globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Narušení pevnosti
Zdravím, mám takovej jeden možná blbej dotaz. Přidělávám na Fazera padáky, a narazil jsem na problém. Padák se má chytit přes ty dva šrouby v rámu nad sebou (obrázek 1)

Za ty samé dva šrouby je přes pásovinu uchycený motor k rámu (na druhém obrázku vyfoceno z vnitřní strany)

Motorka byla kupovaná po lehkém pádu, a při vyndavání těch šroubů na jedné straně jsem u prvního zjistil, že je ta pásovina zřejmě hnutá, a ty díry nelícujou přesně na sebe. V jednom místě zkrátka ten okraj pásoviny přečnívá do díry v rámu. A chtěl jsem se zeptat na tohle - nenaruší to nějak zásadně pevnost, když tu díru projedu vrtačkou a cca 2 mm té pásoviny odvrtám? Další možností je dát tam o 1,5 mm slabší šroub, ale tam je znova ta otázka, jestli to udrží (samozřejmostí vysokopevnostní šroub). Dokázal by někdo poradit?

Naposledy editováno 05.06.2018 13:19:25

Narušení pevnosti

5.6.2018 v 13:23 | Nahoru | #1
a čo takto kúpiť tú "pásovinu" novú nehnutú?
diel č. 5DM214000000 ENGINEBRACKETCOMP.

Narušení pevnosti

5.6.2018 v 13:53 | Nahoru | #2
Normalne to vrtackou uprav. Cekas ze je to dimenzovany presne na hranici toho co to vydrzi? Az s tim placnes stejne budes mit pul motorky na vymenu...

Narušení pevnosti

Skvělá odpověď, děkuji! 5.6.2018 v 15:27 | Nahoru | #3
Nu dle fotek sice nevím, zda zde je možno nebo není vrtat, nicméně na dvě věci pozor:

1) Pokud převrtávat díru, tak pozor na únavovou životnost těch ok... zvláště na motoru, kde je to buzeno vysokou frekvencí od motoru. Pak může ten držák prasnout nebo upadnout celej, jako je tomu u různých motorek (např. stará XS 400 trpěla na zadní držák motoru...).

2) Pokud chceš dávat menší šroub, pak nezáleží jen na tom, jestli je pevnostní, protože ten nepřetrhneš, ale taky na tuhosti a svěrné síle (viz předepjaté šroubové spojení).
Svěrná síla je odvozena od stoupání závitu a utahovacího momentu a tuhost je zase funkcí průřezu, délky šroubu a zejéma modulu pružnosti v tahu. Tím chci trochu kostrbatě říci, že menší šroub znamená menší svěrnou sílu, ale zejména menší tuhost toho spoje bez přímého vlivu toho, zda je šroub pevnostní nebo ne.

Já osobně, jelikož se jedná o čaastou motorku a díl, který je vadný nebude nikterak drahý, přikládněl bych se k výměně poškozeného, protože to bude alespoň pořádně opravené a nebudou s tím do budoucna další problémy.

Howgh.

Narušení pevnosti

13.6.2018 v 21:58 | Nahoru | #4
Kdysy jsem koupil Jawu s povolenými šrouby držící motor v rámu .Ty vykvedlaly otvory rámu tak,že šrouby v nich byly volné.Následek velké vibrace od mtoru a i utažení šroubů je snížily jen nakrátko.Takže tenčí šrouby zásadně ne!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak
Spojka FZS 600 Yamaha FZS 600 Fazer Ondrus84 1 16.12.2023 v 00:28 Jirrri


TOPlist