bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki Zr7 tlumiče
9.5.2018 v 21:55
Čau, přijde mi že mám dost měkké přední tlumiče viz video:
Olej určitě vyměním, ale zajímalo by mě jestli se to zlepší nebo je to takhle správně. Nemám toho moc naježděno a tohle je moje první moto takže těžko hodnotit jízdní vlastnosti můj osobní pocit je že je to dost špatný při brzdění se vidle hodně ponoří a přes horší silnici v náklonu mám divnej pocit motorka drží, ale jakby se vlnila (těžko popisovat :D).
Předchozí
1 2
Následující

Kawasaki Zr7 tlumiče

9.5.2018 v 22:15 | Nahoru | #1
mno to skoro vypada ze ti tam chybi predpeti pruziny. POdivej se do rozkresu ty vidle , jestli to nema nad pruzinou mit nejakou trubku a jestli tam ta trubka skutecne je.
Bez rozborky asi stejne nic nezjistis. Me takhle vloni prijely dva TA kterejm nekdo predelaval vidle na progres a ty puvodni trubky uz tam nedokazal narvat a nejak ho nenapadlo ze by je treba zkratil , proste tam nedal nic

Kawasaki Zr7 tlumiče

9.5.2018 v 23:27 | Nahoru | #2
na mojej ZR-7 po vymene oleja doslo k citelnej zmene k lepsiemu.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 06:44 | Nahoru | #3
Předchozí majitel byl celkem čuně takže by tam mohl být ještě snad i origo olej. Tak bych raději než to rozeberu zkusil udělat jen ten olej. Jen budu potřeboval pár rad.
Červeně označený je ta trubka o které mluvíš? takže při dolévání oleje poznám zda tam vůbec je.
To modře musím vytáhnout když dolévám olej? našel jsem v manuálu +-115mm od vrchu bez pružiny nebo 400ml bez rozebírání a 473ml když to rozeberu.
Asi bych to raději měřil na tu výšku přeci jen nevím kolik přesně toho může vytéct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 08:50 | Nahoru | #4
Lopox> jaky jen vymenil olej. Poradna vymena oleje bez rozebrani vidle nejde. Krom toho tohle je jednoducha vidlice , na kterou vesmes nic nepotrebujes.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 09:25 | Nahoru | #5
To bude mít mladá zase radost že si tu motorku tahám do bytu ale je pravda že když to rozeberu tak aspoň budu vědět opravdovej stav. Mít tak barák s garaží to když už to budu mít rozebraný se rovnou i vyplatí vyměnit těsnění co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 09:28 | Nahoru | #6

gugo píše: Lopox> jaky jen vymenil olej. Poradna vymena oleje bez rozebrani vidle nejde. Krom toho tohle je jednoducha vidlice , na kterou vesmes nic nepotrebujes.



Žádnej speciální dlouhej přípravek nebo jej nahradit rázovým utahovákem, aby s eto neprotáčelo?
Když už se to po letech rozebírá, tak asi rovnou gufera s prachovkama by to preventivně sneslo nový.

(reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 09:29 | Nahoru | #7

Lopox píše: ... to když už to budu mít rozebraný se rovnou i vyplatí vyměnit těsnění co?



Byls rychlejší. Dobrej nápad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 09:36 | Nahoru | #8
PetrL3> tak kdyz mas razovej utahovak tak se to neoprotaci a jinak staci nasada od smetaku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 09:51 | Nahoru | #9

gugo píše: PetrL3> tak kdyz mas razovej utahovak tak se to neoprotaci a jinak staci nasada od smetaku.



Dyť utahovák je je jasnej, ale to už právě neodpovídá tomu tvýmu

tohle je jednoducha vidlice , na kterou vesmes nic nepotrebujes

, proto se na to ptám. Ta násada je dobrej nápad, ale asi obnáší to koště zlikvidovat, takže to už zas není "nic nepotřebovat". To už si může rovnou koupit trubku v hobbymarketu. To si můžeme říkat "my", co děláme běžně všechny běžný opravy, ne kluk z paneláku bez dílny.

