1 reakcí na tento příspěvek 11 let starý akumulátor
Na Versysu je taky původní z roku 2009 a furt jede, tu ale v zimě nabíjím, a je to taky Yuasa.
Jinak Varty jsou údajně poslední dobou nic moc, sice ji mám v autě taky od 2009 ale je vyrobená jako originálka pro koncern...
S výměnou bych asi nespěchám, motorka by měla přece s mrtvou baterkou jet dál pokud dobjí, nebo se pletu? Akorát bych si vzal startovací kabely...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 11 let starý akumulátor
jirka-mz píše: Na předchozí er5 jsem měl baterku z roku 2000 a prodaval jsem ji 2014 a byla tam furt no a v zimě jsem na ni nemákl, stará dobrá Yuasa
Na Versysu je taky původní z roku 2009 a furt jede, tu ale v zimě nabíjím, a je to taky Yuasa.
Jinak Varty jsou údajně poslední dobou nic moc, sice ji mám v autě taky od 2009 ale je vyrobená jako originálka pro koncern...
S výměnou bych asi nespěchám, motorka by měla přece s mrtvou baterkou jet dál pokud dobjí, nebo se pletu? Akorát bych si vzal startovací kabely...
Jízda s mrtvou baterkou může bejt vošajslich. Když je zkratovanej článek, tak na zbylý články jde moc velký napětí, takže se přebíjí, hřejou a vyvařuje se elektrolyt - což je špatně, baterka se může nafouknout a ev. i prasknout. Pokud dojde k rozpojení článku, tak pro změnu baterka nestabilizuje napětí regulátoru a ten může shořet + odpálit něco v el., třeba ŘJ. Pokud je baterka jen slabá, že nenatočí, tak je to většinou v poho, po roztlačení či startu přes kabely jedeš dál - ale když jí dál dlouhodobě trápíš v mašině, tak se může právě sesypat článek a je problém. AGM či gelová technologie by měla být proti sesypání a zkratu článku odolná - ale jestli je to jistota to nevím.
1 reakcí na tento příspěvek 11 let starý akumulátor
Máš problém se startama? Nemáš... Tak baterku maximálně dobij, a nevrtej se v tom, co funguje.
Nebo babu taky výměníš jen proto, že už jí máš dlouho?
zdenek86 píše: No a tady platí krásné přísloví: Hledáš problémy tam, kde nejsou!
Máš problém se startama? Nemáš... Tak baterku maximálně dobij, a nevrtej se v tom, co funguje.
Nebo babu taky výměníš jen proto, že už jí máš dlouho?
Jenže u baby je to naopak - čim starší, tím snáz nastartuje...
1 reakcí na tento příspěvek 11 let starý akumulátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 11 let starý akumulátor
ride556 píše: Díky za rady. Když pojedu ze starou tak nejspíš klekne protože je stará , a když koupím novou tak nejspíš také , protože nebude tak kvalitní a mají výrobní vady. Kdysi mi také nová baterka po měsíci odešla (banner).
tak nejezdi nikam....to bude nejbezpečnější varianta...
fockewulf píše: tak nejezdi nikam....to bude nejbezpečnější varianta...
Já bych koupil rovnou dvě nový, jednu Yuasu a druhou třeba Motobatt. Všechny po odjezdu den po dni střídej a denně jezdi. Potom je vem všechny do Rumunska a přibal ještě chytrou nabíječku, protože když ti klekne regulátor, tak je budeš muset stejně dobíjet
charlie.vtx1800 píše: Jízda s mrtvou baterkou může bejt vošajslich. Když je zkratovanej článek, ...
To je jasný, ale myslel jsem to spíš tak s novou si moc nepomůže díky dnešní "kvalitě" může odejít taky, takže pokud stará není vyloženě KO, nechal bych ji, a případně koupil jinou až odejde. Bejt kvalitní jak dřív tak bych by ta výměna možná stála za to, ale dnes koupíš novou a po měsíci se může sesypat. Jinak dnes snad už jsou většinou převážně AGM, nebo ne? Teda mimo starý jawy, ....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | johan6 | 0 | 20.12.2023 v 09:21 johan6 |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |
Zavzdušnění zadní brzdy XT660 Yamaha XT 660 R | JAR111 | 7 | 14.2.2022 v 18:33 ALFA70 |