globalmoto_duben_nolan





Téma: Aerodynamický hluk
6.4.2018 v 16:33
Zdravím,

omlouvám se za začátečnický dotaz. Jak jsem až vlastně teď na jaře začal opravdu jezdit, až teď si všímám opravdu silného aerodynamického hluku při jízdě. V podstatě tak od 80-90km/h už řadím prakticky jen podle otáčkoměru, protože motor přes intenzivní hukot neslyším.
Chtěl jsem se tedy zeptat:
- to je ten originál štítek na NC750X (2017) opravdu tak malý/neúčinný? Měřím 185 cm a ve zmiňovaných rychlostech je zřetelně cítit celkem silný proud vzduchu, zhruba do horní půlky hrudníku. Pomůže nějaký jeho vyšší náhradník? Poradíte jaký?
- to jsem si koupil tak blbou přilbu? (LS FF324 Metro)
- nebo je dokonce správně obojí?
- nebo je to tak vždycky?

Díky

Aerodynamický hluk

6.4.2018 v 17:13 | Nahoru | #1
Originál štítek je na nic. Ani zvýšenej nepomůže. Zlepší se to až když se na zvýšenej přidá deflektor.

Aerodynamický hluk

6.4.2018 v 17:44 | Nahoru | #2
Ahoj já mám tohle http://www.motokufr...50-X-2016-Puig-8910H a jsem spokojen, hluk i nápor vzduchu se razantně snížil, o prodloužení tohoto plexi nepřemýšlím. Já jsem vysoký 180 cm.

Aerodynamický hluk

6.4.2018 v 18:53 | Nahoru | #3
No já mám zvýšenej od GIVI.

Aerodynamický hluk

8.4.2018 v 08:41 | Nahoru | #4
stemar-cz >

Mám sice zhruba Tvoji výšku, ale místo na X-ku jezdím na S-ku (naháč s ještě nižším štítkem), a tak mě napadá nejrychlejší a nejlevnější řešení, jak potvrdit nebo naopak vyloučit tu helmu.

Odmontuj na zkoušku (dočasně) štít na svém X-ku (je to tuším na čtyřech šroubcích) a projeď se, ideálně za bezvětří. Uvidíš jednoznačně, jestli je to helmou, když už na ni teď nebudou působit turbulence od štítu.

Aerodynamický hluk

10.4.2018 v 11:57 | Nahoru | #5
Zdar, já mám 174cm, plexi na Xku originál, helmu tuto http://www.motodriv...-matna-cerna-cervena a nějak jsem nápory větru nezpozoroval, ale je fakt, že je to ve vyšších rychlostech hučák. Na to se schválně zaměřím.

Aerodynamický hluk

10.4.2018 v 22:01 | Nahoru | #6
Dovi >
Skvělý nápad, takhle bych řešil jakýkoli jiný problém ve svém životě - analyticky, rychle a jednoduše. Bohužel, motorka je pro mne pořád ještě příliš splněný sen, abych byl schopen o ní uvažovat takhle racionálně. Takže, dnes mám za sebou prvních 50km za krásným, novým, o 10cm vyšším plexi Puig, co radil Samíc. A měl pravdu ! Je to fakt nebe a dudy, vítr do prsou zmizel, zbývá jen mírný vánek přes ramena.
Bohužel, i ten nějak stačí na to aby mi od 80-90km/h těsně za ušima startoval tryskáč .Pravda, teď už o dost menší. Ještě včera jsem tam měl standardní B737, dneska už jen nějaká elegantní Cessna Citation, rozdíl to je. Zatím se utěšuju tím, že dneska bylo docela větrno a ten kravál nebyl "můj" vzduch ale různé boční poryvy. Uvidíme. Četl jsem, že výklopky jsou obecně hlučnější, je to i logické. A já bych se toho pohodlí výklopky nerad vzdával (brýle a tak) na to se rychle zvyká.

Aerodynamický hluk

11.4.2018 v 19:12 | Nahoru | #7
Tak ještě je v záloze deflektor (před štítem - před jeho horní hranou)...
Ale než bys s tím experimentoval a případě do toho investoval, zkus ještě takovou zdánlivě primitivní věc jakou jsou špunty do uší.

Já už to na motorce používám dlouhou řadu let - primárně proto, abych na starý kolena nebyl úplně hluchej, ale pak postupně i kvůli lepší pohodě. Ono se to nezdá, ale i levný špunty za 5 kaček z lékárny znatelně sníží celkovou hladinu hluku a mozek si pak z toho zvukového spektra dokáže líp vytáhnout to, na co se člověk aktuálně potřebuje zaměřit (na zvuk motoru například). A není to tak, že bys přitom nějak hůř slyšel třeba informace z okolního provozu - spíš mi připadá, že nejvíc jsou filtrovány právě ty nežádoucí šumy a hukot helmy od větru.

Vyzkoušej a uvidíš, riskuješ jenom pětikačku za nejlevnější "špunty" do uší...

Aerodynamický hluk

12.4.2018 v 22:10 | Nahoru | #8
Dovi >
Ty špunty do uší určitě vyzkouším. Na první pohled (úvahu) by mě sice napadlo, že je celkem jedno jestli neslyším nic (špunty), nebo neslyším co chci, protože randál. Ale už na druhý, máš pravdu. I kdyby to opravdu "jen" snížilo celkovou úroveň všech zvuků, určitě je to příjemnější než takhle. A navíc ti i věřím, že když mozek "nepřehltíš" celkovou hladinou "mimo rozsah", dokáže si z té změti lépe vybrat co potřebuje (každý z nás už asi vidě situaci kdy 6 ženských vede SOUČASNĚ 3 různé rozhovory u jednoho stolu křížem a všichni všem rozumí ). Jen mám na stará kolena trochu citlivé uši a na ucpávky občas rády reagují bolestí, někdy i zánětem. Zkusím najít nějaké špunty kompatibilní s mýma ušima.
Jinak, jen pro zajímavost, dneska jsem místo "řešení za 5Kč" vyzkoušel "řešení za 5000Kč" a byl se projet s novou Caberg Duke II Legend , leckde jsem slyšel, že je na tom s hlukem dobře. No, na mé uši, mou hlavu a mojí motorku - rozdíl to je. Hučí to jinde (na temeni, místo za ušima) a jinak (hlubší tón). Celkově to asi je o chlup příjemnější než moje LS2 ale abych kvůli tomu vypláznul 5 tisíc, to ne. Navíc, alespoň pro mě, jednoznačná stopka - má sice sluneční clonu ale ta i při plném spuštění končí zhruba na úrovni očí. Středem zorného pole mi tak vede hrana, s jasovým rozdílem. To bych fakt nemohl.
Mimochodem, jak se tak probírám (virtuálně) helmama, Schubertku C2 si asi leckdo z nás už pochoval, ti šťastnější i vyzkoušeli, o to nic. Ale ten držák na brýle, co tam ten chlapík předvádí (čas 2:50), to mě zaujalo. To si asi taky zkusím vyrobit.

Aerodynamický hluk

29.4.2019 v 07:21 | Nahoru | #9
Ahoj
koupil jsem štítek origo z 750x s dírou a je to o 100% lepší. Malý plexi bez díry dělá hrozný tubulnce , po dním se dělá podtlak. Novější NC750 mají už plexi z dírou a to je jiný kafe. Mají ho i afriky . Mě obecně vyhovuje když mě vítr skouzává těsně nad plexi přilby. Pak je jízda nejtišší nejpohodlněší. POkud prud vzduchu jde víš dělají se turbulence a je to randál přilba lítá na hlavě a špíní se. Takle v dešti nakloním hlavu doprava a dolena a plexi je čitý . Voda se odfoukne

Aerodynamický hluk

30.4.2019 v 21:51 | Nahoru | #10
Dzawar> Moje NC je ročník 2017, tam už ten štítek s dírou byl. Přesto jsem měl ty pocity popisované výše. Za tím Puigem mi to připadalo o chlup lepší. Mezitím už jsem se dopracoval i k té vysněné Schuberthce (C4) ale stejně mám pocit, že jezdím ohlušený aerodynamickým hlukem. Asi jsem divnej. Ještě zkusím zpátky to origo plexi, třeba se to časem rozleželo ...

Aerodynamický hluk

27.9.2020 v 17:46 | Nahoru | #11
Hluk způsobují dvě věci:

1. turbulence za štítkem - způsobují hluk v jakékoliv přilbě - u těch aerodynamicky lepších to není až takový, ale bordel je to vždycky.
2. vlastní přilba

Máš zřejmě dvě možnosti - buďto přidat deflektor na štítek, jak píšou výše (nemám odzkoušeno), nebo vyhodit štítek do prdele (nebo ho aspoň co nejvíc zkrátit) a koupit dobrou tichou přilbu (mám Šubrtku C4). Druhou možnost mám dlouhodobě odzkoušenou s plným úspěchem, jen pak samozřejmě na řidiče fouká, to je ale daň za nízký hluk.

Naposledy editováno 27.09.2020 22:14:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD
Řazení bez spojky (Honda NC750X - 2... [1, 2, 3] Honda NC 750X ok4rm 73 31.1.2024 v 11:22 assassin


TOPlist