Téma: Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech
Off-Road Riding Techniques for Adventure Bikes - The Basics (14 videos)

Videa s vysvětlením základů offroadu na velkých endurech. Bohužel je to jen anglicky (a překlad titulků nefunguje nejlépe). Ale aspoň něco.
Ve 14 videích jsou vysvětlené základy.

Kdo by věděl o něčem podobném v češtině, tak to sem může hodit.

Playlist:
1. Body position...držení těla
2. Mounting and dismounting...nasedání, vysedání
3. Getting up on the pegs....stání ve stupačkách
4. Turning around....otáčení
5. Cornering....smyk
6. Emergency stops....nouzové brždění
7. Acceleration and deceleration....zrychlování a zpomalování
8. Picking up a downed bike...zvedání motorky
9. Riding downhills....jízda z kopce
10. Hill climbs.....jízda do kopce
11. Failed uphill recovery 1.....bezpečné otočení v kopci 1
12. Failed uphill recovery 2.....---||--- 2
13. Riding on rocks....jízda na kamenech
14. Riding in sand......jízda v písku

Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

18.4.2018 v 11:58 | Nahoru | #1
Díky, zajímavé, určitě se na všechno podívám. Musím říct, že podobná videa jsem marně hledal a vždycky jsem narazil spíš na "hardcore" enduro. O tom, jak v klidu a bezpečně projet lehčí terén na těžší motorce, toho moc není. Jinak věřím, že angličtina v dnešní době snad už pro nikoho není problém. No, i když je pravda, že mě až podezřele často překvapí, že tady někteří neumí ani česky.

1 reakcí na tento příspěvek Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

18.4.2018 v 18:29 | Nahoru | #2
Ti kteří neumí ani česky ani anglicky se zase nepotřebují učit jezdit enduro z jůťůbu

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

19.4.2018 v 00:06 | Nahoru | #3

lobo6 píše: Ti kteří neumí ani česky ani anglicky se zase nepotřebují učit jezdit enduro z jůťůbu





E: Amen

Naposledy editováno 19.04.2018 00:06:52

1 reakcí na tento příspěvek Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

19.4.2018 v 09:54 | Nahoru | #4
Kritici těchto "tutorials" prostě přijměte fakt, že počet "nováčků hned s velkou SUV motorkou" drtivě převyšuje "od Fichtla postupně až po litra".

Pokud se lidé ve dvaceti nebo čtyřiceti rozhodnou, že chtějí zkusit motorky, tak nemají čas rok, dva, tři lítat jako v patnácti po škole nebo o víkendech na Simsonu za humny a vlastní (občas bolavou) zkušeností postupně přijít na to, jak na motorce jezdit. Navíc ta humna zabrali důchodci s pejsky, pumpičkáři a maminky s kočárky

Naposledy editováno 19.04.2018 09:55:17

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

19.4.2018 v 16:08 | Nahoru | #5
vilemx> Ono zasa keď si zoberieš ponuku motoškôl, tam kurzy pre veľké mašiny prevažujú - aj malé sa často inzerujú štýlom "na malej sa naučíte jazdiť na veľkej".

Ak je to u videí naopak, možno je to tým, že v anglicky hovoriacich krajinách (o USA som to už počul) naopak malé endurá prevažujú.

2 reakcí na tento příspěvek Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

3.5.2018 v 21:16 | Nahoru | #6
Fajn videa. Už jich mám na YT podobných dost zkouknutých.
Tenhle borec má taky fajn rady:

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

3.5.2018 v 22:20 | Nahoru | #7
Pedl> hmmmmm, tak borec má taky fajn zkušenost opíjet lidi rohlíkem. Kdyby si před ten kmen nenavozil půl kolečka drobného dřeva, ze kterého si pak vyrobil skokanský můstek, tak by tomu Báwu nejspíš urazil celé zadní kolo i s půlkou kardanu.... Chtěl bych ho vidět, jak by to dal z opačné strany Jako ne že by to nešlo, ale asi mu bylo líto motorky

2 reakcí na tento příspěvek Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

4.5.2018 v 14:45 | Nahoru | #8
No nevím jak tohle bmw ale viděl jsem velké ktmka jezdit přes stromy. Myslím že když se dostatečně zvedne přední kolo, tak se to dá.
Nicméně jedna z jeho rad byla právě udělat si tam rampu, ulehčit si to. A má i další zajímavé videa.

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

4.5.2018 v 15:13 | Nahoru | #9
Pedl> Ovšem rozdíl mezi BMW GS a KTM (třeba 950 a 990, ty nový moc neznám) ve schopnostech v terénu je velkej - zdvihy a systém odpružení, velikost předního kola...
Dobrej pilot ale zalétá i na vratech od stodoly
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

4.5.2018 v 19:35 | Nahoru | #10

Pedl píše: No nevím jak tohle bmw ale viděl jsem velké ktmka jezdit přes stromy. Myslím že když se dostatečně zvedne přední kolo, tak se to dá.


Hezky jsi popsal teorii, ale zkus si to v praxi na vlastní kůži (motorku). Je to taková šlupka na zadní kolo, že u čtvrtunových motorek běžně praskají dráty v kole.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

4.5.2018 v 23:05 | Nahoru | #11
vilemx> nic tam nepraska , kto vie ten vie.

http://motoride.sk/galeria/106057.v.jpg

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

5.5.2018 v 23:26 | Nahoru | #12

alexa7 píše: nic tam nepraska , kto vie ten vie.
http://motoride.sk/galeria/106057.v.jpg


Ono také záleží na průměru toho kmene , a ti vcelku dost.

1 reakcí na tento příspěvek Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

7.5.2018 v 17:38 | Nahoru | #13
Ahoj, vim ze je to trosku mimo tema. Ale snad poradite nebo date aspon svuj nazor. Mam Gs 1200 LCA. Najeto 2000 km. A obcas si odfoukne prepad na vodu nad olejovym filtrem. Jednou ve vedrech i trosku kapalo. Dle Brno Renocar vodni pumpa- vymenit. Bezna vec. Moc se mi nechce aby mi vrtali do masiny:/ nema nekdo zkusenost? At uz vymena nebo take unik?:)) diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

7.5.2018 v 22:34 | Nahoru | #14

LuboKotlan píše: Ahoj, vim ze je to trosku mimo tema. Ale snad poradite nebo date aspon svuj nazor. Mam Gs 1200 LCA. Najeto 2000 km. A obcas si odfoukne prepad na vodu nad olejovym filtrem. Jednou ve vedrech i trosku kapalo. Dle Brno Renocar vodni pumpa- vymenit. Bezna vec. Moc se mi nechce aby mi vrtali do masiny:/ nema nekdo zkusenost? At uz vymena nebo take unik?:)) diky



to je hezký když víš, že jsi off-topic a stejně to sem nasereš..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

7.5.2018 v 22:38 | Nahoru | #15
No jo no. Kdyby jsi radsi poradil... nebudu zakladat nove tema kvuli slovickareni. Muzeme si pokecat o technice jizdy abych uspokojil a pak prejit k memu problemu.

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

7.5.2018 v 22:42 | Nahoru | #16
LuboKotlan> Obávám se, že technika jízdy nemá s problémem tvé motorky nic společného.

1 reakcí na tento příspěvek Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

7.5.2018 v 23:06 | Nahoru | #17
ok lidi serte na to... zkusim to jinde. Zdarec

Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

7.5.2018 v 23:13 | Nahoru | #18
Zkus se cvičně zamyslet nad tím, kolik lidí se zkušeností s tvým problémem otevře toto téma a kolik jich otevře téma, u kterého je na první pohled zřejmé o co jde.. Pravděpodobnost, že dostaneš tady odpověď je mizivá.. Založ si téma tam, kam patří, nazvi ho tak, aby bylo zřejmé o co ti jde, a máš daleko větší šanci dostat relevantní odpověď.

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

8.5.2018 v 06:28 | Nahoru | #19

LuboKotlan píše: ok lidi serte na to... zkusim to jinde. Zdarec


Snad máš motorku v záruce, tak jí tam vezmi. Jinak to vyměň.

A moderátor by z tohohle vlákna mohl dotazy LuboKotlana přesunout do samostatného vlákna .. jestli tu tedy moderátoři fungujou..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

24.7.2018 v 15:59 | Nahoru | #20

Pedl píše: Fajn videa. Už jich mám na YT podobných dost zkouknutých.
Tenhle borec má taky fajn rady:



A jakej má smysl rasovat čtvrtunový až třísetkilový stroje přes takovýhle klády ? Snad to jsou motorky určený k cestování někam dál, aby se na ně dalo pár věcí naložit a těh 5-10 tisíc kilometrů po dálnici (asfaltový cestě) ve zdraví přežít.
Ale když někdo jede cíleně krosit na balkán, nebo do maroka na mastodontech, což je kousek a dá se to vydržet i na lehkýmenduru, a nejezdí s nima nikam dál, tak proč ? Není lepší vzít nějakou čtyřstovku, pár věcí do vaku a užiju si to tam a nebudu se trápit s mutantem v korytě řeky nebo na náhorní plošině mezi kamenama. Chápu, že pár lidí pojede i dál, možná, proto třeba i trénujou, ale jak to pozoruju tak většina lidí stejně nikam dál nepojede. A tohle zkoušet třeba v Pamíru, nebo v Indii, no nevím,kterej šílenec by do toho šel...

Já teda kdybych jezdil jen balkán a maroko s alžírem (trajekt z janova) atp. tak vůbec nemám doma takovej těžkej stroj jako je tigr800 a to je přitom jedna z nejlehčích motorek ve svý kategorii. Holt pojedu těch 700-1500 km o den dýl ale zato tam, v terénu, to by bylo poježděníčko. Žádny přemejšlení jestli jo, nebo ne a většinu zjímavejch cest vynechávat.

Natož tohle zkoušet s dvanáctistovkama, to je holý šílenství, který musí vážit s padákama a všema těma ochranejma doplňkama, kuframa, nosičema a tím vybavením tak 300 kilo bez pilota kamikadze.A ještě by mě zajímalo, kolk takovejch skoků a nepovedenejch padnutí vlivem špatnýho navršení klacků vydrží třeba držáky kufrů a samotný uchycení.

Naposledy editováno 24.07.2018 16:11:26

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

24.7.2018 v 18:36 | Nahoru | #21
ZdendaZB> protoze je lepsi to umet a nepotrebovat, nez potrebovat a neumet?

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

25.7.2018 v 00:53 | Nahoru | #22
ZdendaZB> Ber to tak, ze kazdy ma trochu jine meritko slov "teren, krosit, pohodli, tezka motorka, uzit si jizdu".
Pro tebe je treba krasny pocit jet s lehkou motorkou nejakou pesinu. Pro jineho by to byla nuda a radeji by ten samy usek jel na mastodontu, aby z toho mel vetsi vzruso.

Edit: Jinak, mám z tebe, ZdendoZB, pocit, že jsi tak trochu spapal všechnu moudrost a všichni kromě tebe jsou naprostí blbci. V jednom vlákně rozdáváš rozumy ohledně gum, ale pak napíšeš, že kromě dvou vzorků s ostatními gumami nemáš žádnou zkušenost. V dalším vlákně ultimativně odsuzuješ jakékoliv jiné sbalení motorky na cesty, než máš ty sám, přestože asi nebudeš jediný, kdo byl v Pamíru či jiných odlehlých horách. V tomto vlákně zase nechápeš ty pitomce, co jezdí do severní Afriky pojezdit v poušti či do hor na mastodontech. Klidně si tam nech poslat trialku (nebo na ní jeď po ose, ty dva dny navíc tě jen zocelí), ať ty kozí stezky dáš levou zadní. Rozumný člověk, který to na motorce umí a nemusí si nic dokazovat, tak prostě vyhodnotí riziko a v té Tramtárii motorku přes kmen "potupně" přešoupne. Protože ví, že takovouhle legrácku si užije po návratu domů někde na vyjížďce a ještě to okoření třeba sázkou o pivo. Mimochodem by mě zajímalo, kterou konkrétní trasu v tom Maroku jsi kvůli Tigerovi vynechal.

Naposledy editováno 25.07.2018 08:49:17

(reakce na) Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

25.7.2018 v 07:02 | Nahoru | #23
Tak ono ani na 660 tenere by tohle nebylo úplně snadný. Ani na 690 enduru. To budou pořád motorky přes 200kg s bagáží. Ani stará afra nebo tenere by to nepřejeli, jak retardér v Praze A mně ta rada přijde docela rozumná pro pro někoho, kdo nepřemejšlí - než rvát motorku přes šusplech po holým kmeni, tak z něj udělá přejetelnej kopeček. Dát ještě nějakej bordel z druhý strany, tak se to obejde i bez toho efektního skoku. Hlavně že se nemusí vracet a jet třeba druhým údolím, no ne?

Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

25.7.2018 v 09:37 | Nahoru | #24
Jaký moudra milý viléme, jen se podivuji nad tím, co lidi nevymyslí za blbosti. Ty samozřejmě běžně skáčeš přes klády a jezdíš korytem řeky,takže ti to může připadat moc jednoduchý a navíc tvůj stroj je k tomu přizpůsoben. Ale já psal o něčem jiném a jiných strojích a hlavně jsem nerozdával moudra. A blbce mi neustále podsouvají lidi jako ty, kteří mají problém s náhledem na daný problém. Nikde jsem nepsal, že jsou blbci, ani jsem si to nemyslel, jen jsem se podivil nad smyslem takové jízdy - aby to bylo zajímavější, tak teď už to chápu.
A ke gumám. Kdybys neměl opět problém se čtením, nebo spíš s chápání, tak bys věděl, že jsem jezdil C02,E07,E09 a shinko a o jiných se nevyjadřuju. Na jiné se ptám, zajímá mě srovnání a škoda jen, že borci jako ty
s tím mají takovej problém.

To pak můžu mít rovnou vzrůšo když pojedu s oktávkou po polní cestě do lesa na houby, místo abych si na to nebo vzal defendra, protože v něm by to byla nuda

Karf: přesně tak, stačí tam naházet větve z obou stran a přejedeš to pomalu na jedničku jako nic. Už jsem to párkrát absolvoval, ale nikdy mě ani ve snu nenapadlo takhle nesmyslně rasovat motorku jak na videu.

(tak kdo přijde s tím, že se zase chvástám a frajeřím a nejsem dostatečně dobrodružnej? )

Naposledy editováno 25.07.2018 11:04:01

Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

25.7.2018 v 14:07 | Nahoru | #25
ZdendaZB> vem si takový výjezd na Ještěd. Můžeš tam jet cesťákem po asfaltu, cendurem po lesních spojovačkách, endurem po sjezdovce nebo trialkou azimut, popřípadě nechat motorku na parkovišti a vyjet tam lanovkou. Každý, ať si vybere. Ale rozhodně bych si nedovolil rozhodovat, co ještě smysl má a co už ne. Takže si jezdi kam chceš, na čem chceš, ale že někdo něco dělá jinak, ještě automaticky neznamená, že vymýšlí blbosti nebo huntuje motorku.

Technika offroad jízdy na velkých cestovních endurech

25.7.2018 v 14:20 | Nahoru | #26
Já si teda pořád myslím, že to co je videu s tím skákáním přes klády je huntování motorky. To samý jako když občas vidím pár jezdců na velkostrojích jak se pokouší jet korytem řeky,nebo lesní cestě a pořád padají. Jestliže padnu několikrát během pár kilometrů na určitým úseku tak je evidentně něco špatně - nemám tam co dělat a jedu pryč a příště si dám pozor. Vyjádřil jsem svůj názor a nikomu ho necpu. Kdo rád ničí svůj stroj, nebo si koleduje o zlomení části těla tak proč ne. Kdybych nejezdil dřív na jednoválci,kterej vážil komplet 180 kilo a občas se neprojel na ostřejším enduru, které nemělo ani 130 kilo tak se zdržuju debaty a nic neříkám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Africa nebo KTM [1 ... 5, 6] KTM 1290 Super Adventure R, Honda CRF1000L Africa Tw... 69šakal 162 Dnes v 21:08 Kohlstein
nove Mitas E07 170/60/17 pro velka ... [1 ... 5, 6] BMW R 1200 GS, KTM 1190 Adventure Eso_Rimmer 172 Včera v 18:55 lukas626
Africa twin adventure sport [1 ... 4, 5] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports veverak007 142 17.9.2018 v 19:23 Hanz.D.
Čtyři dni Alpská Passa BMW R 1200 GS Adventure Dave_BMW 4 17.9.2018 v 10:50 Muňos
Honda Africa Twin vs Crosstourer Honda VFR 1200X Crosstourer, Honda CRF1000L Africa T... veverak007 21 17.9.2018 v 09:40 wert

motozem_zari
Objednat reklamu
TOPlist