globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí
Zdravím, je tu někdo, kdo si na staré Suzuki DL 1000 měnil kosti za kratší?
Když motorku nabalím, vcelku si sedne (břicho nízko nad zemí, pokrčené nohy). Předpětí je na max a tak jsem zvažoval kratší kosti. Předpokládám, že standardní rozteč je 140 mm a chci se zeptat, o kolik se to reálně zvedne s kostmi 125mm. Pokud jste to někdo dělal, vznikl nějaký problém, třeba s hlavním stojanem, nebo bude stačit prodélit bočák ? Můžete přihodit své zkušenosti? Díky

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.5.2018 v 17:56 | Nahoru | #1
Ahoj,mám Stromka zvýšeného jak na kostech,tak na předních vidlicích. Dával jsem sadu od Marseluse. Viděl jsem,jak má někdo pouze zadek,teď nedávno pouze předek a za mě nesmysl. Pokud zvedat,tak oboje,pak se motorka zvýší stejnoměrně. Pod motorem to dělá cca 8cm,což už je na světlé výšce poznat. Co se týče jízdních vlastností,tak tím,že je zvýšení rovnoměrné,nic se nezměnilo,jen samozřejmě pocitově výška. U origo hlavního stojanu počítej s tím,že bude po změně krátký. Bočák se řeší botkou,která se dá koupit jako součást sady. Hlavní buď prodloužit nebo odmontovat,já ho nemám a taky žiju. Za mě rozhodně změna k lepšímu a smysluplná úprava.

V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

8.5.2018 v 19:08 | Nahoru | #2
centimetr na kosti cca 3 centaky na motce , ja si snižoval bulldoga origo kosti jsou 125 mm , dal sem tam 140 mm a bulda klesl o 4 cm

V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.5.2018 v 20:07 | Nahoru | #3
Zvedal jsem Stroma 650...Kosti sem si vyrabel,tak aby sem to mel dle libosti vysoko a mam jen zadek...Nevidim zadnej problem v jizdnich vlastnostech.Takze to zvedni klidne jen vzadu..Aspon teda za me..

V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

8.5.2018 v 20:25 | Nahoru | #4
změna výšky není správné řešení na velké propružení při vyšší hmotnosti. Správné řešení je výměna alespoň zadní pružiny za tvrdší, a ještě lépe osazení nastavitelného tlumiče.

(reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

8.5.2018 v 20:28 | Nahoru | #5
jakubfojtik> díky za popis. Nejde mi ale o to, takhle razantně motorku zvedat (8 cm je hodně) - nechci jezdit off, pouze mě vadí jak je to nízké při jízdě ve dou, nebo nabalená.
Nespíš by to chtělo nové péro, ale tlumič stojí 10 000 kč a to se mi dávat nechce. O centrál přijít nechci a tak hledám kompromis - jak dlouhé kosti, abych to zvedl na zadku, hlavní stojan dosáhl a chtělo to pouze úpravu bočního.
Díky

V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

8.5.2018 v 20:45 | Nahoru | #6
tak nech vyměnit pružinu za silnější a při jízdě sólo to bude holt tvrdší. je to levnější než jiný tlumič. Zvýšení z tohoto důvodu me fakt hodně špatný řešení. Pří zvýšení budeš muset upravit asi oba:stojany.

Naposledy editováno 08.05.2018 20:47:07

V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

8.5.2018 v 20:50 | Nahoru | #7
Podle me nemuzes prodlouzit bocak, protoze ti v pripade original centralu bude prekazet ten naslap...

V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

9.5.2018 v 08:42 | Nahoru | #8
Central jsem si nechal vyrobit asi za 2000 kc - mam 650 zvednutou vpredu i v zadu.

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

9.5.2018 v 20:34 | Nahoru | #9
Central se musi nastavit.Bocak jsem neresil..je sice naklonena,ale drzi dobre..A co se tyce tvrdsi pruziny,jak pise se-se je nesmysl..Prijdes tim o pohodli a stejne nalozeny to bude brichoplaz...
Proto ty Stromky zvedame na podvozku..

Naposledy editováno 09.05.2018 20:35:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

9.5.2018 v 22:39 | Nahoru | #10
miguel323> zopakuj si fyziku. Tvrdší pružina při vyšší zátěži má podobnou charakteristiku jako měkčí při menší zátěži. Píšu podobnou, ne stejnou, protože rozdíl je v setrvačnosti hmot. Při, opakuji špatném, řešení zvednutím zůstává spotřebována část zdvihu pro klidovou kompenzaci zatížení a využitelný zdvih je tak významně kratší. Pružina pak pracuje v koncové části zdvihu a dostává se snadněji na doraz. Takže kde je to pohodlí? To, že to tak více lidí dělá, meště neznanená, že je to správně. Správné je prostě použití pružiny odpovídající převážnému zatížení. A nejsprávnější je přitom použití delší pružiny, která bude mít jen mírně odlišnou charakteristiku ale vyšší předpětí. Pak nebude pocitově tvrdší a přitom se nebude potápět.

