globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý přenos výk...
6.5.2018 v 21:23
Zdravím
mám problém a tím je to, že když např. jedu zatáčkou a uberu plyn a pak ho zase přidám, tam mi na zadní kolo jde odezva od plynu neplynule a moto vždy škubne.
Přijde mi, jako by byla někde v motoru na nějaké části vůle, např. drážkovaná hřídel v ozubeném kole jako by bylo drážkování vymačkaný a vznikla tam vůle mezi hřídelí a ozubeným kole a tím pádem tam hřídel jakoby neseděla těsně !

Vůbec nevím, čím by to mohlo být a jestli to náhodou nedělají Hornety normálně, jelikož ho mám cca 2 měsíce, tak se tak nějak pořád seznamujem.
Neví někdo, čím by tohle mohlo být způsobeno? Myslel jsem, že to dělá řetězovka, ale tu jsem vyměnil a děje se to pořád, je to dost o držku, protože když tam mám vytočenou dvojku a v zatáčce uberu a pak přidám, škubne mi to se zadním kolem kolikrát jako kráva a mám strach, že mi to jednoho krásnýho dne prostě ustřelí a já se zválím.
Ne nebude to tím, že mám moc rychlou ruku, na to jsem se zaměřil hned jako první věc, prostě je tam mrtvej bod mezi roztočením motoru a přenosem výkonu na zadek.

Jen se modlím, aby to nebyla nějaká vymačkaná hřídel v motoru a nemusela do servisu, ale to mi přijde jako blbost, má najeto jen 19 700, což si myslím, že je nic.

Předem díky moc všem za rady a nápady !!!

Naposledy editováno 28.07.2021 11:54:17
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

6.5.2018 v 22:16 | Nahoru | #1

Majkl666 píše: Předem díky moc všem za rady a nápady !!!

Já mám radu a nápad, abys v zatáčce neubíral, ale přibrzdil si před zatáčkou, držel stálý plyn a od apexu plynule přidával. Když budeš v náklonu takhle nesmyslně kvedlat plynem, dáš si dřív nebo později (spíš dřív než později) pěkně na držku.
A při vytočené dvojce to škubnutí při takovémto prasečím zacházení s plynem není nic divného.

1 reakcí na tento příspěvek Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

6.5.2018 v 22:35 | Nahoru | #2
Co gumovy unasece v zadnim kole? Ja je mam vymlaceny a projevuje se to taky neprijemnym skubnutim.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

7.5.2018 v 00:03 | Nahoru | #3

vybouřená_mrkev píše: Já mám radu a nápad, abys v zatáčce neubíral, ale přibrzdil si před zatáčkou, držel stálý plyn a od apexu plynule přidával. Když budeš v náklonu takhle nesmyslně kvedlat plynem, dáš si dřív nebo později (spíš dřív než později) pěkně na držku.
A při vytočené dvojce to škubnutí při takovémto prasečím zacházení s plynem není nic divného.



Já ti to řeknu asi takhle:

ano, máš pravdu, ne opravdu nekvedlám plynem jak říkáš, jen je prostě v tomhle momentě těžký, to udržet nějak rozumně při plynu, hejbnu o milimetr s plynem a už to brzdí motorem, o milimetr přidám a škub a tehdy se opravdu hodně těžko dá ten plyn udržet rozumně.

Už pár let na motorkách jezdím, vím moc dobře, jak se chovat v zatáčce a jak ne, bohužel s tímhle problémem se mi to nedaří. Díky za tvoji radu, ale je mi neužitečná, z tohodle důvodu, který jsi mi tu popsal právě řeším danou věc, abych "nemusel kvedlat s plynem" já to totiž opravdu nedělám schválně, ono se mi to právě děje z toho důvodu, že když držím stálej plyn, mám prostě prodlevu v určitých otáčkách jak dopředu tak i dozadu a tím pádem se děje to, že mi motorka jakože škube.

Tím pádem je pro mě opravdu těžký plynule zrychlovat, protože to vždycky poskočí, jak když nakopneš kozu :) takže tahle rada mi moc nepomohla

(reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

7.5.2018 v 00:03 | Nahoru | #4

wáca píše: Co gumovy unasece v zadnim kole? Ja je mam vymlaceny a projevuje se to taky neprijemnym skubnutim.



