Téma: Chyba FI c42
20.5.2018 v 23:08
Ahoj, dostal se mi do ruky Burgmanu 400 r.v. 2003 kde svití kontrolka FI a hlásí to chybu C42, což je podle manuálu problém se vstřikováním ( palivem). Moto má nejspíš měněnou spínačku, klíč z ní nejde do kastliku ani do nádrže.
Ráno normálně chytal a fungovalo vše bez problému, odpoledně už nechytnul, vyndal jsem baterku a skútr pak běžel a žádná chyba. Po projetí pak chytnul ještě 2x a pak konec. Jen točí a hlásí chybu C42. Když otočím klíčem, čerpadlo nevrčí, zjistil jsem že jde do něj proud asi jen 1s.
Vypínač na řidítku to není, myslel jsem čidlo stojánku, ale když je moto bez vady a stojánek je vyklopený tak to píše CHECK. Takže ten to taky nebude.
Dál jsem se dočetl že u Suzuki je ve spínačce nějaký odpor, který odchází a nejde proud do jednotky a tím pádem čerpadlo.
Já jsem na eletriku blbej, takže bych potřeboval poradit co a jak proměřit.
Jinak u spínačky je konektor se 4ma kabelama, ale nenašel jsem nikde protikus a pod maskou je pak asi ještě další 2-3 konektory bez protikusů, což je asi tou jinou spínačkou, ale když to ráno jelo tak bych to viděl na nějaký, vakl, odpor a nebo pod. ?
A ze spínačky ze zeleného konektoru lezou dva dráty co nikam nevedou, že by spínačka z jiného modelu ?


Chyba FI c42

21.5.2018 v 00:06 | Nahoru | #1
jo, tahle krávovina má být rádoby imobilizer, kdy je ve spínačce 100 Ohm odpor a když vyrveš a spojíš dráty, tak ho tam jednotka nenaměří a hodí c42. Ono to asi jako jednoduchá ochrana funguje, ale jak to stárne, tak se ty hodnoty odchylujou a dělá to problémy.

Já sem nechal vyčistit všechny konektory u spínačky a kostru, a zatím dobrý (ale udělalo mi to jen tak 5x do roka, a pokaždý stačilo otočit klíčkem off-on). Nevím jestli má burgman stejný barvy jako gsxr, asi jo, já jsem si k tomu uložil tohle
http://www.gixxer.com/forums/80-06-07-gsx-r600-750/264237-c42-ignition-switch-signal-repairing-switch.html
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=122836

a rovnou z toho druhýho odkazu:

There is an internal 100 ohm resistor inside the ignition switch which is used as an anti-theft feature (to avoid simple bypass).
When key-switch is turned on, one pole of the ignition switch connects the 12V battery power from the red/black wire on the ignition harness via the 100ohm resistor to an output on the Orange/Red wire.
That orange/red wire feeds into the ECM to provide the signal to enable the operation.
Not to be overly complex, but there is an additional resistor inisde the ECM that (along with the 100 ohm in the ignition) forms a resistor divider: so the voltage on the orange/red should be approximately 6.5V or so.

To troubleshoot:
1. Disconnect the battery
2.Unplug the ECM connectors & find the orange/red wire; use your multimeter on ohms to check for continuity between the terminal on the ECM connector and the opposite end at the ignition connector plug (Main harness side). This should be near zero ohms of course. (If open, look for broken wire)
Also check between the orange/red and the battery -ve cable - this should read open circuit. (If short, then look for trapped wire)
3. Connect your test leads to measure resistance between the red and orange/yellow wires of the harness going to the key-switch - this should be 'open' with switch off and 100 ohms with switch on. If NOT 100 ohms, then you have bad ignition switch.
4. If you do read 100 ohms, reconnect everything including the battery: set test meter to now read volts instead of ohms; read between the orange/red (orange/yellow on switch side) and the battery -ve terminal - you should measure ~ 6.5V.

Chyba FI c42

21.5.2018 v 08:52 | Nahoru | #2
Ahoj, to jsem se taky někde dočetl, že tam je nějaký odpor a ten už nedává takový odpor a nekomunikuje to s jednotkou, která nejspíš nepustí šťávu dál do čerpadla.
A ten odpor je uvnitř spínačky ne ? tudíž jí rozdělat a tam ho uvidím a jen vyměním ? Já jsem na eletriku blbej, to radši vyndám motor než něco hledat v elektrice

Chyba FI c42

21.5.2018 v 09:29 | Nahoru | #3
ze by odpor "nedaval odpor" je nepravdepodobne, spis tam bude spatnej kontakt nebo studenak, jde najit i vodic kterej jde ze spinacky do jednotky a pripajet na nej 100ohm odpor, nedavno jsem to delal pri konverzi spinacky na vypinac...

Chyba FI c42

21.5.2018 v 09:51 | Nahoru | #4
Kamos mi to propipa tak snad najdem chybu.

Chyba FI c42

21.5.2018 v 20:01 | Nahoru | #5
Mi se to ještě nestalo a kontrolka FI si nepamatuju že by mi někdy svítila. Spínačku mám ale taky měněnou,odešla najednou při 80 tis. km, pak odešla volnoběžka startéru nebo co to bylo,takové ozubené kolo při 85,to byly všechno mechanické závady a ted mám přes 90 a všecko fachčí.

Chyba FI c42

22.5.2018 v 00:47 | Nahoru | #6
jo, je to uvnitř spínačky a uvidíš to hned, pokud víš jak vypadá obyčejnej rezistor

Nejčastější je přechoďák někde na cestě mezi ecu a spínačkou, případně různá oxidace - dost často pomůže vyčistit konektory po cestě (což je ostatně dobrý tak jako tak), ecu není k tý hodnotě moc tolerantní. Taky jsem ho chtěl napájet někam ven, čistě proto abych nemusel někde v zahraničí louskat spínačku bo nemám rád tyhle blbě přístupný věci - ale už to nedělá, tak na to prdím. Kámoš s mulťákem to najde hned

Chyba FI c42

22.5.2018 v 11:38 | Nahoru | #7
Tak opraveno, nejspíš špatný kontakt na zmiňovaném odporu, takže přeletováno a už běží, díky všem za radu ...ještě dát kotouče a desky, protože ta žiletka co je na předku je o hubu

Chyba FI c42

22.5.2018 v 21:20 | Nahoru | #8
Já mám kotouče v cajku,furt původní a vzadu dokonce i brzdové destičky

1 reakcí na tento příspěvek Chyba FI c42

22.5.2018 v 21:40 | Nahoru | #9
Kolik máš najeto? Já vzal oba, ale po přeměření je zadní OK, tak hold budu mít do zásoby Dám desky, kapalinu a ještě kouknu na variátor.

(reakce na) Chyba FI c42

22.5.2018 v 21:47 | Nahoru | #10
wáca> Tento týden jsem přejel 90 tisíc a ted' budu měnit desky na předku u K7,vydržely 60 tisíc U K3 jsem přední desky měnil určitě už 3x možná 4x za těch 90t., brzdím skoro vždycky předkem.

Chyba FI c42

22.5.2018 v 22:35 | Nahoru | #11
Slušná porce KM, ten muj má 65tis. Tak uvidím co na mě ještě vyběhne

Chyba FI c42

22.5.2018 v 22:52 | Nahoru | #12
Já bych měl normálně na K3 ted' kolem 170 tisíc Ale jednou jsem servisu reklamoval opravu kterou mi zdupali a ztratil jsem jednu celou sezonu takže jsem se nasral a koupil druhého a střídám to. Když se posere jeden tak mám v záloze druhého

1 reakcí na tento příspěvek Chyba FI c42

23.5.2018 v 07:44 | Nahoru | #13
Já jsem jen zvědavý na spotřebu oleje, vím že na to trpí a můj předešly burák žral do 0,5l od výměny k výměně.
Jinak ještě bych rád kouknul na ventilové vůle, ale to zase budu muset rozdělat půlku skútra určitě a taky mi chybí lanko na parkovací brzdu, to je rozebrat druhou půlku skútra To je snad to co mě vadí na kapotovaných motorkách, ta práce s plastama, který jsou za ty roky ulámaný a všude je jiný šroubek

Naposledy editováno 23.05.2018 08:05:35

(reakce na) Chyba FI c42

5.6.2018 v 00:50 | Nahoru | #14
wáca> Mi to žere olej 0,5l na nádrž To je tím jak mi dokurvili opravu motoru,chtěl jsem udělat repas ale nevím jak to bude s tím benzinem,nynější natural se má údajně přestat vyrábět v roce 2020 a na ten nový benzin některé starší motory nepojedou tak radši ještě počkám. Tys tam měnil spojku co,já mám furt původní ale budu měnit řemen,kolik ti to jede na maximálku?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Plexi Burgman 400 rv 1999 Suzuki AN 400 Burgman Sktebiss 1 21.7.2018 v 17:19 wáca
náplně suzuki Burgman 650 executive Suzuki AN 400 Burgman drell 2 20.6.2018 v 13:59 drell
diagnostika Suzuki AN 400 Burgman romca74 8 28.5.2018 v 07:11 romca74
Hladové oko Suzuki AN 400 Burgman katana1 4 24.5.2018 v 23:01 katana1
Burgman 400 rv 2000 za studena nest... Suzuki AN 400 Burgman jarecz 9 20.5.2018 v 11:31 jarecz

TOPlist