bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neřešitelný problém hoši
Zas ta zasr* magnetozáhada.

ČZ 150, buď svítí nebo jede, nikoli obojí současně. S rozsvícenými světly vynechává jiskra. Připomínám, že motocykl má dva od sebe úplně oddělené okruhy, jeden zapalování druhej osvětlení.

"Vyměň tohle a tamto"
Vyměnil jsem zapalovací cívku (4 ks, dvě dobové, dvě replikové).
Vyměnil jsem světelné cívky (celkem asi 6 ks)
Vyměnil jsem kondenzátor (nespočet ks, jak dobové tak replikové)
Vyměnil jsem přerušovač.
Nechal jsem si oživit magnet (tím jsem docílil problému č. 2)
Obešel jsem i veškerý elektrický bordel z dobíjecího okruhu, žárovku jsem připojil přímo na výstup z magneta.

Nakrátko se mi podařilo problém obejít stažením odtrhu z defaultních 0.4 na 0.2, ale posléze se vrátil (odtrh zůstal nezměněn).
Snažil jsem se dostat cívku do magnetického odtrhu, ale je to absolutně nereálné - ty magnety jsou úplně jinde než mají být. Zkoušel jsem i jiný magnet, jestli nemá ojetou/ jinak nanýtovanou vačku (oba dva originálně zanýtované).
Nope.
Bez světel jede jak brus, zapnu světla, střílí vynechává zdechá. Přijde mi, že trochu pomůže dát slabší žárovku, ale tím opět nastane problém č. 2,
a ten zní
- strašně žere žárovky, při vytočení motoru. To dělá až od doby oživení magnetu. Defaultní 6V25W hned, zkoušel jsem i 12V25W, 12V35W (ale ta asi?? přetěžuje světelný okruh, takže by to mohlo způsobovat problém č. 1? - ale taky při vytočení motoru shoří jak papírovej čert).


Jak z toho ven? Pomohlo by dobastlit nějaký usměrňovač, dát tam baterku a krmit světla přes baterku?

Vape nechci.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.6.2019 v 13:57 | Nahoru | #1
FiZzeR> Ptám se, protože jak jsem viděl schémata v filmu pro wehrmacht, kde je kladívko paralelně s cívkou a drží proud ve zkratu na kostru, začal jsem hledat, jestli je to stejně i na ČZ 150. Schéma není, ale popis je na odkazu - http://jawarmaniak....jeni_zapalovani.html
Vypadá to, že pokud je indukován posíleným magnetem příliš velký proud, nebo pokud má kondenzátor sníženou kapacitu, tak to začne jiskřit mezi kladívkama a přestane jet. Možná by pomohlo přidat ještě jeden kondenzátor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.6.2019 v 14:23 | Nahoru | #2
Kohlstein> shodou okolností mě to minulej tejden zas nechalo ve srabu a s kundíkem laboruju. Ten co tam je teď, na proměření odporu reaguje tak, že nu během vteřiny naroste odpor do nekonečna, a pak když přepnu na napětí, zase se během vteřiny vybije. Mám druhej kundík, ten se nabíjí extrémně pomalu (odpor roste o cca 0.1 Mohm / 5 sec) a stejně pomalu se vybije. Teď kterej z nich je ok a kterej ne?

Schválně nepíšu kterej je původní a kterej novej, ale s jedním to jiskří na kladívku a s druhým to nedá jiskru vůbec.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist