motopripravky Přidat reklamu

Téma: Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu
22.5.2018 v 22:18
Ahoj, potřebuji poradit. Chystám se na přetěsnění vík oleje a spojky na GS500E. Pod víka použiji nová těsnění, ale mám obavu, aby i tak mi náhodou olej někde neprolínal nedejbože neprotíkal. Proto se ptám jestli nemám pro jistotu použít i nějaký tmel či silikon, nebo se spolehnout jen na to těsnění. Je to již stará motorka a těm hliníkovými víkům moc nevěřím. Děkuji za informace od praktiků.

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

22.5.2018 v 22:24 | Nahoru | #1
pokud jsou čistý dosedací plochy proč se bát těsnění ? já bych ho zkusil . Jinak si tam dej silikon, ale opatrně s ním, ať ho tam nenasereš tunu.

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

22.5.2018 v 23:09 | Nahoru | #2
Sillikonu co nejmenší množství pokud se utrhne tak je možnost že se ucpe mazání.
Dobře se dávkuje tak že z velké kartuše si dáš menší množství do injekční stříkačky a naneseš to na blok.
www.hanak-trade.cz/hylomar-m-176.html

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 08:32 | Nahoru | #3
Hlavně vybrat kvalitní silikon. Ten i když to s ním přeženeš tak je tak pevný že se v motoru neuvolní. Ale zas pozor, některé silikony mohou papírově těsnění poškodit.
Já měl jeden parádní z polska, ten se nikdy neuloupl (byl pevný jak ***, míval jsem problémy ten dekl pak utrhnout) a s papírem si rozuměl, ale už si nevzpomenu na název

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 08:37 | Nahoru | #4
Zkusil jsem jen těsnící papír na starou kawasaki a i když byly plochy hladký a čistý, tak to stejně prolínalo. Myslím, že na novou motorku stačí nové těsnění a na starší vránu hold dát i silikon. Silikon z obou stran. Zkoušel jsem jen na jednu a nepochodil jsem. Taky záleží asi na kusu a předchozích majitelích. Dát jen papír je takové nejisté. Silikon je jistotka, sice trochu prasárna, ale funguje to

Naposledy editováno 23.05.2018 08:38:11

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 08:47 | Nahoru | #5
Pokud máš čisté plochy a nové těsnění, pak nevidím důvod to tam prasit i silikonem Jen to správně dotáhnout.

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 08:52 | Nahoru | #6
Silikon na tesneni je zhouba nejen lidstava ale hlavne motorek! Pokud je to rovny, tak neni potreba. Kryt jde zalapovat na skle a kdyz to nestaci, tadsi bych nechal vyseknout novy z o chloupek silnejsiho papiru. A jak pise kratkej01, mokdy nevis, kde se Ti kousek zevnitr uloupne a kterej mazaci kanal Ti po ucpe . Takze tak.

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 08:55 | Nahoru | #7
Taky mě to překvapilo. Dotahuji do hvězdy jako kola u auta. Konkrétně to bylo spojkové víko. Možná se to stářím pokroutilo? Nebo víko bylo z bourané mašiny? Nevím. Dávám silikon a mám jistotu
Edit: samozřejmě nedáváme pořádnou housenici jak to mnohdy silikonem přehánějí mechanici u aut na olejové vany.

Naposledy editováno 23.05.2018 08:57:21

1 reakcí na tento příspěvek Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 09:59 | Nahoru | #8
Ono to neni JEN o dotahovani jako kola u auta. ono je to HLAVNE o utahovacich momentech . Jsou lide, kteri vemou Golu, daj na ni metrovou tyc a zhoupnou se na ni . Pak se hrozne divi, ze je dekl mebp treba hlava zkrouceny, zachranujou to silikonem. A momentovy klic je pro takove "mechaniky"nejaka cizokrajna nadvka!

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 11:23 | Nahoru | #9
ja bych to namatlal kanagonem,,,aspn to bude lip drzet a kdyz silikon tak rozhodne cervenej ten je nejlepCiiiiii

Naposledy editováno 23.05.2018 11:23:34

(reakce na) Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 11:30 | Nahoru | #10

sered píše: Ono to neni JEN o dotahovani jako kola u auta. ono je to HLAVNE o utahovacich momentech . Jsou lide, kteri vemou Golu, daj na ni metrovou tyc a zhoupnou se na ni . Pak se hrozne divi, ze je dekl mebp treba hlava zkrouceny, zachranujou to silikonem. A momentovy klic je pro takove "mechaniky"nejaka cizokrajna nadvka!


Jj, on je tam utahovaci moment treba 12NM. To je nic, ja to utahoval 1/4 golou a stejne jsem pri jedne vymene vika laternatoru ty srouby pretrhl, a to jsem za to nijak nebral. Nekdo uz za ne asi drive vzal...

Naposledy editováno 23.05.2018 11:34:38

1 reakcí na tento příspěvek Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 17:06 | Nahoru | #11
1. U použitých šroubů dotahuj na prodloužení/mikrometr/ ne momentak.Jo,je mi jasné že hodinky ne všude narves.
2. S citem. Ten velmi často napoví.
3. To co lepivé co vytlaciš ven může se vytlačit i dovnitř. Mocná síla to přilepí na evolventní ozubené kola. Nebude plavat, někam se přilepí.

S pozdravem : Bože,kam se ztratila povědomost o strojnickych tabulkách.... . A přitom to bývala první věc, kterou ti po BOZP mlátili do hlavy.

(reakce na) Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 19:49 | Nahoru | #12
Julip> muzes me rict jak chces merit proudlouzeni sroubu ze kteryho ti kouka ven jen hlava. navic ho utahujes v hliniku a ten moment je tam spis kvuli tomu hliniku a ne kvuli oceli ?

1 reakcí na tento příspěvek Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

23.5.2018 v 23:10 | Nahoru | #13
Budu to řešit u veterána, koukal jsem, že to už nějakej kutil měl rozdělaný a silikonem nešetřil...
Vzhledem k tomu, že tyhle kartery rosily už z výroby a né zrovna málo, bude použití silikonu spolu s papírovým těsněním asi nutností. Někde jsem četl, že se to u veteránů řeší režnou nití asi v něčem namočený, položený dokola na těsnění(třeba i dvojitě), nemá s tím někdo zkušenosti? Tomu silikonu bych se rád vyhnul. Budu nucen motor rozhodit a celý zkontrolovat popřípadě vyčistit a znovu přetěsnit...

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

24.5.2018 v 14:10 | Nahoru | #14
loctite dělá tmel na hliníkové příruby. Myslím že je to 510 a lepil jsem s tím celý motor u ducati... Schne bez přístupu vzduchu a zbytek se rozpustí/setřeš
Hlavně dobře odmastit

(reakce na) Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

24.5.2018 v 14:28 | Nahoru | #15
mari> Nemá v té drážce místo tuny silikonu být těsnění? Pokud tam má být gumové těsnění, tak tam dát gumové těsnění.

Finta s nití se používala na jawy, který neměly těsnění mezi karterama. Myslím, že se namáčela ve fermeži nebo něčem takovým. Na "slušného" veterána bych to necpal.

Jinak loctite hysol (ale nevím číslo), je to nevytvrzující tmel na motory, dostal se mi kdysi do ruky zbytek a funguje to parádně.

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

25.5.2018 v 22:59 | Nahoru | #16
Spolehliva cesta jak poznat doprasenej motor: Je oblitej silikonem. Idealne uplne vsude.
Zkus to prvni bez silikonu a nech si ho jako uplne posledni variantu.

Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

28.5.2018 v 06:28 | Nahoru | #17
Nejlepší jsou borci, co nacpou silikon třeba i místo O-kroužku za pár korun

1 reakcí na tento příspěvek Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

28.5.2018 v 09:09 | Nahoru | #18
Jako principiálně proti silikonu nic nemám, je to fajn věc. Když se používá s rozumem.

Co se dá občas vidět ale s rozumem nic společného nemá
Tohle snad nepotřebuje komentář...


Je třeba důkladně namazat všechny rovný plochy na hlavě, co na tom že na víku žádná dosedací plocha v tom místě není


... u překladu vačky ta dosedací plocha je, tudíž je třeba ji namazat silikonem dvojnásob


Naposledy editováno 28.05.2018 09:13:13

(reakce na) Použití těsnící pasty, tmelu, silikonu

28.5.2018 v 09:11 | Nahoru | #19
FiZzeR> miluju podmazany tesneni na ventilovym viku, nejlip u r1, kde kdyz to chces sundat musis sundavat i vodu ... to je pak nasrat na ruce a nepustit k vode , este super kdyz to nervou na obe strany, takze to zaplacne tu drazku do ktere leze to tesneni.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
boční brašny bez montáže Suzuki GS 500E Lucka45 3 Včera v 06:21 Mňojo
Potřeboval bych poradit Suzuki GS 500E, Kawasaki ER 5, Honda CB 600F Hornet Majk1991 22 13.7.2018 v 08:06 gagtoy
Suzuki GS 500 Suzuki GS 500E Nuther 7 9.7.2018 v 07:16 kubacech
Tachometr Gs500e Suzuki GS 500E Davidsenk 3 7.7.2018 v 14:58 Pepíno17
Parkování Praha 4,10 Suzuki GS 500E Davidsenk 0 23.6.2018 v 13:49 Davidsenk

TOPlist