globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KaN sání nové trysky
Ahoj, můj dotaz se týka především úpravě rovnotlakého pístového karburátoru a přesného pochopění jeho funkce.
Čerpám především z cizích webů protože na těch českých se toho moc nedozvím a to co se dozvím mi často nedává smysl se srovnáním s těmi cizími. Tak bych vás rád poprosil o vysvětlení pár věcí. Předem děkuji za smysluplné reakce
Týka se to konkrétně rovnotlákého pístového karburatoru Keihin VB 31 který mám v Hondě CM 400 T.
Po namontování KN filtrů (otevřeného sání) a odstranění vyrovnávací výfukové komory a nasazení otevřených výfuků bylo nutné pustit se do přetryskování. Protože motorka při koupi byla v žalostném stavu, byl jen rám a motor, nebyla možnost zkoušky běhu motoru před úpravami.
Teď když moto nastrartuji moto krásně drží volnoběh(ten jsem seřídil) do cca 5000 otáček motorka jede jak z praku) na 4 to valí 120 ale jakmile chci přidat nad 5000 ot/min motorka se začně dusit, střílet do sání, a naprosto ztratí výkon. na otáčkoměru mám 10000 ot/min až 12 000 ot/min v červeném poli. předpokládám že aspoň do těch 10 000 by se to mělo dát vytočit. když uberu plyn a zase jen šolíchám na půl plynu moto jede. Ale jakmile otevřu plnej, moto opět začne pekelně střílet do sání a nejede.
Karburátory jsou vyčištěné vše nové a vyměněné.
co se týká trysek v AJ jsem se dočetl že tento karburátor má Main jet a secundary jet. přičemž rozumím tomu tak že hlavní tryska je main jet, a vedlejší tryska secundary jet. To bych chtěl vysvětlit. klidně dodám i foto.
Co mě dál zaraží je, že main jet není tryska která je v pouzdře jehly ale je mezi jehlou a klaplou, tryska která vede do pouzdra jehly je zvaná secundary jet, tedy tryska vedlejší. Jakou mám ladit ? Všude ladí hlavní. ale ta vede u jinych karburátorů do jehly. mě tam ale dle popisu vede ta secundary ( vedlejší)
když jsem to poprvé rozebral, main jet byla 78 a secundary jet 108. v opravné sadě mi přišla tryska 75 a 118. tak jsem to dal namísto těch původních a stále stejný problém. pořídil jsem si tedy ještě jednu sadu 72 a 110
protože v návodu píšou že se originál má být 75/110
už jsem to nakombinoval opravdu všelijak ale stále to nejde nad 5000 otáček. scvčka po vyndání vždy do černa ale najel jsem vždy maximálně 2km takže to nebude směrodatné.
Potřebuju se teď dostat k tomu aby se to dalo normálně točit.
Prosím o vysvětlení jak to s tím karburátorem a jeho tryskama je. na co má která tryska funkci. a jak by jste doporučili postupovat. Děkuji za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 00:07 | Nahoru | #31

akcelerační pumpička je taky komplet vymněněná na obou karbcích

No,podle mě zrovna tvůj stroj ac pumpu nemá( je jen jedna pro oba karb. ze spodu) zkoušel jsi zvedat jehly,popř. sundat filtry a dívat se na šoupata jak reagují na otevření klapek? Podle toho co píšeš a videa to nemá palivo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 06:34 | Nahoru | #32
Kratzmar1> mě to taky tak připadá. pumpičky má na obou karbcích. a tento karburátor nemá regulovatelnou jehlu. Takže je to zdá se jen opravdu o laborování těch trysek. Budu sem ještě dávat video jak reagují ty karburátory, třeba z toho bude někdo moudrej Díky za koment.

(reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 06:40 | Nahoru | #33
sery.> Jako těžko říct. Rozvody jsem dělal, to je pravda ale byl jsem dost pečlivej abych nebyl mimo. Mám někde i foto jak jsem nastavoval ty rozvody tak to sem v průběhu týdne hodím. Nevím jak by se to chovalo kdybych byl o zub vedle. Takže mě ta možnost ani nenapadla. Ale myslel jsem si že by to dělalo větší bordel ne ? Nicméně jednotka i cívka je origo. Ale taky už mě napadlo že tu cívku koupím novou.. Pořád je mi ale divné že mám tak velkou trysku a svíčka je furt bílá..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 09:50 | Nahoru | #34
Pajis-akj> membrány z boku nejsou ac ale obohacovač volnoběhu při zavření plynu v otáčkách.Ta díra v plynu bude v režimu regulace jehlou tam to tryskou moc nenaladíš,chce to zkusit nějak zvednout ty jehly možná přitvrdit pružiny na šoupěti?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 10:08 | Nahoru | #35
Kratzmar1> Aha já měl za to že to je AC. Díky za info. Zkusím tedy poštelovat jehlu. Třeba ji vypodložit podložkou nebo tak něco .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 13:01 | Nahoru | #36
Pajis-akj> Dával jsi tam novou jehlu nebo jsi nechal původní? Pokud novou, tak tam dej zpět původní. Jinak fakt to podle videa vypadá, že tam nejde benzín, pokud to pálí jak má.

Naposledy editováno 29.05.2018 13:03:46

(reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 14:31 | Nahoru | #37
sery.> jehla je tam nová. přišla mi celá ta opravná sada takže jsem tam dal všechno nové. V domnění že tím nemůžu nic zkazit.. Teď si říkám že to byla blbost Ta jehla mě taky už napadla, že i když je nová tak těch typů karburátoru je asi 8. A možná má jiný úhel než by měla mít. Díky za radu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 14:40 | Nahoru | #38
sery.>
Tak mam pocit že to je zrovna můj případ .😂 to je ta sada na muj karb.

2 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 15:08 | Nahoru | #39
ejha, obdivujem tvoju tvrdohlavosť/vytrvalosť
Pripomenulo mi to, ako Luke ladil svoju Hondu CB750 - za filter plastová prepážka, do prepážky sa vyvŕtala 8čka dierka a išiel sa previezť. Nepomohlo, ďalšia dierka, znova previezť, atď, ad absurdum. Nakoniec sa to podarilo.


Proste niektoré tie rovnotlaké karbce nechcú bez airboxu fungovať ani bohovi.
A z toho videa to vyzerá skôr na chudobnú než bohatú zmes, prípadne nejaký iný problém, falošný vzduch ti to nikde nesaje, príruby karbcov sú skontrolované?

(reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 15:20 | Nahoru | #40
kilix> Díky za reakci. Jo CB pěkný stroj. Jo někdy je to hold větší dřina než by si člověk myslel. Ale když už jsem se do toho pustil chci to dotáhnout! A Nejde jen o to to nějak udělat. Ale udělat to tak aby to tu motorku neodrovnalo. Stále je se co učit

(reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 15:21 | Nahoru | #41
kilix> příruby jsou nové

1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 15:22 | Nahoru | #42
A btw, z tvojho posledného opisu mi to pripadá, že naozaj je problém v tej veľkej tryske, alebo v zdvíhaní šupátka/tvare ihly.
Ak je na voľnobeh/nízke otáčky sviečka hnedá a motor padá späť na voľnobeh po pridaní plynu rýchlo, tak zrejme v bohatosti voľnobežnej zmesi problém nebude. Naopak, problém to má akcelerovať a držať vyššie otáčky, tak zrejme je nejaký problém s prípravou zmesi pri väčšom otvorení plynu.

Daj dole tie kónusy, naštartuj to a sleduj ako sa správajú šupátka po pridaní plynu, či sa plynulo dvíhajú, alebo len vibrujú na mieste a "váhajú" ísť hore. Prípadne, priprav si niečo na čiastočné pripchatie sacieho potrubia, napr. kus kartónu, daj dole tie kónusové filtre, prilož k sacím hrdlám kartón a skúšaj motor v rôznych režimoch priškrtenia sania.
To len také sedliacke nápady, nech sa darí

(reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 15:58 | Nahoru | #43
kilix> Díky moc . Budu zkoušet. pak zase napíšu jak to reagovalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 20:03 | Nahoru | #44
Pajis-akj> Ty sady vyrábí spustu výrobců. Většinou z nich použiji pouze těsnění a uzavírací jehlu. Vše ostatní lze vyčistit v ultrazvuku. Po zkušenostech někdy ani nesedí velikost trysky ikdyž má stejné číslo a někdy ani otvory v komínku. Záleží na jaký je to karbec, ale u tohoto fakt existovalo několik typů.

(reakce na) KaN sání nové trysky

29.5.2018 v 21:51 | Nahoru | #45
sery.> no já už uvažuju o tom že tam dám nazpět to co tam bylo. s tím že to tedy vyčistím. a doladím ty trysky.

1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

30.5.2018 v 19:39 | Nahoru | #46
Ahoj hoši, musím vám říct že se konečně zadařilo. A nečekaně za všechno mohly jehly které byli z opravné sady. Už když jsem je vyndal a porovnal s původníma jehlama bylo to jasný. jejich kuželovitost byla uplně jiná byli baculatější a silnější. Takže jsem tam prdnul zpět ty staré a hurá. Dílo se zadařilo.
posílám ještě odkaz na videa s origo jehlou a tryskama 78/144

a tady s tryskama 78/122_ ty jsem tam nechal.
https://www.youtube....video_id=F4Rddu86FC0

kouknete i na obrazky svíček. Ty které jsou v tom kíči od goly tak to jsou ty s tou secundary jet 122 ty jsem tam nechal.
Budu rad když to ještě zkouknete a když zareagujete budu jedině rád Všem moc díky za rady tipy a za váš čas které jste věnovali tomuto problému. A teď už jen abychom měli spoustu šťastně najetých km časem sem napíšu i článek o stavbě tak třeba až na něj narazíte a já v něm budu psát o klukách z motorkářů tak jste to vy ! Díky moc :)
fotky 1 a 2 je s tryskama 78/122 ty jsem tam nechal
3 a 4 je 78/144


Naposledy editováno 30.05.2018 19:46:09

KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2018 v 20:15 | Nahoru | #47

parádička, som rád, že sa zadarilo!

KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2018 v 21:02 | Nahoru | #48
Dobrá práce, mě kdysi u GSX1100R i při ladění karbců na K&N filtry a jinej vejfuky i svody pomohlo vyhodit papírový pal. filtr na přívodní hadici. Nestíhal tak rychle protýct, po výměně za nerez sítko už v pohodě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

30.5.2018 v 22:31 | Nahoru | #49
Pajis-akj> Tak to se ti fakt povedlo. Nenapsat "vyměnil jsem jehlu a od té doby to nejede" a pak za sebe nechat přemýšlet tuny lidí. Nemám z toho radost.

1 reakcí na tento příspěvek KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2018 v 22:35 | Nahoru | #50
Jo, tak jak jsem říkal, z opravné sady jenom ventil a těsnení: Ještě to projeď chvíli v plných otáčkách jestli to nezačne cukat, jestli ano tak trysku ještě zmenši.

Naposledy editováno 30.05.2018 22:51:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KaN sání nové trysky

31.5.2018 v 07:15 | Nahoru | #51
Kohlstein> Neber to nějak zle, ale kdyby bylo všechno tak jednoduché nemusel bych prosit o radu.Nehledě na to že jsem na začátku psal, že ten karburátor v originálním stavu vůbec nebyl vyzkoušenej. protože motorka byla rozebraná na hadry. U karbce je spoustu faktorů co se mohlo posrat při ladění. A Díky tomu že jsem to tady řešil tak jsem se díky vám dopátral až k té jehle. nejsem extra zkušený ladič. Takže jsem ani nevěděl že jehla může mít takový vliv. Ještě když by měla být stejná jako originál. To mi přijde logické když kupuju opravnou sadu na ten typ karburátorů. Tak se hned nečerti Nejen díky tvým radám jsem teď zase o něco chytřejší. Hold některé věci tě ve škole nenaučí ;) Díky za pomoc a nebuď hned nasranej žes musel přemýšlet. Neboj nebyl si jediný ;)

Naposledy editováno 31.05.2018 07:21:50

(reakce na) KaN sání nové trysky

31.5.2018 v 07:16 | Nahoru | #52
sery.> ještě jednou děkuju ;)

(reakce na) KaN sání nové trysky

31.5.2018 v 09:17 | Nahoru | #53
Pajis-akj> Ale jo, ve finále je z toho poučný příběh a všichni jsme dostali možnost poučit se na chybách jiných, a skoro zadarmo.

Naposledy editováno 31.05.2018 09:18:00

KaN sání nové trysky

31.5.2018 v 21:39 | Nahoru | #54
No ještě že Kohlstein to uvedl na pravou míru a napsal, že

" STŘÍLENÍ " DO KARBURÁTORU (vždycky ! ) ZNAMENÁ SMĚS UŽ HODNĚ CHUDOU !

KaN sání nové trysky

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2018 v 21:57 | Nahoru | #55
to je dobre ze uz to vrci tak jak ma, parada
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní tlumiče YSS svar - vydrží Honda CM 400T 8632 6 14.12.2019 v 08:47 8632
Múže to být investice [1, 2] Honda CM 400T VlaHa 37 27.11.2019 v 17:14 Davecherokee
Honda cm400t -divný zvuk [1, 2] Honda CM 400T Levap-honda 33 27.11.2015 v 08:08 Baránek
Teflonové pouzdra Honda CM 400T BizonJawa 1 26.4.2015 v 17:43 _unq_


TOPlist