Téma: Cestování na Aprilia RST 1000 Futura
Ahoj! Zajímají mě Vaše zkušenosti s cestováním na Futuře. Přece jen to má být cesťák a podvozek je super, naše silnice odpruží solidně a zároveň drží a je přesný, ale jinak z toho delšího cestování mám vytahaný ruce jako opičák. Váha je poměrně dost na rukou a hodně je to tím, že plynová rukojeť klade poměrně nepříjemný odpor. Souvisí to také s tím, že motoru se ta pohodová jízda prostě moc nelíbí, buď táhne nebo brzdí a když se městem táhnete za osobákem, dáváte si sakra bacha, abyste nebrnkli za plyn moc Lze to nějak upravit, nastavit pružinu plynu, případně upravit nastavení motoru - jinou mapu vstřikování nebo se s tím prostě musí jezdit střelba?

1 reakcí na tento příspěvek Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

11.4.2018 v 09:30 | Nahoru | #1
Nemáš tam třeba zkrácenou Domino plynovou rukojeť? Jinak dvouvál asi jinak než "táhne/brzdí" neumí :)

(reakce na) Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

11.4.2018 v 14:00 | Nahoru | #2
babynek> Nemám, vypadá jako sériová. Dvouvál je super a baví mě moc, jen je nepříjemný to dávkování ve městě nebo při projíždění obcí, kdy máš prakticky pořád na dvou milimetrech "brzdu nebo plyn". Zkusím to rozdělat.

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

11.4.2018 v 16:26 | Nahoru | #3
Mel jsem Falco, coz je temer stejny motor jen s jinou elektronikou a ten takhle ucukany nebyl. Zkus promazat vedeni plynu, protoze me slo krasne plynule bez velkeho odporu. Nicmene ve meste a to zejmena v zacpe to bylo peklo, ale ne tak jak popisujes ty. Me vic vadila tuha spojka.

edit. Futuru jsem chtel po Falcu taky, ale nebyla v tu dobu zadna pekna na ceskym bazaru, tak to vyhralo nakonec VFR800.

Naposledy editováno 11.04.2018 16:27:17

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

11.4.2018 v 18:47 | Nahoru | #4
Mám taky “ucukaný” dvouvál, ale po nějaké době ježdění jsem si zvykl a naučil se pracovat s plynem tak, že to jede ve městě krásně plynule. Dost mi pomohlo jezdit s prstem pořád na brzdě.

Ohledně tuhosti plynu - udržuješ lanovody?

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

11.4.2018 v 21:20 | Nahoru | #5
Futuru jsem měl 4 roky, futura je zrovna jedna z nejhodnějších co má RSV motor. Jinak plyn mi šel zlehka, nejlepší asi vyměnit lanka, jsou teflonová. Jestli vrhnou, jsou už po smrti. Dá se tam udělat něco málo s nastavením a zapojením antihopu, aby byla klidnější. A nemáš jen velkou vůli na plynu? Ono to pak pěkně škube

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

11.4.2018 v 22:19 | Nahoru | #6
Ono se to vrací výborně, ale pravačka musím překonávat na můj vkus moc velkou sílu a po delším ježdění je to znát. Jinak motor je asi v cajku. Mrknu na ty lanovody a celkově zkontroluji tu mechaniku kolem plynu. Díky za tip!

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

15.4.2018 v 20:42 | Nahoru | #7
Váha na rukou je výrazná ,pokud do nich tlačíš a jsi křečovitýJe to možná tím respektem ,abys nebrnkl o plyn,nebo při brždění motorem.Pokud se ti plyn vpohodě vrací,nemyslím si že by měl jít ztuha.Vůli na plynu si nastavíš po sundání airboxu.Hlavně aby se ti vracel do zavřené polohy když vytočíš řídítka na obě strany na max. Zkrátka máš poplašenou kobylu a buď ji časem zkrotíš a zamiluješ si ji,nebo ...........

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

19.4.2018 v 21:54 | Nahoru | #8
Díky všem. Situace je vyřešena. Neměl jsem téměř žádnou vůli na plynu, už mám 2-3 mm a pomohlo mi taky nastavení podvozku. Bylo to na ty naše silnice zbytečně tvrdý, mám to dle manuálu na soft - předek a zadek - standart. I při tomhle nastavení je kontakt s vozovkou dostatečný a jízda i po delší době komfortní. Tuhle sezonu si ji ještě určitě nechám, ale láká mě její brácha Caponord, no uvidíme na podzim.

Naposledy editováno 19.04.2018 23:12:25

1 reakcí na tento příspěvek Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

6.7.2018 v 21:38 | Nahoru | #9
Zdravím,
Měl jsem stejný problém. Dva mm na plynu znamenalo zátah nebo kompresní brzda. Tento problém jsem řešil téměr dva roky. Nejčastěji jsem slyšel, je to Ital prodej to! Nejsem automechanik, ale elektromechanik. Tento problém jsem vyřešil tak, že jsem nejprve donutil Futuru mluvit s windousem přes OBD2. Do řídící jednotky jsem tedy nahrál palivovou mapu z roku 2005 (nejnovější co jsem našel). Určité zlepšení jsem zjistil ihned v bohatosti směsy. Dále jsem se bavil tím, že jsem překládal různá fora a manuály z internetu. Na jednom americkém foru jsem našel tohle: Nahrajte palivovou mapu - vypněte zapalování - zapněte zapalování - plynovou rukojetí pomalu otáčejte na max. - pomalu otáčejte na min..- vypněte zapalování. Což jsem udělal. Všechno cukání rázem odstraněno, z 8l/100 Km je 6.2l /100 Km. Je to teď nejklidnější motorka na světě. Vysvětlení: motorka si dříve myslela, ze na dvou milimetrech je sací klapka zavřená a 100% otevřená. Ty jsi měl ale asi jiný problém.
:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

7.7.2018 v 00:54 | Nahoru | #10
850TDM4TX> Mně pomohlo hlavně to nastavení vůle - zavřený/otevřený plyn mám teď na delším pohybu rukojeti, což už je OK. Co se týče toho cukání, vadí mi trochu to, že si to při přidání plynu do výjezdu ze zatáčky trošku cukne, ale říkám si, je to litrovej dvouvál. Jinak se mi charakter motoru líbí. V těch nižších otáčkách je to takový hrubý, asi to dávkování bůhvíjak neodladili. Mám slíbené přehrání mapy na Kladně, nikde blíž jsem servis nesehnal, chci tam taky dohrát mapu 05. Vzhledem k počasí teď radši jezdím, spotřebu mám nejčastěji 6,5l/100km, dostal jsem se i na 5,5l/100km, přes 7 minimálně. Je to napojení na diagnostiku náročný a má cenu to řešit? Většinu věcí si dělám sám, ale s tímhle zkušenost nemám.

Naposledy editováno 07.07.2018 01:01:09

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

18.7.2018 v 08:37 | Nahoru | #11
Samozdřejmě že mě to cukání při popojíždění,nebo škubnutí i při mírném přidání plynu také vadilo a chtěl jsem to řešit. Mimo jiné jsem i četl hodně názorů na iridiové svíčky.Vesměs se shodovaly vtom,že mají pouze vyšší nájezd,tak se vyplatí jenom do těch moto,kde je špatný přístup ke svíčkám.Jinak to jsou zbytečně vyhozené peníze.Snad jenom v jednom článku psali,že to zklidní chod motoru.Risknul jsem to a vyměnil klasické za iridia.No......a byl jsem v šoku,jak to teď krásně žehlí.Cukání je pryč.Výkon to nezvýší,ani nesníží,ale to popojíždění a nástupy při přidání plynu jsou plynulé a čitelné.Toť je pouze má zkušenost.......a podotýkám,že nejsem prodejce ani dealer iridiových svíček

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

18.7.2018 v 12:46 | Nahoru | #12
Přemýšlím jaký fyzikální princip může mít vliv na odstranění cukání motoru při výměně svíček za iridiové za předpokladu, že stávající svíčky jsou v pořádku. Jediné co mě napadá, že při tom člověk zároveň třeba nastaví vůli na plynovém lanku…

1 reakcí na tento příspěvek Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

19.7.2018 v 21:23 | Nahoru | #13
Iridiové svíčky mám od předchozího majitele, to na to asi nemá vliv, nástup nebo lehký popojíždění je hovadský stejně, v zatáčce si poškubne i s iridiem. Všiml jsem si, že se motor zklidní znatelně na vibracích a průběhu, když ho natankuju nějakým prémiovým palivem (98, Verva a pod.). To teda zase znát je.

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

20.7.2018 v 00:38 | Nahoru | #14
Právě proto píšu, že je toto jenom má zkušenost a za tím si stojím. Určitě se ale jedná o celkovém nastavení a nemusí to být univerzální. Já třeba nemohl tankovat více než 95, protože se mi zase hlučnost a vibrace podstatně zvýšily. A poznámka pro zkušené mechaniky a odborníky.....když píšu výměna svíček,tak to není lanko od plynu. To se musí hledat jinde

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

20.7.2018 v 05:24 | Nahoru | #15
Čau, sežeň si posledni mapu 05 (ta vyřeší cukání). Potom je duležitá udržba a seřízení. Já osobně nemám rád "žádnou vůli" a navíc vůle nemá na cukání vliv. Ono to chvíli trvá než se na Futuře naučíš, ale to platí snad pro každý stroj. Jen ne každý na to má trpělivost a "koule" vydržet aspoň 3.sezony. Pak pochopíš, a nebo vyměníš.

(reakce na) Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

8.8.2018 v 21:09 | Nahoru | #16
MrFreak> Není to náročný vůbec. Origo protikus diag. konektoru asi neseženeš. Stačí ti USB OBDII kabel a protikus s volným koncem. Najdeš na něm čtyři vodiče - plus, mínus a dvě datové linky, zapojení je na netu. Jednoduše to napinuješ Je to truchu neodborné, ale kolikrát to budeš dělat. Další možnost je origo konektor vyměnit na klasiku obdII. Soft je zdarma. Potom si s motorkou můžeš dělat co chceš. Monitoring napětí na cívkách, hodnoty čidel, reset klapky, testovat mapy vytvořené na DYNU, nastavit volnoběh v závislosti na teplotě , nastavit zap/vyp ventilátorů na určité teplotě a mnoho dalšího. Investuješ do kalelu asi 500kč a nemusíš do servisu na AXONE za balík peněz. To vše za předpokladu že máš notebook v woknama.

1 reakcí na tento příspěvek Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

8.8.2018 v 21:30 | Nahoru | #17
Hele kdyz do zitra nezapomenu, zkusim vecer pohledat ve svym bordelu :)) Mel jse urcite kabel na Caponorda a podle me jsem se ho nezbavoval - resil jsem si na nem prave diagnostiku a prehrani palivovejch map.
Kdybych zitra nenapsal, kopni do me pres PM

(reakce na) Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

8.8.2018 v 21:43 | Nahoru | #18
MrFreak> Také si myslím že na to svíčky nemají vliv. U futury je trošku problém zadní válec. Zapalovací cívky jsou vystaveny vysoké teplotě od výfuku a dělají problém, pálí, nepálí, vynechávají. Bohužel diagnostika hlídá jen primární stranu. Odhalit tento problém je těžké ale jde to. Já je měnil obě. Tento problém zpusobuje pronikání paliva do výfuku, tedy nepravidelný chod, cukání a hlaně to trošku smrdí ale nekouří a poškozuje svíčky. Nekupoval jsem je u depot za 5000 Kč/ks. V autokelly je mají za 700 Kč/ks (Citroen C5)

(reakce na) Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

8.8.2018 v 22:14 | Nahoru | #19
Prim> Ahoj, pokud najdeš kabel, tak se asi domluvíme.

1 reakcí na tento příspěvek Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

Skvělá odpověď, děkuji! 9.8.2018 v 17:54 | Nahoru | #20
850TDM4XT> Kabel jsem vyhrabal - USB -> OBDII + protikus s konektorem do moto, jen bude potreba minimalne jeden drat do konektoru napajet znovu. Jestli to Ty nebo MrFreak vyuzijete, nic za to nechci - k predani doma (kousek od Melnika), nebo jsem denne v Praze na Pankraci
EDIT: tak uz domluveno s MrFreak

Naposledy editováno 09.08.2018 21:23:13

(reakce na) Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

13.8.2018 v 11:56 | Nahoru | #21
Prim> Přepájel jsem jen dva drátky na konektoru a šlapalo to super. Připojení s kompem v pohodě, přehrání mapy byla otázka asi minuty. Rozdíl je obrovský. Dávkování plynu je citlivé, nástup jemný. Pokud byste někdo poblíž potřebovali pomoc, dejte vědět.

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

13.8.2018 v 18:06 | Nahoru | #22
Tak super, jsem rad ze pomohlo Se mi z toho az nostalgicky zastesklo po te moji italske mrse

Cestování na Aprilia RST 1000 Futura

14.8.2018 v 19:50 | Nahoru | #23
Ja ja ta se dostane pod kůži... Pánové pokud někdo řeší zvuk (výfuk) posílám odkaz: https://www.vyfuky-...t-1000-fututra.html. Moc to sem nepatří, ale... Zajímavá je ta náhrada za kat... Nejen, ze bude jiný zvuk, ale taky to FUTURU odlehčí min o 10.kg a to už je sakra poznat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolik je RST 1000 Futura Aprilia RST 1000 Futura 850TDM4TX 13 8.12.2018 v 00:20 850TDM4TX
Zadní světlo Aprilia RST 1000 Futura OndraRST1000 4 9.9.2018 v 10:28 dakarista
Spínání ventilátorů chlazení Aprilia RST 1000 Futura OndraRST1000 8 2.8.2018 v 11:56 dakarista
Majité Aprilie Futury, co říkáte na... [1 ... 7, 8] Aprilia RST 1000 Futura Jawk 211 24.6.2018 v 02:29 MrFreak
Cívky Aprilia RST 1000 Futura Aprilia RST 1000 Futura MrFreak 7 29.5.2018 v 10:42 MrFreak

TOPlist