chopper shop Přidat reklamu

Téma: Rovnani rafku
9.6.2018 v 16:11
Zdravím, mám na GSX-R po nehodě kopnuty rafek do strany cca 1-2cm do boku. Co myslíte nechat srovnat nebo sehnat jiný ? Je riziko u rovnaní ze se treba ohne zpátky nebo při jízdě praskne ?

(reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 10:31 | Nahoru | #61

DrDNA01 píše: Neprenasej certifikace potrebne pro zdravotnictvi do oprav aut a motorek. To je proste blbost. Uz jen proto, ze nastesti neexistuje zakonem dana certifikacni autorita a zakonem dane pozadavky na certifikace, tak je to v tom zdravotnictvi. Auta opravuje kazdej Pepik ze vsi. Ale je to dobre, protoze, kdyby kazdy opravar potreboval certifikat, jak v tom zdravotnictvi, stat by mel svuj auto-moto-SUKL, tak bychom za opravy auta taky platili to, co za lekarsky vykon. A to by nikdo z nas nechtel.



Asi žiju trochu jinde. Že auta opravuje každý z prominutím kdo má do prdele díru to je vidět i na kvalitě oprav, ale já myslel že na opravy rámu motorek a opravy ráfku by mělo něco takového být. A máš pravdu že zdravotnictví a letecký prumysl je jinde. já musím vést protokol ke každému kusu od testu materiálu po hotový kus v podstatě takový rodný list. Bez toho nevyrobíš ani šroubek.

(reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 10:36 | Nahoru | #62
hagrid.hagrid>

Tím si chtěl říct že jako nechat věci rovnat???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 10:36 | Nahoru | #63

Dolph-cz píše: vrátím se ještě k těm opravám rozlámaných kol,popraskaných rámů,utržených krků a pod.,které jsou na fotkách prací výše uvedené firmy......,- je mi z toho zle.
né,z toho,že bych měl strach na tom jet,ale představa,že se na tom někdo vyseká v příkopě najdou rozlámanou motorku a vychcaný majitel bude tvrdit,že se vysekal kvůli toho,že to znovu prasklo-to je na mašli.

veškeré takové opravy jsou dle mého názoru silně neodborné,jakýkoli soudní znalec to okamžitě shodí se stolu,nedejbože tak ještě žádat vyjádření výrobce rámu,jestli je taková oprava možná-je jasné,jaká by byla odpověď.tohle je nachystané na obrovský průser.



Ty uz se dostavas do sfery sci-fi a jednoho pripadu z milionu. Zase neblazni, je to to stejne jako vymenit po bouracce v aute nosnik, sloupek, nebo vyriznout kus prahu a navarit novy. Krom autorizovanych oprav tim vzdy bude porusena homologace. A pritom je to praxe bezna po desitky let a osobne si nemyslim, ze se cokoliv bude menit. Ona i ta pojistovna si rozmysli, co zkoumat a co uz se ji nevyplati. Urcite existuji postupy, jak zjistit, jestli byl rafek opraveny, nebo ne a jestli by takova oprava nebyla v protikladu s homologaci, ale pojistovne se to proste nikdy nevyplati. Proste zkusi nevyplatit klientovi prachy, po prvnim odvolani vysoli kracenou castku a po dalsim odvolani ci soudu vyplati plne skodni plneni. Nikdo to nebude posilat na radiovou defektoskopii nebo RTG ci materialove zkoumani. A ten soudni znalec taky nebude superman s X-ray pohledem. Bezne opraveny rafek, ktery bude narovnán, vyvaren, stocen na soustruhu a nalakovan, nebo vylesten urcite zadny znalec bez expertni analyzy nepozna.

(reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 10:42 | Nahoru | #64

IvanDvoutakťák píše: Nechtěl jsem se Tě, DRDNA01, jakkoliv dotknout, ale poukázat na fakt, že "trh" secondhand-náhrad. dílů
rozhodně neumožňuje opravu s nízkými náklady, nemluvě o použití dílů nových a dnešní ceně práce.
Myšlena samozřejmě oprava na úrovni, která m.j. umožní absolvování STK,
co každý motocykl čeká nejpozěji za dva roky, když tato pracoviště už disponují i obrazovým materiálem,
jaký má být původní optický stav.
A ještě bych zopakoval, že když dojde k deformaci ráfku, nejedná se o žádné "lehké sklouznutí" po asfaltu,
při němž se na jedné ze stran motocyklu jen obrousí "vyčnívající" komponenty, ale (většinou!)
o pořádnou ránu, vyžadující rozsáhlé opravy.
Jak potom takovou "padenku" po investici práce a náhr.dílů do oprav nabídnout za atraktivní cenu opravdu nevím .



Ja myslim, ze se stale spouste lidi vyplati na jednoduche stolici srovnat ram, nez kupovat novy. Totez s tim rafkem. A ze se takova motorka vetsinou proda bez uvedeni teto informace, to asi jasne. Asi taky bude hodne zalezet na vzacnosti motorky nebo dilu. Zatimco rafku na bezne typy motorek bude na aukru tucet od kazdeho typu, tak rafek na nejakou vzacnejsi, nebo vybavenejsi motorku bude malo a budou drahe (typicky kovane, lehke rafky). A u tech se proste financne vyplati oprava.

1 reakcí na tento příspěvek Rovnani rafku

14.6.2018 v 10:53 | Nahoru | #65
Ještě že se u spousty endur tyhle věci neřeší. Když se podívám jak vypadají má kola (se kterýma jezdím i na silnici, představte si to!), tak by z toho někteří nespali A rám mám promáčklý na dovou místech. A až/jestli někde prdne, tak ho prostě zavařím a jedu dál.

Rovnani rafku

14.6.2018 v 11:15 | Nahoru | #66
Tady se neustále mluví "jen" o rámu a ráfku , jakoby při té "ráně", kdy se ohne rám / ráfek,
"zbytek" motocyklu zůstal bez poškození ... A to nemluvím o t.zv. "zmrzlinách !!!
Pokud teda někdo ze zastánců oprav zná "zdroje" levných ND, NAPŘ. PLASTŮ, nádrží, řidítek,
reflektorů, předních teleskopů, atd. , atd., rád tuto informaci předám dál . Taky "levnýho" lakýrníka
bych uvítal ...
Nejspíš toto ale budou informace tajné .

Naposledy editováno 14.06.2018 11:32:06

(reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 13:11 | Nahoru | #67

_zdenda_ píše: Ještě že se u spousty endur tyhle věci neřeší. Když se podívám jak vypadají má kola (se kterýma jezdím i na silnici, představte si to!), tak by z toho někteří nespali A rám mám promáčklý na dovou místech. A až/jestli někde prdne, tak ho prostě zavařím a jedu dál.


Je sakra rozdíl tyhle věci takhle řešit u dvác, endur a skůtrů a u supesportů co lítají 3kila.
Jakpak se takový vyvařený a soustružený ráfek chová při následném vyvažování ?

Rovnani rafku

14.6.2018 v 14:01 | Nahoru | #68
Pink panther: vyvazit to jde uplne normalne :) ja jezdim rovnany a vareny kola na TL od roku 2002 :D
Na motokrose/enduru ty rafky dostavaj jinak za usi. Osobne me moc nenapada, co by se melo stat rovnanemu rafku pri 300kmh...

Ivan: je to otazka ceny a cloveka co bouracku opravuje, taky jakou motorku... U oevnejch motorek se delaj vselijaky prasarny, nadrz se dolepi tunou kitu, plasty se vari... Rovnani vseho a na vsechny zpusoby je taky bezne.

2 reakcí na tento příspěvek Rovnani rafku

14.6.2018 v 14:33 | Nahoru | #69
I ty "prasárny" však představují práci t.j. čas (a spotřebu nějakýho materiálu),
no a za jakou cenu pak to lze prodat ? Když to dotyčný "opravář" nedělá pro sebe... !??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 14:39 | Nahoru | #70

IvanDvoutakťák píše: I ty "prasárny" však představují práci t.j. čas (a spotřebu nějakýho materiálu),
no a za jakou cenu pak to lze prodat ? Když to dotyčný "opravář" nedělá pro sebe... !??



