Chtěl bych se zeptat jestli má kratší převod nějaký větší vliv na komponenty "dál" od motoru, jde o kawasaki ZX9R a přesně jde o změnu z 16/41 na 14/43 s převodama už sem zkoušel na ruznejch motorkách dost a momentálně mam na 9tce 15/43 ale příjde mi že kyvka a ložiska v ní a ložiska na zadním kole dostavají o dost víc zabrat, muže to mít někdy nějakej "fatální" vliv na něco z toho? nebo poprípadě na rám ? (po pravdě mi ale příjde že zrovna tyhle motorky máj rám dost silnej :D ) chtěl bych to právě ještě sundat o jeden zub na předku a nějak moc nad tím přemýšlím jde mi jen o to jestli velikost ložisek prostě nemá nějaký limit, ale jestli jde jen o rychlejší unavu je mi to jedno klidně si to zase příští rok rozhodím :D Já jen že ten rozdíl je už teď fakt brutální sice to 300 asi nepojede, ale na 2 už to jde i bez spojky (snad každej chápe)
Edit: navíc nevím, co ten převod krade
Naposledy editováno 22.04.2018 22:21:34
Předek nech, zvětšuj rozetu. Btw to máš na stunt/gymkhanu, nebo z toho děláš krosku?
Já teď přešel u zx10r z 16-42 na origo 17-39 a jsem superhappy, nemusim tolik řadit a jede to stejně.
Naposledy editováno 22.04.2018 23:38:34
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
sila v retezu bude vyssi presne jak Ti pise dewwil, ale tak retez je v podstate spotrebak, no, holt se vytaha driv,..
ALE, nejzasadnejsi mi prijde to co nakousl Fizzer !! nezapominej ze ten retez se za provozu dost "mele" a potrebuje mit kolem sebe taky trochu mista, takze s fakt extremne malym(nebo naopak extreme velkym..) hnacim koleckem se ti muze mlatit kolem kyvky(nebo naopak motoru/krytu/ramu..), cimz nejen ze driv zlikviduje ten kluzak na kyvce, ale mohl by pri tom otloukani (tj ne statikym natazenim od momentu nybrz nejakym razem) v nejhorsim pripade treba i prasknout
..jinak u takhle velky/silny moto mi prijde tak extremni zakracovani prevodu skoro az absurdni, pokud z toho nedelas dragster
A ano zase až tak brutální to není, ale rozdíl toho co tam zrovna je a origo převodu je už hodně znát
Naposledy editováno 23.04.2018 09:15:10
3 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
kerut píše: ALE, nejzasadnejsi mi prijde to co nakousl Fizzer !! nezapominej ze ten retez se za provozu dost "mele" a potrebuje mit kolem sebe taky trochu mista, takze s fakt extremne malym(nebo naopak extreme velkym..) hnacim koleckem se ti muze mlatit kolem kyvky(nebo naopak motoru/krytu/ramu..), cimz nejen ze driv zlikviduje ten kluzak na kyvce, ale mohl by pri tom otloukani (tj ne statikym natazenim od momentu nybrz nejakym razem) v nejhorsim pripade treba i prasknout
To je pravda, ale nejzásadnější výsledek to není. Tím je změna úhlu kyvky a větší tendence na tzv. squat.
maspe píše: budu přecházet ze 17/42 na 14/54. na to asi nebude adekvátní výraz, co?
Tohle je téma na zamyšlení. Výkonem to přehrneš, ale jestli by nestálo za to zkusit upravit geometrii natolik, aby úhel kyvky byl minimálně původní nebo blízko 12,7°.
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
Tento úhel (zatím jsem nenarazil na jeho přesné pojmenování, proto jsem ho uvedl jako úhel kyvky- pravda, ne úplně správně) dále ovlivňují pneumatiky, posun zadního kola, jak píšeš ty, zatížení, celkově geometrie - mnoho faktorů, tedy.
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
RAMIR píše: Tak už mi došlo že i když bude kolo na stejném místě bude to mít vliv jak se tomu ale vyhnout při změně převodu?
Posunout kolo vpřed, změnit pozici kyvky (to má málo motorek), podložit tlumič (pokud to jde).
Nepočítám, že s tou motorkou závodíš, tak bych to neřešil, pokud nepoznáš rozdíl.
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
Krejza píše: Já loni udělal tu chybu, že jsem chtěl zmenšit rozvor pro menší rotace, udělal to jen ve vidlích a slabé DRZ tak ztratilo hodně ze svého nevýkonu. Ihned po návratu vidlice na původní pozici jsem poznal rozdíl.
S tímhle sem si taky hodně hrál, zkoušel sem předek I zadek dokonce I oboje najednou v různých poměrech no nakonec to mám stejně na původních místech
Na běžné ježdění po silnici ja asi nejlepší origo stav, jen nastavit sag/vyměnit pružiny podle váhy, pokud jsi váhově hodně mimo standard.
Závodit a hledat každou destinu vteřiny, to už je jiná.
Máš motorku s dostatkem výkonu, abys ho stejně pořád na max. využíval, takže tato změna převodu nic moc znamenat nebude. Ne tolik, aby Tě nějak zásadně, pokud vůbec, ovlivnila. To už pravidelný servis podvozku bude mít větší vliv.
Já nakonec vidle dal na původní pozici, zkrátil řetěz a tím rozvor a získal tak potřebný úhel a už to trochu jede. Teda jede, neztrácí. Jinak převod mám oproti origo -2/+2.
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
Díky za rady
Nz, rád se v tomto zdokonaluji a potřebuji to pro své další výsledky.
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |