barth_duben




Téma: Chcípá při nízkých otáčkách
13.4.2018 v 20:40
Obracím se na zkušenější. Loni v srpnu jsem koupil Pegaso 650 r.v. 99 karburátor. Odjezdil jsem v pohodě 750km.
Při poslední projížďce, asi 100km od domova, jsme zastavili na občerstvení a vyvenčení se, při následném startu
střelilo jako do karburace a od té chvíle už nenastartovala. Jiskru házela ale nikde nebyl cítit benzín. Takže domů pro vlek a potupný odvoz. Proto to taky byla projížďka poslední. Taky se už ozývala volnoběžka, takže prostě konečná a přez zimu nutné opravy. Výměna volnoběžky, demontáž karburátorů, rozebrání, vyčištění a dle dostupných informací seřízení. Výměna pružiny dekompresoru.
Teď nastartuju na brnknutí, bez rachotu z volnoběžky, na sytič běží v pohodě, když začnu sytič stahovat, přibližně kolem 2000ot se ozve takové krátké zasyčení, nebo jako kovové cvaknutí a motor chcípne. Nejsem schopen rozpoznat ten zvuk. A většinou při tom chcípnutí motor kopne zpátky. A zdá se mi, že po dost krátké době běhu motoru hodně hicují svody. Ne že by svítily, ale opravdu hicují. Karburátor je podle mě v pohodě, jehly na druhém zářezu, šroubky bohatosti směsi na 3,5ot., plováky rovnoběžné, výška 14,7mm.
Budu vděčný za jakoukoliv radu, díky Michael.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípá při nízkých otáčkách

13.4.2018 v 21:31 | Nahoru | #1
Nebere ti to někde falešný vzduch? Dělal jsem tu loni jedno Pegaso a tam byli povolené příruby na karburátorech. Moto jela jen s povytaženým sytičem. Podívej se na těsnost okolo karburace.

(reakce na) Chcípá při nízkých otáčkách

14.4.2018 v 07:39 | Nahoru | #2

Vítězslav_Máří píše: Nebere ti to někde falešný vzduch? Dělal jsem tu loni jedno Pegaso a tam byli povolené příruby na karburátorech. Moto jela jen s povytaženým sytičem. Podívej se na těsnost okolo karburace.



Taky se priklanim k netesnosti.

Chcípá při nízkých otáčkách

14.4.2018 v 16:21 | Nahoru | #3
Tyhle pegasa trpeli na vadny rezistor ve fajfce. Motorka normalne jela, ale neslo mit volnobeh pod 1800 otacek. V te fajfce je ze strany svicky kontakt, ktery jde vysroubovat a vypadne pruzinka a tycinka -odpor- ktery jde nahradit treba kusem medenyho dratu. Nevim proc je odrusena jak fajfka, tak svicka. Staci jedno, nebo nic. Nam tohle pomohlo, ale na zadne jine motorce jsem vadny odpor nevidel. Ne nadarmo si bmw tyhle motory predelali na 2 svicky.

Chcípá při nízkých otáčkách

15.4.2018 v 20:52 | Nahoru | #4
Díky za rady, jak se dostanu k motorce tak to zkontroluju. Ještě se chci zeptat, jestli jste někdo u takové motorky někdy nastavovali předstih?

Naposledy editováno 15.04.2018 20:52:45

Chcípá při nízkých otáčkách

15.4.2018 v 21:07 | Nahoru | #5
Pokud vím, předstih nastavit nejde. Je daný řídící jednotkou. Je tam snímač, který dává impuls do jednotky a ta v závislosti na otáčkách a poloze škrtící klapky mění předstih. Podle svodů bych se neřídil. Ony někdy ve tmě můžou svítit i když je vše ok. Předstih jde změřit stroboskopem.
Známý na první generaci Pegasa měl vadnou řídící jednotku, vadný předstih, motorka startovala, ale svody byly okamžitě do běla a pak tam tuším dával něco od ignitechu.
Já se setkal jen s tou fajfkou a přišel jsem na to až po několikátém nastavení karburátorů, když jsem zkoumal zahraniční fóra, kde to byl celkem častý problém.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípá při nízkých otáčkách

1.5.2018 v 09:41 | Nahoru | #6
Výše uvedené rady vyzkoušeny, ale žádná změna k lepšímu. Studený motor na sytič chytne na brnknutí, ale během chvíle svody červené, když sytič stahuju, tak pravidelně okolo 2000 - 1800 ot. chcípne. Karburátory několikrát prohlédnuté, vzduchový filtr nový, sací příruby na 100% těsné.
V manuálu k motoru Rotax 655 z roku 1995 je daná max. délka 10ti článků rozvodového řetězu 120,5mm. Přez kola nenaměřím délku na 10ti článcíh, tak jsem změřil
5 článků. Dalo mi to 62,6mm. Tedy x 2 = 125,2mm. Mám sice motor r.v. 1999, ale snad se to takhle dá odvodit. Už opravdu nevím co ještě skontrolovat.
Motor vlastně ani nenechám ohřát, protože mám strach z těch svodů.
Ještě info moto má dle budíku 41300km.

Naposledy editováno 01.05.2018 09:52:58

(reakce na) Chcípá při nízkých otáčkách

25.2.2019 v 12:59 | Nahoru | #7
liberoe12> Zdravím mužu se zeptat jestli se problém podařilo vyřešit? Mám stejný problém a už nevím co s tím.

Chcípá při nízkých otáčkách

25.2.2019 v 13:58 | Nahoru | #8
Ucpana volnobezna tryska nebo chuda volnobezna smes. Nevim, jestli tech 3,5 otacky na volnobeznych sroubech neni moc, to je vychozi nastaveni podle manualu?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm lc4 adventure KTM LC4 Adventure, Aprilia Pegaso 650 Almohad 17 Dnes v 13:23 gugo
Hledám partu Sedlčansko, Benešovsko Aprilia Pegaso 650 Pegasson 2 Včera v 09:57 Fernando1
Nosiče brašen - jak na to? Aprilia Pegaso 650 Ogar_VS 19 21.4.2019 v 10:57 jaho1
volnoběžka Pegaso Aprilia Pegaso 650 čurdaracer 12 9.4.2019 v 11:36 stereolab
Rada Pegaso 1993 Aprilia Pegaso 650 pavouk0311 4 8.4.2019 v 10:56 pavouk0311


TOPlist