Tohle casto nedelaji lide co by to meli ekonomicky spocitane. Jasne zadnej extra zlatej dul to nebude - prodejci havarovanych motorek obykle maji predstavu co zhruba stoji oprava a prodavaji za primerenou cenu. Spis jde o to, ze ruzni lepici se snazi tu opravu zvladnout levneji a vydelat na rozdilu. Takhle odbyta prace je ale casto snadno rozeznatelna. Opravy kde to clovek nerozezna od originalu jsou obvykle hodne drahe...

Myslim ze DrDNA to popsal dobre a ze to co tvrdis ty i on neni v rozporu...

Motorka neni takova veda jak si tu mnozi mysli a dokaze to jezdit bez problemu i total zbastleny a i tech 300kmh :D

Naposledy editováno 14.06.2018 14:40:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 15:00 | Nahoru | #71

IvanDvoutakťák píše: I ty "prasárny" však představují práci t.j. čas (a spotřebu nějakýho materiálu),
no a za jakou cenu pak to lze prodat ? Když to dotyčný "opravář" nedělá pro sebe... !??



Ivane, sam jsem se divil, z kolika trsatek se da svarit kapota, na ktere bys po obrouseni, vykytovani a nastrikani nepoznal, ze byla bourana. To, ze to za chvili zacne praskat, to uz je vetsinou problem nasledneho majitele. Jinak dneska se daji za hubicku sehnat i nalakovane cinske komplet kapotaze . A co se tyce dalsich dilu, tak kolikrat vidis v inzeratech tuningova riditka, zrcatka, packy, nadobky, presita sedla, levne cinske LED nahrady zadniho svetla atd. Pokud to neni tuning od drahe firmy, tak jsou to vetsinou dily vymenene po nehode. Ale v inzeratu bude stat neco jako: "Motorka je vysperkovana - spoustu tuningovych dilu" .

Edit: Assassin byl rychlejsi.

Naposledy editováno 14.06.2018 15:05:25

Rovnani rafku

14.6.2018 v 15:04 | Nahoru | #72
borci tohle jsou opravy který se dělali před 15ti 20ti rokama, kdy prostě nebylo možný kolo sehnat, tak holt svářečka a soustruh, dneska díky netu seženeš cokoliv.... a co se týče fy davidmoto ty věci jsem viděl, jezdil na nich a nepamatuju si, že by s tím byl někdy nějakej problém. Lidi co umí toť vše.... Ba naopak podívejte se třeba jak je svařenej rám na novejch kawách, to kdejakej vařič zavaří líp....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 15:18 | Nahoru | #73

DrDNA01 píše: A co se tyce dalsich dilu, tak kolikrat vidis v inzeratech tuningova riditka, zrcatka, packy, nadobky, presita sedla, levne cinske LED nahrady zadniho svetla atd. Pokud to neni tuning od drahe firmy, tak jsou to vetsinou dily vymenene po nehode. Ale v inzeratu bude stat neco jako: "Motorka je vysperkovana - spoustu tuningovych dilu" .

Edit: Assassin byl rychlejsi.



Takže mám ninju do inzerátu očesat, nahodit sériový díly a veškerý cingrlátka prodat zvlášť? (kvůli nehodě jsem měnil jen řidítka, neb bylo jedno ohlý a neměl jsem koule ho rovnat)

(reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 16:05 | Nahoru | #74

assassin píše: Motorka neni takova veda jak si tu mnozi mysli a dokaze to jezdit bez problemu i total zbastleny a i tech 300kmh :D


presne, neni to raketoplan

Fizzer> zase jsi pytlacil vysokou ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 17:13 | Nahoru | #75

FiZzeR píše: Takže mám ninju do inzerátu očesat, nahodit sériový díly a veškerý cingrlátka prodat zvlášť? (kvůli nehodě jsem měnil jen řidítka, neb bylo jedno ohlý a neměl jsem koule ho rovnat)



Ja se vetsinou snazim jit po motorkach, vytunenych tak, jak chci, ale se vsemi origo dily v balicku. To je me osobne nejsympatictejsi. A je to alespon s privrenym okem dukaz, ze to nebyl z nouze ctnost tuning. A jestli jsem koukal dobre, tak Ty k tomu krabici origo dilu davas, ne? Ale mozna jsem se ztratil. Bylo to desne dlouhy na cteni...

(reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 17:42 | Nahoru | #76
DrDNA01> Jo. Ale stejně to nikdo nechce, protože 60kkm

1 reakcí na tento příspěvek Rovnani rafku

14.6.2018 v 17:45 | Nahoru | #77
Nevím, jestli se dají koupit i jednotlivé díly té "čínské sady" plastů,
ale zato jsem mluvil s angličanem, kterej "pasoval" sadu celou
a málem skončil na psychiatrii ...
Ano, často vidím inzerovaná tuningová řidítka, zrcátka, páčky, nádobky, sedla, levné čínské LED náhrady světel, atd.,
jde o jediné a sice co z toho projde při STK .
Jak píše neznamyScooterD, na netu dnes seženu "cokoliv", ovšem snad s výjimkou E-bay když zaplatím předem,
tak v případě nějaké křivárny ze strany odesilatele můžu tak leda "jít k evropskýmu soudu" .a pošlu-li to zpět,
nemusím mít peníze ani "to kolo" ...

Naposledy editováno 14.06.2018 17:47:00

(reakce na) Rovnani rafku

14.6.2018 v 18:30 | Nahoru | #78

DrDNA01 píše: Ty uz se dostavas do sfery sci-fi a jednoho pripadu z milionu. Zase neblazni, je to to stejne jako vymenit po bouracce v aute nosnik, sloupek, nebo vyriznout kus prahu a navarit novy. Krom autorizovanych oprav tim vzdy bude porusena homologace. A pritom je to praxe bezna po desitky let a osobne si nemyslim, ze se cokoliv bude menit. Ona i ta pojistovna si rozmysli, co zkoumat a co uz se ji nevyplati. Urcite existuji postupy, jak zjistit, jestli byl rafek opraveny, nebo ne a jestli by takova oprava nebyla v protikladu s homologaci, ale pojistovne se to proste nikdy nevyplati. Proste zkusi nevyplatit klientovi prachy, po prvnim odvolani vysoli kracenou castku a po dalsim odvolani ci soudu vyplati plne skodni plneni. Nikdo to nebude posilat na radiovou defektoskopii nebo RTG ci materialove zkoumani. A ten soudni znalec taky nebude superman s X-ray pohledem. Bezne opraveny rafek, ktery bude narovnán, vyvaren, stocen na soustruhu a nalakovan, nebo vylesten urcite zadny znalec bez expertni analyzy nepozna.



pozor na to,tak jednoduché to není.automechanik i autokarosář je vázaná živnost,kterou nemůžeš dělat pokud jím nejsi vyučen,případně bez odborného zástupce,který jím vyučený je.
při opravě karoserií má většina automobilek své dílenské příručky pro karosáře,kde se přesně popisuje co opravit lze a jakým způsobem.není možné například uříznout podběh a navařit nový,tak jak to dělají různí umělci...,správně se to musí rozbodovat v místě,kde to bylo spojeno,vyměnit/vyklepat a poté zase svařit tak,aby nebyla ovlivněna pevnost.stejně tak zmíněné kola a pojišťovna-když to chceš rozpočem-tak tě ojebou,ale pokud se opravuje na fakturu,nikdy tě pojišťovna netlačí do rovnání disku-protože z odborného hlediska je disk neopravitelný díl a zaplatí ti nový i když je tˇuklý jen kousek.

ono se stačí podívat na ty debily co tady chodí na fórum s tím,že koupí 10let starou motorku,zjistí že je padlá a nebo se za týden zadře a vyhrožují soudama.a že tady těch případů už bylo!! a taky kolikrát to dopadne tak,že soudní znalec prostě něco vypotí a soud to odklepne-vyřízeno a platíš.

já už se s tím setkal, na všechno jsou dnes předepsané postupy a pokud nedodržíš jen jediný bod z deseti-už se vezeš,hotovo,vyřízeno.

Rovnani rafku

14.6.2018 v 19:57 | Nahoru | #79
...když se nad tím člověk zamyslí, co za nestandartní ránu kolo dostane, aby se zdeformovalo a jakou silou se pak musí dostávat na původní tvar,..tak nějaká jízda s pneumatikou musí být pro ten slušně srovnaný disk uplně lázeňský pobyt.

1 reakcí na tento příspěvek Rovnani rafku

14.6.2018 v 20:22 | Nahoru | #80
Aby prdnul nebo se zdeformoval ráfek přes gumu ( která vlastně slouží jako deformační a tlumící prvek ), tak to už musí být slušná rána.
Co jsem se setkal za své praxe s takovým poškozením , tak byla vždycky guma na odpis a v 90 % ohlé šavle a někdy i hnutý rám v krku.
Ono se to nezdá, ale ta páka je docela velká a v souvislosti s hmotností motocyklu a jeho kinetickou energií to prostě někam jít musí.

Rovnani rafku

15.6.2018 v 07:57 | Nahoru | #81
To je přece "nabíledni" , že když je potřeba rovnat rám, nebo přední kolo,
že "ten zbytek" motocyklu TAKY nebude vypadat "nejlíp" ...
Zvlášť přední USD teleskopy ! Na staré klasice se (do určitého stupně ohnutí !)
trubky TAKY rovnaly, ale ty měly stěnu "tlustou" několik milimetrů,
což se o USD říct "zrovna" nedá .

Naposledy editováno 15.06.2018 08:01:51

(reakce na) Rovnani rafku

15.6.2018 v 08:10 | Nahoru | #82

IvanDvoutakťák píše: Nevím, jestli se dají koupit i jednotlivé díly té "čínské sady" plastů,
ale zato jsem mluvil s angličanem, kterej "pasoval" sadu celou
a málem skončil na psychiatrii ...
Ano, často vidím inzerovaná tuningová řidítka, zrcátka, páčky, nádobky, sedla, levné čínské LED náhrady světel, atd.,
jde o jediné a sice co z toho projde při STK .
Jak píše neznamyScooterD, na netu dnes seženu "cokoliv", ovšem snad s výjimkou E-bay když zaplatím předem,
tak v případě nějaké křivárny ze strany odesilatele můžu tak leda "jít k evropskýmu soudu" .a pošlu-li to zpět,
nemusím mít peníze ani "to kolo" ...


Ten tvuj uvozovkovej styl se cte jak vino.
Jses proste stara skola. Zvykni si ze dnes se nakupuje z celyho sveta zcela bezne a bezpecne.
Lidi jako ty casto umrou na vydeseni...

Rovnani rafku

15.6.2018 v 09:22 | Nahoru | #83


Lidi s neveřejným profilem většinou "zemřou" zapomenuti .

Naposledy editováno 15.06.2018 15:14:12

(reakce na) Rovnani rafku

15.6.2018 v 09:40 | Nahoru | #84
PinkPanther> To si úplně nemyslím. Bratranec 3 roky zpět, po první garančce odjížděl na banditovi 650 z koupáku a jel ulicí do 10km/h. Naproti jelo auto a těsně před ním to stočilo na protější nájezd k RD. Prý ho neviděl, že čuměl po nájezdech, jestli tam neparkuje někde kamarád.
Tzn. rychlost nula nula nic. Bylo to tak natěsno, že šel po zmáčknutí přední brzdy na pravý bok a ještě v náklonu to poslal předním kolem do prahu auta ze strany spolujezdce. Levý kotouč KO, ráfek KO, vidle KO + další věci. Odnesl to komplet předek + deklík na motoru. Auto mělo od kotouče lehce rozpáranej práh. Totálku z toho pojišťovna neudělala, i když oprava v ofiko servisu nakonec byla na za 85 tis. (tehdy výprodej za 128 000,-). Asi jak byla funglovka, tak to nechali zpravit. Zbytek moto netknutej. Tzn. výměna komplet všeho a moto opět jak ze salónu.
Sám mám bandasku 650 S s opravovaným ráfkem a přišel na to až kamarád. Jinak ani já, ani předchozí majitel jsme to nezjistili. Protože jsem věděl, že byla bouraná, komplet jsem předek rozebral a znova složil a neříct to případnému dalšímu majiteli, nemá šanci poznat, krom odřenýho laufu, že byla bouraná.
Jsem přesvědčen, že takových ráfků je mezi lidma a ani o tom neví.

Naposledy editováno 15.06.2018 09:40:50

Rovnani rafku

15.6.2018 v 10:07 | Nahoru | #85
na okruhu jezdej skoro vsichni rovnane rafky... ale je fakt, ze tam nejezdej bezne 300 tak asi OK :D

Rovnani rafku

29.8.2018 v 08:00 | Nahoru | #86
Taky mám buchlej ráfek ze Srbska po průletu dírou. Zatím to řešit nebudu, chová se normálně, za jízdy o tom nevím. Pneu to vydržela a nevypadá že by ji to uškodilo. Odpoledne sem hodím fotku.
Pokud to vůbec budu řešit tak možná přes zimu, jestli najdu někoho schopnýho...
Jinak pokud ten ráfek nevypadá jak ten z odkazu (ten rozervanej z Ducati) tak bych se toho nebál.

Naposledy editováno 29.08.2018 08:02:02

1 reakcí na tento příspěvek Rovnani rafku

29.8.2018 v 18:49 | Nahoru | #87
Tady je ta fotka

1 reakcí na tento příspěvek Rovnani rafku

29.8.2018 v 21:26 | Nahoru | #88
Do srovnání tak malé deformace se pustí každej slušnej motoservis, ale stejně vybírej pečlivě, komu to svěříš .
Nejlíp firmě, se kterou už někdo z Tvých přátel má v tomto směru dobrou zkušenost .
Nezapomeň taky pečlivě zkontrolovat stav ložisek a s jejich případnou výměnou taky rozhodně k profíkům ...

(reakce na) Rovnani rafku

30.8.2018 v 00:08 | Nahoru | #89
IvanDvoutakťák> to je jasný, že to nedám kdekomu... No chová se to normálně, tak zatím s tím budu normálně jezdit. Pořeším to možná přes zimu. Mám osvědčenej pneuservis, kam jezdím už nějakej ten pátek, tak třeba nekoho doporučí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rovnani rafku

30.8.2018 v 10:28 | Nahoru | #90
jirka-mz> pár ran plastovou paličkou (tou neodskakovací naplněnou kuličkami k dostání kdekoli v OBI pod) a je po deformaci. Ta moje byla o dost větší, ne hlubší ale táhlejší. Možná pro klid duše nahřát pořádně horkovzduškou.

Naposledy editováno 30.08.2018 10:30:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Padací protektory rutan - Suzuki GS... [1, 2] Suzuki GSX-R 600 Rindy74 36 4.11.2018 v 21:47 maspe
Mitas Sportforce+ a jizda po dálnici Suzuki GSX-R 600 BOOST-M5 8 28.10.2018 v 21:24 BOOST-M5
Přestavba GSX-R 600 SRAD na street,... Suzuki GSX-R 600 David702 20 23.10.2018 v 22:05 Fidlous
Vydělání svodů Suzuki GSX-R 600 Filipsteiner 13 22.10.2018 v 18:03 2stroke
Kartcross /// CBR600RR [1, 2] Yamaha FZR 600, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6,... Klouczech 36 15.10.2018 v 12:14 Herman17

TOPlist