prosím Vás, potřeboval bych verifikovat myšlenky popř. pomoci s výběrem motorky.
Takže, jsem z Kladna a dojíždím do Prahy za prací...samozřejmě na druhou stranu Prahy, než je Kladno nebo do centra. Tak se mi vnukla do hlavy myšlenka, pořídit motorku, která by byla dostatečně silná, aby na dálnici jela alespoň těch 130-150 a v koloně se prosmýkla mezi auty jako ještěrka + by mi snad odpadl problém s parkováním.
Takže asi můžu do začátku dát 10k za řidičák, 15k za výbavu a třeba 50,60k za motorku. Zároveň bych chtěl dodat, že to není jen účelový nákup dopravního prostředku, ale taky se mi tyhle stroje líbí
Co si o tom myslíte?
Jestliže se vám myšlenkový pochod nezdá jako úplná blbost, tak bych ocenil názor ohledně výběru vhodné moto. Z přečtených topiců jsem se snažil dát dohromady pro odpověď důležité info:
o mě:
1,nemam v hlavě vylízáno, nehazarduju se životem, ani nezkouším "kolik dá"
2, zkušenosti s moto, jako každý z raného mládí babka, simpson, jawa 250 , jinak nic
3, 29 let, 183cm,80kg
o moto:
Určitě ojetá, nájezd je asi jedno?, nemusí to být výstavní kousek, ale spolehlivá bez dalších neočekávaných investic, obsah je asi jedno - nic extra výkonného do začátku, ale zas abych za rok nekupoval silnější, tak řekněme 300-650 cm3?
Líbí se mi:
Suzuki SV (jak má ty 2 řady ledek vzadu )
Bandit
Ninja
ER-6
...ale to není asi podstatné, časem se mi určitě zalíbí všechno Nechám si poradit.
Děkuji za vaše názor a omlouvám se pokud jsem vás zdržoval.
Aleš
Metric píše: Tak tie riadidlá snáď poznáš. Mimochodom, ak sa dobre pamätám, SV 650S má práve "vlaštovky"...
tak to si pamatuješ špatně - SV650S má nejenomže dvojdílný-rohlíky, ale dokonce oproti konkurenci chycený pod brejlema, tudíž to vypadá nejsportovnějc, ale zase je to nejmíň pohodlný, vlaštovky má právě to er6f, a maximálně se ti mohlo stát, že jsi někde viděl SV spatlaninu, na kterou ty vlaštovky někdo dodatečně dal, poté co zjistil že to je pro něj nepohodlný-už jsem to taky viděl a vypadá to hrozně.
...na každodenní ježdění po "tvojí" trase bych šel jednoznačně do skůtra...
Znovu: udělej papíry, vem prachy, běž projet všechny potencionální modely a uvidíš. Od klávesnice a dat na papíře se rozhodovat nedá.
EDIT: A abych nebyl úplně off-topic, přílišný sportovnosti u GSX650F se neboj, to fakt ne. Je to v podstatě těžkej cesťák, něco jako kapotovanej Bandit. Tvoje nároky fakt asi nejlíp splňuje to SV/ER-6. Ve finále se ale stejně budeš rozhodovat podle stavu, takže moje rada: vyber si pár modelů, jejichž nabídku budeš sledovat, klidně širší nabídku, a potom uvidíš, co je k mání. Jestli jsem to pochopil správně a děláš teprve papíry/dlouho si nejezdil/zkušenost s nějakym simpsonem, budeš z každý z těch moto poprvé stejně vydřenej a nepoznáš rozdíl. Vzpomeňme si každej, jaký to bylo poprvé vzít za něco lepšího, to už se nevrátí a člověk si na výkon rychle zvykne. Rozpoznat nějaký subtilní nuance ale tehdy ani omylem. Takže no pressure, pořiď s někym zkušenym něco v ok stavu a uvidíš, za rok totiž klidně můžeš zjistit, že to není ono a budeš chtít něco jinýho...
Naposledy editováno 30.04.2018 14:59:28
OlafCZ píše: LOL, WTF? :D Neber to osobně, mně se taky nezdá spousta věcí, ale jedna věc je zkušenost, druhá dedukovat "co se mi nezdá", když o tom nic nevim...
Ok, subjektivně, CBR 600 F je MNOHEM snesitelnější, příjemnější na běžný ježdění, než Ninja, CBR RR, apod., moje zkušenost, a objektivně by se to dalo podpořit i nějakou tou rešerší ála jak vysokou jsou říditka, do jaký pozice tě ta moto tlačí, kolik váží, jak se s ní manipuluje na místě/v malý rychosti, apod. Další fakt: CBF 600 S a FZ6 jsou neporovnatelný. CBF je takovej hodnej brumla, kterej ano, taky se umí rozjet, ale na FZ6 fakt nemá. Víš o tom, že FZ6 má lehce přiškrcenej motor z R6, viď? Takže asi tak... Nudná garsonka fakt ne. To ti může přijít možná tehdy, když jsi na ní v životě nejel...
Za mě: CBF 600, Baňdák, GSX 650F jsou nesmrtelný a nudný železa, který moc nejedou a za rok/dva tě budou nudit, pokud je někam předtim nezahodíš.
Sport: dle každodenní použitelnosti: FZ6 - CBR 600F (nebo klidně Thundercat) - R6/Ninja, apod.
Apropos, o jaký Ninje se vlastně bavíme? 600 nebo nějaká malá, co to vlastně dnes dělaj, 300? 350?
Skútr: nechceš: ok, jasný
Bejt tebou, jdu do lehčího dvouválu, ale s kapotama. Což ti nechává SV650S nebo ER-6F, nevim, co se ještě dělalo s kapotama kolem 600 ccm a dnes je v podobnym budgetu.
Tak to pozor, soudím motorky podle toho, jak vypadají na obrázku a podle toho co se o nich píše, takže to osobně neberu...zvlášť když se tady zatím neshodli názorem ani 2 motorkáři
A tady píšou že CBF600F je supersport, dávají ti z pravdu,že je to příjemnější než CBR RR, ale pořád, co já s tim, nekoupim super si supersport na dojíždění do práce...byť bych teda rád, aby stroj který si koupím vypadal sportovně a né cestovalsky.
CBF 600 S a FZ6 mi pohledem přijdou cestovatelský, dělá to ta polokapota, která se mi nelíbí.
Ninju jsem do výběru nikdy nezařadil, jenom jsem v 1. příspěvku napsal, že si mi líbí a vzhledem k účelu se asi musíme bavit o 300 nebo 400ccm, možná 600, ale asi netřeba se dál o nich bavit.
Takže vlastně, když vezmu z modelů , které si napsal je k účelu vhodné a zároveň, které se mi líbí pouze GSX 650F...a ta je nedostupná
Ta tvoje poslední věta se mi líbí, čím dál víc jsem převědčenej, že půjdu do celokapoty SV nebo 6F a přidám k tomu, co uvidim GSX, nebo když uvidím nějáký pěkný čtyřhrnek, proč ne, ale spíš dle konk. kusu na který někde narazím.
Jinak mašinka spolehlivá,na servis poměrně nenáročná,na ježdění co popisuješ bych řek parádní. Ochrana před větrem u naháče teda o ničem,ale ve 130ti pohoda a v kolonách se to potom tolik nepotí oproti kapotám.
Rozdíl 2V vs 4V samozřejmě je o tom tu toho bude napsáno hodně stejně jako o každé té motorce.....
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady a pomoc s výběrem
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady a pomoc s výběrem
Tomas_81 píše: A pokud de o CBR 600F tak toho bych se taky nebál. Svez sem se teda jen na starší rv. 96 (sám bych šel do stříkačky 81kw) a spíš než super sport je to super stroj Osobně bych jí dnes dal přednost před SV přijde mi víc univerzální,na 100% má lepší brzdy,podvozek,jízdní vlastnosti,ochranu před větrem,je hodně dobře ovladatelná a taková uživatelsky přívětivá.....prostě Honda.
Je toto relevantní a směrodatné srovnání?? Není to jen na tebe, ale CBR jsi sem dopsal ty a mě se líbí samozřejmě líbí, podobně jako GSX, ale těch se neprodává moc
Krom těchto modelů jsou tu dále v záloze: GSX750 a Banďák
Konkrétní kousek budu shánět někdy v červenci, když všechno klapne a nepřekvapí mě moc dalších věcí, jako například, že do autoškoly potřebuju SVOJÍ kompletní výbavu na motorku a ideálně už svojí motorku, to jsem čuměl...kdo má věci na moto a moto, když nemá papíry?? Takže první není autoškola ale nákup hadrů a helmy.
Nebo dle webovek autoškoly: INDIVIDUÁLNÍ PŘIZPŮSOBENÍ TEORETICKÝCH I PRAKTICKÝCH VÝUKOVÝCH HODIN DLE MOŽNOSTÍ ZÁKAZNÍKŮ - překlad: můžeš chodit na teorii kdy chceš, ale musíš chtít ve středu od 16h Přístup pana Forda
Každopádně do toho července bych rád měl jasno, které modely hlídat, pak si vyberu dle pocitů z jízdy, potěchy oka a stavu motocyklu.
Zatím to vypadá, že se zaměřím na: GSX750, SV650S, ER-6F, GSX650F, CBR600F, Bandit (je tam kombinace 2V/4V, kapoty/naked, sportovnější/cestovnější)
A i když názory bajkerů se liší, tak si vážím každého příspěvku, bohužel dost modelů jsem musel vyřadit pro nedostupnost a pro cenu.
Jo, a jakožto majitel GSX750 ji samozřejmě jako první motorku vůbec nedoporučím (byť ji tak, z důvodů zde několikrát popsaných, sám provozuju), kup si na rok-dva nějakého půllitra na rozježdění, a pak si pořiď to, co se ti líbí. Tohle jsem udělat měl a neudělal, ne, že bych toho vyloženě litoval, ale prvních pár jízd toho budeš mít na motorce fakt plný brejle, a velká hmotnost, nic moc dávkovatelné brzdy a široká zadní guma jsou v tu chvíli spíš na škodu, a určitě si jízdu nebudeš tolik užívat. Naber návyky na něčem lehkém a obratném, říkám ti to z pozice člověka, co byl před pár lety ve stejné situaci, jako ty teď. Třeba CBF500 vypadá dost "dospěle", a bude do začátku víc user friendly...
Naposledy editováno 02.05.2018 15:19:49
vzhledem k tomu, že se mi tu hodně lidiček snažilo poradit a věnovali jste tomu svůj čas, tak cítím povinnost vás informovat, že jsem úspěšně složil podmínky pro udělení řidičského oprávní pro skupinu A a nyní čekám na vydání nového řidičáku (3 týdny ).
Co se týká modelů, tak se mi to asi rozleželo v hlavě a zkrouhnul jsem výběr na: GSX650F, bandity 600S/650S, SV650F, GSX600F, CBR600F. Takže nyní intenzivně hledám resp. do 10.8 jsem na dovče a pak budu hledat Díky vám.
na rychly propletani kolonama je bud skutr (variator a nizke teziste), nebo motard s hrubsima pneu - (muzes jet i "mimo"a kde to nejde, jsi slyset a auta uhybaji). BTW se da skrz projet na cemkoli.
skutra nechces, orat chodniky taky ne.
chces spis nahace, levneho..
dve podminky splni Honda NC, ale asi by to za chvili nudilo (je to subjektivni) a bude asi mimo rozpocet (nevim, nesleduju).
bud prihod- pak muze byt v merku i Aprilia Mana (dobry kolonovy nacini), nebo ber levnejsi motard- treba Honda FMX (tam zas nejsi hned na 150kmh, ale je to dle, Tvych slov, ta jesterka).
jinak jak pisu, promotat se da na vsem, zalezi na
srdci = valit to kolonou jak kreten, ale max predvidat
ocich = odhadnuti siri pruhu, co auta nechaji mezi sebou
rukou = manevrovatelnost - hodne udela sirka riditek. druha vec je pravy zapesti
na ostatnich ucastnikach = jestli o Tobe vedi, jestli tam nahodou nesedi nejakej prispevatel na Novinky.cz
BTW ja se v kolonach probiju stredem bez krizovyho brzdeni i ve dvou (TUKTUK), ale nemusim to jako Ty absolvovat co den..
vseobecne plati
prispevek lopata75
tak pro případné další řešitele stejné problematiky (ikdyž pochybuju že se najde stejnej vocas jako já ) a případné zvědavé příspěvkáře fóra
....věřte nebo ne, nakonec jsem vybral GSX-R 600. Ptáte se, co mě k tomu vedlo? (čistě subjektivní názor)
Mno svezl jsem se na
Kawě EF-6f a...to vůbec nejede a je to malý,
Banditu 650S...nemá kapotáž a přišlo mi, že na mě moc fouká, takový rovný posed, ale asi bych byl spokojený a přemýšlel jsem na ním.
Pak jsem vyřadil SV, protože je to dvouvál a nikde v okolí se neprodávala kapotovaná,
GSX600F se mi moc nelíbí
CBR600F, ta je pěkná ale zase se nikde v okolí se neprodávala taková, abych jí chtěl nebo se na ní jel podívat
GSX650F - asi moje vysněná, ale začala se dělat v roce 2008, takže na mě moc drahá...bohužel.
Až mi zavolala snad jendiná moje známá, která jezdí, že má kamaráda jehož kolega v práci prodává GSX-R, rok 2003 s nájezdem 27.000 ,trochu poškrábaná pravá kapotáž a koncovka výfuku, ale jinak v naprosto v pořádku (kamarád i kolega dělají v servisu a starali se tam o ní). Takže jsem všem třem volal a ověřoval důvěryhodnost...mno a projel jsem se, motorka jela, krásně ovladatelná (což jsem nečekal), posed jak na silničním kole...prostě pohoda, tak od včera jí mám doma
Pan majitel se s ní těžce loučil, musel jsem mu slíbit, že na ní budu jezdit a že mu pošlu nějákou tu fotku jak se má
Kamarád mojí známé mi ji bude dál servisovat (než se to prej naučíš sám )
Takže ve výsledku mám motorku, nové známé a zatím jsem spokojený, přesto, že jsem o tomto modelu vůbec neuvažoval.
Jinak ještě další okolnost, která mě asi vedla k tomu pořídit tuhle sportovní motorku, byla, že po 6ti letech měním práci a z Kladna už nebudu dojíždět na Skalku, ale jen po dálnici na Stodůlky.
Díky všem za rady a za podporu!
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady a pomoc s výběrem
Přesně jak píšeš, plně souhlasím. Ono, já jsem trochu prodloužil vlákno, jak jsem změnil zadání, protože na začátku jsem ještě dojížděl z Kladna na Skalku, což je opravdu těžká kolona, zatímco nyní je to jen na Stodůlky, takže 20km dálnice
Jinak k těm pneu, moto jsem koupil letos (už s ploškama na zadku na 2 prsty), takže teď budu dávat nové a počítám, že tam hrany taky časem mít budu...nejen z převahy dojíždění do práce po dálnici, ale taky z toho že to úplně neklopim, tak počítám, že tam zadek budu mít tak 3 sezony a pak ho ještě prodám třeba za 500,- někomu na dojetí.