Téma: Neřešitelný problém hoši
Zas ta zasr* magnetozáhada.

ČZ 150, buď svítí nebo jede, nikoli obojí současně. S rozsvícenými světly vynechává jiskra. Připomínám, že motocykl má dva od sebe úplně oddělené okruhy, jeden zapalování druhej osvětlení.

"Vyměň tohle a tamto"
Vyměnil jsem zapalovací cívku (4 ks, dvě dobové, dvě replikové).
Vyměnil jsem světelné cívky (celkem asi 6 ks)
Vyměnil jsem kondenzátor (nespočet ks, jak dobové tak replikové)
Vyměnil jsem přerušovač.
Nechal jsem si oživit magnet (tím jsem docílil problému č. 2)
Obešel jsem i veškerý elektrický bordel z dobíjecího okruhu, žárovku jsem připojil přímo na výstup z magneta.

Nakrátko se mi podařilo problém obejít stažením odtrhu z defaultních 0.4 na 0.2, ale posléze se vrátil (odtrh zůstal nezměněn).
Snažil jsem se dostat cívku do magnetického odtrhu, ale je to absolutně nereálné - ty magnety jsou úplně jinde než mají být. Zkoušel jsem i jiný magnet, jestli nemá ojetou/ jinak nanýtovanou vačku (oba dva originálně zanýtované).
Nope.
Bez světel jede jak brus, zapnu světla, střílí vynechává zdechá. Přijde mi, že trochu pomůže dát slabší žárovku, ale tím opět nastane problém č. 2,
a ten zní
- strašně žere žárovky, při vytočení motoru. To dělá až od doby oživení magnetu. Defaultní 6V25W hned, zkoušel jsem i 12V25W, 12V35W (ale ta asi?? přetěžuje světelný okruh, takže by to mohlo způsobovat problém č. 1? - ale taky při vytočení motoru shoří jak papírovej čert).


Jak z toho ven? Pomohlo by dobastlit nějaký usměrňovač, dát tam baterku a krmit světla přes baterku?

Vape nechci.

Předchozí
1 2 3
Následující

Neřešitelný problém hoši

3.5.2018 v 09:42 | Nahoru | #61
... tyvole daj se ještě do toho někde vůbec koupit žárovky???

Praha, město úplně nahovno. Havířov máme Česká lípa máme, Boleslav máme, Znojmo máme.... Praha vůbec nevíme že taková žárovka existuje

Neřešitelný problém hoši

3.5.2018 v 09:44 | Nahoru | #62
Pokud to bylo s menším odtrhem na kladívku lepší(později rozpíná proti magnetům) tak zkus rotor složit pro možnost natočit ve směru ot. bez pera, možná se to pohlo v klice protože tam klínek třeba není?

Neřešitelný problém hoši

3.5.2018 v 19:34 | Nahoru | #63
Tak jsem to ještě poštelil, aby tam bylo těch 6 mm. Bohužel ale nemám žárovky abych to prubnul. Ale jede hezky.

Jináč na světelném okruhu je na volnoběh bez zátěže cca 10 V, při vytočení zhruba 20.
Zkusím tam dát ten stabilizátor, a nebo mě ještě napadá zvětšit vzduchovou mezeru mezi jádry světelných cívek a magnetem, mohlo by to pomoct?

Naposledy editováno 03.05.2018 19:36:31

3 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

4.5.2018 v 10:14 | Nahoru | #64
Akorát teda ještě dodám, že když jsem ten magnetický odtrh nastavil na těch 6 mm, tak při zkoušení jiskry viz video výš byla spíš do červena, nebyla tak hezky modrá - znamená to něco?

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

4.5.2018 v 11:50 | Nahoru | #65

FiZzeR píše: Akorát teda ještě dodám, že když jsem ten magnetický odtrh nastavil na těch 6 mm, tak při zkoušení jiskry viz video výš byla spíš do červena, nebyla tak hezky modrá - znamená to něco?



Když byla do modra tak to byly boží blesky, no a do červena to budou pekelný blesky

Omlouvám se za OT

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

4.5.2018 v 13:44 | Nahoru | #66
znamena to slabší jiskru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

4.5.2018 v 13:49 | Nahoru | #67

FiZzeR píše: Akorát teda ještě dodám, že když jsem ten magnetický odtrh nastavil na těch 6 mm, tak při zkoušení jiskry viz video výš byla spíš do červena, nebyla tak hezky modrá - znamená to něco?



Oslabení jiskry. Nečetl jsem to celé, ale s tm žraním žárovek je to klasická babettí závada, prodává se k žárovce odporový drát.
Měl by ses snažit o polohu takovou, abys škvíru pro zapalovací část měl co nejmenší a naopak ubrat světelný cívce, uvažu správně?

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

4.5.2018 v 14:17 | Nahoru | #68

zdenysrx6 píše: znamena to slabší jiskru



myslel jsem si to.

No kdyžtak mám poznačenou původní polohu... Teď jsem akorát nasál ten omezovač napětí a dvě europalety žárovek, tak uvidíme

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

4.5.2018 v 21:35 | Nahoru | #69
FiZzeR> Jak už bylo zmíněno, obecně platí že jiskra fialová až do modra má vyšší energii než jiskra červená. V reálu se ale uplatňuje ještě další parametr, který je důležitější než samotná energie a tím je rychlost nárůstu napětí. A zrovna u magnetek to dost ovlivňuje zapálení směsi.
Barvu výboje ovlivňuje také prostředí, materiál a tvar elektrod, takže spoléhat na vzhled jiskry je ošidné.

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

4.5.2018 v 23:26 | Nahoru | #70
PetrL3>

s tm žraním žárovek je to klasická babettí závada, prodává se k žárovce odporový drát

Ten omezovač napětí je lepší řešení pokud se tedy stačí chladit, což záleží na tom, kolik přes něj půjde proudu. Barvu bych neřešil pokud to pojede ale mělo by to znamenat to nižší napětí na sek. vinutí

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

5.5.2018 v 18:37 | Nahoru | #71
Jen pro info, narouboval jsem tam ten stabilizátor napětí a žárovky co tam patří, a so far so good. Ale projel jsem to jen dvakrát po dvorku, tak snad už to bude v cajku
Díky všem co přispěli hodnotnou radou.

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

5.5.2018 v 19:08 | Nahoru | #72
FiZzeR> Tak teď už jenom změnit název diskuse.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

2.6.2018 v 17:13 | Nahoru | #73

Tomáš_S>

No já se v tom taky už nevyznám, Motorka jede nějak tak normálně když nastavím odtrh 0,2mm, předstih 3mm (míň to nejde) a kladívko se se rozepne dle fotky (křížek).
Jak to nastavím jinak tak to nejede vůbec nebo motor vynechává. Magneto mám nabuzené, svíčka N15C, zapalování včetně cívek jsem vyměnil za jiné.
Fakt tomu nerozumím.
S pozdravem
Karel

Neřešitelný problém hoši

22.8.2018 v 10:07 | Nahoru | #74
Jen malí dotaz, jaký je odtrh na svíčce?

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

19.2.2019 v 17:26 | Nahoru | #75

Vokurka77 píše:
Tomáš_S>

No já se v tom taky už nevyznám, Motorka jede nějak tak normálně když nastavím odtrh 0,2mm, předstih 3mm (míň to nejde) a kladívko se se rozepne dle fotky (křížek).
Jak to nastavím jinak tak to nejede vůbec nebo motor vynechává. Magneto mám nabuzené, svíčka N15C, zapalování včetně cívek jsem vyměnil za jiné.
Fakt tomu nerozumím.
S pozdravem
Karel



Na céčko patří N17C nebo N19C. N15 ne. Nemám chuť to tady pročítat, pokud potřebuješ pomoct, napiš SZ

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

19.2.2019 v 22:35 | Nahoru | #76
Já jsem to celé nečetl, ale nemohou být už slabé (staré) magnety a tím pádem magneto obojí neutáhne??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

20.2.2019 v 05:57 | Nahoru | #77
radi5> "Já jsem to celé nečetl" je nepřesný výraz. Evidentně jsi nečetl nic, ani samotný dotaz

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

20.2.2019 v 11:30 | Nahoru | #78
PetrL3> No jo, máš pravdu, no...

Neřešitelný problém hoši

30.6.2019 v 00:11 | Nahoru | #79
Tak mě napadá, jak máš vlastně zapojené kladívko k cívce?

1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši

30.6.2019 v 12:00 | Nahoru | #80
Tak jak to bylo z fabriky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.6.2019 v 13:57 | Nahoru | #81
FiZzeR> Ptám se, protože jak jsem viděl schémata v filmu pro wehrmacht, kde je kladívko paralelně s cívkou a drží proud ve zkratu na kostru, začal jsem hledat, jestli je to stejně i na ČZ 150. Schéma není, ale popis je na odkazu - http://jawarmaniak....jeni_zapalovani.html
Vypadá to, že pokud je indukován posíleným magnetem příliš velký proud, nebo pokud má kondenzátor sníženou kapacitu, tak to začne jiskřit mezi kladívkama a přestane jet. Možná by pomohlo přidat ještě jeden kondenzátor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši

30.6.2019 v 14:23 | Nahoru | #82
Kohlstein> shodou okolností mě to minulej tejden zas nechalo ve srabu a s kundíkem laboruju. Ten co tam je teď, na proměření odporu reaguje tak, že nu během vteřiny naroste odpor do nekonečna, a pak když přepnu na napětí, zase se během vteřiny vybije. Mám druhej kundík, ten se nabíjí extrémně pomalu (odpor roste o cca 0.1 Mohm / 5 sec) a stejně pomalu se vybije. Teď kterej z nich je ok a kterej ne?

Schválně nepíšu kterej je původní a kterej novej, ale s jedním to jiskří na kladívku a s druhým to nedá jiskru vůbec.

Neřešitelný problém hoši

1.7.2019 v 15:54 | Nahoru | #83
Podle mereni spis ten rychlej, ono ten odpor by mel klesnout u vybiteho kondu docela rychle a to vybijeni je spis zalezitosti vnitrniho odporu pristroje... Idealne asi zkusit nejaky uni RLC metr

(reakce na) Neřešitelný problém hoši

1.7.2019 v 20:20 | Nahoru | #84
FiZzeR> Ten kondík je na řádově 200V, takže jestli ho nabíjíš multimetrem, kde jsou pro měření odporu k dispozici zhruba 3V a ještě na rozsah v řádu kiloOhm, tak asi nic nezjistíš. Dobrý nabitý kondenzátor by jsi neměl multimetrem přepnutým na měření napětí vůbec vybít.
Nějakédalší čtení
http://www.mjauto.cz/zapalovani
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
pružina startování ČZ 150 1Marten1 3 30.4.2019 v 17:32 1Marten1
Problém předního sedla ČZ 150C ČZ 150 ČZ 500 Henry1879 1 19.2.2019 v 17:29 jawarmaniak
ČZ 150, zapalování ČZ 150 mira592 18 19.2.2019 v 17:20 jawarmaniak
rok výroby podle čísla rámu [1, 2] ČZ 150 jelinekkk 31 19.2.2019 v 17:18 jawarmaniak

TOPlist