Padací rámy Přidat reklamu

Téma: stržený závit
3.6.2018 v 16:53
Dobrý den,
Vlastním ktm exc 250 f 2008.. mám ji asi čtvrt roku a neměl jsem na ni čas. Když už jsem si čas udělal a provedl menší údržbu , všiml jsem si že mi prosakuje ventilové víko. Po rozborce jsem zjistil že je přilepené na silikonu a 2 ze 3 šroubu drží na jednom závitu čili ztržené a přilepené lepidlem.(dárek od původního majitele) Otázka zní : nechat v servise přehodit to pouzdro vačky které stoji 7000 nebo vyvložkovat sadou helicol nebo M8 ale zas kdo ví co je to za materiál? (přidám obrázek).. za každou radu co mi ušetři peníze budu nesmírně rád. Díky a ať stroje jezdí bez poruch :)


Naposledy editováno 03.06.2018 16:53:55
Předchozí
1 2
Následující

stržený závit

3.6.2018 v 17:55 | Nahoru | #1
Dal bych tam bez obav vlozku. Akorat bych volil delsi pruzinu.

stržený závit

3.6.2018 v 18:29 | Nahoru | #2
Já bych řezal M7.

stržený závit

3.6.2018 v 19:21 | Nahoru | #3
Helicoil nebo m7

1 reakcí na tento příspěvek stržený závit

3.6.2018 v 20:41 | Nahoru | #4
Vyrezat M7 mi prijde technictejsi nez Helicoil, zvlast kdyz tam mas milion mista pro zavitnik!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit

3.6.2018 v 22:22 | Nahoru | #5

sered píše: Vyrezat M7 mi prijde technictejsi nez Helicoil, zvlast kdyz tam mas milion mista pro zavitnik!



A me jako hovadina v dnesni dobe kdy tyhle vlozky jsou a fungujou perfektne. Akorat budes shanet sroub M7 a pak jeste veky resit presne do ktere diry patri.

stržený závit

3.6.2018 v 23:49 | Nahoru | #6
Vlozka

stržený závit

4.6.2018 v 11:34 | Nahoru | #7
...helicoil...řešim to tak vždycky, funguje to naprosto bez problému a je to nejmíň náročná oprava se 100% výsledkem...mimo jinýho už i proto, že už jsem řešil i roztrženej domeček vačky kvůli převrtání na větší rozměr...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit

4.6.2018 v 21:49 | Nahoru | #8

V_i_c_i píše: A me jako hovadina v dnesni dobe kdy tyhle vlozky jsou a fungujou perfektne. Akorat budes shanet sroub M7 a pak jeste veky resit presne do ktere diry patri.



cim mensi pocet pevne spojenych kusu tim logicky spolehlivejsi - nejaky "lepeni" vlozky nepovazuju za pevny spoj nybrz za lehci prasarnu, kov ma proste krystalickou mrizku lepidlo do nej nijak nedifunduje (jako napr do dreva, papiru nebo tkaniny) a spojuje se "na pevno" proste svaropvanim, technologicky i pevnostne je vzdycky nejlepsi zavit v masivu odlitku/obrobku...

..a M7 jde sehnat docela normalne, ..dokonce i v Ti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit

4.6.2018 v 21:55 | Nahoru | #9

kerut píše: cim mensi pocet pevne spojenych kusu tim logicky spolehlivejsi - nejaky "lepeni" vlozky nepovazuju za pevny spoj nybrz za lehci prasarnu, kov ma proste krystalickou mrizku lepidlo do nej nijak nedifunduje (jako napr do dreva, papiru nebo tkaniny) a spojuje se "na pevno" proste svaropvanim, technologicky i pevnostne je vzdycky nejlepsi zavit v masivu odlitku/obrobku...

..a M7 jde sehnat docela normalne, ..dokonce i v Ti



Nesouhlasím, díky většímu průměru tyhle vložky drží lépe než originál šrouby v původní slitině. Jako bonus jsem ji ještě neviděl strhnutou. A ani je nemusíš lepit, to jsi tady vytáhl ty....pro mě je větší prasárna mít mezi x šrouby M6 jeden nebo dva M7.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit

4.6.2018 v 22:06 | Nahoru | #10
V_i_c_i> nic Ti nebani preriznout vsechny BTW nejvetsi prasarna je z konstrukcniho predepisovat zavit kterej jde snadno strhnout (samozrejme ze na vine je primarne utahovac ale..) bud navrhnu dostatecne vetsi nebo vic, jedna vec je sroubovat most kde jsou ty srouby defakto ve funkci nejtu, a druha vec je motorka ktera musi bejt dostatecne "vyndavaci a zastamdaci" lepe receno opakovane bez problemu rozebiratelna.. neni to auto aby se to koupilo jako "pouhy dopravni prostredek k cestovani z bodu A do bodu B", nechalo dobehnout casovanou zivotnost a za par let vymenilo

(reakce na) stržený závit

4.6.2018 v 22:29 | Nahoru | #11

V_i_c_i píše: Nesouhlasím, díky většímu průměru tyhle vložky drží lépe než originál šrouby v původní slitině. Jako bonus jsem ji ještě neviděl strhnutou. A ani je nemusíš lepit, to jsi tady vytáhl ty....pro mě je větší prasárna mít mezi x šrouby M6 jeden nebo dva M7.



...taky nesouhlasim a to zásadně...helicoil už nikdo nestrhne...při přeříznutí na větší závit může opět dojít ke stržení a pak???...vložku helicoil není potřeba lepit...výroba/předělávka šroubu bude daleko náročnější...jinej rozměr šroubu...prostě nevidím jedinej negativní argument proč nepoužít vložku...

stržený závit

5.6.2018 v 20:59 | Nahoru | #12
Helicoil je naprosto profesionální a spolehlivá oprava. Přeříznutí na větší závit je sice také možné, ale helocoil je oprava "na furt". zejména u měkkých materiálů.

1 reakcí na tento příspěvek stržený závit

5.6.2018 v 21:37 | Nahoru | #13
Souhlas s helicoilem , v továrně se používá běžně bez nějakého lepení pro stavěcí šrouby se kterejma se hejbe dost často a žádná reklamace od zákazníků na tohle nikdy nebyla , pokud je tam místa dost , šel bych touto cestou , díra pod to je jen o cca 0,5 mm větší než pod M8 - ber to s rezervou, tabulky v hlavě fakt nenosim

stržený závit

5.6.2018 v 21:54 | Nahoru | #14
Určitě Helicoil. Už jen proto, že přeříznutí na M7 z vymletý šestky může být pěkně s odřenýma ušima. Ta díra nemusí být pravidelná jak od vrtáku a závit z toho vyleze kdo ví jaký.

(reakce na) stržený závit

5.6.2018 v 22:43 | Nahoru | #15
kerut>

BTW nejvetsi prasarna je z konstrukcniho predepisovat zavit kterej jde snadno strhnout

Přesně pro to výrobci používají na tyto spoje(častá de-montáž) ve slitinách hliníku tyto vložky už z výroby

stržený závit

7.6.2018 v 11:05 | Nahoru | #16
Rozhodně helicoil, mě drží domek váčky na GS a nemám s tím žádný problém. Na kamarádově skútrů jsem tím opravoval dvakrát závit v hlavě na výfuk a pokaždé bez problémů.

2 reakcí na tento příspěvek stržený závit

7.6.2018 v 13:51 | Nahoru | #17
Trochu se tu přifařím Mám stržený závit v hlavě (2T) nechapu jak se to někomu podařilo protože je tam M8 a snad 18mm dlouhý zavit. Objednal jsem TUTO sadu + delsi vložku Vcoil. Máte s touto sadou někdo zkušenosti. Lepší bude asi sudnat válec a odvrtat to na stojanovce že? Mám teda obavu že válec pod tu mojí nenarvu tak budu muset někam zajít. Nebo to na hulváta jde bez upnutí?

(reakce na) stržený závit

7.6.2018 v 14:00 | Nahoru | #18
Robinsson> Já to vrtal v ruce a bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit

7.6.2018 v 14:55 | Nahoru | #19
Robinsson>Bych to na tu stojanovku vzal, zúhlovat a vrtal. On je ten závit dost dlouhý, tak aby ten šroub (šteft) nebyl uhnutý ke straně).

stržený závit

7.6.2018 v 16:44 | Nahoru | #20
Pokud nejsi drevo tak klidne v ruce, ale o 0,1mm mensim vrtakem nez je na tu vlozku predepsano.

1 reakcí na tento příspěvek stržený závit

7.6.2018 v 17:06 | Nahoru | #21
musím se přidat k vložce, moc sem tomu nevěřil ale drž to jak židovská víra, zjistil bych na kolik se mají šrouby dotáhnout podle manuálu a momentákem dotáhl, pokud by se vložka znovu strhla tak ještě zbývá možnost převrtání o číslo větší.

(reakce na) stržený závit

7.6.2018 v 17:10 | Nahoru | #22

petrprochazka píše: musím se přidat k vložce, moc sem tomu nevěřil ale drž to jak židovská víra, zjistil bych na kolik se mají šrouby dotáhnout podle manuálu a momentákem dotáhl, pokud by se vložka znovu strhla tak ještě zbývá možnost převrtání o číslo větší.



Pokud je udelana vlozka dobre tak se nestrhne ani nevytoci. Maximalne v ni urces sroub kdyz budes jelito.

1 reakcí na tento příspěvek stržený závit

7.6.2018 v 17:16 | Nahoru | #23
jak tu uz nekdo psal, casto se do spoju alu dilu ktere se casto rozebiraji dava tahle vlozka uz z vyroby (videl jsem treba u nejvyssich rad brzdicu APracing)

sroub M7 neni zrovna bezna zalezitost a asi bych neco takoveho na motorce mit nechtel...

jen teda davam prednost zavitovym vlozkam timesert (u nas wurth) pred tema pruzinovejma (vcoil,helicoil) M6 a M8 mam, kdyby nekdo z prazaku potreboval...

Naposledy editováno 07.06.2018 17:17:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit

7.6.2018 v 17:24 | Nahoru | #24

assassin píše: jak tu uz nekdo psal, casto se do spoju alu dilu ktere se casto rozebiraji dava tahle vlozka uz z vyroby (videl jsem treba u nejvyssich rad brzdicu APracing)

sroub M7 neni zrovna bezna zalezitost a asi bych neco takoveho na motorce mit nechtel...

jen teda davam prednost zavitovym vlozkam timesert (u nas wurth) pred tema pruzinovejma (vcoil,helicoil) M6 a M8 mam, kdyby nekdo z prazaku potreboval...



Jen ze zvedavosti. Proc uprednostnujes timesert? Jinak ja mam sadu M5,M6 a M8 vcoil kdyby nekdo potreboval.

1 reakcí na tento příspěvek stržený závit

7.6.2018 v 17:26 | Nahoru | #25
tak nechci se s vama hadat, kazdej svyho stesti strojvudce, ale vyvlozkovani z vyroby vypada trochu jinak nez opravna vlozksa.. BTW M7 mam zrovna v hornich brejlich, a neni to oprava, je to tak z vyroby

(reakce na) stržený závit

7.6.2018 v 17:28 | Nahoru | #26

kerut píše: tak nechci se s vama hadat, kazdej svyho stesti strojvudce, ale vyvlozkovani z vyroby vypada trochu jinak nez opravna vlozksa.. BTW M7 mam zrovna v hornich brejlich, a neni to oprava, je to tak z vyroby



U APracing to vypada uplne stejne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit

7.6.2018 v 17:30 | Nahoru | #27

V_i_c_i píše: Jen ze zvedavosti. Proc uprednostnujes timesert? Jinak ja mam sadu M5,M6 a M8 vcoil kdyby nekdo potreboval.



je celistva, ne stocena z dratku, takze si myslim, ze je celkove pevnejsi a lip drzi tvar (ikdyz jsem nikdy nemel s vcoil vlozkou problem)
taky je odolnejsi vuci vysroubovani, ma na konci par zavitu ktere se pri instalaci rozvalcuji a vlozka drzi pevne na miste.

(reakce na) stržený závit

7.6.2018 v 17:38 | Nahoru | #28

assassin píše: je celistva, ne stocena z dratku, takze si myslim...

to pak pak jo, vlisovat drazkovanou "trubku" to uz beru jako reseni, ale ten stocenej dratek se mi proste ze strojarskyho pohledu nebude libit nikdy.. nejcistsi je ale stejne navrhnout takovej zavit aby to v pohode snesl, to utahovani zbytecne malejch zavitu nekam k Re je uz z konstrukcniho navrhu "nevhodny".... zvlast kdyz to pak lidi utahoujou jak dobytci...

1 reakcí na tento příspěvek stržený závit

7.6.2018 v 18:00 | Nahoru | #29
kerut: ono nejde ani tolik o velkost zavitu (na beznych moto je obvykle vse vetsi nez vyjde pocetne) ale o to jaky materialy tam maji kontakt - alu vs ocel je proste prusvih, staci aby ti na sroubu slezlo (odrelo se) kus povrchovky (nebo elox na tom alu dilu) a ty zoxidovane povrchy pri opakovanym povolovani znicis.... kontakt ocel/ocel -vlozka vs sroub je na tohle preci jen jinde.

(reakce na) stržený závit

7.6.2018 v 22:41 | Nahoru | #30

assassin píše: je celistva, ne stocena z dratku, takze si myslim, ze je celkove pevnejsi a lip drzi tvar (ikdyz jsem nikdy nemel s vcoil vlozkou problem)
taky je odolnejsi vuci vysroubovani, ma na konci par zavitu ktere se pri instalaci rozvalcuji a vlozka drzi pevne na miste.



Tak to chápu. Pro pocit sucha a bezpečí jako pampers
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Enduro projížďky, okolí Mladé Boleslavi KTM EXC 250, KTM EXC 125, KTM EXC 250 F Biksa97 9 7.9.2018 v 01:30 janholenda
Můžu mít v 16 silnější motorku KTM EXC 400, KTM EXC 250, KTM EXC 125, KTM EXC 300, ... JirkaMX69 6 15.5.2018 v 22:57 Matko1
Ktm exc-f 250 alebo Ktm exc-f 350 KTM EXC 250 F, KTM EXC 350 F Matuldo_131 8 14.5.2018 v 14:33 Matuldo_131
Ktm exc-f 250 alebo Ktm exc-f 350 KTM EXC 250 F, KTM EXC 350 F Matuldo_131 0 10.5.2018 v 14:05 Matuldo_131
Má smysl v ČR kupovat enduro? [1, 2] KTM EXC 250, KTM EXC 300, KTM EXC 250 F, KTM 690 End... enduro_da 42 27.4.2018 v 13:49 s4r

TOPlist