Monster 900 s přetryskovanými karburátory a otevřeným výfukem.
Od této sezóny meřím teplotu oleje před chladičem.
Killery nemám origo(nebyly u moto) ale nějaké od Číňana.
Jezdím většinou s ucpávkama a teplota se pohybuje max do 110st.
Při poslední projížďce jsem killery vytáhnul a teplota je o 10-15st. níž.
Chápu to zprávně že s ucpávkou se válce dost nevypláchnou a proto je teplota oleje vyšší?
Čekal jsem spíš opačný průběh teploty...
1 reakcí na tento příspěvek Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
Vyplach je o časování ventilu, že by jsi to,u 4T, na oleji, dostal vybíráním tlumicu, do kritických hodnot.
Jediné co by mě, po vybrání tlumicu znervoznovalo, je přehřátí výfukových ventilu, a taky ten kravál.
Neres a jezdi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
S ucpavkama jsem na cca 100st. mimo město a okolo 110st. město/kolona.
Bez killerů je to cca o 15st. méně.
Oboje jízda cca 150km klidným tempem do rychlostních limitů po stejné trase.
Mám před sebou dovolenou a právě zvažuju jestli poslouchat kravál 5hodin denně nebo více namáhat olej...
Zítra snad zajistím návarky na širokopásmovou lambdu tak budu vědět víc...
Hodnota AFR podle tabulek vychází na cca 12,5.
Co jsem četl má jít o ideální směs pro výkon motoru? Může to někdo kdo se v tom hrabe častěji potvrdit?
zmeris to i bez tlumicich vlozek ? je to docela zajimavy.. clovek by to cekal spis obracene (s tema teplotama)
Teplota byla dost mimo minulé projížďky tak tu neřeším...
Bez ucpávek s papírovým vzducháčem je hodnota lambda často pod 0,8 a naměřené hodnoty hodně poskakují.
Zlepšení je při brždění motorem kde nedochází k ochuzeni nad lambda 1,1
Zhoršení až mimo měřící rozsah sondy je při pomalému přidávání kolem 2500ot. Motor se začne přechlastávat a cukat...
Bez ucpávek s čerstvě vyčištěným K&N
V podstatě celé spektrum podobné jako měření s ucpávkama a papírovým vzducháčem akorát nad 6500ot chytne druhý dech a táhne až k 8500ot. Dál se už bojím motor trápit...
Zlepšení ve spodním spektru kde se motor mírně ochudí k lambda 0,9.
Zhoršení při brždění motorem kde je to vyloženě chudé(lambda 1,2) a trochu bafá do výfuku.
Odešlo mi nejspíš čidlo na měření teploty oleje tak rozdíl teplot oleje K&N vs papírák bohužel nemám...
Takže bohatší směs při otevřených koncovkách lépe ochlazuje . Chápu to dobře? Není mi ale jasné jak to že s průchozími koncovkami je to bohatější
..kazdopadne hodne zajimavy zjisteni-mereni (minimalne pro majitele stejnych stroju, ale mozna nejen pro ne) a pokud nekdo racionalne zduvodni proc je to bez tlumivek naopak spise bohatsi, budu take rad..
1 reakcí na tento příspěvek Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
Neber mě ale za mudrce, o motorech toho vím málo a tohle mě napadlo když jsem se nad tím zamyslel
..ta akumulace teplych spalin v ucpanym vyfuku je asi jediny rozumny vysvetleni zmerenych teplot, nicmene to moc nevysvetluje to rozdilnou bohatost (kvalitu vyplachu ?) s/bez tlumivek, a hlavne uz vubec ne proc to chudne pri zavirani plynu ? pri zaklapnuti by to melo byt naopak bohatsi ne ?
1 reakcí na tento příspěvek Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
edit: kerut: i.e. = je to strikacka.
Naposledy editováno 08.05.2018 23:49:24
no ale pak by podtlak bud vubec nemel hrat roli (pokud to ma nejaky chytry cidlo, vahu atd.) nebo by to melo bejt presne naopak pokud to ma pevnou mapu
ty teploty ta akumulace spalin vysvetlit asi muze,.. precijen je to chlazeny vzduchem a ten spodni vyfuk jde spodem kolem celyho motoru tak to muze ovlivnovat, tech 10°C ..no ..dejme tomu
1 reakcí na tento příspěvek Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
..ty zmereny lambdy jsou zvlastni, me nejvic zarazi ze se to pri zaklapnuti ochuzuje,...
BTW je to karbec (r.99). Od letoška je v motokatalogu spojená karburátorová verze se stříkačkou
kerut> Normálně při jízdě i na málo plynu je na display dejme tomu 0,8 a jak zaklapnu vyletí naměřená hodnota k lambda 1 až 1,2 podle otáček. Může to dělat netěsnost napojení motor - svod nebo ucpaný obtokový ventil to nevím. V servisním manuálu je u karburace psáno že pro brzdění motorem jsou karby vybaveny pumpou aby nedocházelo k nadměrnému ochuzení směsi... kouknu jestli není pumpa protrhlá...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
me nejvic zarazi ze se to pri zaklapnuti ochuzuje,...
no pri nizsim podtlaku by se nacucla spis bohatsi smes, naopak pri vetsim to uz tryska "nestiha" a smes chudne
Proto se používá ten obohacovač-membrána která při zaklapnutí škrtí kanál od vzdušníku pro volnoběžnou trysku.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
(...jj, nejaky falesny prisavani mezi karbecem a motorem by to presne vysvetlovalo))
BTW a je to teda karbec nebo strikacka ?? (to by mohla bejt docela zasadni informace pro nejaky dalsi premysleni ze..)
Edit: Těsnost sání jsem kontroloval pomocí start spreje a nikde nic nepodfukuje... jedině zě by si to cuclo při tom vyšším podtlaku u zaklapnuti...
Naposledy editováno 09.05.2018 20:46:54
melo by to bejt logicky naopak bohaty.
V otáčkách při zaklapnutí plynu u karburátoru se to vždy ochudí, volnoběžný okruh nestíhá krmit palivem množství proudícího vzduchu,páč je nastavený na menší podtlak.1 reakcí na tento příspěvek Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
kazdopadne pokud to jede, asi nema smysl to moc dal pitvat.. teploty budou ovlivnenim spis teplotnim polem kolem motoru nez smesi.. ale asi to stejne nebude moc pouzitelny protoze predpokaldam ze bez tlumicich vlozek to bude delat docela kraval..
1 reakcí na tento příspěvek Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
Teda zmenou ukončenia výfuku sa čiastočne mení aj jeho dĺžka a tá spôsobuje iné schopnosti výplachu a teda aj zmenu teploty spalín a teplotu samotného motora.
Výrobca motora a výfuku laboruje s dĺžkou zvodov a odporom tlmiča a tým nastavuje (predurčuje) správanie motora v rôznych režimoch a otáčkach.
Montážou iného výfuku, otvoreného a neprednastaveného pre daný motor môže mať neblahé následky.
Ladenie výfuku je teoreticky jednoduché. ak ostali zvody pôvodné, je potrebné skúšať meniť dĺžku výfuku posúvaním tlmiča o milimetre, hľadať frekvenciu stojatej vlny, prípadne jej násobky. (o tom, že násobky by mali byť párne a ukončenie vlny sa má zhodovať s ukončením výfuku a iné už priam špiritistické detaily ani nespomínam...)
také ladenie má mať za následok lepšie odvody spalín, chladenie motora, plnenie motora, krajší, čistejší zvuk motora...
Killer dnu a šúpať s tlmičom vpred a vzad po milimetroch a možno sa niečo zmení. Podotýkam v optimálnych otáčkach a najlepšie pod zaťažením...
... snáď som to napísal pochopiteľne :)
1 reakcí na tento příspěvek Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
..kawa dokonce kdysi v GP zkousela chlazeni ventilu extreme bohatou smesi, a to byly panecku plameny po zavreni plynu
a i kdyby se tam palivo setrvacnosti nedostalo stejne neni moc velkej duvod aby to bylo extremne chudsi (0,9 -> 1,2) ten kanalek volnobehu ma nejakej limit a vetsi nez "nejakej" dynamickej podtlak se tam neyvtvori,.. dokud neni uplne zavrena klapka tak funguje i hlavni tryska/jehla. jenze u hlavniho kanalu je to pomerove jiny, tam muze projit vzduchu strasne moc a hlavni trysky bejvaj v serii vuci prurezu dost maly (mysleno oproti otevrenejm karburatorum.. ale tam pak tředa hraje roly jeste emluzni trubice, bez mirnyho podtlaku v airboxu se ji nechce moc fungovat.. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
Teplota se,u mého konkrétní ho stroje zvýšila. Nic jiného poruchu nesignalizuje.
Ohrožuje zvýšení teploty o 10 procent životnost motoru či oleje( za předpokladu dodržení pravidelných intervalů výměn) životnost stroje?
Odpověď: Stroj i specifikace oleje je dimenzován na trvaly provoz ve Španělsku. Předpokládám že jezdís prevazne po Čechách.
Mno. Teplejší olej, sám o sobě, není problém. Ale nejspis jezdíš na chudou směs. A to PROBLÉM už je.
A velký.
Olej ten je jenom peří.
Ale diagnostovat chudou směs až ze zvýšení teploty oleje? Trochu zanedbání hlavních příznaků. Vybrace,přechody,predzapaly... .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
kdyz to zaklapnes tak tam prave zadny velky mnozstvi vzduchu nema odkud proudit
Z volnoběžného okruhu nevytéká palivo ale emulze (palivo namíchané se vzduchem).Vzduch se přisává přes vzdušník do kanálu napojeného na volnoběžnou trysku. Protože je vzduch lehčí,nasává se ho přes vzdušník zvyšujícím podtlakem více než paliva( některé karburátory používají jehlu která reguluje palivo a zvlášť vzduch do emulzní trubice)dochází k ochuzení při zaklapnutí a tak se pár chytrých hlav spojilo a vznikla regulace vzdušníku coasting enricher systemty skutecne "bohaty" dokonce v tyhle fazi i parkrat blafnou do vejfuku (WRC napr.)
WRC a karburátor? A i kdyby, tak tam je to obohacení účelové...1 reakcí na tento příspěvek Vliv otevřené koncovky a killeru na teplotu motoru
Moja čeština, tá písaná je nepekná, tak radšej česky nepíšem. Hlavne i/y máme mnohokrát naopak a ono by to vyzeralo divne...
"co za pablba mi to radí když nezná ani pravopis"
(zároveň z toho usudzujem, že si mladší ročník, najskôr už nie "made in czechoslovakia")
Naposledy editováno 12.05.2018 09:01:09
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Serizeni ventilu Duc M900 Ducati Monster 900 | Honziikk | 8 | 9.6.2023 v 07:22 honzabiker |
Elektroinstalace - průřezy vodičů Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 25 | 12.5.2023 v 19:01 honzabiker |
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 12 | 15.10.2022 v 12:09 honzabiker |
Synchro. karburátorů - stále rozlad... [1, 2] Ducati Monster 900 | syrrius | 31 | 21.9.2022 v 12:44 uš |
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) | ramesse | 2 | 4.5.2022 v 06:56 honzabiker |