globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci
Předchozí
1... 7 8 9 10
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 22:55 | Nahoru | #271

kerut píše: assassin> jasne, ja jen moc nechapu to lamani kola "pod sebe", jako na design ? Stev psal predpokladam o nejakym singletracku (psal utazeny zatacky) tam to jeste chapu, ale jinak obecne je prece logicky vyhodnejsi mit kolo vic rovne k asfaltu a sebe vic vedle nej nez naopak.. tu nohu z hora kolem/pres ram strcim nejak vzdycky ale nedovedu si moc predstavit jak naopak strkas tu dolni nohu nekam pod kolo, to je anatomicky defakto nemozny, nemluve o tom ze tak jako tak musis pri takove technice davno skrtat pedalem o zem..



ad kolo, ano tyka se to jizdy v terenu, po silnici jsem toho moc nenajezdil. ale kdyz nad tim tak premyslim, tak jsem si ani u silnicaru nevsiml, ze by vysedali pod kolo.. jako na motorce... ani jedno moje kolo nema horni ramovou trubku tak aby noze vadila. pedaly jsou samo natocene tak, ze ten smerem do zatacky mas nahore a ten ven ze zatacky dole a v nem je vaha - nize teziste. koukni treba na bikros, nebo 4X... silnicari jezdit neumej :D
joa kdyz to tak ctu - nevim, jestli si to spatne nepochopil, nohu nestrkas pod kolo, ale skladas kolo pod sebe.
tohle je prehnany :


a treba na tom supermotardu se tak jezdi i po asfaltu...

Naposledy editováno 08.05.2018 22:56:22

(reakce na) Rychlost náklonu

8.5.2018 v 23:49 | Nahoru | #272
assassin> tak jasne, ale tohle je uz vingl jak krava, to uz je trat stavena proto "aby na ni byli zatacky" cilene.. takovejch mit na placce na rovine deset za sebou tak je uz skoro rychlejsi to probehnout nez projet protoze nemas kde "delat motor" a ani nerikam ze se houpu pod kolem jak na motorce, psal jsem ze jdu do zatacky ja (ramena, telo, panev) a za sebou si tam (mirne)pokladam kolo, ono staci bohate presadti ramena nad tema riditkama i jen o 10cm a jak to hezky toci, o 15cm kdyz uz je to fakt prudky ale to uz pak taky radsi neslapu.. fotku zatacky tu nikde nemam najit ale proste lehce sklopeny kolo (5-10°) a clovek trosku vyosenej + mirne predklonenej do zatacky..

ten motard/MX ma ale motor kterej bezi furt i kdyz na motorce udelas treba stojku, to je jina, pak si to muzes skladat jak a kam se ti zlibi.. .. a jj, souhlas, silnicari jsou uplne divny, myslim ze jsi na "ziletce" urcite nekdy sedel a vis jak se to chova, vratky na vsechyn strany, navic cim rychlejs s tim jedes tim stejne to zadnou velkou stabilitu nenabira protoze kola jsou lehky jak z papiru, v osmdesati uz se to klepe jak skodovka na dalnici.. ..to moje je takovej hybrid, minivecka brzdej, 30ky jsou stabilnejsi, pevny je to jak bike a po silnici/asfaltu s tim zas az tak moc nenejezdim,.. ale zas ze bych jezdil zatackama/singletrackem jen proto abych furt zatacel sem a tam, to to radsi vezmu na brzdach, vedle lesem, kolmo, nejkratsi cestou