Na to se mrknu, to mě vůbec nenapadlo, možný to je, dělá to totiž na všechny kvalty, tak se na to zítra podívám :) díky

Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

7.5.2018 v 09:57 | Nahoru | #5
Já třeba nikde vůle nemám a ninja mi to dělá (snad už dělala pac po seřízení sem na tom nejel) protože při ubráni a přidání pokaždé malinko vynechal motor nejdřív sem si taky myslel, že už musejí být vůle snad všude ale tím to nebylo, ten motor pokaždy jen opravdu malinko škytnul všimnul sem si toho až když sem to schválně zkoušel v menší rychlosti na vyšší rychlost aby to semnou tak necloumalo

Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

7.5.2018 v 12:09 | Nahoru | #6
Nevím jak u Horneta, ale Suzuki gsr 600 to dělá normálně, je to její taková konstrukční chybka, že když úplně zavřeš plyn a potom chceš přidat dostaneš kopanec. U některé to dělá víc u jiné méně. U mé se to projevuje jen nad 4000 otáček. Ze začátku to dost vadilo, ale časem jsem přispůsobil jízdu abych to eliminoval. Teď už přesně vím kdy to kopne, a při nejhorším si pomůžu spojkou

1 reakcí na tento příspěvek Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

7.5.2018 v 12:33 | Nahoru | #7
Předpokládám, že až začneš motorku zkoumat, tak tady máme téma: "Pomoc, výstupní hřídel má malou vůli při zařazeném kvaltu" A ona to nebude závada, ale konstrukční nutnost, aby šlo řadit.

(reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

9.5.2018 v 20:45 | Nahoru | #8

vilemx píše: Předpokládám, že až začneš motorku zkoumat, tak tady máme téma: "Pomoc, výstupní hřídel má malou vůli při zařazeném kvaltu" A ona to nebude závada, ale konstrukční nutnost, aby šlo řadit.



Já nic zkoumat nebudu, prostě jen sháním informace, jelikož jsem na jiným Hornetu nikdy nejel, tak nevím, co a jak se chová a nechová a když jezdíš x let na něčem, co má 22 koní, prostě nevíš, tak se ptám.

Takže, dík za rady, myslel jsem si, že je to tak prostě z nějakýho důvodu, ovšem jsem ho neznal a ptám se???

A ptám se proto, abych byl hytřejší a mohl taky nějaký informace třeba taky předat dál, každej asi ví, že s každou novou motorkou je všechno jinak a všechno se to chová jinak :)

Tak dík za informaci, bude jen třeba si zvyknout

Naposledy editováno 09.05.2018 20:52:15

2 reakcí na tento příspěvek Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

9.5.2018 v 21:22 | Nahoru | #9
Tak znovu a stručněji. Načítání všech konstrukčních vůlí (klika - spojka - převodovka - řetěz/kardan - náboj zadního kola) udělá i čtvrt otáčky zadního kola. Oproti autům je to obrovský rozdíl, proto při jízdě cítíš nepatrnou prodlevu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 07:21 | Nahoru | #10

vilemx píše: Tak znovu a stručněji. Načítání všech konstrukčních vůlí (klika - spojka - převodovka - řetěz/kardan - náboj zadního kola) udělá i čtvrt otáčky zadního kola. Oproti autům je to obrovský rozdíl, proto při jízdě cítíš nepatrnou prodlevu.


Ctvrt otacky, ty jses to odbornik. Takovou vuli nema ani traktor na rizeni... Pak si to nekdo precte a jeste tomu uveri

(reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 08:33 | Nahoru | #11

Majkl666 píše: Já ti to řeknu asi takhle:

ano, máš pravdu, ne opravdu nekvedlám plynem jak říkáš, jen je prostě v tomhle momentě těžký, to udržet nějak rozumně při plynu, hejbnu o milimetr s plynem a už to brzdí motorem, o milimetr přidám a škub a tehdy se opravdu hodně těžko dá ten plyn udržet rozumně.

Už pár let na motorkách jezdím, vím moc dobře, jak se chovat v zatáčce a jak ne, bohužel s tímhle problémem se mi to nedaří. Díky za tvoji radu, ale je mi neužitečná, z tohodle důvodu, který jsi mi tu popsal právě řeším danou věc, abych "nemusel kvedlat s plynem" já to totiž opravdu nedělám schválně, ono se mi to právě děje z toho důvodu, že když držím stálej plyn, mám prostě prodlevu v určitých otáčkách jak dopředu tak i dozadu a tím pádem se děje to, že mi motorka jakože škube.

Tím pádem je pro mě opravdu těžký plynule zrychlovat, protože to vždycky poskočí, jak když nakopneš kozu :) takže tahle rada mi moc nepomohla


Ale on má mrkev pravdu, stejně se chová snad každá velká motorka na které jsem jel. Dá se to omezit dobrý stavem motorky - správné napnutí řetězu, seřízení karburátorů/nastavení vstřikování (i když vstřikování řeší spíš výrobce), unašeče rozety atd. ale škubnutí při přechodu z brzdění motorem do tahu a naopak tam bude vždy.

Řešením je jak píše mrkev pozměnit styl jízdy (taky jsem se to učil po přechodu z Jawy na které je to škubnutí téměř neznatelný) - ideální průjezd zatáčkou je být na vjezdu trochu pomalejší aby si nemusel v zatáčce ubírat plyn ale držel ji trochu pod plynem celou zatáčku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 08:35 | Nahoru | #12
Uzivatel507> Jasně, čistá vůle 90 st. je moc, ale pri nejvyšším kvaltu motorky, která má kvůli zdvihům hodně volný řetěz, toho motorka při tlačení od dorazu k dorazu už něco ujede. A ten úhel rozhodně není v jednotkách stupňů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 08:57 | Nahoru | #13

vilemx píše: Uzivatel507> Jasně, čistá vůle 90 st. je moc, ale pri nejvyšším kvaltu motorky, která má kvůli zdvihům hodně volný řetěz, toho motorka při tlačení od dorazu k dorazu už něco ujede. A ten úhel rozhodně není v jednotkách stupňů.


Pokud mas vuli od kliky ke kolu takovou ze udelas jakoukoliv otacku kola tak si zajed do servisu.... Mas to rozbity

Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 09:13 | Nahoru | #14
A co máš přesně za motorku? Máš to správně seřízený? Hornet by měl být přece hodná motorka a necitlivej plyn by mu měl být cizí. Zkus se svézt na jiným a kdyžtak to poštelovat.

Jestli máš v zatáčce problém pracovat citlivě s plynem, tak si zkus natrénovat práci se zadní brzdou - držet plyn a výkon motoru omezovat přibržďováním...

Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 09:13 | Nahoru | #15
Aby si to minimalizoval, sprav toto:
- nastaviť lanko plynu
- skontrolovať gumené bloky v náboji kolesa
- správne nastaviť vôľu reťaze
- skontrolovať/nastaviť ventilové vôle
- skontrolovať/nastaviť synchronizáciu podtlakov, či už je to karbec, alebo striekačka

ale robí to každá motorka, ako už bolo spomínané vyššie, na GSR600 je to fakt cítiť, na tom som sa viezol a nebol som z tej moto nadšený, plyn typu ON/OFF. Ale možno to bol len konkrétny kus nejaký domrdaný.
Naopak Hornet sa mi zdal v pohode, určite to nerobí o nič výraznejšie než moja stará slabá karburátorová moto.
Ak ti nič z hore spomenutého nepomôže, tak potom chýba cit v ruke, jazdiť, jazdiť, jazdiť.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 10:19 | Nahoru | #16

Uzivatel507 píše: Pokud mas vuli od kliky ke kolu takovou ze udelas jakoukoliv otacku kola tak si zajed do servisu.... Mas to rozbity

Co máš za motorku, že se zařazeným kvaltem s ní ani trochu dopředu-dozadu nepohneš? Nebo jed trollíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 10:39 | Nahoru | #17
Majkl666> Pokud jezdíš stylem vytočená dvojka, zkus zkontrolovat synchro a pak zvýšit volnoběžné otáčky, třeba na 2000 nebo i víc rpm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 15:58 | Nahoru | #18

vilemx píše: Co máš za motorku, že se zařazeným kvaltem s ní ani trochu dopředu-dozadu nepohneš? Nebo jed trollíš?


reagoval jsem na tvou zarucenou informaci ze otocis kolo o ctvrt otacky... motorkou pohnu v ramci napnuti retezu. v motoru nemam vule aby to melo vliv na otoceni kola.

Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 18:20 | Nahoru | #19
Zdarec! A co tam liješ za šťávu? Kolega měl problém se Sůzou když tankoval Vervu 100. Taky dělala podobné věci. Teď tankuje 95 a jede jak samet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

10.5.2018 v 19:59 | Nahoru | #20

Uzivatel507 píše: reagoval jsem na tvou zarucenou informaci ze otocis kolo o ctvrt otacky... motorkou pohnu v ramci napnuti retezu. v motoru nemam vule aby to melo vliv na otoceni kola.


