globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vibracie MT-09
V skratke ked mala moja MT cca 16 000KM zacal som pocitovat jemne vibracie od stupaciek, dnes ma 21000KM a tieto vibracie akosi zosilneli a je ich citit uz aj na riaditkach je to az neprijemne. Zacal som googlovat a vsetko to vypada na takzavne "clutch bampers" alebo "tlmice spojky?"

Riesili ste to uz niekto na tejto motorke ? Ja som nasiel celkom pekny navod v anglictine kde to opravoval jeden ukrajinsky majtel MT-09 navod opravy spojky

Zaujimalo by ma hlavne ci ostatni majtelia tejto motorky mali alebo maju ten isty problem, pripadne linky na nahradne odkazy kde nakupit diely.

Vibracie MT-09

3.5.2018 v 09:16 | Nahoru | #1
A nemas jenom vytahanej retez? Mel jsem ten samej "problem" na moto a vsechno se vyresilo retezem (zacalo to nekdy kolem 20k, 25k jsem ho menil).

Vibracie MT-09

3.5.2018 v 09:19 | Nahoru | #2
retaz to nieje mam tam novy D.I.D ktory ma 1500km, vibracie je citit aj ked motorka stoji a vytoci sa na 5k ot, celkovo sa to prejavuje az nad 5k

Vibracie MT-09

3.5.2018 v 09:56 | Nahoru | #3
Pokud je to spojkou, zkus za jízdy spojku úplně vymáčknout, nechat lehce prokluzovat nebo jen zlehka vymezit vůle ve vypínacím mechanismu. Další možnost je spojku rozebrat a zpřeházet různě lamely, pootočit je mezi sebou.

Vibracie MT-09

3.5.2018 v 10:03 | Nahoru | #4
Ale my pricinu pozname, v prvom komente je foto a video navod ja som sa pytal ci to uz niekto tu v SR alebo CR absolvoval pripadne kde objednal dielce

Vibracie MT-09

13.8.2018 v 18:07 | Nahoru | #5
Ahoj i já jsem si konečně udělal radost a koupil jsem si MTčko. Též mám(celkem dost velké) vibrace motoru . Najeto cca 20000km. Chci se zeptat jestli jsi to nějak už vyřešil....Děkuji za odpověď

Vibracie MT-09

11.12.2018 v 07:10 | Nahoru | #6
Vyřešil někdo?
Také mě to zajímá.

Vibracie MT-09

11.12.2018 v 07:12 | Nahoru | #7
zkuste ten řetěz, to dává smysl. a taky zkontrolujte dotažení úchytu motoru.

Vibracie MT-09

17.12.2018 v 08:05 | Nahoru | #8
Řetěz jsem vyměnil a motor za studena povolil a znova utáhl(¨správným momentem).....vůbec to nepomohlo Teď jsem při 23000km nechal v sevisu udělat ventily a seřídit vstřikování a je to o 100 procent lepší Výfukové byly na hranici minima.....

1 reakcí na tento příspěvek Vibracie MT-09

17.12.2018 v 20:43 | Nahoru | #9
Kollik si platil ta ty dva požadavky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibracie MT-09

18.12.2018 v 06:06 | Nahoru | #10
nokia321> 2800kč

(reakce na) Vibracie MT-09

18.12.2018 v 06:25 | Nahoru | #11
Vemary>
Díky.
Ventily určitě neměly vliv, to je spíš pro klid duše, ale ty klapky určitě ano.
Koukal jsem na video, jak se to dělá a vypadalo to jednoduše, když mají budík.

Naposledy editováno 18.12.2018 06:25:29

Vibracie MT-09

28.5.2020 v 13:53 | Nahoru | #12
zdravím, nevím jestli to je aktuální, ale řešil jsem to samé, koupil jsem motorku jetou, cca 24tis. a dělala to od koupě. Kolem 3-4tis, málo plynu, takovoé vibrace do stupaček a pozvuky. V první řadě doporučuji seřídit klapky, to může pomoci, ale spíš jen trochu. Prošel sem si pár zahraničních fór a lidii skutečně mění tlumící gumy ve spojkovém koši. Jsou tam na tlumení vibrací od motoru, v podstatě to je něco, jako dvouhmota na setrváku u aut. dá se to rozebrat a pak alternativně složit, ale přímo na MT-09 se náhradní nedělají. Nicméně nějakej koumák našel tvarově stejný z YamahyYZ450F/WR450F. Dají se u nás koupit a dělá to třeba Hinson. Šel jsem do toho a skutečně to pomohlo. Tady je i nějaká fotodokumentace, eventuálně mohu přidat svoje postřehy, protože jsem to dělal maličko jinak, než oni

https://www.fz09.org...w-i-repair-it.49449/

někde má i svoje fotky, když jsem to dělal já.

