bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: moto v tahu jede a po chvíli nejede
Zdar všichni, potřeboval bych poradit, jestli někdo nemá podobnou zkušenost - Suzuki GSX 600 F 2000r.v. / 44tis. km
Start je v poho, moto jede úplně v pořádku, volnoběh OK. Po městě a okreskách, kde se mění rychlost (nešetřím to), jede úplně normálně, ale problém nastane, když najedu na dlouhý úsek (D1,R10,Jižní spojka apod. - 80 až maximálka). Po chvíli je motor, jak, když mu dochází šťáva (čím vyšší rychlost, tím dřív). Začne se dusit, vynechává válec a nakonec chcípne. Po chvilce cca cigáro, zase natočí a jede se dál, ale potom zase a zase atd....Nejdřív stačilo dojet k pumpě, dotankovat plnou (do plna znamená dotank max. okolo 8L - do 20L nádrže), pak jela zase v pohodě, ale postupně se to zhoršuje a teď je jedno kolik je v nádrži. Čeropadlo tenhle typ nemá... Takže vše pouze podtlak.

Kohout - rozebraný a zdá se taky v poho (membrány) - trochu sákne těsnění u nádrže
Svíčky - nové BOSH
Karburátory - trisky, plováky, membrány - OK
Filtr vzduch - OK
Olej - celkem neztrácí
Cívky - OK
Fajfky - nově krácené kabely a opět našroubované
Jiskra - OK
Svody - textil omotávka, ale dělalo to i před tím...
Nekouří....

Už mi nějak docházejí nápady, co by to mohlo být....


Naposledy editováno 20.04.2018 00:28:01
Předchozí
1 2
Následující

moto v tahu jede a po chvíli nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2018 v 11:07 | Nahoru | #31

Tady máš výřez z manuálu, ať to nemusíš hledat. Jedna z těch vypsaných závad to určitě bude.

moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 11:26 | Nahoru | #32
Jestli to dělá v rozdílu půlka a plná nádrž, sundej a vyčistí nádrž. Nějaký bordel ti tam při větším průtoku dělá klapku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 12:11 | Nahoru | #33

kotzitzaq píše: Mně některý z vyjmenovaných problémů dělal velký Bandit a nakonec to byla prasklina na palivové hadičce - když byl motor chcípnutý, nebo jel na volnoběh, tak z toho nic neteklo a až podtlak ji lehce zdeformoval a tu prasklinu "otevřel". Ve vyšších rychlostech tak neměla co pít.


to zní logicky, ale tak mi řekni, že když začne cukat, a dam plnej knedl, tak se chytnou všechny 4... Zkusim to napojit na přímo novou hadicí do karb-nádrž, jak psal gobern a uvidíme...

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 12:20 | Nahoru | #34

Kohlstein17 píše: Možná moje úvaha pomůže některé věci vyloučit. Máš čtyřválec a když to začne blbnout, vynechávají všechny čtyři najednou. Takže závada není třeba v přicpaných tryskách, ale v něčem, co je společné pro všechny válce. Takže bych demontoval kohoutek, opravil nebo upravil, aby to pořádně teklo, natankoval vervu a jestli to má filtr, tak zkusil nový, s nějakým hrubším sítkem.


Všechno bylo venku Xkrát, karbce - trisky v pořádku (to by nejelo nejspíš od začátku), kohout zkusím úplně vyřadit, filtr už tam teď není žádný...

moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 13:50 | Nahoru | #35
Zkus nádrž uplě vyřadit. petku z benzínem (chápu nebezpečné.) Ale prostě rovnou za pal kohout a saj odněkudjinud než ze soustavy nádrž pal kohout-filtr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2018 v 15:03 | Nahoru | #36

ePPi píše: to zní logicky, ale tak mi řekni, že když začne cukat, a dam plnej knedl, tak se chytnou všechny 4... Zkusim to napojit na přímo novou hadicí do karb-nádrž, jak psal gobern a uvidíme...


Má pravdu s tou prasklou hadičkou. Podtlak se bere na karbecu mezi škrticí klapkou a šoupátkem. Takže při plně otevřené klapce a vyšších otáčkách otáčkách je zde takový podtlak, že to tu prasklinu v hadičce eliminuje. Při nízkém zatížení je prasklina zavřená, při středním se otevře. Současný stav nemusí trvat dlouho, až to praskne víc, nepojedeš vůbec.

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 16:32 | Nahoru | #37

Kohlstein17 píše: Má pravdu s tou prasklou hadičkou. Podtlak se bere na karbecu mezi škrticí klapkou a šoupátkem. Takže při plně otevřené klapce a vyšších otáčkách otáčkách je zde takový podtlak, že to tu prasklinu v hadičce eliminuje. Při nízkém zatížení je prasklina zavřená, při středním se otevře. Současný stav nemusí trvat dlouho, až to praskne víc, nepojedeš vůbec.


Jenže podle toho co psal, nemá automaticky ventil jako já, ale manuální
Aspoň jsem to tak zběžně podle poloh vyrozuměla
pokud nemá, tak pro eliminaci otevření zavření ho může taky rozebrat a vykuchat tak, aby pořád tekl.... Gumky a podobně jsou u ventilu jako dokoupitelna část na opravu, může to pak dát do původního stavu, až zjistí, kde je zakopaný pes

moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 16:38 | Nahoru | #38
Tak dneska jsem schrastil novou hadici...zítra to zase rozhodím a vyměním je. Ještě mne teď napadla jedna věc, jak to píšu... Ona to totiž nemusí být prasklina na hadici venkovní-viditelná, ale ty hadice jsou dvou vrstvé.. vzpoměl jsem si na problém u auta s opotřebovanou brzdovou hadicí. Ta vnitřní byla prasklá a při větším tlaku (podtlaku) udělala chlopeň, hadici zavřela a kolo neodbrzdilo...taky jsme tenkrát hledali všude možně a nakonec blbina za pár kaček...

moto v tahu jede a po chvíli nejede

24.4.2018 v 06:53 | Nahoru | #39
Ono to tak většinou bývá, člověk rozebere půl motoru a nakonec to je nejjednodušší ptákovina za deset korun.
U trabanta se mi ulouplo kousek gumičky z kohoutku na přepínání rezervy. Při větším plynu nastal větší průtok a ten přicpal vstup do karbecu. Vzal jsem drát, protáhl přívodní hadici a vypadl kousek gumy velikosti hlavičky sirky.

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

24.4.2018 v 14:19 | Nahoru | #40
Tak dneska hadice vyměněná, jela přesně 8km město a pak nešla vůbec natočit. Tak jsem rozborku dělal na ulici, to jsem měl najednou fanoušků, a z kohoutu vůbec netekl benál... Rozebral jsem ho přiohýbal drátek uvnitř, aby ve všech polohách byl jakž takž uprostřed. Zíral jsem jak puk kolik se tam nychytalo kalu na vnitřní filtr kohoutu (ten v nádrži). Nasadil zpět origo hadice i průtokový filtr na nich. všiml jsem si skříplé spodní hadice z AirBoxu, protáhl jsem ji jiudy a škyt, vrkla na první dobrou. 15km město a chcípnutá klíčem. Dotaz, když vyřadím celý kohout,dám RES,ON, OFF co s tou vratkou z karbců. Zaslepit?

Naposledy editováno 24.04.2018 14:20:31

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

24.4.2018 v 14:59 | Nahoru | #41
ePPi> vratkou myslíš podtlak? Ten musíš zaslepit, tak jak je to na zbylých karburátorech. Off mít ale nebudeš, Off je právě tím podtlakem.

moto v tahu jede a po chvíli nejede

24.4.2018 v 19:13 | Nahoru | #42
Jj...přesně tak...myslel jsem normál starej kohout, kde máš 3polohy on,res dopředu a dozadu zavřeš kohout úplně.... ALE...Hurááá... Tak jsou věci mezi nebem a zemí. Dneska najeto po okreskách asi 100kiláků bez škubání a bůůůůů...chcíp. Bez tankování do plna a splynem jsem si hrál, protože jsem chtěl a ne, že jsem něco zkoušel...v nádrži rafička ukazuje tak 3litry a ne půlku nádrže, kdy to před tím začalo brutál chcípat.

Postup:
Znova rozebraný kohout, z nádrže trocha zrzavého kalu (který asi paradoxně pomohl v kohoutu utěsnit těsnění) a vyhozená zdegenerovaná zadní gumička - zadek kohoutu (vracečky - viz.foto, pod tím plastovým kolečkem zezadu, ta co je jí vidět jen ten špuntík), zkusil jsem narovnat vnitřní drátek kohoutu, aby byl ve všech polohách cca ve středu, jiná cesta spodní hadice od airboxu (byla skříplá - někdo ji protáhl dírou v rámu), nandané původní hadice a filtr...

Start - OK
Volnoběh - šicí stroj OK
Jízda - OK
Spotřeba - by mohla být lepší, ale to bych nesměl mít dnesa takovou radost, že to konečně jede...

Všem děkuji za příspěvky a hodně km kolama na silnici...



Naposledy editováno 24.04.2018 19:21:53

moto v tahu jede a po chvíli nejede

21.7.2018 v 11:38 | Nahoru | #43
Dekuji moc za rozbor, hodne mi to pomohlo a usetrilo cas. Jen pro ostatni, novy podtlakovy original kohout ze Suzuki jsem dnes objednal za 3700,-kc i s praci
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki KadlecJo 11 Včera v 10:07 Slow
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F Loupáček 56 2.12.2023 v 16:56 Krovak
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F robb99 9 15.7.2023 v 20:32 dewwil
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F Vojtas0034 8 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F ZdenyRider 17 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_


TOPlist