Už v tom trochu tancuješ, co?
1) Jak jsem psal, mnou s trochou nadsázky uvedená čtvrt otáčka má blíž k reálu než tebou tvrzená nula, viz "vuli od kliky ke kolu takovou ze udelas jakoukoliv otacku kola tak si zajed do servisu.... Mas to rozbity ".
2) Opravdu vyjma řetězu nemáš žádnou vůli? Takže žádný unašeč rozety (vyjma MX nebo padin či malorážek) s gumovými bloky, který nějakou deformaci při přechodu brzdění motorem a akcelerací z principu udělá? Ani žádná vůle v čelním ozubení kol převodovky, která tam z principu její funkce prostě musí být a opravdu není malá? Vůle pastorku na výstupní hřídeli nebo vymačkané pružiny v unašeči spojkového koše jsou sice závady, přestože se s tím běžně najíždí desítky tisíc km, ale tady beru, že to není pravidlem.

Naposledy editováno 10.05.2018 20:00:07

(reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

11.5.2018 v 19:46 | Nahoru | #21
Kohlstein17> souhlasím.
Vůle za motorem by snadnou poznal při zahrkani s vypnutým motorem. Jo, a nutno hrkat s kvaltem na kterým citi problém. Třeba mu odcházejí kameny v převodovce,ale to by si všimnul i mimo zatáčku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

12.5.2018 v 01:45 | Nahoru | #22
vilemx> píšeš nesmysl, to je celý... Nic hlubšího v tom nehledej...

Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

12.5.2018 v 07:48 | Nahoru | #23
Vůle vždy budou, proto ihned po zavření plynu, když to potřebuješ udělat při brzdění motorem, natáhni ty vůle tím, že mírně otočíš rukojetí. Pak Ti to neškubne.
Zadní brzda udělá podobnou práci od zadního kola - napne řetěz (vůle je samozřejmě i na novém).

Kluci přede mnou mají naprostou pravdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

12.5.2018 v 20:27 | Nahoru | #24

t_freedom píše: vilemx> píšeš nesmysl, to je celý... Nic hlubšího v tom nehledej...


tak jo, všichni máte pravdu, že při zařazeném kvaltu a pohybu dopředu - dozadu žadné vůle nejsou

Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

12.5.2018 v 21:49 | Nahoru | #25
Nech si seřídit podtlaky a volnoběh na 1500rpm.
Horneta jsem měl a všechny zatáčky jsem projížděl s plynem a nic mi necukalo. Je pravda že já měl starší s karburátory. Ty máš stříkačku a ty cukají asi více.
Základ je se naučit jezdit a dávkovat plyn, zatáčka se s uzavřeným plynem nejezdí.

Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

13.5.2018 v 21:23 | Nahoru | #26
Jo ono už je to stříkačka .... Možná bude stačit vyčistit, namazat a seřídit lanovody od plynu ke škrticí klapce. Dej vědět jestli to pomohlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

14.5.2018 v 04:49 | Nahoru | #27

vilemx píše: Tak znovu a stručněji. Načítání všech konstrukčních vůlí (klika - spojka - převodovka - řetěz/kardan - náboj zadního kola) udělá i čtvrt otáčky zadního kola. Oproti autům je to obrovský rozdíl, proto při jízdě cítíš nepatrnou prodlevu.



Jaký je rozdíl v načítání vůlí tak obrovský, motorky proti autu ? Vysvětli. Jako, že auto nemá kliku - spojku - převodovku - rozvodovku - kardan - náboje kol ???

(reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

18.5.2018 v 07:10 | Nahoru | #28

vilemx píše: tak jo, všichni máte pravdu, že při zařazeném kvaltu a pohybu dopředu - dozadu žadné vůle nejsou



... On tu někdo zpochybňoval, že nejsou vůle v pohonu kola? Nebylo to tak, že tu jeden chytrej napsal, že můžou bejt až 1/4 otáčky kola... a pak si za tím jak malý dítě umanutě stojí, ikdyž mu tu x lidí píše že je to hovadina?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

20.5.2018 v 11:52 | Nahoru | #29
FJRPEPA>

Jaký je rozdíl v načítání vůlí tak obrovský, motorky proti autu ?

Moc sériových aut asi nemá sekvenční převodovku bez synchronů, s velkou vůlí mezi kameny pro řazení bez spojky?

(reakce na) Odezva z motoru na zadní kolo při přidání plynu a neplynulý ...

20.5.2018 v 15:34 | Nahoru | #30
Kratzmar1>

Jo a naopak zase moc motorek, nemá diferenciál.
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 26 Dnes v 13:40 Koudy01
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 3 Dnes v 09:36 MartinXL650V
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist