bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min
---- Motorka se chová zvláštně - ještě jsem se s tím nesetkal, proto píšu sem... ----

Dostala se ke mně starší ZZR 600 (1997) s tím, že od cca 5000 ot. nejde chvíli za plynem (výkonová díra) a pak se chytne a jede až k omezovači normálně. Motorka byla asi ve třech servisech, kde postupně vyměnili svíce, kabely a čistili karbce (ne ultrazvukem) a štelovali synchronizaci podtlaků. Bez výsledku, problém pořád stejný.
Majitel tvrdí, že se problém objevil náhle, že předtím motorka jela bez problémů.

Já jsem teda karburátory rozebral a (jako celek, nerozebral jsem je na jednotlivé) vyčistil v ultrazvuku, složil, udělal základní nastavení bohatosti směsi, zkontroloval hladiny a sladil podtlaky. Membrány šoupat jsou jako nové. Proběhla ještě kontrola funkce palivového čerpadla a palivového filtru - OK.

Po projetí při ohřátém motoru je výkonová díra pořád dost znatelná, i když průběh se mi zdá lepší.
Do 4500ot/min ta mašina jede perfektně i když jedu na jakýkoliv rychl. stupeň nebo motor třeba hodně podtočím.

Za studena díra od 4500 ot/min na chvilku (než se motor trochu zahřeje) není v podstatě znatelná na jakýkoliv rychl. stupeň.

Jakmile se motor ohřeje, začne se to od 4500ot na chvíli dusit a pak se to chytne.
Pokud překonám pásmo otáček s dírou a pak delší dobu jedu konstantně na třeba 8000 ot/min a prudce přidám plnej, objeví se někdy díra ve výkonu i v těchto vyšších otáčkách.

Co mně moc nejde do hlavy - i při ohřátém motoru to na 1. rychl stupeň nikdy neudělá - tedy myslím tím, že prostě na jedničku ať jedu jak jedu (klidné přidávání / prudké zrychlení) - díru ve výkonu nezaznamenám. Od 2-jky nahoru to začíná být znatelné. Nejznatelnější propad je na 6. rychl. stupeň.

Díky za případné tipy na co se ještě zaměřit...

Naposledy editováno 18.05.2018 11:49:01

kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

18.5.2018 v 09:09 | Nahoru | #1

kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

18.5.2018 v 09:45 | Nahoru | #2
U mě byla chyba v karburátoru.

1 reakcí na tento příspěvek kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

18.5.2018 v 10:13 | Nahoru | #3
A membrany jsou v pohode ? Kdysi me nekdo povidal stejnou zkazku a problem byl vtom ze jedna ta membrana byla derava , takze valec se pridal pozde, takze to jelo na 3.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

18.5.2018 v 10:19 | Nahoru | #4
gugo> Membrány jsem kontroloval, jsou v dobrém stavu, řekl bych skoro jako nové.... Ani náznak zpuchřelého místa nebo že by byly ztuhlé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

Skvělá odpověď, děkuji! 18.5.2018 v 11:06 | Nahoru | #5
Hughess> NEvim .
Ale stala se me ted jedna vec na karbcich uplne jinyho typu a u uplne jinyho druhu provozu nez moto. Ale v principu se to muze dit asi kdykoliv a kdekoliv.
Proste plovak se normalne hybal jak ma, hladinu jsem nastavil byla ok. Ale nekdy pote co plovak spadnul dolu zustale jehlovej ventil natlacenej v sedle a gravitaci nespadnul dolu takze privod zustal uzavrenej a nepritejkal benal. Z povcatku se to projevovalo vykonovou dirou , ale ne pri akceleraci proste to jelo a najedou to udelalo hups a bud to chciplo nebo se to senbralo. Kazdopadne to vygradoval odo faze ze jsem to v tomhle okamziku nedokazal profouknout ani hubou a poklepy nepomohly , tak jsem to prelestil 800 smirglem a hotovo, od ty doby cajk.
Nemyslim si zeby to byl tvuj pripad, ale tak kdyz se nemas ceho chytit, tak muzes zkouset funkci plovaku a foukat do plniciho otvoru karbce jestli se jehlak vraci

(reakce na) kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

18.5.2018 v 11:24 | Nahoru | #6
gugo> Díky za tip.

1 reakcí na tento příspěvek kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

Skvělá odpověď, děkuji! 18.5.2018 v 11:35 | Nahoru | #7
Čau, měl jsem teď podobnej problém, nejdřív ve 120 problém, pak při cca 4tis a nakonec to začalo trhavě přidávat. Za studena to bylo vždy cca 3 km v poho. Čistil jsem karbce, měnil svíčky a nic. Pak jsem změřil fajfky a taky dobrý, nakonec to byla cívka, resp. asi jen špatnej kontakt kablíku na vstupu, tak to zkus zkontrolovat. J.

(reakce na) kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

18.5.2018 v 11:45 | Nahoru | #8
Torquis> Díky, i na to mrknu. Je fakt, že nedokážu kolikrát určit, jestli je to na 100% přípravou směsi nebo zapalováním (hlavně ve vyšších otáčkách to jakoby vypne a s mašinou dost cukne) a v souvislosti s určitýma vibracema motoru by to mohlo taky zlobit...

Naposledy editováno 18.05.2018 11:46:22

kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

19.5.2018 v 17:27 | Nahoru | #9
Čau, len k tomu čo písal gugo, pri tej zaseknutej ihle plaváku pomohlo, keď som nalial trochu oleju pre dvojtakty do benzínu do nádrže a tá ihla sa prestal zasekávať. Píšem to preto, lebo to je jednoduchšie riešenie problému, ako zabrusovať ihlu v karburátore, a ešte musíš nájsť ktorú. Nalej olej do nádrže a skús. Ja som tam nalial Repsol 2T Syntetíco, vlastne je tam zase naliaty, v Ine Suzuki GSX 750. Pomer 0,5 Dcl oleju na 20 litrov benzínu. ešte by som na tvojom mieste skontroloval kabeláž od snímačov do riadiacej jednotky, možná oxidácia na spojoch.

kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

19.5.2018 v 17:46 | Nahoru | #10
Ešte skús pozriet aj sytič. Niekedy sa zdá že sa uzavrie, ale nemusí sa uzavrieť a môže si prisávať palivo. Zvykne tam byť sedlo alebo gumička

kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

19.5.2018 v 20:57 | Nahoru | #11
Čau,
já měl stejný problém na FZS 600, na vyšší kvalty díra někde okolo 5000 a po chvíli šla krásně až do omezovače. Přisávalo mi to falešný vzduch okolo příruby karbece - po přetěsnění vyřešeno.

kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

19.5.2018 v 23:53 | Nahoru | #12
Taťkovi to dělalo na freewindu vždycky kolem 5tis. a bylo to povoleným snímačem otáček

kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

21.5.2018 v 12:53 | Nahoru | #13
Chlapi, díky moc všem za rady.
O víkendu jsem to nakonec pořešil a sám bych nevěřil, co všechno může způsobit prohození jehel v karburátoru (tohle ZZR má 2 typy jehel - 1. a 4. válec jiný než 2. a 3.) a špatně zapojený nápor. A do podávacího čerpadlo paliva taky nešlo vždy plný napětí (oxidace v konektoru). Teď už to tahá bez sebemenších děr...
Ještě jednou díky za tipy a třeba zase někomu někdy pomůže, že u tohoto ročníku nejsou všechny 4 jehly stejné... Je to teda rok 1997 (ZZR600E5).

kawasaki ZZR600E - pytel od 4500 ot/min

30.4.2019 v 19:04 | Nahoru | #14
Gratuluji, ale je divné, že to přestalo jet původnímu majiteli z ničeho nic...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuju poradit [1, 2, 3] Kawasaki ZZR 600 Kory51 62 27.2.2024 v 21:36 bobasss
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
při neutralu rachoti zuby prevodovk... Kawasaki ZZR 600 ciman 6 11.3.2023 v 19:16 _Michal
Řídítka Kawasaki ZZR 600 Ubuslav 1 6.6.2022 v 19:52 2stroke
Relé Kawasaki ZZR 600 Kawasaki ZZR 600 scorpio30 14 6.5.2021 v 20:01 __RomFox__


TOPlist