bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: A1 s automatem jako součást sk B - platnost v zahraničí + trocha cesto...
 
5.5.2018 v 17:14
Ahoj, s kamarádem jsme nedávno tak seděli a plánovali, co by se dalo podniknout atd. a napadl nás nějaký malý moto-trip kousek někam po Evropě. Já mám papíry A2, jaký stroj bych si na to opatřil a tak, to je jiné téma... Ale kamarád má jen Béčko, moc se nemá k tomu, aby si dodělal papíry, ale na něčem by jezdit chtěl a případně zvolit i takovou motorku, nebo skútr, abychom se s tím někam kousek dostali. Byly tu nápady na fichtl výlet (ale i na to by potřeboval alespoň opravdovou A1 a né tuhle autíčkářskou) - z toho si lze domyslet, že bychom se chtěli hlavně toulat po okreskách, o rychlost nám až tak moc nejde . Pominu-li to, že je začátečník a po nějakém rozježdění by měl hned vyrazit kdoví kam, což může znít pochybně, tak jde o dvě věci:

1) Platilo by mu oprávnění řídit 125 ccm moto s automatem i v zahraničí?? Jde nám o členské státy EU (konkrétně třeba: D, A, I, SLO, HR). V řidičáku to pokud vím přímo napsané není, není tam A1 a nějaký harmonizační kód, nebo ano?? [Vím, že třeba mamka má A1 s kódem 79 a za tím <= 50 ccm (což jsou staré dobré papíry na fichtla, neboli skupina M - nikoli Am - myšleno z hlediska povolených rychlostí, nikoli kubatury...)]. Nebo viděl někdo nějaký "čerstvý" béčkový řidičák, kde by to opravdu bylo zapsáno??

2) Lze si představit takový "dobrodružný" výlet na něčem, co by s tím mohl řídit, skútr, nebo jiné 125 ccm moto v automatu? Podle mě ano, když jsme chtěli jet na fichtlech (já ho mám ), tak tohle by bylo oproti tomu luxus (alespoň 50km/h do normálního kopce a tak ), nepočítám-li nějaký defekt, který by se asi řešil v nouzi snáze na Pionýrovi, než na moderním 125 skútru. Že by to bylo ploužení s uřvaným motorem si asi umím představit sám, ale i tak...
Díky

Ps.: Že si má udělat řidičák na moto mu říkám taky, to mi radit nemusíte

A1 s automatem jako součást sk B - platnost v zahraničí + tr...

5.5.2018 v 21:47 | Nahoru | #1
v zahranici ti 125 neplati. jen 50cc

A1 s automatem jako součást sk B - platnost v zahraničí + tr...

6.5.2018 v 13:49 | Nahoru | #2
To zalezi na zahranici. Nekde to plati automaticky (jako v CR, 125 pro vsechny), nekde se k ridicaku B jeste musi dodelat kurz na 125, treba ve FR je to 7h bez zkousek. Na 125 se da dojet daleko, jen musis planovat mimo dalnice a nejlepe mimo silnice 1. tridy.

Naposledy editováno 06.05.2018 13:50:47

A1 s automatem jako součást sk B - platnost v zahraničí + tr...

6.5.2018 v 14:28 | Nahoru | #3
nezalezi na zahranici:

Řidičské oprávnění pro skupinu B dále opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s
automatickou převodovkou, avšak pouze na území České republiky, a mimo toto území i k řízení všech
vozidel zařazených do skupiny AM a B1.

A1 s automatem jako součást sk B - platnost v zahraničí + tr...

6.5.2018 v 21:19 | Nahoru | #4
Čili třeba cizinec u nás by tu 125 v automatu mohl s Béčkem řídit, podle našich zákonů. Takže by šlo o to pozjistit jak je to v inkriminovaných státech :)

1 reakcí na tento příspěvek A1 s automatem jako součást sk B - platnost v zahraničí + tr...

7.5.2018 v 06:21 | Nahoru | #5
Ach jo...to je diskuze o ničem. Pokud jejich zakony umožňují řízení takových vozidel v zahraničí tak klidně. ale náš zákon to nepovoluje jinde, než na území čr. tudíž opakuji : N E M Ů Ž E Š řídit 125 jinde než v ČR! (legálně)

(reakce na) A1 s automatem jako součást sk B - platnost v zahraničí + tr...

7.5.2018 v 15:38 | Nahoru | #6
Stanley78> sorry takhle jsem to nemyslel 😂😂. Chápu a ptal jsem se spíš proto, že jsem měl od začátku dojem, že to nejde, tak jen pro potvrzení.
Ale děkuju

A1 s automatem jako součást sk B - platnost v zahraničí + tr...

7.5.2018 v 18:19 | Nahoru | #7
ok
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist