globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moderní baterie v 28 let staré motorce
Zdravím všechny motorkáře. Je tu jaro a s ním příprava na sezonu. Trápí mě jedna věc. Mrtvá baterie. Mám jí přes dva roky a nejspíše jsem ji zničil sám. Je to AGM a nabíjel jsem jí starou ruskou nabíječkou, která oproti moderním dovoluje ruční nastavení napětí. Pokud by to bylo jen mou chybou, tak v pohodě. Ale když jsem motorku před dvěma roky kupoval, byla v ní mrtvá klasická baterka, tak mě napadlo jestli není něco špatně s motorkou. Proměřil jsem dobíjení a to ukazuje 14,2V při volnoběhu a 14,6V v otáčkách, které se ukázalo jako nejvyšší, nad které už to nešlo. Hledal jsem různě tady na fóru a i na googlu. Našel jsem informaci že obecně vhodné pro všechny gelové baterie je vhodné napětí 14,4V. A tak se ptám. Je možné, že 28 let stará motorka zničila baterii? Přeci jen je to úplně jiná generace a byla stavěna na jiný druh baterie. Je tedy třeba nutné přidat nějaký regulátor, který by nepustil víc jak 14,4V? Mám rád technologický pokrok. Na motorce mám LED blinkry a zadní LED světlo. Takže teď přemýšlím co koupit za baterii. Láká mě LiFePO4, případně jinou AGM. Ale mám strach aby jí motorka nějak nezkrátila životnost a já zas za dva roky nemusel řešit co s ní. Takže trochu jsem nalomený, abych vzal normální baterku za pár stovek u které je jistota, že motorka jí nic neudělá.

1 reakcí na tento příspěvek Moderní baterie v 28 let staré motorce

12.4.2018 v 14:23 | Nahoru | #1
Deyva: ono se neda rict "nesprávně" ale slo by to "rychleji" ... hlavne v motorce by temer nemelo docházet k tem prvním dvěma fazim, maximalne chvilku po startovani...

(reakce na) Moderní baterie v 28 let staré motorce

13.4.2018 v 11:53 | Nahoru | #2

assassin píše: Deyva: ono se neda rict "nesprávně" ale slo by to "rychleji" ... hlavne v motorce by temer nemelo docházet k tem prvním dvěma fazim, maximalne chvilku po startovani...


Nezapomeň, že baterky trpí samovybíjením, po použití starteru může chybět v baterce další 5-10% podle délky startování. Další věc je neochota chemických procesů akumulovat další náboj, pokud se baterka blíží k limitu nabití.
Problém ale vždycky nastane při napětí vyšším, než 2,4V na článek. V případě, že na některém z článků baterky začne docházet k větší sulfataci, zvýší se i vnitřní odpor při nabíjení a tím se zvýší i nabíjecí napětí na tomto článku. A to je počátek rychlého konce takové baterky. U klasických kyselinových článků dochází k "varu" elektrolytu a úbytku vody z elektrolytu. U AGM, při nabíjecím napětí na článek nad 2,4V a nabitém stavu, není var možný, protože kyselina je nacucaná do houbovitého absorbentu, který tímto poškodí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki KadlecJo 5 22.4.2024 v 13:37 KubaLC8
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F Loupáček 56 2.12.2023 v 16:56 Krovak
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F robb99 9 15.7.2023 v 20:32 dewwil
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F Vojtas0034 8 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F ZdenyRider 17 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_


TOPlist