Téma: Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
22.4.2018 v 20:58
čus bus
Chtěl bych se zeptat jestli má kratší převod nějaký větší vliv na komponenty "dál" od motoru, jde o kawasaki ZX9R a přesně jde o změnu z 16/41 na 14/43 s převodama už sem zkoušel na ruznejch motorkách dost a momentálně mam na 9tce 15/43 ale příjde mi že kyvka a ložiska v ní a ložiska na zadním kole dostavají o dost víc zabrat, muže to mít někdy nějakej "fatální" vliv na něco z toho? nebo poprípadě na rám ? (po pravdě mi ale příjde že zrovna tyhle motorky máj rám dost silnej :D ) chtěl bych to právě ještě sundat o jeden zub na předku a nějak moc nad tím přemýšlím jde mi jen o to jestli velikost ložisek prostě nemá nějaký limit, ale jestli jde jen o rychlejší unavu je mi to jedno klidně si to zase příští rok rozhodím :D Já jen že ten rozdíl je už teď fakt brutální sice to 300 asi nepojede, ale na 2 už to jde i bez spojky (snad každej chápe)
Předchozí
1 2 3
Následující

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

22.4.2018 v 21:13 | Nahoru | #1
Jestli je ten rozdil fakt brutalni, tak i to poskozeni musi byt fakt brutalni...

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

22.4.2018 v 21:15 | Nahoru | #2
14 ku 43 bude víc namáhat řetěz než 15 ku 43...

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

22.4.2018 v 21:47 | Nahoru | #3
kup si dvouvál

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

22.4.2018 v 22:20 | Nahoru | #4
Za prvý na týhle změně není nic brutálního a za druhý, jak vidno z poslední věty, zjevně jsi nešel přes gearing commander nebo nějakej podobnej program, což se ti může stát osudným. Posuzujou se totiž i jiný věci než poměr zubů ...

Edit: navíc nevím, co ten převod krade

Naposledy editováno 22.04.2018 22:21:34

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

22.4.2018 v 22:25 | Nahoru | #5
14 už je příliš málo, bude se ti rychle opotřebovávat řetěz a kluzák na kyvce nejspíš taky.
Předek nech, zvětšuj rozetu. Btw to máš na stunt/gymkhanu, nebo z toho děláš krosku?

Já teď přešel u zx10r z 16-42 na origo 17-39 a jsem superhappy, nemusim tolik řadit a jede to stejně.

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

22.4.2018 v 23:36 | Nahoru | #6
Někdo to dá do pomala a pak jezdí furt na pětku/šestku. Jiný má standard, ale protože je rapl, tak furt za dva, plyn a na brzdy. No schválně, u koho dostanou víc zabrat ložiska, řetěz a vidlice? A o tom to je. A taky jak píše Fizzer a Dewwil - menší kolečko, větší síly v řetězu.

Naposledy editováno 22.04.2018 23:38:34

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 02:02 | Nahoru | #7
loziska se navrhujou na unosnost (stat/dyn zatizeni - pocet cyklu..) a jsou urcite dooostatecne predimenzovany, ram si troufam tvrdit ze nejspis taky "jen tak" nezkroutis
sila v retezu bude vyssi presne jak Ti pise dewwil, ale tak retez je v podstate spotrebak, no, holt se vytaha driv,..

ALE, nejzasadnejsi mi prijde to co nakousl Fizzer !! nezapominej ze ten retez se za provozu dost "mele" a potrebuje mit kolem sebe taky trochu mista, takze s fakt extremne malym(nebo naopak extreme velkym..) hnacim koleckem se ti muze mlatit kolem kyvky(nebo naopak motoru/krytu/ramu..), cimz nejen ze driv zlikviduje ten kluzak na kyvce, ale mohl by pri tom otloukani (tj ne statikym natazenim od momentu nybrz nejakym razem) v nejhorsim pripade treba i prasknout

..jinak u takhle velky/silny moto mi prijde tak extremni zakracovani prevodu skoro az absurdni, pokud z toho nedelas dragster

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 07:17 | Nahoru | #8
Když sem motorku koupil bylo tam 14/41 a je pravda že na kyvce byl kluzak už dost jetej a nerad bych načal ještě kyvku takže zůstanu u aktuální 15/43 jinak to dělám proto, že mě prostě přijdou ty rychlosti u 9 ky hrozně dlouhý a v zatáčkách je to furt jen dvojka trojka a s tímhle už se dá využít větší počet rychlostí

A ano zase až tak brutální to není, ale rozdíl toho co tam zrovna je a origo převodu je už hodně znát

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 09:10 | Nahoru | #9
Vzhledem k tomu, že zvětšil zadní velkou rozetu z 41 na 43 zubů, tak by zatížení řetězu nemuselo vzrůst. Konečná síla tahu řetězu by na větší páce této rozety mohla být dokonce menší. Kolo už větší kroutící moment asi nepřenese na silnici, tak ani menší přední kolečko nevyvolá vyšší tah řetězu.

Naposledy editováno 23.04.2018 09:15:10

3 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 09:55 | Nahoru | #10
budu přecházet ze 17/42 na 14/54. na to asi nebude adekvátní výraz, co?

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 09:58 | Nahoru | #11

kerut píše: ALE, nejzasadnejsi mi prijde to co nakousl Fizzer !! nezapominej ze ten retez se za provozu dost "mele" a potrebuje mit kolem sebe taky trochu mista, takze s fakt extremne malym(nebo naopak extreme velkym..) hnacim koleckem se ti muze mlatit kolem kyvky(nebo naopak motoru/krytu/ramu..), cimz nejen ze driv zlikviduje ten kluzak na kyvce, ale mohl by pri tom otloukani (tj ne statikym natazenim od momentu nybrz nejakym razem) v nejhorsim pripade treba i prasknout



To je pravda, ale nejzásadnější výsledek to není. Tím je změna úhlu kyvky a větší tendence na tzv. squat.

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 10:01 | Nahoru | #12

maspe píše: budu přecházet ze 17/42 na 14/54. na to asi nebude adekvátní výraz, co?



Tohle je téma na zamyšlení. Výkonem to přehrneš, ale jestli by nestálo za to zkusit upravit geometrii natolik, aby úhel kyvky byl minimálně původní nebo blízko 12,7°.

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 10:11 | Nahoru | #13

maspe píše: budu přecházet ze 17/42 na 14/54. na to asi nebude adekvátní výraz, co?


Názvunehodná prasečina? To jsem přehnal. Asi máš důvod.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 11:00 | Nahoru | #14
Proč by se měl změnit úhel kyvky? nějak si to moc nedokážu představit jedině mě napadá, když by někdo narval kolo úplně dopředu co to jde, byla by to trochu menší Paka na tlumič a tím pádem by byla kyvka více nakloněna k zemi

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 11:05 | Nahoru | #15

maspe píše: budu přecházet ze 17/42 na 14/54. na to asi nebude adekvátní výraz, co?


No tohle bude už právě Brutální si myslím když to moje ještě není

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 11:30 | Nahoru | #16
RAMIR> Ne úplně přímo samotná kyvka, ale změní se úhel důležitý právě pro squat. Což je úhel mezi úhlem kyvky právě úhlu velikosti převodu, který ovlivňuje, kam bude výsledná síla na zadním kole směřovat, dolů, dozadu nebo na ideální místo mezi.

Tento úhel (zatím jsem nenarazil na jeho přesné pojmenování, proto jsem ho uvedl jako úhel kyvky- pravda, ne úplně správně) dále ovlivňují pneumatiky, posun zadního kola, jak píšeš ty, zatížení, celkově geometrie - mnoho faktorů, tedy.

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 11:59 | Nahoru | #17
Už to asi chápu našel sem si nějaké obrázky kde to je celkem hezky ukázáno vlastně v jednom případě to čep kyvky tlačí dolů a v tom druhém nahoru a když na to tak koukám tak mi začíná docházet že když by to bylo opravdu přehnaný mohlo by to mít dcl velký vliv na přenos sil od kola na druhou stranu když díky tomu převodu (předek - 1 zadek +2) budu mít zadní kolo na +- stejném místě tak by to velký rozdíl snad neudělalo

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:00 | Nahoru | #18
I
...

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:02 | Nahoru | #19
Tak už mi došlo že i když bude kolo na stejném místě bude to mít vliv jak se tomu ale vyhnout při změně převodu?

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:07 | Nahoru | #20

Takto malý rozdíl pro běžné ježdění na silnici mít velký vliv nebude, pokud k tomu nepřidáš další nastavení, třeba pustit předek níže, změnit gumy, špatné nebo špatně nastavené pružiny, zatížení.

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:11 | Nahoru | #21

RAMIR píše: Tak už mi došlo že i když bude kolo na stejném místě bude to mít vliv jak se tomu ale vyhnout při změně převodu?



Posunout kolo vpřed, změnit pozici kyvky (to má málo motorek), podložit tlumič (pokud to jde).

Nepočítám, že s tou motorkou závodíš, tak bych to neřešil, pokud nepoznáš rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:14 | Nahoru | #22
Já loni udělal tu chybu, že jsem chtěl zmenšit rozvor pro menší rotace, udělal to jen ve vidlích a slabé DRZ tak ztratilo hodně ze svého nevýkonu. Ihned po návratu vidlice na původní pozici jsem poznal rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:31 | Nahoru | #23
Na motorce nezávodim a na tohle asi prdim, ale dost zajímavá informace nikdy sem nad tímhle nepřemýšlel

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:35 | Nahoru | #24

Krejza píše: Já loni udělal tu chybu, že jsem chtěl zmenšit rozvor pro menší rotace, udělal to jen ve vidlích a slabé DRZ tak ztratilo hodně ze svého nevýkonu. Ihned po návratu vidlice na původní pozici jsem poznal rozdíl.


S tímhle sem si taky hodně hrál, zkoušel sem předek I zadek dokonce I oboje najednou v různých poměrech no nakonec to mám stejně na původních místech

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:43 | Nahoru | #25
RAMIR> Já taky nevěděl, co to dělá a nedělá, až jsem narazil na video od Maxe McAllistera.

Na běžné ježdění po silnici ja asi nejlepší origo stav, jen nastavit sag/vyměnit pružiny podle váhy, pokud jsi váhově hodně mimo standard.
Závodit a hledat každou destinu vteřiny, to už je jiná.
Máš motorku s dostatkem výkonu, abys ho stejně pořád na max. využíval, takže tato změna převodu nic moc znamenat nebude. Ne tolik, aby Tě nějak zásadně, pokud vůbec, ovlivnila. To už pravidelný servis podvozku bude mít větší vliv.

Já nakonec vidle dal na původní pozici, zkrátil řetěz a tím rozvor a získal tak potřebný úhel a už to trochu jede. Teda jede, neztrácí. Jinak převod mám oproti origo -2/+2.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:50 | Nahoru | #26
Já chtěl právě taky malinko zkrátit rozvor, ale motorka už se mi zdála docela nestabilní při akceleraci tak sem to nakonec vrátil vše z5 jinak podvozek mám seřízený a i jsem ho repasoval takže tam snad problém nebude
Díky za rady

(reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 12:54 | Nahoru | #27
RAMIR> Nastavení vždy bude kompromis a myslím, že obecně to výrobci umí a nastaví motorky tak, aby byly v klidu ovladatelné pro svůj účel. Osobní preference už do toho zarhnout nejdou, ale každý si spíše zvykne než aby se naučil, co a jak nastavit, a věděl, co chce. To je pouze pro několik málo vyvolených.

Nz, rád se v tomto zdokonaluji a potřebuji to pro své další výsledky.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 19:02 | Nahoru | #28
tak sem dostal ještě jeden parádní nápad :D dala by se vypočítat změna kroutícího momentu na kole ? Předpokládám, že by se musel počítat i ten puvodní, protože to co je v TP bude udaj z klikové hřídele

1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

23.4.2018 v 23:10 | Nahoru | #29
Proč ne, jen si zjisti převodový poměry v převodovce. Ale počítej že to bude zhruba 20% nárůst pro 14/43, pokud teda budeš schopen přenést max točivý moment na jedničku na vozovku.

Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty

24.4.2018 v 02:28 | Nahoru | #30
po přečtení jeho ostatních témat pochopíte celý problém, který netkví v motocyklu ani problematice s tím spojené.....
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde se dá sehnat supersport bez papírů? Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... SuDi 15 Včera v 21:27 jackjons
ZX-9r [1, 2] Kawasaki ZX-9R Ninja stano83 50 Včera v 17:18 gagtoy
kufry na zx9 / zx6 Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja enusim2 0 9.8.2018 v 09:13 enusim2
Nejde zařadit Kawasaki ZX-9R Ninja Deziik 17 5.8.2018 v 18:50 stano83
Demontáž sekundárního kolečka..Ani ... [1, 2, 3] Kawasaki ZX-9R Ninja Mirross1981 87 25.7.2018 v 12:41 Spajwer


TOPlist