotě a v jakém otáčkovém spektru se jezdí. Některé jsou v létě ve svém živlu, ale přijdou starty v 5°C nad nulou, provoz při deseti stupních a již to je znát. V tomto období by měla přijít na řadu jiná hodnota svíčky. To samé je i u zanedbatelného rozdílu 0,2 mm na odtrhu svíčky. Klidně i v tomto rozdílu může motor v přechodu těchto otáček zakuckat, protože mapa ŘJ jde po svém dle otáček a dalších vstupních hodnot, ale nedovede vyhodnotit odtrh. Proto motor pojede, ale nebude to pravé ořechové.
Někdo to pozná, jiný ne. Vše je mezi sebou propojené, i otevřenější výfuk vyžaduje jinou hodnotu.
Čím starší motory a hlavně s karbeci, tím menší problémy.

PS: zkušenosti nejen mé, ale i kámošů, co se hrabou v motorech na opravě. Několikrát mě ukazovali, jaký pahýl, nazývaný svíčka vyndali.

Naposledy editováno 08.12.2018 15:00:23

zapalovací svíčky - alternativa

Včera v 17:09 | Nahoru | #18
zas jsem chytřejší:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Taky nemáte rádi moc chromu Yamaha XVS 1300A Midnight Star PanCajicek 28 8.12.2018 v 17:06 k.hacecky
pneu Shinko [1, 2] Yamaha XVS 1300A Midnight Star dědoušek 32 7.12.2018 v 23:37 FEMUR
Výměna brzdové kapaliny zadní brzdy Yamaha XVS 1300A Midnight Star PanCajicek 6 10.11.2018 v 06:11 PanCajicek
Jak vypustit nebo vymenit chladici ... Yamaha XVS 1300A Midnight Star skalcane 4 9.11.2018 v 21:33 skalcane
Zámky originálních kufrů Yamaha Yamaha XVS 1300A Midnight Star Maxikovič 1 10.9.2018 v 12:01 rancher

TOPlist