globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení ČZ 502 Skútr
1.5.2018 v 18:45
Ahoj lidi, mám takový dotaz. Jde o problém s mým skútříkem ČZ 502. Do minulého týdne bez problému jezdil, motor krásně táhnul, plynule zrychloval, chytal na otočení, volnoběh šlo nastavit tak, že byl schopen udržet takový běh, že člověk až slyšel skoro každou otáčku motoru, prostě krása.Bohužel mi ale něco odešlo na dynamostartéru, a tak jsem ho vyměnil. Když už jsem byl v tom, tak jsem si řekl, že mu věnuji trochu péče a tak jsem mimo jiné i vyměnil gufero pod dynamostarterem včetně těsnění, vyčistil jsem karbon pod hlavou, dal pod ní nové těsnění, vyčistil jsem pečlivě vzduchový filtr, karburátor(opatrně, žádná hardcore metoda čištění trysek drátem apod.). U karburátoru jsem navíc zjistil, že příruba nebyla tak úplně rovná, tak jsem ji zabrousil do roviny, vyměnil těsnění pod karburátorem, aby to vše dobře těšnilo. Karburátor jsem seřídil přesně jako byl před rozebráním tj. Bohatost 0,5 ot., jehla na druhém zářezu shora. Když jsem vše složil, připojil baterii, nastartoval jsem. Motor chytl celkem dobře, ale pak začaly problémy, jakmile jsem přidal pyn, šel plynule, ale jakmile jsem plyn povolil, i byť jen na 3-4 vteřiny, například při jízdě z kopce, na rovině apod., tak po opětovném přidání se motor choval jako by se zadusil, ale jen na sekundu, poté už v pořádku, toto se děje vždy po povolení rukojeti plynu a opětovném přidání, jinými slovy pořád. :D Samozřejmě mě napadlo, že tím, že jsem motor zase o trochu lépě utěsnil, tak že musím seřídit karbec, tak jsem to zkoušel, šroubkem bohatosti jsem laboroval, ale stále to bylo stejné, jen trochu rozdíly v lenosti motoru, ale problém s "přidušením" po přidání plynu přetrvává. Při pohledu na svíčku, kterou jsem prohlížel po každých několika stech metrech stále stejný obrázek, izolátor krásně cihlově červený, ale prostor na elektrodách, kde lítá jiskra byl takový vybledlý spečený, jako u motoru s chudou směsí. Svíčky jsem vystřídal 3 od Brisk N15C přes originál starou PALku, po NGK iridiovou, takže ve svíci to nebude. Zkusil jsem tedy zvednout jehlu, nicméně ani jehla na 3 zářezu shora nepomohla, stále ten stejný obrázek. Jsem už bezradný. Kroutím bohatosti odleva do prava a nevím si rady. Jediné rozdíli jsou v tom, že když bohatost uškrtím, tak sice motor lépe startuje, ale je líný, naopak zase hůř startuje. Zapalování je nastaveno správně. Díky moc za trpělivost a za rady.

Seřízení ČZ 502 Skútr

1.5.2018 v 18:53 | Nahoru | #1
Nejdriv bych znovu rozebral a vycistil karburator...kdyby to pred tim salo falesny vzduch guferem kliky, jelo by to na prd uz pred tim...

Seřízení ČZ 502 Skútr

9.5.2018 v 01:03 | Nahoru | #2
Děkuju moc za radu. Nakonec jsem po dlouhém bádání zjistil, že to sálo vzduch u příruby karburátoru, přesněji v místě mezi tepelnou vložkou a karburátorem. Nové těsnění, které jsem koupil bylo moc tenké, dal jsem tam tedy dvě a teď skútřík jezdí opět krásně, navíc táhne mnohem siněji, než předtím.

Seřízení ČZ 502 Skútr

9.5.2018 v 21:51 | Nahoru | #3
Prohlá příruba často pozlobí. O guferu se tady píše velmi často , ale málokdy je závada v něm, rozjel jsem řadu motorů co byly desítky let pod uhlím, dřevem a jiným bordelem a gufero nebylo třeba měnit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cz 175 prase ČZ 175/502 Stela69 10 22.10.2023 v 06:15 FJRPEPA
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
E-prase je kaput [1, 2, 3] ČZ 175/502, ČZ 175/501, ČZ 175/505 soccer 70 17.8.2021 v 04:32 VlaHa


TOPlist