1 reakcí na tento příspěvek Vibracie MT-09

28.5.2020 v 14:26 | Nahoru | #13
ted koukám, že si vložil na začátku stejný link jako já jinak řetězovku jsem měl novou a motor utažený, to příčinou nebylo Ještě pro info, hluky od spojky na volnoběh, kterým jsou tyhle motory známý, to neodstraní. tam bude příčinou asi vypínací mechanismus. to nevidím jako problém. Dej když tak vědět, zda se na to chystáš, dám ti pár technických tipů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibracie MT-09

29.5.2020 v 21:23 | Nahoru | #14
Vokyp> Ahoj Jsem rád,že tady někdo do toho šel a může nám méně zkušeným dát nějakou radu . Určitě by bylo super,kdyby jsi se podělil o tvé zkušenosti a dal jsem třeba nějaké to foto. A jestli mohu poprosit odkaz kde jsi koupil ty gumy. Rád bych se do toho také pustil......předem děkuji......

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibracie MT-09

30.5.2020 v 22:35 | Nahoru | #15
Vemary> oukej, takže dopředu říkám, že to není úplně standartní oprava, Yamaha pro MT-09 nabízí pouze celý spojkový koš, nikoli samostatně tlumící gumy. Moje inspirace vznikla na základě již zmíněného linku a chce to mít alespoň trochu nějaké zkušenosti s opravami motorek, popřípadě i strojařinou. Zopakuji důvod této opravy a to byly vibrace hlavně do stupaček mezi 3-4tis. otáček při malém zatížení, tzn. málo plynu a pocitově i nepříjemné pazvuky. Spojkový koš má v sobě tlumiče torzních kmitů, zjednodušeně tlumící gumy, které mají za úkol tlumit vibrace od motoru. Tyhle gumy jsou vsazené uvnitř spojkového koše a oddělují od sebe ozubený věnec, který pohání kliková hřídel a spojkový koš s lamelami, které pohání převodovku. Tyhle gumy jsem měl vymačkané a pozná se to jednoduše, že když zatočíte spojkovým košem, tak je v něm vůle. Hliníkový koš se pootočí, ale ozubený věnec se nehne. Ta vůle je cca 1-2mm. Takže sundat spojkový koš dle servisní příručky k motorce, chce to mít držák spojkových košů, protože centrální matice spojkového koše je dotažena na 125Nm, to není úplně málo. Jsou i alternativní způsoby, ale to je jen pro odvážné Ze zadní strany spojkového koše je plechový štít, který je přinýtovaný a pod ním jsou tlumící gumy. Takže to chce roznýtovat. Doporučuji odvrtat hlavy nýtu. Někdo je brousí flexou, ale to mi přijde dost drsný. Poté je dobré nýty provrtat vrtákem cca 4-4,5mm, průměr nýtu je 6mm. Vrtat tak do 3/4 délky nýtu a pak vyklepnou. Nýty nejsou nijak extra pevné, mají z principu docela nízkou mez kluzu. To provrtání uvolní napětí v nýtu a pak jdou dobře vyklepnou. Na toto je dobré mít alespoň trochu slušnou stojanovou vrtačku. Nicméně postupů může být mnoho. Pak sejmeme plechový štít, pod štítem jsou ještě dvě podložky, jedna klasická, druhá pružinová, dát si pozor, jak tam jsou nasazené. Sundáme ozubený věnec a tlumící gumy. Nové gumy se dají koupit například tyto, Ty jsem dával já. Je to z Yamahy YZ450F/WR450F od firmy Prox. Je jich tam 8ks.
https://www.brumla.c...-03-17-e71-23964.htm
pak to dělá ještě firma Hinson, tehdy jsem je u nás na netu našel taky
geometricky jsou totožné a co se týče tvrdosti gumy, tak jsem to nějak neměřil a na omak mi to přišlo stejné.
Tak a teď je na řadě upravit spojkový koš, aby se to dalo poskládat zpátky. Snýtování nevidím jako dostupné domácí řešení. ale určitě to možné je. V linku nahoře řezali závity M8, ale to mi nepřijde jako dobré řešení. Pro závit M8 se musí původní otvor zvětšit a pak vrtat závit, tím se hodně oslabí stěna komínku. Otvor pro nýt má rozměr 6+/-0,05mm, tzn. že se nabízí použití šroubů M7. Je to nestandartní rozměr, ale dá se sehnat ve speciálkách na šrouby. Ideální je rozměr M7x20mm, šestihranná hlava , pevnost 8.8. Sada závitníků se dá taky celkem jednoduše sehnat. Já osobně kupoval na www.killich.cz. Jsou z Liberce. Pro šroub M7 není nutné otvor nějak předvrtávat, protože pro M7 je otvor 6mm ideální. zároveň závit neoslabí nějak dramaticky stěnu komínku pro gumu. Šestihranou hlavu je nutné buď na soustruhu nebo na brusce stáhnou, aby nedocházelo ke kontaktu s klikou, řadícím mechanismem, řetězem k čerpadlu apod. Origo nýty mají výšku hlavy 2mm. Proměřoval jsem odstupy k okolním dílům a hlavy šroubů jsem nakonec zbrousil na 3mm. Funguje v pohodě. Před montáží gum je dobré gumy namazat a poté postupně křížem dotahovat šrouby, které si máznu lepidlem na šrouby - středně-pevnostním, tzn. rozebiratelným! Dotáhl jsem na 10Nm. Konec šroubu jsem nakonec důlčíkem rozklepl jako pojistku. Ostatně firma Hinson, která vyrábí aftermarketové spojkové koše, taky radí stejný postup -šrouby máznout lepidlem, dotáhnout a konec šroubů rozklepnout. Pak už stačí smontovat spojku zpátky a jezdit Opět doporučuji řídit se servisním manuálem a hlavně používat momentové klíče.