Naposledy editováno 10.05.2018 09:52:39

(reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 10:04 | Nahoru | #10
PetrL3> tak jako neber me za slovo. Vesmes , znamena ze nepotrebujes zadnej specialni nastroj kterej si musis koupit nebo vyrobit. Narozdil treba od upsd vidli, ktery bez tech veci korektne nerozeberes. To bych mohl rovnou zacit psat ze bude potrebovat golu,imbus atd.

Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 11:28 | Nahoru | #11
A co povolit ten spodni sroub jeste pred rozebranim vidle? Proti protaceni takhle drzi ten vnitrek pruzina. A nikdy jsem zadnou nasadu od smetaku nepotreboval....

Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 11:48 | Nahoru | #12
- rozobranie prvej vidle mi trvalo 90 minut, pri druhej som uz bol frajer, tam bola za 10 min aj zlozena
- islo to povolit aj bez specialneho nastroja
- menil som len gufero

Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 14:26 | Nahoru | #13
Hele nedělejte ze mě měšťáka Živím se rukama a ve městě bydlím dočasně než postavím dům utahovák a takové běžné nářadí které je běžné pro montéřinu dokážu popřípadě sehnat v práci. Základní věci mám doma. Tlumič jsem nikdy nerozebíral tak nevím jak nato ale co jsem zkouknul pár videí tak to opravdu nic složitého nebude. Spíš mi jde o to jestli je tohle normální chod tlumičů. Dneska jsem se byl projet měnil jsem destičky tak že to zajedu.. no a na hnusnej cestě když jsem brzdil trochu prudšeji tak se kolo zablokovalo může to dělat nebo i na hnusnej silnici to má tlumič zmáknout? (zablokovalo se při nadlehčení pak se samozřejmě zase roztočilo)

Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 14:58 | Nahoru | #14
Já už jsem olej také měnil. Vytekla z toho tedy pěkně smradlavá sračka.
Postupovali jsme podle návodu, nic jsme speciálně nenastavovali. Tlumiče jsou určitě v porovnání s tvým videem tužší. Ani před výměnou tak měkké nebyly.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 22:33 | Nahoru | #15
Mám tu samou, tak jestli chceš, můžeme to porovnat. Jsem z H. Břízy.

Kawasaki Zr7 tlumiče

10.5.2018 v 22:55 | Nahoru | #16
Podle videa to není OK. Jako bytam nebyl olej nebo moc málo...

(reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

11.5.2018 v 08:08 | Nahoru | #17

standa762 píše: Mám tu samou, tak jestli chceš, můžeme to porovnat. Jsem z H. Břízy.



Toho určitě využiju aspoň si poslechnu i motor tam se mi taky pořád něco nezdá jen se napřed vrhnu na ten repas vidlice ta je evidentně v háji a pak budu moct porovnat jestli je to už v pohodě

A je možný že tam olej nebude že už je tam spíš voda. Měnil jsem brzdovku a to vypadalo že tam spíš někdo nalil cocacolu.

Zajímalo by mě jestli brzdovka protéká pořád dokola nebo zůstává na místě a jen se ztlačuje. Protože v nádobce byla jen taková trochu tmavší než co jsem lil a dole když jsem vyndal pístky na mě vytekla totál černá srágora.

Kawasaki Zr7 tlumiče

11.5.2018 v 08:21 | Nahoru | #18
Bohužel, brzdovka toho moc nenakoluje. Jinak by odpadlo občas náročnější odvzdušňování u některých typů třmenů.

Kawasaki Zr7 tlumiče

12.5.2018 v 11:26 | Nahoru | #19
Ona se nemá kudy vracet do nádobky...

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Zr7 tlumiče

21.6.2018 v 09:10 | Nahoru | #20
Nazdar Lopox, podaril sa ti ten repas tlmičov? Mam rovnaký problém a moje tlmiče sú na ton rovnako ako tvoje. A premýšľam ci sa fo toho pustiť alebo to odniesť do servisu.

Hm?

(reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

2.11.2018 v 07:59 | Nahoru | #21
devil9991>
Čus nakonec jsem udělal jen jednoduchou výměnu oleje. Přeměřil jsem pružinu ta měla míru podle servisky jako nová. Těsnění jsem taky neměnil vypadají jako nové. Olej jsem dal 10w dle návodu.
No a zlepšení minimální.
Takže teď to zkusím udělat ještě jednou s tím že tam dám 15w olej a zkusim to rozebrat kompletně. Přes zimu na to budu mít času dost.
Jinak s tím základním rozebráním nebyl žádný problém jen je dobré si šrouby na tlumiči povolit lehce ještě když to máš uchycený na motorce.

Naposledy editováno 02.11.2018 08:01:53

Kawasaki Zr7 tlumiče

27.11.2018 v 09:08 | Nahoru | #22
Tak už mám rozebráno a čekám na nové gufera a stírací kroužky od All Balls tak snad budou fungovat teď tam jsou od Firmy NOK.
Vidlice je opravdu jednoduchá na rozebrání.
Všechny díly tam jsou a tak teda nechápu jakto že je ta vidlice tak měkká. Předpokládám že kdyby byla špatná gufera tak poteče olej ven? ale mě nikde nic neteklo vnitřek se zdá být taky v pořádku tak v čem může být problém?
Dám tam 15w místo 10w a nový gufera tak snad se něco změní.



Naposledy editováno 27.11.2018 09:08:58

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Zr7 tlumiče

27.11.2018 v 09:14 | Nahoru | #23
Prostě máš měkký pružiny. na to ti žádnej olej nepomůže. Olej má vliv až když dolaďuješ odskok a útlum.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

27.11.2018 v 09:52 | Nahoru | #24
PetrL3> Mekký jsou ale ten následnej odskok tam už být snad nemá ne? Je vidět v úvodním příspěvku.
Ale teď už jsem možná našel ten problém a nejspíš stejný problém měl i ten co to dělal předemnou a to použití špatného servisního manuálu. Novější má jinou délku pružiny a jinou hladinu oleje než starší
Dle nového přeměření jsem zjistil že pružina nová má mít 405,5 servisní limit 397 a já mám 406 a 404,5 takže v pohodě. Ale oleje má být o 15mm od vrchu víc.
Nepište mi jakej jsem pitomec vím to sám

Kawasaki Zr7 tlumiče

27.11.2018 v 10:12 | Nahoru | #25
Lopox: jo houpat se to nema - pokud je v te vidlici tlumic. tady v te je misto tlumice parodie na tlumic uz z vyroby. kdyz das hustejsi olej tak se to zlepsi. ale zase se to zhorsi v necem jinem - vyrobce vybral urcitej kompromis.

ta hladina neni o tolik rozdilna aby si tlumic "loknul" vzduchu. tzn na tlumeni nebude mit tech 10mm navic vliv. tech 10mm navic udela trochu tvrdsi pruzinu ke konci chodu - progresivnejsi.

(reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

27.11.2018 v 10:16 | Nahoru | #26
Lopox> Ale tak pro jistotu: Jseš pitomec

Ale máš pravdu, to netlumení už je věcí tlumiče uvnitř a tam pokud je něco v prdeli, tak t netlumí.
Obávám se, že toto nevyřeší o 1,5 cm vyšší hladina oleje. Tam bude problém v tlumiči.

Assassin mě předběhl.

Naposledy editováno 27.11.2018 10:17:23

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Zr7 tlumiče

28.11.2018 v 13:48 | Nahoru | #27
No složím to a když to nebude lepší tak zkusím najít někoho se zr7 ze stejného roku a uvidím v porovnání. Vnitřek se mi nezdá nějak opotřebený.
Jinak olej po 2k km byl zase černý jako bota je to normálka?

(reakce na) Kawasaki Zr7 tlumiče

28.11.2018 v 14:01 | Nahoru | #28

Lopox píše: No složím to a když to nebude lepší tak zkusím najít někoho se zr7 ze stejného roku a uvidím v porovnání. Vnitřek se mi nezdá nějak opotřebený.
Jinak olej po 2k km byl zase černý jako bota je to normálka?



To záleží, jak si to propláchl. Evidentneě ne poctivě. Ale myslím, že to nevadí v tomto případě.

Kawasaki Zr7 tlumiče

28.11.2018 v 14:03 | Nahoru | #29
Cernej olej by byt nemel. Urcite ne po 2tis

Kawasaki Zr7 tlumiče

28.11.2018 v 14:51 | Nahoru | #30
Je možný že se takhle zbarvil od gufer?
Prvně jsem to neproplachoval ale nechal jsem to co nejvíc vytéct ven. Dole určitě něco málo zůstalo.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 raull80 10 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq


TOPlist