globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neřešitelný problém hoši
Zas ta zasr* magnetozáhada.

ČZ 150, buď svítí nebo jede, nikoli obojí současně. S rozsvícenými světly vynechává jiskra. Připomínám, že motocykl má dva od sebe úplně oddělené okruhy, jeden zapalování druhej osvětlení.

"Vyměň tohle a tamto"
Vyměnil jsem zapalovací cívku (4 ks, dvě dobové, dvě replikové).
Vyměnil jsem světelné cívky (celkem asi 6 ks)
Vyměnil jsem kondenzátor (nespočet ks, jak dobové tak replikové)
Vyměnil jsem přerušovač.
Nechal jsem si oživit magnet (tím jsem docílil problému č. 2)
Obešel jsem i veškerý elektrický bordel z dobíjecího okruhu, žárovku jsem připojil přímo na výstup z magneta.

Nakrátko se mi podařilo problém obejít stažením odtrhu z defaultních 0.4 na 0.2, ale posléze se vrátil (odtrh zůstal nezměněn).
Snažil jsem se dostat cívku do magnetického odtrhu, ale je to absolutně nereálné - ty magnety jsou úplně jinde než mají být. Zkoušel jsem i jiný magnet, jestli nemá ojetou/ jinak nanýtovanou vačku (oba dva originálně zanýtované).
Nope.
Bez světel jede jak brus, zapnu světla, střílí vynechává zdechá. Přijde mi, že trochu pomůže dát slabší žárovku, ale tím opět nastane problém č. 2,
a ten zní
- strašně žere žárovky, při vytočení motoru. To dělá až od doby oživení magnetu. Defaultní 6V25W hned, zkoušel jsem i 12V25W, 12V35W (ale ta asi?? přetěžuje světelný okruh, takže by to mohlo způsobovat problém č. 1? - ale taky při vytočení motoru shoří jak papírovej čert).


Jak z toho ven? Pomohlo by dobastlit nějaký usměrňovač, dát tam baterku a krmit světla přes baterku?

Vape nechci.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

2.5.2018 v 09:03 | Nahoru | #1
Tomáš_S> Jo, podle tvého návodu na veteránfóru jsem se to snažil nastavit. Ale tuším že tam jsi pro šestipól psal 10-12mm.

Objednal jsem nějaký "stabilizátor napětí" co dávali na babetty, tak uvidíme jestli to nějak pomůže.

Magneto je taky původní, po vyzkoušení alternativního dílu a zjištění, že to nikam nevede jsem tam vždy vrátil ten původní s kterým to jezdilo. Podotýkám, že než tenhle problém vypukl, jsem s motorkou normálně ujel 100 km a nebyl problém, až když jsem přijel domů, tak to po přejetí přejezdu (???) zdechlo a od té doby je problém.

E: na téhle fotce není moc poznat, co je tam zakótované, resp. kde je pólový nástavec rotoru. Ten se nachází nad nástavcem cívky a přesahuje o tu zakótovanou vzdálenost, nebo ta kóta udává vzdálenost od hrany nástavce cívky k dalšímu pólovému nástavci rotoru?


Naposledy editováno 02.05.2018 09:14:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

2.5.2018 v 19:25 | Nahoru | #2
FiZzeR> b je správně. Od hrany pólového nástavce po hranu jádra cívky. Asi 6 mm je to vevnitř, na vnějším obvodu setrvačníku je to 7 až 10 mm od nulové polohy kdy je jádro přesně v mezeře.
Zbývá ještě proměřit kondenzátor.
Nakonec palivo. Uvolněný bordel z nádrže po skoku přes přejezd mohl ucpat volnoběžný kanálek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist