Moje hlavní požadavky:
- cena ojetiny tak 50-60tis., v případě zajímavých kusů mě nějaká ta tisícovka navíc nezabije
- rozumná spolehlivost (když se k ní člověk bude chovat slušně) i jakž takž servisní náklady (aby člověk neskončil s exkluzivní mašinou a pak se kvůli nějaké blbosti nedoplatil)
- co možná nejlepší ovladatelnost (raději hravý stroj, než raketu)
- do budoucna nějaký ten přebytek výkonu, ale ideálně až nahoře, v nižších otáčkách bych ocenil kliďase...resp. nějaký ten kompromis.
- pohodlná pozice za řídítky. Žádné velké hrbení (v tomhle se mi líbí cesťáky, ale raději bych něco lehčího a obratnějšího...beztak to mám jen na krátké výlety).
Předem díky za rady a postřehy ;)
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první moto (hornet + alternativy)
začínal jsem na 125, před třemi lety jsem si pořidil otevřenou CB500 (2vál) a na začátku minulé sezóny fazera (600 čyřvál).
Když jsem se poprvé po koupi rozjížděl na hondě, byl jsem vyjukanej z toho jak to jede když se za to pořádně zatáhne - tu příležitost jsem koneckonců v autoškole neměl. Jak čas plynul tak jsem si na to zvykal, pořád mě to baví, jezdím na ní doteď po městě i kratší jednodenní výlety po okolí - to z výkonu vyždímám maximum, co se techniky v zatáčkách týče - tadyj ji ještě nedostanu ke svým limitům.
Nicméně právě kvůli pocitu chybějcímu výkonu (je to opravdu jako droga - člověk si na ten výkon zvykne a v tu chvíli to ztratí svoje kouzlo, pak musí navýšit dávku, tedy výkon) jsem si pořídil fazera - a byl zklamaný. Zde 2 důvody:
1. Nejedo to. Jak psal marlano, "nejede to" znamená že je jezdec líný řadit a má pravdu. Před koupí jsem věděl že budu muset hodně řadit a byl jsem si jistý že to nebude problém. Problém to byl tak z půlky. Dá se na tom jezdit, ale pokaždý když musim podřazovat 2 stupně jenom abych to mohl trošku svižněji zrychlit tak si vzpomenou na hondu, jak se i přes poloviční výkonn akcelerovala bez ohledu na otáčky. Osobně chci vyměnit yamahou za nějaký srovnatelný dvouvál protože mi to přijde daleko zábavnější - ale jsou lidi kteří 4válce preferují takže se toho zas tak neboj. Na co je 4vál ale skutečně k hovnu: do města. To si totiž nemáš kam podřadit.
2. Je to neohrabaný. Nevím jak to přesně popsat, ale malá honda mi přijde daleko hbitější a obratnější, prostě na ní mám spíš pocit že dělá přesně to co chci. Jako by se řídila sama, fazera pod sebou naopak musím kolikrát lámat. Nevím čím to je, původně jsem si myslel že to je váhou, ale nevím jestli těch 20kg udělá tolik.
Dá se tedy na 600 (4vál) začínat? Určitě jo, dyť když se to nevytáčí tak je to mrtvější než leckterý 5kilo.
Doporučil bych to? Ne, je to nuda...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první moto (hornet + alternativy)
Pan Kája - klidne si nejakou rozpočtovka od Japonské čtyřky kup, chybu neudělás...min v tom, že se na to dobře shánějí ND...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 26 | Dnes v 13:40 Koudy01 |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 3 | Dnes v 09:36 MartinXL650V |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |