bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech
Off-Road Riding Techniques for Adventure Bikes - The Basics (14 videos)

Videa s vysvětlením základů offroadu na velkých endurech. Bohužel je to jen anglicky (a překlad titulků nefunguje nejlépe). Ale aspoň něco.
Ve 14 videích jsou vysvětlené základy.

Kdo by věděl o něčem podobném v češtině, tak to sem může hodit.

Playlist:
1. Body position...držení těla
2. Mounting and dismounting...nasedání, vysedání
3. Getting up on the pegs....stání ve stupačkách
4. Turning around....otáčení
5. Cornering....smyk
6. Emergency stops....nouzové brždění
7. Acceleration and deceleration....zrychlování a zpomalování
8. Picking up a downed bike...zvedání motorky
9. Riding downhills....jízda z kopce
10. Hill climbs.....jízda do kopce
11. Failed uphill recovery 1.....bezpečné otočení v kopci 1
12. Failed uphill recovery 2.....---||--- 2
13. Riding on rocks....jízda na kamenech
14. Riding in sand......jízda v písku

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

24.7.2018 v 15:59 | Nahoru | #1

Pedl píše: Fajn videa. Už jich mám na YT podobných dost zkouknutých.
Tenhle borec má taky fajn rady:



A jakej má smysl rasovat čtvrtunový až třísetkilový stroje přes takovýhle klády ? Snad to jsou motorky určený k cestování někam dál, aby se na ně dalo pár věcí naložit a těh 5-10 tisíc kilometrů po dálnici (asfaltový cestě) ve zdraví přežít.
Ale když někdo jede cíleně krosit na balkán, nebo do maroka na mastodontech, což je kousek a dá se to vydržet i na lehkýmenduru, a nejezdí s nima nikam dál, tak proč ? Není lepší vzít nějakou čtyřstovku, pár věcí do vaku a užiju si to tam a nebudu se trápit s mutantem v korytě řeky nebo na náhorní plošině mezi kamenama. Chápu, že pár lidí pojede i dál, možná, proto třeba i trénujou, ale jak to pozoruju tak většina lidí stejně nikam dál nepojede. A tohle zkoušet třeba v Pamíru, nebo v Indii, no nevím,kterej šílenec by do toho šel...

Já teda kdybych jezdil jen balkán a maroko s alžírem (trajekt z janova) atp. tak vůbec nemám doma takovej těžkej stroj jako je tigr800 a to je přitom jedna z nejlehčích motorek ve svý kategorii. Holt pojedu těch 700-1500 km o den dýl ale zato tam, v terénu, to by bylo poježděníčko. Žádny přemejšlení jestli jo, nebo ne a většinu zjímavejch cest vynechávat.

Natož tohle zkoušet s dvanáctistovkama, to je holý šílenství, který musí vážit s padákama a všema těma ochranejma doplňkama, kuframa, nosičema a tím vybavením tak 300 kilo bez pilota kamikadze.A ještě by mě zajímalo, kolk takovejch skoků a nepovedenejch padnutí vlivem špatnýho navršení klacků vydrží třeba držáky kufrů a samotný uchycení.

Naposledy editováno 24.07.2018 16:11:26

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

24.7.2018 v 18:36 | Nahoru | #2
ZdendaZB> protoze je lepsi to umet a nepotrebovat, nez potrebovat a neumet?

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

25.7.2018 v 00:53 | Nahoru | #3
ZdendaZB> Ber to tak, ze kazdy ma trochu jine meritko slov "teren, krosit, pohodli, tezka motorka, uzit si jizdu".
Pro tebe je treba krasny pocit jet s lehkou motorkou nejakou pesinu. Pro jineho by to byla nuda a radeji by ten samy usek jel na mastodontu, aby z toho mel vetsi vzruso.

Edit: Jinak, mám z tebe, ZdendoZB, pocit, že jsi tak trochu spapal všechnu moudrost a všichni kromě tebe jsou naprostí blbci. V jednom vlákně rozdáváš rozumy ohledně gum, ale pak napíšeš, že kromě dvou vzorků s ostatními gumami nemáš žádnou zkušenost. V dalším vlákně ultimativně odsuzuješ jakékoliv jiné sbalení motorky na cesty, než máš ty sám, přestože asi nebudeš jediný, kdo byl v Pamíru či jiných odlehlých horách. V tomto vlákně zase nechápeš ty pitomce, co jezdí do severní Afriky pojezdit v poušti či do hor na mastodontech. Klidně si tam nech poslat trialku (nebo na ní jeď po ose, ty dva dny navíc tě jen zocelí), ať ty kozí stezky dáš levou zadní. Rozumný člověk, který to na motorce umí a nemusí si nic dokazovat, tak prostě vyhodnotí riziko a v té Tramtárii motorku přes kmen "potupně" přešoupne. Protože ví, že takovouhle legrácku si užije po návratu domů někde na vyjížďce a ještě to okoření třeba sázkou o pivo. Mimochodem by mě zajímalo, kterou konkrétní trasu v tom Maroku jsi kvůli Tigerovi vynechal.

Naposledy editováno 25.07.2018 08:49:17

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

25.7.2018 v 07:02 | Nahoru | #4
Tak ono ani na 660 tenere by tohle nebylo úplně snadný. Ani na 690 enduru. To budou pořád motorky přes 200kg s bagáží. Ani stará afra nebo tenere by to nepřejeli, jak retardér v Praze A mně ta rada přijde docela rozumná pro pro někoho, kdo nepřemejšlí - než rvát motorku přes šusplech po holým kmeni, tak z něj udělá přejetelnej kopeček. Dát ještě nějakej bordel z druhý strany, tak se to obejde i bez toho efektního skoku. Hlavně že se nemusí vracet a jet třeba druhým údolím, no ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 18.4.2024 v 15:16 truk
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure tomas21 33 7.4.2024 v 20:09 Vita-Repa
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R Dovizioso04 9 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100


TOPlist