Naposledy editováno 09.05.2018 22:40:21

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

11.5.2018 v 00:39 | Nahoru | #11
podle mě se při změně délky kostí změní i poměr páky na přepákování a v případě zvýšení světlé výšky podvozku díky jiné délce kostí se pérování zároveň přitvrdí(menší páka díky kratším kostem=větší síla potřebná na stejné propružení jako s origo kostma). Takže s tím že to zvedneš zároveň přitvrdíš pérování,pokud se nepletu...

Někdo to řeší vyrobením nástavce přímo na z.uchycení tlumiče, takže přepákování a tím i tuhost pružení zůstanou stejné, jen si zvedneš světlou výšku.

(reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

11.5.2018 v 00:48 | Nahoru | #12

mari píše: podle mě se při změně délky kostí změní i poměr páky na přepákování a v případě zvýšení světlé výšky podvozku díky jiné délce kostí se pérování zároveň přitvrdí(menší páka díky kratším kostem=větší síla potřebná na stejné propružení jako s origo kostma). Takže s tím že to zvedneš zároveň přitvrdíš pérování,pokud se nepletu...

Někdo to řeší vyrobením nástavce přímo na z.uchycení tlumiče, takže přepákování a tím i tuhost pružení zůstanou stejné, jen si zvedneš světlou výšku.



pomer prepakovani se meni opravdu jen malo. ciste jen diky jinemu uhlu kyvne vidlice. musel by se menit ten "trojuhelnik" na kterej je chycenej tlumic + kosti. pro jizdu ve dvou + kufry je urcite rozumnejsi reseni silnejsi pruzina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

12.5.2018 v 06:15 | Nahoru | #13
se-se> Nepotrebuju resit fyziku pane uciteli..Vidim,jak se to u tohodle stroje chova v praxi,coz ty vubec netusis...Jde o to ze tendle stroj je nizkej z fabriky a kdyz na nej nalezes,tak to neni o tom ze by byla mekka pruzina,ale ze kazdej centak je dobrej víš.

Naposledy editováno 12.05.2018 06:19:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

12.5.2018 v 09:52 | Nahoru | #14
miguel323> ano já mám jinou motorku, takže tu o níž je řeč neznám. Ovšem ty teď přepřaháš koně za jízdy. Jestli jde o to zvýšit motorku, tak zkrátit kosti a to je v pořádku. Ale doteď se tu psalo jen o tom, že se má zmenšit potopení spůsobené větším zatížením. A tam není úprava kostí v pořádku

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

12.5.2018 v 11:37 | Nahoru | #15
Nazdar borci
Díky všem za příspěvky - je fajn, že jste otevřeli různé pohledy na věc.
Je mi jasné, že ideál je měnit péro, nebo celý tlumič, ale přiznám se, že se mi do toho zase nchce až tolik rvát peněz.
Myslel jsem, že za 500 kč (kosti) to krapet zvednu, a bude potřeba pak pouze upravit bočák.
Proto ten dotaz o kolik se to reálně zvedne.
Takže pokud to opravdu někdo zvedal pouze na zadku, tato informace by mi bodla.
Díka a Nazdar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

12.5.2018 v 13:32 | Nahoru | #16
se-se> Ano potopeni a ne ze motorka je mekka..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

12.5.2018 v 19:04 | Nahoru | #17
Krleš70> Kratšíma kostmi mám upravenou už druhou motorku (TDM 900 a Vstrom 650 ) pokaždé se zvedl zadek asi o 2.5 -3 cm na jízdních vlastnostech sem nikdy nic nepoznal , díky kratším kosti se to malinko přitvrdí a zbytek doladíš na tlumiči , je to levnější úprava než měnit tlumič nebo pružinu ,potom musíš nastavit oba stojánky jak boční cc 3 cm , hlavní mám nastavený o 2.5 cm takto jednoduše .

(reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

12.5.2018 v 21:40 | Nahoru | #18
miguel323> ale to jsem přecinetvrdil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

12.5.2018 v 21:42 | Nahoru | #19
MILOS61> zména kostí nic nepřitvrdí. Změna převodu je zanedbatelná

Naposledy editováno 12.05.2018 21:42:38

(reakce na) V-Strom, DL1000 zvýšení výměnou kostí

12.5.2018 v 23:45 | Nahoru | #20

se-se píše: MILOS61> zména kostí nic nepřitvrdí. Změna převodu je zanedbatelná



úcta k tvém znalostem vím o tvých schopnostech ale já to mám ze svých zkušeností není to o moc ale je to poznat hlavní důvod je že se zadek trošku přizvedne , není to takoví břichoplaz a neškrtá se tolik hlavním stojanem který je nejníže

Naposledy editováno 12.05.2018 23:56:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom Mastik4 9 17.9.2023 v 21:03 dzudas
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom akimek314 1 8.9.2023 v 06:36 milor


TOPlist