globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neřešitelný problém hoši
Zas ta zasr* magnetozáhada.

ČZ 150, buď svítí nebo jede, nikoli obojí současně. S rozsvícenými světly vynechává jiskra. Připomínám, že motocykl má dva od sebe úplně oddělené okruhy, jeden zapalování druhej osvětlení.

"Vyměň tohle a tamto"
Vyměnil jsem zapalovací cívku (4 ks, dvě dobové, dvě replikové).
Vyměnil jsem světelné cívky (celkem asi 6 ks)
Vyměnil jsem kondenzátor (nespočet ks, jak dobové tak replikové)
Vyměnil jsem přerušovač.
Nechal jsem si oživit magnet (tím jsem docílil problému č. 2)
Obešel jsem i veškerý elektrický bordel z dobíjecího okruhu, žárovku jsem připojil přímo na výstup z magneta.

Nakrátko se mi podařilo problém obejít stažením odtrhu z defaultních 0.4 na 0.2, ale posléze se vrátil (odtrh zůstal nezměněn).
Snažil jsem se dostat cívku do magnetického odtrhu, ale je to absolutně nereálné - ty magnety jsou úplně jinde než mají být. Zkoušel jsem i jiný magnet, jestli nemá ojetou/ jinak nanýtovanou vačku (oba dva originálně zanýtované).
Nope.
Bez světel jede jak brus, zapnu světla, střílí vynechává zdechá. Přijde mi, že trochu pomůže dát slabší žárovku, ale tím opět nastane problém č. 2,
a ten zní
- strašně žere žárovky, při vytočení motoru. To dělá až od doby oživení magnetu. Defaultní 6V25W hned, zkoušel jsem i 12V25W, 12V35W (ale ta asi?? přetěžuje světelný okruh, takže by to mohlo způsobovat problém č. 1? - ale taky při vytočení motoru shoří jak papírovej čert).


Jak z toho ven? Pomohlo by dobastlit nějaký usměrňovač, dát tam baterku a krmit světla přes baterku?

Vape nechci.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

2.5.2018 v 21:00 | Nahoru | #1
FiZzeR> Pero se střihnout může, to není nic neobvyklého. Pokud se mi to stalo, motor se hned zastavil.
Čárky na setrváku můžou vypadat jinak a být v jiné vzdálenosti od HÚ. Záleží jak je nastavený předstih. Co je ale nutné, tak aby v okamžiku odtrhu kontaktů (přerušení proudu) tam byla ta mezera, tak jak je na té mojí rozmazané fotce.
Posuzovat jiskru podle vzhledu dost dobře nelze, jedině podle délky. 4 až 5 mm pravidelná jiskra při startovacích otáčkách je OK.
S těmi rozsvícenými světly a zdechajícím motorem nevím. Pokud to dřív jelo a náhle to začalo blbnout tak to musí jít opravit, ale takhle na dálku to asi nevyřeším.

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

2.5.2018 v 22:16 | Nahoru | #2
Tomáš_S> Podle prstosciloskopu v okamžiku přeskoku jiskry je ta mezera menší než těch 6 mm (spíš tak 2), 6 mm je tam až když přerušovač "pustí" 0.05 mm léru. Zítra to zkusím ještě pošroubit.

Že se střihne pero pod magnetem vím (a proto jsem magnet na kužel zalapoval), ale v klice samotné?? Vždyť je to tam nalisovaný s hovadským přesahem, to pero tam je jen kvůli správné poloze.
A nezastavil se, dokonce se ani nezměnil předstih - to by se asi rozhodilo, kdyby se to protočilo... Takže zase tápu

A tu jiskru jsem myslel právě podle délky, těch 5 mm tam bylo. A svíčka hází i když jen kolíbu magnetem sem tam.

Naposledy editováno 02.05.2018 22:18:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist