Speedy Přidat reklamu

Téma: moto v tahu jede a po chvíli nejede
Zdar všichni, potřeboval bych poradit, jestli někdo nemá podobnou zkušenost - Suzuki GSX 600 F 2000r.v. / 44tis. km
Start je v poho, moto jede úplně v pořádku, volnoběh OK. Po městě a okreskách, kde se mění rychlost (nešetřím to), jede úplně normálně, ale problém nastane, když najedu na dlouhý úsek (D1,R10,Jižní spojka apod. - 80 až maximálka). Po chvíli je motor, jak, když mu dochází šťáva (čím vyšší rychlost, tím dřív). Začne se dusit, vynechává válec a nakonec chcípne. Po chvilce cca cigáro, zase natočí a jede se dál, ale potom zase a zase atd....Nejdřív stačilo dojet k pumpě, dotankovat plnou (do plna znamená dotank max. okolo 8L - do 20L nádrže), pak jela zase v pohodě, ale postupně se to zhoršuje a teď je jedno kolik je v nádrži. Čeropadlo tenhle typ nemá... Takže vše pouze podtlak.

Kohout - rozebraný a zdá se taky v poho (membrány) - trochu sákne těsnění u nádrže
Svíčky - nové BOSH
Karburátory - trisky, plováky, membrány - OK
Filtr vzduch - OK
Olej - celkem neztrácí
Cívky - OK
Fajfky - nově krácené kabely a opět našroubované
Jiskra - OK
Svody - textil omotávka, ale dělalo to i před tím...
Nekouří....

Už mi nějak docházejí nápady, co by to mohlo být....

Naposledy editováno 20.04.2018 00:28:01
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2018 v 04:56 | Nahoru | #1
nejspíš ucpaný víčko nádrže

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2018 v 05:11 | Nahoru | #2
dangsx1100g> Jj taky si myslím, zkus to s otevřeným víčkem nádrže.

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

20.4.2018 v 10:12 | Nahoru | #3
Taková blbost, řeklo by se, přicpaná dírka odvzdušněni nádrže, ale aspoň sis pořádně prolezl zbytek motorky.

moto v tahu jede a po chvíli nejede

20.4.2018 v 10:49 | Nahoru | #4
Projdi i ty podtlakové hadice... třeba je tam někde skřípnutá, porušená...

moto v tahu jede a po chvíli nejede

20.4.2018 v 11:34 | Nahoru | #5
Tak kluci díky všem za nápad, dneska se na to kouknu a dám vědět... Hadice to nejspíš nebudou, ty jsem měl v ruce snad milionkrát, protože rozborka zborka proběhla již několikrát (chci ji předělat ošuntělý kabát) , ale víčko by byla varianta, jelikož předchozí majitel to parkoval 2 roky na ulici bez plachty a moc na ní nejezdil. Takže nejlepší cesta, jak se může něco ucpat...

Naposledy editováno 20.04.2018 11:34:30

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

20.4.2018 v 11:37 | Nahoru | #6

Kohlstein17 píše: Taková blbost, řeklo by se, přicpaná dírka odvzdušněni nádrže, ale aspoň sis pořádně prolezl zbytek motorky.



Jj... ucpaná dírka bývá někdy i jinde problémeček..

moto v tahu jede a po chvíli nejede

20.4.2018 v 13:44 | Nahoru | #7
Jak pisou kluci, vicko nadrze

moto v tahu jede a po chvíli nejede

20.4.2018 v 17:51 | Nahoru | #8
Tak panové, dnes jsem ho rozebral, trochu bordelu bylo, ale nic zásadního... Dal zpět... a když jsem zatáhl za heft na nájezdu na R10 z Prahy, vyšlo to na první Benzinu a před ní začala cukat. Tak jsem šel pro cíga a nastratovala, jako by se nechumelilo. Pootevřel jsem víčko, rozjezd, na 130... tak nějak...ehmmm ta ručučka se strašně klepe.... ;) a doklouzal jsem ke sjezdu u Mercedesu... Pak skok ke kamenům, zpět na Prahu po okreskách do Prahy.... Ještě parkrát zastavila. 80kou, 50kou je to jedno akorát se prodlužuje interval chcípnutí... Nápad, co když vyndam na zkoušku membránu v kohoutu? Přijde mi, že prostě málo teče...

Naposledy editováno 20.04.2018 17:52:41

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2018 v 21:17 | Nahoru | #9
Čau, robil mi to zanesený palivový filter. Dal som nový a zas to isté , po čase. Potom som vyčistil nádrž, bola tam hrdza a dal štvrtý palivový filter a už OK. Tá hrdza bola tak jemná, že na filtri nebolo nič vidno. Držím palce. PS: ten štvrtý palivový filter som dal z nafťáku, teraz čakám kedy mi to zapchá karburátory.

moto v tahu jede a po chvíli nejede

20.4.2018 v 21:29 | Nahoru | #10
Taky mě napadl palivový filtr. Může to být klidně rzí, ale taky nemusí, možná je tam už jen příliš dlouho a prostě se zanesl.

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

21.4.2018 v 00:47 | Nahoru | #11
Dnes jsem ještě znova rozdělal pal.kohout. Membrána není trhnutá, ale je lehce zvlněná a uvnitř kohoutu je takový malý drátek, který se zvedá a klesá podle otočení kohoutem, ale nejede v ose. Něco jako doraz prohnutí membrány. Měl to někddo rozebrané? Je to normal, že jde mimo osu a membrány nejsou úplně rovné? Zkusil jsem přepnout kohout na režim, kdy drátek je v ose a vystrčený (zřejmě PIR) směrem k membránám a o něco se to zlepšilo.Resp. prodloužila se doba jízdy bez cukání a když začala škubat, tak jsem hodil 6ku a málo plynu a zase se po chvíli za jízdy chytla (natekl benál do karbců), to před tím ani náhodou, vždy to trvalo tak 5-10min a musela stát off. Normální svižnější jízda po městě byla OK bez cukanců a chrčení... K filtru. Když je zanesený, vzduch procházel?

moto v tahu jede a po chvíli nejede

21.4.2018 v 08:33 | Nahoru | #12
Palivový kohout jsem měl rozebraný. Membrány jsem měl taky zvlněné, ale jestli ten ventilek normálně otvírá při podtlaku i zavírá, tak tam problém nebude. Ten pružinový plíšek se otáčí spolu s celou osou kohoutu a s tím plastovým kuželem s otvory, v poloze PRI odtláčí ten podtlakový ventilek, aby tam tekl benzín bez podtlaku od motoru. Zkontroluj, jestli to funguje správně, tzn. jestli ten plíšek není nějaký dokroucený a hlavně - jestli v daných polohách díry v kuželu sedí proti dírám v kohoutu. Je totiž možné, že ten kužel se v tvém případě neotáčí jak by měl a benzín tak neteče plným proudem, jinak řečeno je třeba nějak pootočený nebo případně vymačkaný či vydřený, to uvidíš sám. Ještě se mrkni na sítko na tom palivovém kohoutu, které jde do nádrže, třeba je taky zalepené nějakým svinstvem.
Co se týká palivového filtru, tak ten jsem zatím nikdy neměnil, takže nevím. Teoreticky by jím měl vzduch procházet snadněji, než nějaká kapalina, takže i kdyby byl zanesený, vzduch by měl projít. Zkus do něj fouknout a jestli jej profoukneš, tak je asi průchozí

moto v tahu jede a po chvíli nejede

21.4.2018 v 12:35 | Nahoru | #13
Filtr profoukneš úplně lehce, sítko vyndané - nějaké usazeniny dole okolo něj (u příruby kohoutu), ale sítko průchozí. Plastový kužel? Už jsem se díval i na nový kohout, ale 3,5tis. se mi teda nechce... Deska to půjdu celý rozebrat, vyčistit od kalu a uvidíme...

moto v tahu jede a po chvíli nejede

21.4.2018 v 20:44 | Nahoru | #14
Čau, nemáš tam palivový filter na hadičke? Tak ten som mal zanesený, prefúknuť sa dal, aj motorka fungovala v pohode do 6000 otáčok potom ho zapchalo a koniec. Keď som jazdil pomaličky tak v pohode, po pridaní koniec.

moto v tahu jede a po chvíli nejede

21.4.2018 v 21:41 | Nahoru | #15
no podobný skoky ,jak jsm psal mam taky...někde jsem četl, že ho tam výroba sice dává, ale , že je to stejně jen kurvíko. Takže říkáš, že profouknout šel v poho? Teď jsem rozdělal kohout a vše celkem ok, ale zadní gumička (v kolečku 4dirky od vracáku) je jak lepidlo, šáhl jsem a úplně se lepí na prst a maže se....

moto v tahu jede a po chvíli nejede

22.4.2018 v 01:56 | Nahoru | #16
Tak a jsem v koncích....každým čištěním, rozebráním, se to zlepší, ale ve finále stejně dojde k tomu samému... Teď už jsem i vyndal filtr a dal to napřímo. Suza jde líp do toček, ale stejně efekt 0... Nějaký nápad? Kromě takových... "Hoď to ze skály, zapal to, nebo vem bouchačku, jako ve filmu HD a MM..."

Naposledy editováno 22.04.2018 01:57:36

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

22.4.2018 v 06:50 | Nahoru | #17
mě to dělala 4 kolka, nakonec jsem zjistil, že byla naprasklá podtlaková hadička (cca 3 mm) co ovládá kohout pomalu jsem mohl jezdit, ale při plným plynu to po chvíli zdechlo,
zkus tam na přímo vrazit hadičku, kterou kohout obejdeš, projeď to a uvidíš jestli máš problém v kohoutu, v jeho ovládání

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

22.4.2018 v 07:20 | Nahoru | #18
Dělá to na všechny tři polohy kohoutu?

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

22.4.2018 v 15:15 | Nahoru | #19

Novis píše: Dělá to na všechny tři polohy kohoutu?


Orientačně dojezd se stejným stylem jízdy - tzn. velký zátah plynu 0-130kmh tak nějak , držím podle provozu dokud se nezačne dusit:
poloha normal - 3-5km
PIR - 6-10km
Res - 8-15km

Město i při prudké akcel. v poho na Res.

Naposledy editováno 22.04.2018 15:16:28

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

22.4.2018 v 15:17 | Nahoru | #20

gobern píše: mě to dělala 4 kolka, nakonec jsem zjistil, že byla naprasklá podtlaková hadička (cca 3 mm) co ovládá kohout pomalu jsem mohl jezdit, ale při plným plynu to po chvíli zdechlo,
zkus tam na přímo vrazit hadičku, kterou kohout obejdeš, projeď to a uvidíš jestli máš problém v kohoutu, v jeho ovládání


Myslíš skřípnout hadici přívodu od kohoutu, rozpojit a nastavi hadičku ke karbcům - přívod víčkem nádrže?

Naposledy editováno 22.04.2018 17:07:01

moto v tahu jede a po chvíli nejede

22.4.2018 v 15:23 | Nahoru | #21
Použil jsem obrázky od kolegy tady, který řešil, že mu protýká kohoutem benál...

U obrázku nahoře, vůbec to nešlo profouknout..Guma se mazala, jak lepenka...


Naposledy editováno 22.04.2018 17:29:48

moto v tahu jede a po chvíli nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2018 v 18:28 | Nahoru | #22
To fakt vypadá na ten kohout, nemůže to být nějakým způsobem zanesené pod tím sítkem? Je divný že na rezervu to jede nejdéle, když polohou PRI defakto vyřadíš podtlak, který ti pouští benzín po nastartování. Tím pádem podtlakovou hadičku můžeš vyřadit a zaměřit se na to sítko. Každopádně jak moc teče benzín, když dáš polohu PRI? Co si pamatuju, tak na fku to byl dost velký proud.

moto v tahu jede a po chvíli nejede

22.4.2018 v 22:26 | Nahoru | #23
Právě, že ten PIR mne taky překvapil...kdyby podtlak, tak by to mělo jet stejně. Ono je to takový divný chování, jede to jak kdy (podle toho jakou má suzina náladu), dnes jsem natočil cca 100km na RES (vykouřil jsem snad čtvrt krabky na nucených odstávkách) po okreskách po Praze, za Jílovou a zpět, pak mne napadlo zkusit, když se to začalo dusit, tak jsem zkusil naopak dát plnej kotel. Parkrát s vymačklou spojkou, parkrát pod kvaltem a chvíli se to hádalo, protestovalo a pak se chytla na 4 válce a vystřelila, někdy zase, když jsem povolil chcípla... Ještě mne napadlo - škrtící klapky, jak máš ten bezmek z boku karb. na štelování. Jestli se v něm něco nepo...alo. Nevím, jak funguje, jen to, že ovládá klapky, ale jdou do něj dráty, takže elektro. Jinak zpět ke kohoutu, asi to bude chtít stejně nová těsnění, protože, když jsem ho měl rozebraný, tak ty těsnící gumičky už pamatujou císaře Hirohita a vrchy se jim loupou, ale únik síš ze spoda okolo šroubů nádrže (trochu sákne)...ale myslím, že takový vliv by to na jízdu mít nemělo.Ještě zkusím, ten rozdíl poloh a proud béňa.

Naposledy editováno 22.04.2018 22:29:29

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2018 v 23:15 | Nahoru | #24
Ten bazmek z boku karburátoru je jen snímač polohy škrtících klapek, je to propojené s řídící jednotkou, která na základě toho, tuším, mění předstih. Pokud nebude problém v proudu benzínu z kohoutu, možná to čidlo bude nějak posunuté (možná se uvolnily ty šroubky, které jej drží) - jestli si to dobře pamatuju z manuálu, tak se to dá seřídit s obyč. multimetrem, kdy jen nastavíš polohu toho čidla pomocí udávaných hodnot odporu v koncových polohách. Ale to už předbíhám...

Naposledy editováno 22.04.2018 23:16:20

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2018 v 23:42 | Nahoru | #25
Když ti to nejede, máš zality palivovy filtr benzinem? Mě se stávalo, že se mi, nikdo neví proč udělal podtlak a přestalo to jet, stačilo sundat palivovou hadicku co vede k filtru z nádrže, benzín pak natekl a mohlo se pokračovat
Ovzdusneni ok, kohout mám sice automaticky, ale kuchnuty tak, aby tekl pořád a nikdo neví proč to zlobilo.... Poslední vyjizdka byla ok, ale jestli to je v pořádku ještě nevím
Jediný rozdíl, mám bandit 650
Asi jsem moc nepomohla , co?

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 00:04 | Nahoru | #26

Artepx píše: Když ti to nejede, máš zality palivovy filtr benzinem? Mě se stávalo, že se mi, nikdo neví proč udělal podtlak a přestalo to jet, stačilo sundat palivovou hadicku co vede k filtru z nádrže, benzín pak natekl a mohlo se pokračovat
Ovzdusneni ok, kohout mám sice automaticky, ale kuchnuty tak, aby tekl pořád a nikdo neví proč to zlobilo.... Poslední vyjizdka byla ok, ale jestli to je v pořádku ještě nevím
Jediný rozdíl, mám bandit 650
Asi jsem moc nepomohla , co?


Pomohla... No GSX a Bandit jsou v jádru podobný motory, ono i s normálním kohoutem vlastně bezín teče taky pořád...a jestli je zalitý, to nevidím, teď jsem filtr úplně vyhodil a teče to tam napřímo...a než bych to stáhnul ze 130 na rychlost, kdy něco uvidím, tak už se to z nádrže asi doleje...jsem už z toho jelen, aby se mi hlava nakonec vešla do toho mýho Caberga...

Naposledy editováno 23.04.2018 00:30:58

(reakce na) moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 00:13 | Nahoru | #27

MEK0TA píše: Ten bazmek z boku karburátoru je jen snímač polohy škrtících klapek, je to propojené s řídící jednotkou, která na základě toho, tuším, mění předstih. Pokud nebude problém v proudu benzínu z kohoutu, možná to čidlo bude nějak posunuté (možná se uvolnily ty šroubky, které jej drží) - jestli si to dobře pamatuju z manuálu, tak se to dá seřídit s obyč. multimetrem, kdy jen nastavíš polohu toho čidla pomocí udávaných hodnot odporu v koncových polohách. Ale to už předbíhám...


Manuál jsem stáhnul tady, docela podrobný...tak to zkusím pohledat. Jen mne to dneska napadlo, když to dělalo to, co jsem psal. Myslím, že kdyby došel v karb. benál, tak to nevystřelí pod plným do toček za tak malou chvíli a nefrčí hned na 4válce. Tak mne napadly ještě ty klapky... Když je vše ok, tak otáčky jdou celkem pěkně nahoru i dolu. Takže synchro by mělo být snad OK.
Ještě takhle..
Když jsem to koupil a samozřejmě v "Německu" jsem to na dálnici roztáhl na maximálku a držel cca 50km, tak zhruba při půlce nádrže se začala dusit a bůůůůůů, škyt. Dolil jsem do plna a zase do půlky jela jak má...

Naposledy editováno 23.04.2018 00:24:58

moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 00:23 | Nahoru | #28
Jo a s krátkým Akrapem střílí do laufu, při brzdě motorem při rychlým podřazování, ale to by na to až takhle myslím mít vliv nemělo. To by mělo být o bohatosti...

Naposledy editováno 23.04.2018 00:32:43

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2018 v 10:24 | Nahoru | #29
Mně některý z vyjmenovaných problémů dělal velký Bandit a nakonec to byla prasklina na palivové hadičce - když byl motor chcípnutý, nebo jel na volnoběh, tak z toho nic neteklo a až podtlak ji lehce zdeformoval a tu prasklinu "otevřel". Ve vyšších rychlostech tak neměla co pít.

1 reakcí na tento příspěvek moto v tahu jede a po chvíli nejede

23.4.2018 v 10:26 | Nahoru | #30
Možná moje úvaha pomůže některé věci vyloučit. Máš čtyřválec a když to začne blbnout, vynechávají všechny čtyři najednou. Takže závada není třeba v přicpaných tryskách, ale v něčem, co je společné pro všechny válce. Takže bych demontoval kohoutek, opravil nebo upravil, aby to pořádně teklo, natankoval vervu a jestli to má filtr, tak zkusil nový, s nějakým hrubším sítkem.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava montážní sady na kufr (ohlo ... Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F CZmarty 8 11.5.2018 v 11:27 V_i_c_i
ladak Suzuki GSX 600 F číčus 28 29.4.2018 v 06:56 číčus
Suzuki GSX 600f válce Suzuki GSX 600 F Tonda98 3 20.4.2018 v 23:47 zdenysrx6
Moderní baterie v 28 let staré motorce Suzuki GSX 600 F Zewotanus 13 13.4.2018 v 12:08 assassin
Něco jsem si koupil a nevím co (kufry) Suzuki GSX 600 F číčus 5 21.3.2018 v 18:00 číčus


motozem_rsa_kveten
Objednat reklamu
TOPlist