rád bych vás poprosil o doporučení na moje první moto. Mám odježděno jenom pár tisíc (do 10tis) km na skůtru a dodělal jsem si teď v 26 letech papíry. Mám něco okolo 183cm, skoro 90kg.
Určitě vím, že vzhledově budu chtít naháče. Nejsem závodník a chci motorku na relax jízdu (okrsky do 100km od Prahy). Okolo komínu na kafe a nebo na kochačku/krátký výlet. Jednou za čas klidně delší jízdu (do 200km od Prahy). S batůžkem budu jezdit tak 30% jízd. Nepotřebuji motorku, která bude trhat asfalt, ale zase se nechci do kopce zadýchat. Nejsem závodník a myslím, že mám rozum. Cenově spíš do 80-100tis strop.
Podle testů, recenzí a návodů by mi asi nejvíc sedl nějaký 2 válec okolo 650 ccm, ale zahrnul jsem do výběru i jiné mašiny. Samozřejmě je potřeba si je projet a zjistit co mi nejvíc sedí.
Zatím mi do oka nejvíc padlo:
- Kawasaki ER 6N (zatím vyhrává podle recenzí co jsem přečetl)
- Sauzuki SFV 650 Gladius
- Yamaha FZ6 N
- Yamaha MT 07
- Ducati Monster 696
A teď přichází konečně otázka na vás. Myslíte, že u první moto přemýšlím správně a vybral jsem vhodné modely?
Díky moc a fajn den!
Naposledy editováno 06.04.2018 00:37:31
gladius také není velký
jel jsem - kromě mt07 - na všem z tvého výběru, ale ne hned po sobě, ani v jedné sezoně, takže nedokážu úplně posoudit.
z hlediska vhodných modelů - pokud máš zažitý provoz v autě, k tomu jsi najezdil něco málo na skůtru...naháče jsou dobré a tohle nejsou překoňované mrchy.
nicméně...hlavně opatrně ;)
Naposledy editováno 06.04.2018 01:34:10
Výběr 2-válce FZ6 je oproti zbylým lenoch... ale zase není tak utahaný a bude pohodlnější na delší cesty.
Zajímalo by mě, jaké recenze a kde sis na ER-6 četl? V čem je oproti těm jiným podle tebe lepší?
Nejde jen o jízdní vlastnosti motorky, ale taky o technické nedostatky, zajímej se taky o dostupnost a rychlost náhradních dílů...Zrovna Kawasaki je v tomhle dost nespolehlivá a jako třeba u yamahy budeš na náhradní díl čekat několik dní, tak u Kawasaki si počkáš několik měsíců (ze zkušenosti mých i lidí okolo mě). Jinak na takové jízdy, co jsi psal, je to super motorka. Hravá, lehká, s nízkým těžištěm. A brzdy, ty jsou jako bláto od výroby a nelze s tím nic udělat. Pancéřky to rozhodně nijak výrazně nezlepší, takže třeba jezdit a počítat s tím, že brzdná účinnost je dost hrozná. Řešila jsem to víc než rok, hned po té, co jsem promáčkla brzdu a nedobrzdila do křižovatky, a to jsem nejela vůbec nijak rychle. 3 servisy to nijak nevyřešily a zastoupení se mi vysmálo, že je to u téhle motorky normální.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka (naháč)
Ja jsem zadne problemy s brzdami nemel. Nastup neni nijak vyrazny, ale o to lip se daji davkovat, a bez ABS (muj pripad) urcite nechces aby se ti predni kolo kouslo na kazdy krizovatce.
Pokud si budes kupovat ojetou tak jako prvni udelej vsechen spotrebak, olej, retezovku, brzdovku, a olej v prednich tlumicich (po 30tk z nich vytekla spinava cerna sr***a).
Servis si delam sam a vetsina nahradnich dilu se da sehnat za par korun na ebay, nebo tady na motorkarich v bazaru, nebo original na http://www.kawasakioriginalparts.com/.
Co vim tak FZ6 je o neco vetsi a mohutnejsi, ale motorove uplne jina. MT-07 je agresivnejsi, "pry" vic zabavna, ale zase min pohodlna a hlavne ma dost spatny podvozek, spousta lidi meni zadny tlumice.
Jinak na zacatek vyber dobry, asi te nezklame zadna z nich. A kdyz te za 2 roky prestane bavit tak ji proste vymenis.
Nazdar Jimmy, jel jsi MT-07? Nebo to jsou hospodský kecy?
Jen pro info tu teď byl test MT-07 a Z650, která konečně dohnala ten propastný rozdíl oproti MT-07 a tvé chválené ER-6N. Jen 20kg váhy na podvozku je znát. Podvozek je lowcostovka, o tom žádná, ale to je Z650 i ER-6N taky a nedovolil bych si poměřovat nic jiného než Z650 a MT-07.
Za sebe mohu říct, že MT-07 moc baví a ten motor je neskutečnej. Ale na jízdu ve dvou to není, což ostatně žádná z vybraných motorek (až na FZ6, která je z nich asi největší) - to jen z donucení.
Tak hlavně dobrej výběr a kolama dolů.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka (naháč)
Naposledy editováno 10.04.2018 15:10:17
Kupoval jsem jí jako první motorku a říkal jsem si, že se na ní rozjezdím a po roce prodám.
Už jí jezdím 4. sezonu a pořád mě strašně baví - hlavně ta hravost a krouták dvouválce je sranda - když se ti kousne zadní kolo a ječí jako ženská
Párkrát jsem jí vzal i na okruh a rozhodně nezklamala.
Prostě fajn motorka, co se nesere (mam na ní 51 000 km) na které zvládneš ledacos udělat sám.
S náhradníma dílama je to jako u každého jiného japonce, jsou celkem OK k dostání a ceny nejsou tak hrozný jako u italů nebo anglánů.
Když pročítám příspěvky nahoře, tak všichni vlastně mají pravdu. Brzdy teda nic moc, ale zase u 2v pustíš plyn a brzdíš motorem (krom krizovek)
Fazer by asi byl můj favorit, přestože 4V pro začátečníka určitě nejjednodušší, 2v trošku víc práce se spojkou a může to být takový uskákaný - ale pro někoho (já) je to naopak trochu výhodou, protože to není až tak sterilně plynulý.
Dobrej výběr přeju
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
PRO blaze H sada tašek Suzuki SFV 6... Suzuki SFV 650 Gladius | Beek | 1 | 15.4.2024 v 13:17 jardad |
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 | HuSte | 0 | 4.2.2024 v 15:25 HuSte |
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 | Ne-uron | 3 | 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron |
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 | Drediiik | 13 | 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf |
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 | michal629629 | 7 | 2.1.2024 v 19:28 nevo7 |