globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci

2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

21.4.2018 v 08:28 | Nahoru | #1
Zatáčet můžeš jen v náklonu - takže když chceš projet pravidelný oblouk konstantní rychlostí, tak musíš motorku v okamžiku zahájení zatáčení při správný rychlosti (mít tedy už dobržděno na vhodnou rychlost) rychle položit do potřebnýho náklonu pohybem řidítek kontra - tedy protisměrem zatáčky - tím ti vyjede spodek motorky ve směru ven ze zatáčky a celá mašina se vlastně nakloní do zatáčky (jakoby podsekneš mašinu) a následně hned zatočíš do zatáčky a držíš oblouk a rychlost - takže vlastně trochu i přidáš, jak se zmenšil obvod kola při náklonu). Postupně motorku pokládat do zatáčky je špatně - musíš zbytečně zpomalovat a hrozí, že zatáčku nestihneš včas dost "utáhnout" a vyletíš/vyjedeš ven (nebo do protisměru), k tomu se ještě musíš věnovat úpravě rychlosti - tedy zpomalovat se vzrůstajícím náklonem a utahováním oblouku - což je pro začátečníka dost činností najednou - nějaký brždění v zatáčce a p. bych řešil až po zvládnutí vykroužení plynulýho oblouku konstantní rychlostí..
Takže pro začátek takový trochu kostrbatý: Zabrzdit na rychlost průjezdu - těsně před začátkem zatáčky to "rychle" kontra položit do potřebnýho náklonu a zároveň přesunout těžiště těla dovnitř zatáčky - na začátku zatáčky hned zatočit a držet to natočení a zároveň držet rychlost trochou plynu a na konci se plynem a přesunem těžiště těla zas narovnat. Spíš bys měl naopak při učení najet do zatáčky trošku pomaleji než je třeba, nastavit si náklon a směr a postupně zrychlovat v zatáčce - protože teď děláš pravej opak - postupně brzdíš (motorem), nebo nechtěně zpomaluješ a až pak klopíš a nastavuješ/upravuješ směr celou dobu průjezdu zatáčkou. Když si najdeš dlouhou (třeba 180 stupňů) rychlou zatáčku, tak ji musíš projet jak když sedíš prdelí na řetízkovým kolotoči... - jen se vezeš a nic nemusíš upravovat, jen ladíš plyn.

(reakce na) Rychlost náklonu

21.4.2018 v 09:58 | Nahoru | #2
charlie.vtx1800> to je právě to do zatáčky najedu ve 140, protože tu nemáme moc ostré a už vím jak do nich ale než doklopím moto, tak tam je 100 ani nemrknu a už mě to psk nenutí do naklonu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 06:29 | Nahoru | #3

charlie.vtx1800 píše: Zatáčet můžeš jen v náklonu



Nepravda.
Zatáčet můžeš taky rejdem. Samozřejmě do určité rychlosti, ale je mnoho zatáček a situací, kdy je tohle mnohem vhodnější technika než náklon. Obě techniky taky můžeš kombinovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy
Vodítko řetézu mimo osu řetézu [1, 2, 3] Suzuki SV 650S motodiag 86 8.2.2024 v 12:33 MartasUS


TOPlist