Padací rámy Přidat reklamu

Téma: GSXR-Volnoběh
26.4.2018 v 21:44
Vzhledem k tomu,že nevím kudy kam,zakládám toto téma.
Ve zkratce:GSXR750,rok cca 93.Loni přijel na tři válce.Detekováno probíjení indučky.Proběhla výměna za jetou z bazaru,a už v té době se vyskytly problémy se seřízením volnoběhu.Nakonec se to poladilo tak,aby bylo možno dorazit sezónu a po ní zase ke mně.Zkontrolovány ventily,příruby,membrány karburátorů.Karburátory rozebrány a uloženy do ultrazvukové lázně.Výměna O kroužků sedel pro jehly plovákových komor,seřízení hladin,základní nastavení jehel a bohatosti.Podtlaky samozřejmě také.Problém stále stejný.Při seřizování volnoběhu se nastaví cca 1000 otáček,ale je problém z přechodu z otevřeného stavu.Pomalé klesání otáček.Pokud přidám jen cca půl otáčky na dorazu klapek,otáčky zůstanou viset na cca 4 tisících.
Už fakt nevím co s tím.Díky za každou radu k věci...
Předchozí
1 2
Následující

GSXR-Volnoběh

26.4.2018 v 21:53 | Nahoru | #1
Zkusil bych jiný měřáky podtlaků, můžou haprovat. Když budou podtlaky ověřený jinými budíky tak bych zkusil nový membrány nebo jehly...

1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh

26.4.2018 v 22:01 | Nahoru | #2
Budíky mně taky napadly.Membrány jsem kontroloval.Jehly jsou trochu oklepané,ale nic zásadního.Teď mě napadlo,můžu zkusit ty budíky zapojit v jiném pořadí.Pak budu vědět že ukazují stejně nebo se něco změní...

(reakce na) GSXR-Volnoběh

26.4.2018 v 22:05 | Nahoru | #3
Anti> Jo taky možnost

GSXR-Volnoběh

26.4.2018 v 22:12 | Nahoru | #4
Ahoj, skontroluj supatka, mali by ist vsetky rovnako. Ak nejdu rovnako hladko tak ostavaju visiet, staci ze len na jednom valci a je problem. Treba si dat pozor na to ze mozu ist plynule ale zadrhne pred koncom. Vyskusaj to najprv rukou, zatlac uplne hore a sleduj pohyb vracania. Ak toto nebude chyba tak napis, este moze byt inde. Toto je casta choroba motoriek ktore dlho stali.
co sa tyka podtlakov tak najprv zosteluj na styroch budikoch a potom povymienaj hadicky medzi sebou. So stvorvalcom je to trochu piplacka, ale vysledok stoji za to. Ak sa ti s tym nechce hrat tak kup hadicky v lekarni a nasteluj s vodnou hladinou.

GSXR-Volnoběh

26.4.2018 v 22:34 | Nahoru | #5
Mrknul jsem do manuálu a napadly mě tři možnosti.
První, že neseřizuješ synchro správně - má se seřizovat při 1750rpm a pak stáhnout volnoběh na 1200-1300rpm.
Druhá, že to někde drhne v té soustavě lanek, hřídelek a pák.
Třetí, že čištěný nemusí znamenat čistý a ve volnoběžném okruhu zůstává nebo se tvoří svinstvo. Na Vervu by to mohlo fungovat.

GSXR-Volnoběh

27.4.2018 v 05:29 | Nahoru | #6
Mi to připadá, že máš na volnoběh více přizvednuté klapky. Zkusil bych obohatil volnoběžnou směs, jestli se otáčky nezvýší a na klapkách ubrat.

1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh

27.4.2018 v 06:09 | Nahoru | #7
Díky pánové za reakce...
Šoupátka jsem prohlížel,nezdá se že by zadrhávali.Ale ještě zkontroluju.
Štelovat při jiných otáčách jsem taky zkoušel,bohužel se na ně v podstatě nedostanu.Buď to padne pod tisíc,nebo se to drží na 3-4 tisících.
Lanko plynu jsem měl dokonce odpojené abych měl jistotu jestli nezůstává viset a sytič jsem zkoušel zatlačit rukou.
Vyčištěné na 100% procent to možná nebude,ale ty karburátory byly čisté i před tím.Byl to takový pokus.
S bohatostí můžu zkusit zatočit,taky jsem o ní přemýšlel.Ale chtěl jsem to nejdřív zkusit v základním nastavení.
Každopádně je teď prodloužený víkend,tak se na to budu soustředit.A dám vědět.
Ještě jednou díky.

(reakce na) GSXR-Volnoběh

27.4.2018 v 09:42 | Nahoru | #8
Anti> Jestli je to tak, jak píšeš, tak bych taky podezíral nevracející se šoupátko, jak píše Destroyer. Jedno zůstane viset, tento válec drží zvýšené otáčky motoru a zvýšený průtok vzduchu motorem pak nadzvedne i ostatní šoupátka.

GSXR-Volnoběh

29.4.2018 v 08:21 | Nahoru | #9
Tak po dni laborování:
Budíky kontrolovány systémem všechny do jednoho,pro jistotu vybrány dva s nejlepším souběhem pro naštelování systémem dva a dva.Bez úspěchu.
Šupátka kontrolovány,všechny při volnoběhu na doraz,vyzkoušel jsem jedno po druhém zvednout prstem za chodu-bez vlivu na volnoběh.
V jednu chvíli jsem tam měl cca 2 tisíce otáček,hodnoty plus minus stejné.
Lanka odpojeny,bez vlivu
Bohatost přidána,akorát to smrdělo,jinak bez vlivu,
Na pohled jsou klapky plus minus všechny stejně otevřené,na malinkou škvírku,většina jde přes volnoběžný okruh,
Tímto kapituluju,a další experimenty připouštím,pokud majitel sežene stejný stroj na zkušební výměnu karburátorů a řídící jednotky.

GSXR-Volnoběh

29.4.2018 v 09:40 | Nahoru | #10
To co popisuješ, pomalý padání otáček a buď moc nízkej nebo moc vysokej volnoběh by sedělo na to, že to někde bere faleš.

GSXR-Volnoběh

29.4.2018 v 09:58 | Nahoru | #11
Příruby jsem měl venku,jedinou miniaturní prasklinku kolem trubičky podtlaku ovládající kohoutek jsem zalepil.

GSXR-Volnoběh

29.4.2018 v 22:36 | Nahoru | #12
vymen gumove krouzky na prirubach co dosedaji na motor.
Na zkousku tam nemusis cpat viton a tim padem je budou mit skladem v KOPINu.
- VITON maji na objednavku dle rozmeru po pulkach...pripadne mam asi neco i v dilne, kdyz bys na to spechal...
a nebo pak skladem to bude v alfaagro v brne...

predpokladam, ze synchro jsi delal se sundanou nadrzi a tim padem jsi mel pripojenou nejakou svoji nadobku s benzinem, cili tim by jsi vyloucil maly prutok pres kohout a nebo ucpane sitko v nadrzi. Tahle motorka ma jen samospad bez cerpadla ze?

tyhle krouzky na prirubach jsem resil zrovna nedavno. Na jednom valci to bylo vylozene prostrelene a na druhem byl krouzek jiz lehnutej a proste si to tama prisavalo ikdyz vypadal na prvni pohled dobre.
Tak hodne stesti...u takovejch starej motorek je mnohdy potreba :D

GSXR-Volnoběh

30.4.2018 v 07:41 | Nahoru | #13
Kroužky byly cajk,ale pro jistotu když jsem ty příruby vracel,tak jsem na prasáka máznul silikonem.Kohoutek to má,viz můj předchozí příspěvek.Ano,pracoval jsem z externí nádobkou.
Analýzou jsem došel ke dvěma možným příčinám:
1)Znějakého důvodu vysoká hladina v některém karbeci.Sice jsem je nastavoval,ale díky absenci nálitků na odkalení se nedá fyzicky zkontrolovat.Holt Mikuni,zlatej Keihin.
2)Řídící jednotka cukne s předstihem na maximum už někde nad tisícem.
Díval jsem se,a ty klapky jsou v podstatě skoro zavřené,takže většina paliva jede přes volnoběžný okruh.S tím koresponduje fakt,že postupné zvedání šoupátek nemá na volnoběh vliv..Ve volnoběžné okruhu jsou kalibrované trysky,šroub bohatosti mám jen o jeden a čtvrt otáčky.Sytiče jsem kontroloval.
Musím se podívat,jestli někde není poškozené to lešení na plovák a nebere to palivo...
Ano,je to pěkný oser,už to tady straší docela dlouho a a bere to spoustu času,,,

1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh

30.4.2018 v 09:13 | Nahoru | #14
Máš přístup ke stroboskopu pro kontrolu předstihu?
Pokud bude předstih v pořádku, a mělo by to být v karburátorech, tak bych tam lil vervu a nechal to chvilku jezdit, třeba se zvýšeným volnoběhem. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci a verva mě u žádného karburátoru nezklamala. Od sekaček po auta, když to bylo karbecu, verva pomohla.

