Měření podle rad na fóru, všechno proměřeno. Nevím, jestli je to v pořádku, fáze alternátoru proti sobě dávají na volnoběh cca 30 V (všechny stejně). Proto jsem zatím neproměřil alternátor v zátěži, žárovka mi shořela.
Samozřejmě, první co mě napadlo, regler. Koupil jsem starší v inzerci, na jiný typ, ale to by nemělo vadit, je dělán na větší výkon alternátoru. Předělal jsem konektor, zapojil a myslel, že problém bude vyřešen - není. Naprosto totéž, na svorkách naměřím 17,5 V.
Zkoušel jsem zapojit minus vývod z regulátoru přímo na minus baterky, situace prakticky stejná, jen napětí vzrostlo k 18 V. Odpor minus bateky vůči kostře prakticky 0, takže ukostření by mělo být v pohodě. Všechny konektory, které jsem rozdělal, jsou čisté. Ještě jsem neprošel celý svazek, ale vzhledem k tomu, že ani přímé napojení na baterku nepomohlo, tak tam závadu moc nepředpokládám…
Už jsem podezíral i měřák, jestli neukazuje špatně, ale asi ne, když to při jízdě uvařilo baterku… Poradí někdo, kde hledat dále?
Ještě můžeš změřit napětí přímo na výstupu z regulátoru, ale nejspíš naměříš ještě o kousek větší než na baterce, protože záporný úbytek napětí na vodiči by vznikl jedině zázrakem.
Jinak ten vyměněný regler je z Hondy PCX, koupený v jetých dílech na Scootlandu. Tam bych chybu nehledal, dělá to přesně to samé, co ten původní.
Ještě dotaz, je to tak, že regler zkratuje přebytky přes minus kabel k baterce? Nebo přes tělo regleru do kostry?
Edit: houby, jsi mě zmátl, je to do hvězdy:
Celé schema možno stáhnout.
Takže pořád mi není jasné, má to mít proti kostře nulu, nebo ne?
Naposledy editováno 12.04.2018 17:13:53
Nikde jinde než v regulátoru chybu nehledej, pokud by fungoval, tak jak bys chtěl vysvětlit tu skutečnost, že tam máš 17,5 V ?, a to jen díky baterce, až se vyvaří, tak to napětí ještě stoupne.
P.S. jedině, že by někdo provedl sabotáž a zapojil Ti mezi regulátor a baterku výkonný zvyšující měnič.
Ale k věci. Rozebral jsem celou motorku a přezkoušel všechny elektrické spoje (mimochodem, Honda má u mě plus. Je to 20 roků stará motorka, na které se vyučilo kdoví kolik generací jezdců, a teprve nynější majitelka jí věnuje taky nějakou údržbu - a konektory všechny jak nové!), žádný tajně namontovaný napěťový booster jsem neobjevil a připustil jsem myšlenku, že teda i ten nově koupený regler je prostě špatný. Reklamačka samozřejmě ne, když jsem tomu odstříhal dráty, abych napojil jiný konektor. Tož jsem objednal další regler.
Doručen v pátek, s poznámkou, že byl odzkoušen a funguje, zapojil jsem - a to samé, na baterce na svorkách přes 17 V.
Zcela zdeptán jsem dorazil domů a nalil jsem si rum. Rum v přiměřeném množství funguje jako inteligenční booster, tož mě něco napadlo.
Původní regler byl 5pinový, oba nové reglery 6pinové, Když dorazil ten první náhradní (na foto v obchodě nešlo poznat) a viděl jsem, že mám jeden drát navíc, samozřejmě jsem kouknul na internet, k čemu jako ten černý drát je. A první, co jsem objevil, byl nějaký příspěvek na anglicky psaném fóru, že to je zdvojený minus pól. Člověk holt nemá všemu věřit. Ale jsem přirozeně líný a v angličtině se mi dál číst nechtělo. Navíc jsem viděl reglery myslím od Ignitechu, které měy zdvojené oba výstupy, jak plus, tak mínus. A když jsem černý drát změřil proti plusu na baterce, ukazovalo to napětí baterky.Takže jsem tento černý drát nechal nezapojený, věřil, že to je zdvojené ukostření, jen jsem ještě zkoušel jej zapojit přímo na kostru.
No, znalí se v tuto chvíli mohou začít smát.
Jak jsem tak zdeptán popíjel rum, uvědomil jsem si, že jsem se v případě černého drátu spokojil jen s velmi povrchní informací. Tož jsem použil strejdu Googla pořádně a zjistil, že černý drát u regulátorů Honda je připojení řídícího obvodu, který se zapojuje (přes spínačku) na plus baterie!!!
A to je celé.
Děkuju všem, kteří byli ochotni mi s problémem pomoct, moc si toho cením, ikdyž jsem nakonec pomoc nevyužil…
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nafunkční světla Honda @125 | MYŠ232 | 1 | 16.9.2023 v 20:56 Sancu |
Olej 10w30 vs 5w30 Honda @125 | ok4rm | 28 | 9.9.2023 v 09:05 PetrXX |
Ojetý skútr 125 cm Honda @125 | kolčman | 9 | 9.9.2023 v 07:49 Kubák |
Honda lead 100 nehází jiskru Honda SCV 100 Lead, Honda @125 | Sovičič | 19 | 14.7.2023 v 17:16 combust |
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... | Blackwhitee | 3 | 8.11.2022 v 10:13 Marcel69 |