ještě pár fotek, ale moc jich nemám

(reakce na) Vibracie MT-09

31.5.2020 v 19:38 | Nahoru | #16
Vokyp> Ahoj Děkuji ti za návod. Určitě se do toho pustím.....jen nevím jestli to nenechám až na konec sezony,kdyby se něco nepovedlo

(reakce na) Vibracie MT-09

5.3.2021 v 17:51 | Nahoru | #17
Vokyp> Tak jsem to taky zdárně dokončil.......Já jsem dal gumy od firmy Hinson. MTčko je krásně tiché a bez vibrací Děkuji za návod....

Vibracie MT-09

20.7.2023 v 14:46 | Nahoru | #18
Zdravím...je nějaká možnost pro ty, kteří nejsou zrovna strojaři nechat is to u @Vemary, nebo @Vokyp nehcat za mrzký peníz udělat????

2 reakcí na tento příspěvek Vibracie MT-09

16.8.2023 v 09:02 | Nahoru | #19
Nevíte,kolik stojí celý nový spojkový koš?Myslim ,ta část,co má ty gumy!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibracie MT-09

9.10.2023 v 14:25 | Nahoru | #20
jawatar> https://partsdepot....+MTN890+B7N1/807311/
16333Kč

samostatně se ta část, co obsahuje gumy, neprodává

Naposledy editováno 20.12.2023 08:52:18

(reakce na) Vibracie MT-09

22.1.2024 v 12:28 | Nahoru | #21
tomasL6> Děkuji ?

(reakce na) Vibracie MT-09

1.2.2024 v 10:01 | Nahoru | #22
jawatar> ale tady na bazaru je nový v nabídce za 10000 Kč.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 Czlad 19 18.4.2024 v 09:36 SuperSic58
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 Ale3 20 13.4.2024 v 07:15 dewwil
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 Gery9 11 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 Gery9 6 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6
Poptavam parkovani motorky v Milovi... Yamaha MT-09 Dan75 0 19.3.2024 v 19:37 Dan75


TOPlist