(reakce na) GSXR-Volnoběh

30.4.2018 v 10:09 | Nahoru | #15

Kohlstein17 píše: Máš přístup ke stroboskopu pro kontrolu předstihu?
Pokud bude předstih v pořádku, a mělo by to být v karburátorech, tak bych tam lil vervu a nechal to chvilku jezdit, třeba se zvýšeným volnoběhem. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci a verva mě u žádného karburátoru nezklamala. Od sekaček po auta, když to bylo karbecu, verva pomohla.



pro cloveka co ma ultrazvuk je toto "proplachovani" bezpredmetne. Pokud ma teda spravny ultrazvuk.

GSXR-Volnoběh

30.4.2018 v 19:23 | Nahoru | #16
Já strobo mám,ale Gixero nemá okýnko...

GSXR-Volnoběh

30.4.2018 v 19:40 | Nahoru | #17
nemá to nějaký mikrospínač na zavřený plyn?

GSXR-Volnoběh

1.5.2018 v 14:09 | Nahoru | #18
a jen tak me jeste napadlo... komprese to ma jake ? ono tezko se bude neco serizovat, kdyz bude jeden valec mrtvej nebo obecne budou komprese velice nizke, pripadne moc rozdilne.

GSXR-Volnoběh

1.5.2018 v 14:27 | Nahoru | #19
Taky mě to napadlo.ale musím nejdřív upravit měřák komprese.Jsou tam vysoké šachty a já ho mám krátkýho

GSXR-Volnoběh

1.5.2018 v 14:33 | Nahoru | #20
Podobne se mi chova dvouvalec gsx250 kterej leta lezel nekde na desti - jeden valec ma mizernou kompresi. Jestli je to tim nevim, ty jarbce jsou taky v dost neutesenem stavu, jeste jsem to nevyresil.

Jinej dvouvalec (starej bonnevile) a karbce - taky zahada, volnobeh a do 1/4 plynu ok, pak mrtvo, podle ucha chudy - ale nejspis ulity. Jet needles podle specifikace, jehly taky, hlavni trysky zkouseny std i mensi. Kdyz se to na nizsi kvalty dostane pres to hluchy pasmo, tak to zas piluje ... Svicky cerny jak bota (ale zere to dos olej, smrdi to po oleji, kouri, litr a neco na 1000km) soupatka jsou dost opotrebeny - ztratil jsem silu a na ceste jsou nove karbce :D

Jo karbce to je magie a ne veda :D

1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh

1.5.2018 v 20:11 | Nahoru | #21
Tak jsem i ho nastavil a proběhla kontrola komprese.Na všech válcích jsem naměřil cca 8,což je dostatečné,bo něco se ztratilo v nástavci.Svíčky černé ale trochu do šeda a suché.

(reakce na) GSXR-Volnoběh

1.5.2018 v 21:03 | Nahoru | #22

Anti píše: Tak jsem i ho nastavil a proběhla kontrola komprese.Na všech válcích jsem naměřil cca 8,což je dostatečné,bo něco se ztratilo v nástavci.Svíčky černé ale trochu do šeda a suché.



8bar je ale dolni hranicni hodnota. v nastavci se ti ztratily netesnosti 2 bary? nebo 0,2 baru? to je takovy mereni k prdu bych rek...nic proti :D

Naposledy editováno 01.05.2018 21:04:39

1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh

1.5.2018 v 21:14 | Nahoru | #23
Měření splnilo svůj účel.Všechny válce jsou na tom plus minus stejně,holt metoda měření se vyznačuje chybou.K prdu je tvůj poslední příspěvek...nic proti...:D

(reakce na) GSXR-Volnoběh

1.5.2018 v 21:36 | Nahoru | #24

Anti píše: Měření splnilo svůj účel.Všechny válce jsou na tom plus minus stejně,holt metoda měření se vyznačuje chybou.K prdu je tvůj poslední příspěvek...nic proti...:D



tak at se dari ;)

1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh

2.5.2018 v 08:47 | Nahoru | #25
podle mě vychozené karburátory na futrech hřídele klapek, na jehle, na sedle.... vyber si .... buď to to saje faleš vevnitř mezi okruhama, nebo zvenku..... dej na karbce z jiného 4 válu co zhruba odpovídají a zkus to naštelovat....
Zkus ještě složit, dát i airbox a na karburátory stříkat odmašťovák na brzdy jestli si přidá... podle mě ale budou karbce vyběhlé na vnitřku ...

(reakce na) GSXR-Volnoběh

2.5.2018 v 16:14 | Nahoru | #26
gagtoy> Sprej na brzdy už jsem používal na příruby.Ale zkusím to vzít i přes hřídele klapek.Někde to musí tahat víc vzduchu,to je jasné.Včera jsem se v tom zase rýpal.Za studena na nízký volnoběh to ještě padá jakž takž s mírným zaváháním kolem těch třech tisíc.Jak se to ohřeje,tak to na těch třech zůstane.

1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh

3.5.2018 v 13:58 | Nahoru | #27
Cus jeste se koukni do manualu a podle typu karburatoru zkontroluj v jednotlivech karbcich trysky.. U 1100 maji ruzny sety karburatoru ruzny prumery trysek mezi sebou.. tak jestli je to spravne poskladany... Koukni na main jet

(reakce na) GSXR-Volnoběh

3.5.2018 v 14:36 | Nahoru | #28
Dawe-Rc> V tom jsem hrabal několikrát,existuje několik verzí.Každopádně se všemi to má fungovat.V případě volnoběžné trysky se to pohybuje od 35 do 37,5 což je minimální rozdíl.A ty karbece předtím fungovali.

1 reakcí na tento příspěvek GSXR-Volnoběh

4.5.2018 v 07:55 | Nahoru | #29
Tak dva roky zpět sem řešil něco podobného u ZX9R. Karbce do šroubku rozebrané, prohnané ultrazvukem, osazení karburátoru správné, všechny o-kroužky a těsnění ok, synchro, směsi, vše se udělalo, ale prostě motorka pořád blbě jela na volnoběh a v nízkých otáčkách. Sehnali se druhé karburátory a bylo po problému. Ono ani ten ultrazvuk není všemocný. Mám speciální sadu výstružníků na trysky a kolikrát i když karbec projde ultrazvukem tak se stane že není dokonale čistý a je potřeba trysky nebo vzdušníky vzít těma výstružníkama aby se dokonale vyčistili. Jenže problém nastává jestli ti zůstane zacpaný nějaký kanálek uvnitř kam se nedostaneš. To si myslím že byl tehdá problém u té ZX9ky a mohl by to být problém i u tebe.
A ještě k tomu měření komprese. 8 je fakt celkem málo, opravdu tak na hranici kdy motor ještě bude fungovat jak má, ale spíš už pod tou hranicí. Zdraví motor mívá tlaky tak 12-13. Vyzkoušeno dlouhodobým měřením na desítkách motorek.
Ještě jedna otázečka. Když si měřil ty tlaky měl si otevřený plyn na plno? Pokud měříš se zavřeným plynem, klidně ti to ukáže hodnoty i o 5 nižší

GSXR-Volnoběh

4.5.2018 v 09:30 | Nahoru | #30
Tak to je Teda paráda mám u zx9r stejný problém, mě sice otáčky klesají dobře, ale volnoběh je pokaždé jinej a hrozně to cuka v nižších otáčkách a nedá se to seřídit
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde? Repas tlumiče řízení a zadní j... Suzuki GSX-R 750 motokuba-keči 14 19.2.2019 v 18:10 JeckyllaHyde
Jakým směrem nasadit pneu Suzuki GSX-R 750 ALESANDREA 25 3.2.2019 v 06:08 VlaHa
Tuhá spojka Suzuki GSX-R 750 Suzuki GSX-R 750 s.a.v.a.g.e. 8 29.1.2019 v 14:15 _Michal
metaltec-1 [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 750 igorulinek 72 6.1.2019 v 17:48 mmmarek
GSX-R 750 k7 okruhovka [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 750 Stalin111 61 11.12.2018 v 17:58 Sonicek

TOPlist