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

9.5.2018 v 00:02 | Nahoru | #273
kerut: beru zatacky z kopce, protoze na rovine nebo do kopce jedes pomalu - slapat nemuzes, o zem drbnes pedalem i v pomerne malym naklonu...
ja jezdil na kole jak na moto a pak mi kamarad co jezdi docela slusne na kole poradil to skladani kola pod sebe a je to o dost lepsi...
silnicek jsem par zkousel, nejvyssi modely cannondale a pinarelo... spis jen tak ze zvedavosti, proc ta vec stoji ctvrt mice... a nevim, nezaujalo me to... navic jsem musel opatrne, byl jsem obvykle pres vahovy limit kol (full karbon vcetne naboje, dratu atd)

ale bracha jezdi dost a silnicku si poridil, aby byl pomalejsi, protoze na silnicare porad cekal :D predtim jezdil na lehokole...

prujezd singltreku kolmo lesem vedle muzem zkusit - taham uz par lidi tady z fora u nas na radar trail, ten by mohl proverit

(reakce na) Rychlost náklonu

9.5.2018 v 00:28 | Nahoru | #274
assassin> jo co na tom stoji ctvrt mega by me obcas taky zajimalo, u tech tvych odpruzenych kol ty ceny jeste jaks taks chapu, ale par lozisek s pevnym ramem..
ty vahovy limity uz jsem Ti rikal, oni se tim chranej ale jsou to vesmes kecy,.. koukni jak Martin Aston, nebo Brumoti skacou s karbonovejma kolama pres vselijaky skruze, palety, lavicky a kanaly..
-jj, to bychom nekdy mohli, po 2.6 bych mel mit i cas a snad do ty doby dodelam osky (ale jako muzu tam nouzove dat i ty puvodni stary.. on to zasadni rozdil nebude..) na trailu me rozprasite urcite, ja se dolu vic bojim nez ne.. ale jen tak pro zabavu, proc ne

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

9.5.2018 v 00:40 | Nahoru | #275
kerut: mala serie, rucni prace, super materialy a vyvoj (ne zrovna levnejch vyvojaru) rozpocitanej do par kusu .... prestiz znacky samozrejme hraje svoji roli, ale nikdo jinej to same levneji neudela. sezen cloveka co umi modelovat ve 3d + vypoctare, pak nech vyfrezovat negativni formu... pak to vylaminuj a zjisti, ze je to na hovno a zacni znova.... kdo neco takoveho umi, dela za tisice, nebo desetitisice eur pro automotive/aeromotive a musis ho preplatit.... magoru co neco umi a misto kariery behaj a semtam neco polepi pro zname aby meli na rohliky je par... no ja znam jednoho....

videa lidi co umi nejsou dukaz niceho... za prve, umi. za druhe, na to video mohlo padnout 5 ramu, za treti, vazi tretinu toho co ja

radar trail jsem zatim sjel celej jen jednou, posledni dobou dve, tri sekce nesu :D

(reakce na) Rychlost náklonu

9.5.2018 v 00:50 | Nahoru | #276
assassin> tak jasne, ale i tak je to dost prestreleny, treba takovy minibiky od blaty taky nejsou az tak low-end a ctvrt mega nestojej
Pokud jsi od lonska zahadne nepribral +50%, tak kecas.. a ta kola i tu stovku uvezou, ramy ani nemluve
....ou, tak to zni vylozene motivacne no uvidim,.. kdyztak si to alespon vybehnu v opacnym smeru, to bych dat mohl

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

9.5.2018 v 00:56 | Nahoru | #277
kerut: ..to je u kazdeho "nej" v oboru, u zavodnich motorek je to "par" koni navic, u zavodnich kol je to "par" gramu mene... ostatne moje kolo uz k tomu "ctvrtmici" nema daleko a je jeste celkem tuctovka...

porad se motam kolem 100kg... mam tezky kosti ... no dobre, tretinu jsem prehnal, ale skoro na polovine profici budou...

ad trail, proc ne, mam i naky kola navic, muzem to vzit jako studium rozdilu, velikosti ramu, pouzitejch materialu, prumeru kol a stylu jizdy - vysedani na jednu nebo druhou stranu :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

9.5.2018 v 01:38 | Nahoru | #278
assassin> nj, ale jen ten dvoucestnej tlumic cos mi ukazoval je dle meho soudu (navrhove,konstrukcne) mnohem dal/drazsi nez snad cokoliv co je na karbonovy silnicce, dyt ty pevny kola jsou faaakt jednouchy,neblbni.. k tomu je na tom tvym stroji jeste kinematika toho ramu(pruzeni) to je navrhove slozitej celek + predni vidle.. no a az zbytek (monokok, materialy, obrabeni,loziska) je +- stejnej(OK, podobnej), ..takze bud by to tvy kolo melo stat (teoreticky) alespon 3x tolik, nebo jsou ty ziletky o minimalne pulku ceny prestreleny

hele mozna kolumbijsky vrchari maj kolem 60kg,.. Sagan ma +- to samy co ja (kolem 70), a treba Greipl nebo Eisel musej mit tutove k 80kg, vzdyt jsou mezi nima v pelotonu jak obri ..spocti si BMI, budes max na horni strane prumeru.. bud v klidu

(reakce na) Rychlost náklonu

9.5.2018 v 09:23 | Nahoru | #279
kerut> jo sprinteři něco váží, ale hlavně ty kola namáhají takovou silou při sprintu, o které se může běžnému 100kg smrtelníkovi jen zdát, takže bych se fakt v tomhle ohledu o to kolo nebál 😀

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

9.5.2018 v 09:31 | Nahoru | #280
Tech: vahovej limit mely uvedenej kola, ne ram...
ale byly tam tyhle kola: lightweight.info/de/de/fernweg (asi ne konkretne tenhle model) a koukam ze limit maj 100kg... takze ok

Naposledy editováno 09.05.2018 09:33:54

(reakce na) Rychlost náklonu

9.5.2018 v 20:22 | Nahoru | #281
assassin> Výplet je při jízdě/sprintu namáhanej stejně jako rám.

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

23.5.2018 v 10:16 | Nahoru | #282

Countersteering"....velmi nepochopená věc, kterou velmi často a úspěšně odnaučujeme...
Bože kdy konečně prozřou....a pochopí, že je to skvělá věc na rychlou změnu směru při řízení......ale hodně nebezpečná věc při průjezdu zatáčkou...!!!!
Jinak dnešek paráda parádní! - protože všichni už ví, co potřebují k řízení....plynulé jízdě....zábávné jízdě a bezpečné jízdě!!
........ kontrařízení to fakt není!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kdo uhodne autora ?

Naposledy editováno 23.05.2018 10:17:17

(reakce na) Rychlost náklonu

23.5.2018 v 10:42 | Nahoru | #283
Kocandak> Sršeň?

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

23.5.2018 v 11:45 | Nahoru | #284
Bingo

(reakce na) Rychlost náklonu

23.5.2018 v 13:06 | Nahoru | #285
Kocandak> To bylo hodně lehký

Edit: "Countersteering...velmi nepochopená věc, kterou velmi často a úspěšně odnaučujeme..."

Tím myslel sebe?

Naposledy editováno 23.05.2018 13:09:22

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

17.6.2018 v 20:54 | Nahoru | #286
Tak jsem to dostal do bodu, kdy už jsem si jistej, že ta motorka je opravdu fakt nakloněná :D ale očividně je chyba v mojí pozici těla. Celou dobu jsem si myslel, že moto nenakláním dost.. ale po dnešku, kdy jsem to 4x vzal stupačkou jsem si jistej, že to bude tělem :D a přitom z toho vysím jak hajzl pavouk, ale slider je jak novej :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

17.6.2018 v 21:25 | Nahoru | #287
Whiefull> Já teda nechci dělat chytrýho, ale jestli si nutně potřebuješ dát koleno za každou cenu, tak je to nejlepší cesta do škarpy. Zpravidla to funguje tak, že když se to nebojíš položit do zatáčky a správně si vysedáš - ale ne kvůli kolenu, ale abys dostal co nejvíc váhy dovnitř zatáčky a dolů - tak to koleno přijde samo. Ale to chce pocvičit správný průjezd zatáčkou s tím, že to koleno je důsledek, ne cíl. Navíc netaháš slidery po zemi abys byl za borce, ale abys nemusel čumět na zem, jak moc máš naklopeno a kolik můžeš ještě náklonu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

17.6.2018 v 21:46 | Nahoru | #288
vybouřená_mrkev> nemám nic proti tomu, já jen zvyšuju náklon Jen mě prostě překvapilo, že to beru stupačkou a slider je netknutej, toť vše Snažím se každým dnem zdokonalovat a vidím neustále borce, kteří tahají koleno po zemi a motorka je pomalu rovná, tak mě překvapilo, že já tam to koleno netahám, ale tahám tam stupačku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

17.6.2018 v 22:36 | Nahoru | #289

Whiefull píše: vybouřená_mrkev> nemám nic proti tomu, já jen zvyšuju náklon Jen mě prostě překvapilo, že to beru stupačkou a slider je netknutej, toť vše Snažím se každým dnem zdokonalovat a vidím neustále borce, kteří tahají koleno po zemi a motorka je pomalu rovná, tak mě překvapilo, že já tam to koleno netahám, ale tahám tam stupačku



Není to tím, že čím víc je vysednutý, tím menší náklon motorky je potřeba pro stejný poloměr zatočení...
Někde jsem četl, pokud si to dobře pamatuju, že čím je vyšší hmotnost jezdce, tím je méně potřeba vysedávat do zatáčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

17.6.2018 v 22:58 | Nahoru | #290
strabonits> tak tím pádem já se svýma 60 kg bych měl být připevněnej na stranu motorky lepidlem, abych nějak působil :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

18.6.2018 v 04:32 | Nahoru | #291

vybouřená_mrkev píše: Navíc netaháš slidery po zemi abys byl za borce, ale abys nemusel čumět na zem, jak moc máš naklopeno a kolik můžeš ještě náklonu.



Whiefull> vsak se koukni na tu gymnastiku co na tom predvadi treba dani pedrosa

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

18.6.2018 v 07:47 | Nahoru | #292

kerut píše:

Whiefull> vsak se koukni na tu gymnastiku co na tom predvadi treba dani pedrosa



nojo, ale s takovým se běžnej smrtelník na běžný silnici nemůže porovnávat, to neni jiná liga, to je snad i jinej sport...

Jinak - pánové - při tom nácviku bacha! Nevim jak kde po republice, ale u nás na jihu Čech je to teď v zatáčkách pěkně o hubu. Po těch přívalákách za poslední tři týdny si dlouho nepamatuju, aby bylo na silnici takovýho naplavenýho bordelu, co je teď. Takže tam, kde jste nejeli ten den už jednou, tak hodně opatrně a kam nevidíte, tam se neserte. Štěrk po zimě je hnus, ale blátíčko a píseček splavenej z pole je ještě horší, a ani to není moc vidět. A člověk netuší, v který zatáčce mezi poli či v lese to potká... Já si teď o víkendu párkrát zatančil a moc dobře mi z toho nebylo.

(reakce na) Rychlost náklonu

18.6.2018 v 09:20 | Nahoru | #293
charlie.vtx1800> já si naštěstí zatáčky vždycky projedu, než do nich jdu ostřeji ale u nás nepršelo ani nepamatuju, natož nějaký náplavy. Ale taky by se hodily

Rychlost náklonu

18.6.2018 v 09:55 | Nahoru | #294
Tak vám nevím, ale srovnávat cíle a prostředky top jezdce na dromu s jízdou běžného uživatele na silnici ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

18.6.2018 v 12:47 | Nahoru | #295

charlie.vtx1800 píše: nojo, ale s takovým se běžnej smrtelník na běžný silnici nemůže porovnávat, to neni jiná liga, to je snad i jinej sport...

Jinak - pánové - při tom nácviku bacha! Nevim jak kde po republice, ale u nás na jihu Čech je to teď v zatáčkách pěkně o hubu. Po těch přívalákách za poslední tři týdny si dlouho nepamatuju, aby bylo na silnici takovýho naplavenýho bordelu, co je teď. Takže tam, kde jste nejeli ten den už jednou, tak hodně opatrně a kam nevidíte, tam se neserte . Štěrk po zimě je hnus, ale blátíčko a píseček splavenej z pole je ještě horší, a ani to není moc vidět. A člověk netuší, v který zatáčce mezi poli či v lese to potká... Já si teď o víkendu párkrát zatančil a moc dobře mi z toho nebylo.


To je snad základní pravidlo přežití v provozu který platí vždy a všude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

18.6.2018 v 13:10 | Nahoru | #296

stráťa píše: To je snad základní pravidlo přežití v provozu který platí vždy a všude.



Buď realista - opravdu KAŽDOU zatáčku projíždíš tak, aby tě v ní či těsně za ní nikdy nic (písek, štěrk, bahno, past na mamuta, vylitá nafta, stojící traktor, srnec ze stoky, auto v protisměru...) nepřekvapilo a měl jsi to vždy na 100% pod kontrolou? No já nejsem Mirek Dušín a tak přiznávám, že ne, to bych si to moc neužil jet pomalu krokem. U mě je to vždycky o posouzení příjatelný míry rizika. Nejsem bezmozek, neženu to snad do krajnosti, ale to riziko tam prostě bývá - a jsem si jej vědom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

18.6.2018 v 13:25 | Nahoru | #297

charlie.vtx1800 píše: Buď realista - opravdu KAŽDOU zatáčku projíždíš tak, aby tě v ní či těsně za ní nikdy nic (písek, štěrk, bahno, past na mamuta, vylitá nafta, stojící traktor, srnec ze stoky, auto v protisměru...) nepřekvapilo a měl jsi to vždy na 100% pod kontrolou? No já nejsem Mirek Dušín a tak přiznávám, že ne, to bych si to moc neužil jet pomalu krokem. U mě je to vždycky o posouzení příjatelný míry rizika. Nejsem bezmozek, neženu to snad do krajnosti, ale to riziko tam prostě bývá - a jsem si jej vědom.



imho je to spis o tom jet tak, abys (pokud to neni fatalni prekazka typu kamion nastorc) byl schopen aspon nejak zareagovat - zpomalit, zmenit stopu, jit do stupacek atd ... obvykle to bohate staci

na to aby clovek vzdycky zastavil to bys fakt jel krokem ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

18.6.2018 v 14:51 | Nahoru | #298

Veverčák píše: imho je to spis o tom jet tak, abys (pokud to neni fatalni prekazka typu kamion nastorc) byl schopen aspon nejak zareagovat - zpomalit, zmenit stopu, jit do stupacek atd ... obvykle to bohate staci

na to aby clovek vzdycky zastavil to bys fakt jel krokem ..



jj, tak to myslím. Akorát že teď po těch průtržích u nás to je fakt blbý, toho naplavenýho bordelu je tolik, že si vartuju každou zatáčku, většinou přecijen člověk jezdí tak, že nepředpokládá centimetr písku přes celej svuj pruh. Mezi poli kukuřice splavená hlína, v lese splavený jehličí - zatim jsem to takhle hnusný ještě nezažil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

18.6.2018 v 15:17 | Nahoru | #299
charlie.vtx1800> Přitom by stačilo nezrušit meze a remízky.

(reakce na) Rychlost náklonu

18.6.2018 v 17:33 | Nahoru | #300
Krejza> spíš neset tolik kukuřice, resp nestavět milion bioplynek.
Předchozí
1... 7 8 9 10
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 10 Včera v 18:57 Gahan37
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist