bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moderní baterie v 28 let staré motorce
Zdravím všechny motorkáře. Je tu jaro a s ním příprava na sezonu. Trápí mě jedna věc. Mrtvá baterie. Mám jí přes dva roky a nejspíše jsem ji zničil sám. Je to AGM a nabíjel jsem jí starou ruskou nabíječkou, která oproti moderním dovoluje ruční nastavení napětí. Pokud by to bylo jen mou chybou, tak v pohodě. Ale když jsem motorku před dvěma roky kupoval, byla v ní mrtvá klasická baterka, tak mě napadlo jestli není něco špatně s motorkou. Proměřil jsem dobíjení a to ukazuje 14,2V při volnoběhu a 14,6V v otáčkách, které se ukázalo jako nejvyšší, nad které už to nešlo. Hledal jsem různě tady na fóru a i na googlu. Našel jsem informaci že obecně vhodné pro všechny gelové baterie je vhodné napětí 14,4V. A tak se ptám. Je možné, že 28 let stará motorka zničila baterii? Přeci jen je to úplně jiná generace a byla stavěna na jiný druh baterie. Je tedy třeba nutné přidat nějaký regulátor, který by nepustil víc jak 14,4V? Mám rád technologický pokrok. Na motorce mám LED blinkry a zadní LED světlo. Takže teď přemýšlím co koupit za baterii. Láká mě LiFePO4, případně jinou AGM. Ale mám strach aby jí motorka nějak nezkrátila životnost a já zas za dva roky nemusel řešit co s ní. Takže trochu jsem nalomený, abych vzal normální baterku za pár stovek u které je jistota, že motorka jí nic neudělá.

Moderní baterie v 28 let staré motorce

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2018 v 12:30 | Nahoru | #1
bud v klidu me bandit (stejny motor) dobijel pri zvysenych otackach take 14.6max. spis si tu baterku oddelal tou nabijeckou ale uplne nejpravdepodobnejsi je zes koupil smejd baterku!!!! tenhle typ motoru ma "klasicky automobilovy alternator"

Moderní baterie v 28 let staré motorce

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2018 v 18:24 | Nahoru | #2
Mám AGM baterku v Yamaze XZ 550 z roku 1982 a funguje mi tam už pátým rokem bez problému. Na motorce je při chodu motoru stálý odběr proudu a při jízdě ještě svítíš, takže přebití nehrozí a stejně je tam ještě regulace. Jak píše kolega nademnou, spíš jsi tu baterku odrovnal tou nabíječkou. Pokud je baterka mimo motorku a nabíjí se, tak na AGM baterie potřebuješ pulzní nabíječku a ne nabíječku se stabilním proudem.

Moderní baterie v 28 let staré motorce

Skvělá odpověď, děkuji! 11.4.2018 v 09:57 | Nahoru | #3
já bych se asi taky přikláněl k té nabíječce hlavně, páč solit to na tvrďáka nabíjecím proudem do AGM by ji dle všeho mělo odrovnat. I na těch nových nabíječkách (například já mám tu z lidlu) píšou, že AGM se má nabíjet tím zimním režimem (ten je pulzní) a ne klasickým moto nebo auto režimem.

Tady toto jsem našel na www.sossoukyjov.cz jako jakýsi materiál sepsaný Ing. Zdeňkem Valou:

Nabíjení akumulátoru AGM př.
-k nabíjení se využívá tzv. IU nabíjecí charakteristika
-nabíjení se zahájí konstantním proudem (I) o velikosti 0,1 jmenovité kapacity
-tímto proudem nabíjíme až do hodnoty napětí 14,4 až 14,6V
-pak přepneme na nabíjení konstantním napětím (U) o velikosti 14,4 až 14,6V
-díky nabíjení konstantním napětím teče do akumulátoru, v konečné fázi, jen malý proud
Pokud nemáme „inteligentní“ nabíječku, nabíjíme od počátku raději v režimu konstantního
napětí o velikosti do 14,6V.
V průběhu celého nabíjení kontrolujeme teplotu.
Svorková napětí 12V AGM akumulátoru naprázdno, stav nabití:
12,8V = 100%
12,5V až 12,6V = 75%
12,2V až 12,3V = 50%
12,0V až 12,1V = 25%
11,8V = vybitý
Měření provádíme nejlépe za 24h od posledního nabíjení, jízdy. Dřívější měření může dát
falešné hodnoty.



http://www.sossoukyj..._32_INOVACE_6a04.pdf

Řešil jsem to právě nedávno, protože jsem na Jawu 640 dával Motobatt AGM baterku a kvůli tomu jsem radši dal i VAPE regulátor R04 namísto té jawí elektrárny, kterej by měl dávat 14,4V.

Edit: a chystám se dát tu motobatt i do Hondy XL350R '88, protože od předchozích majitelů po nesprávným zapojení odvzdušnění baterky a "pokládání" to tam bylo celý pochcaný od kyseliny a orezlý, tak tam dám tu AGM taky a bude... Jedou z ní ale jen blinkry, takže mi je vcelku fuk, jak dlouho bude fungovat...

Naposledy editováno 11.04.2018 10:06:16
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki KadlecJo 5 22.4.2024 v 13:37 KubaLC8
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F Loupáček 56 2.12.2023 v 16:56 Krovak
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F robb99 9 15.7.2023 v 20:32 dewwil
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F Vojtas0034 8 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F ZdenyRider 17 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_


TOPlist